Gå til innhold

Mor til mitt stebarn er så sint på meg fordi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og far og våre 3 barn drar på ferie sammen til Hellas i 2 uker til sommer, ikke de ukene stebarnet mitt er hos oss, min sønn skal heller ikke være med på denne turen, dette er kun oss.

Vi skal 2 uker til Italia og en uke til danmark med våre felles og begge guttene senere.

Er vi virkelig så slemme her? hva tenker dere ?

Anonymkode: 27665...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme greia her. Jeg reiser uten mannen 14 dager til syden, så reiser vi alle tre en uke til Danmark og så en uke til syden. Mor til stedatter ringer meg og sier jeg må da skjønne dette blir feil, at jeg tar meg eget barn på en gøyal ferie. Ble helt matt altså. Jeg skal altså ikke feriere med eget barn. 🙄

Anonymkode: 04cfd...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes stebarn må være med på alt som skjer i begge familier. Dere må sette dere ned med kalenderen og sjekke at alt som skjer av spennende aktiviteter, ferier osv skjer når stebarnet er hos dere. 

Ellers kan barnet føle seg utenfor og få sjelelige arr som det bærer med seg resten av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Synes stebarn må være med på alt som skjer i begge familier. Dere må sette dere ned med kalenderen og sjekke at alt som skjer av spennende aktiviteter, ferier osv skjer når stebarnet er hos dere. 

Ellers kan barnet føle seg utenfor og få sjelelige arr som det bærer med seg resten av livet. 

🙄

Anonymkode: 66a48...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er en trolletråd fra bw som kjeder seg

Anonymkode: e9086...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge man er samlet i løped av sommeren så ser jeg ikke problemet. 

Folk er så ekstremt redde for krenk for tiden, jeg fatter det ikke... 

Har selv vokst opp med 5søsken, en helsøster og resten halvsøsken på hver side og en stesøster. Vi ferierte ikke til utlandet alle samlet hele tiden. Og ingen av oss har noen gang tenkt på det som utestengelse eller feil. Tror det har mye å gjøre med hva de voksne gjør det til, vi følte felleskapet ellers og ble derfor aldri "snurt". Forsto godt at stemoren min hadde behov for egentid med sin datter, eller min mor og stefar med mitt yngste søsken. 🤷‍♀️ Jeg fikk mine turer også, med og uten søsken. 

Anonymkode: 769b0...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en mann med to barn fra før av, moren til disse barna laget ett rabalder engang vi skulle noe uten hennes barn. Heldigvis var det min mann som tok denne feiden, han var ikke far til mine barn engang. Han forklarte enkelt at ingen ting blir riktig for alle uansett hvordan det gjøres og ikke gjøres, ingen får en lik sommer. Han spurte henne om hun skulle droppe alt av ferieturer hos seg slik at det ble likt for alle ungene da mine ikke har samvær med faren sin eller er på ferie med han. For om det skulle være så likt som hun mente det skulle være, måtte hun være den som droppet å dra på ferie med ungene om ungene skulle være med på alt vi gjorde hele tiden. Da endret hun raskt mening og det hadde hun ikke tenkt på, hun hadde ikke tenkt på hvordan mine unger syns det var når hennes unger kom til oss og fortalte om ferien de hadde vært med hos mor. 

Jeg mener hovedferien skal skje med alle i huset, men når ikke alle ungene har det likt med mor og far så kan ikke alt gjøres likt. Unger liker ulike ting, så at de ungene som hater å være på storbyferie med museum osv så tar en denne turen med de som liker det og tar ferier med fornøyelsesparker med alle osv. Slikt gjør jeg det nå også som jeg er alene med mine to unger. Hun ene liker museum, vandre gatelangs og muligens det mange syns er kjedelig, hun andre vil heller være med besteforeldre på hytta enn å bli med på slikt. Så kan jeg heller dra på fotballtur med henne en annengang, så kan storesøster være hos besteforeldre siden hun ikke kan fordra fotball. 

Anonymkode: 8dee9...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er meget spesielt å reise på ferie uten å ta med alle barna sine, jeg da. 

Kunne aldri tenke meg å gjøre en slik forskjell på mine egne barn, og hadde sett ned på mannen om han ønsket/godtok å reise uten sitt. 

Anonymkode: 557b6...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at ferie er både dyrt og praktisk vanskelig om dere har 5 barn, tre sammen og en hver fra før, men jeg synes det er veldig rart å reise på ferie uten alle barna sine.

Ja, skilsmissebarn får ofte to ferier, en med far og en med mor, men det er en av de få fordelene det er å være skilsmissebarn. Det er kjipt å komme på samvær å høre "kjernefamiliebarna" snakke om ferien du ikke fikk være med på, det er da man føler seg som gjest i eget hjem.

Anonymkode: dab4a...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor drar dere to uker til Hellas uten skillsmissebarna egentlig? Er det fordi det kolliderte med noe annet i barnas timeplan, eller fordi dere syns det holdt å ta de med på to ferier?

Jeg syns det høres ut som dere har lagt opp alt for mye planer denne sommeren, men det er etter min smak. Det dere BURDE huske på er å ikke skal utelukke noen av barna fra de planene dere legger. Å være skillsmissebarn er nok vanskelig nok, om ikke mor/far skal gni det inn ved å ta med den nye kjernefamilien på ferie og ikke deg.

Anonymkode: 9cf55...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

vi tar ikke med min sønn eller hans sønn fordi de ennå er på skolen, og vil ikke ta de ut pga vi skal på ferie når de har 2 månder ferie, våre felles er 6, 4 og snart 1, så ingen av de går på skolen ennå,mens de 2 andre går i 7 klasse og 9 klasse,  vi drar til mandagen, så er uansett vanskelig og gjøre om alt nå.

Jeg synes uansett moren til sønnen til mannen min er urimlig, verken min eksmann eller sønn reagerte på dette i det hele tatt, heller ikke hans sønn som skjønner at de ikke bare kan ta fri fra skolen

Anonymkode: 27665...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene

Merkelig å legge ferien utenom skoleferien da, når dere faktisk begge har skolebarn. Det er vel intet nytt for dere at dere har skolebarn? De har jo HELE 2 måneder som dere kan velge, men dere velger altså ferie utenom skoleferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Havfruene skrev:

Merkelig å legge ferien utenom skoleferien da, når dere faktisk begge har skolebarn. Det er vel intet nytt for dere at dere har skolebarn? De har jo HELE 2 måneder som dere kan velge, men dere velger altså ferie utenom skoleferien?

Synes du? Vi har bare fellesbarn, men reiser innimellom på ferie uten alle barna. Feks var eldstemann en uke alene med oss foreldre i London i høst. Småsøsknene var hjemme med barnevakt. Nå skal de to yngste med meg til dyreparken en langhelg og eldste er hjemme med pappa... er dette rart?

skjønner godt at man benytter muligheten til en liten ferie utenom skoleferien med barn som er i barnehagealder, det er mye billigere! Jeg hadde reagert dersom det var all ferien de skulle ha, men her har de fine planer seinere også når alle barna er sammen. De eldste får helt sikkert opplevelser og annet utenom som de minste ikke får...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nesten motsatt. Jeg som mor sa til far at jeg ikke forventer at vår felles sønn får vært med på alt av ferier (vi har ett barn felles, han har i tillegg ett barn fra før og to stebarn som bor der fast). Hans svar var at de aldri vil planlegge en ferie når de ikke har vår sønn på samvær. Om det kræsjer litt med samværstidene, er vi såpass fleksible at vi finner en løsning. 

Anonymkode: 2c0f0...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det opplegget dere har laget for ferie høres rettferdig ut. Begge stebarna får også utelandsferier, og skal vel dessuten feriere med sin andre forelder også. 

Anonymkode: c4d92...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet i denne tråden er ikke alle skilte foreldre som føler seg krenket på vegne av barna sine, men alle klimautslippene som dere slipper ut. Tre utenlandsturer i løpet av en sommer, hvorav minst to med fly??! I tillegg blir det vel minst en tur til i løpet av de mange andre feriene skolebarna har i året, og moren drar vel på et par turer i året hun også. Liten applaus for denne totale ignoransen for klimautproblemene våre, dere! 👏

Jeg foreslår at dere som foreldre begynner å ta ansvar for deres barns fremtid i stedet for å krangle om hva de forskjellige barna er med på og ikke. 

Snakk om å være ultra-priviligerte, rike vestlige mennesker uten tanke for annet enn seg selv. 

Anonymkode: 4df2c...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at ferie er både dyrt og praktisk vanskelig om dere har 5 barn, tre sammen og en hver fra før, men jeg synes det er veldig rart å reise på ferie uten alle barna sine.

Ja, skilsmissebarn får ofte to ferier, en med far og en med mor, men det er en av de få fordelene det er å være skilsmissebarn. Det er kjipt å komme på samvær å høre "kjernefamiliebarna" snakke om ferien du ikke fikk være med på, det er da man føler seg som gjest i eget hjem.

Anonymkode: dab4a...1d3

Men er det ikke da man har vært på ferie med sin andre forelder...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det største problemet i denne tråden er ikke alle skilte foreldre som føler seg krenket på vegne av barna sine, men alle klimautslippene som dere slipper ut. Tre utenlandsturer i løpet av en sommer, hvorav minst to med fly??! I tillegg blir det vel minst en tur til i løpet av de mange andre feriene skolebarna har i året, og moren drar vel på et par turer i året hun også. Liten applaus for denne totale ignoransen for klimautproblemene våre, dere! 👏

Jeg foreslår at dere som foreldre begynner å ta ansvar for deres barns fremtid i stedet for å krangle om hva de forskjellige barna er med på og ikke. 

Snakk om å være ultra-priviligerte, rike vestlige mennesker uten tanke for annet enn seg selv. 

Anonymkode: 4df2c...e1b

Ja der reagerte jeg også litt på. Vi dropper utenlandsferie i år pga miljøet. Når 60 prosent av jordens arter allerede er utryddet, jorden varmes raskere enn vi trodde og klimaet er i rask endring, har vi kanskje ikke noen levelig jord lenger om bare noen veldig få år. Rart at man uke begrenser seg til i der minste bare én lang flyreise når man har barn som man håper kan få er fullt liv på jorden.

Anonymkode: e20f2...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det. Man skal ha et solid forhold og gode relasjoner for at det ikke føles sårt,

Jeg husker enda min far, kone og hennes barn reiste på ferie når vi var på ferie med mor. Det var sårt, selv om vi ikke ga uttrykk for det.

Jeg reiser ikke på ferie uten min eldste, med noen andre barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Twintipp skrev:

Jeg hadde ikke gjort det. Man skal ha et solid forhold og gode relasjoner for at det ikke føles sårt,

Jeg husker enda min far, kone og hennes barn reiste på ferie når vi var på ferie med mor. Det var sårt, selv om vi ikke ga uttrykk for det.

Jeg reiser ikke på ferie uten min eldste, med noen andre barn. 

Men hvorfor mente/mener du at du fortjente dobbelt opp med turer? Hvis man skal begynne å snakke om hva som er urettferdig og sårt: Hva med disse «nye» barna som blir laget i slike sammenhenger som dette? Hvordan tror du det er for dem å se at deres halvsøsken får dobbelt opp av alt bare fordi foreldrene deres er skilt? Hvordan tror du det er for dem å aldri få være bare kjernefamilien på ferie? 

Det er akkurat like søkt som å snakke om «de stakkars skilsmissebarna som må få være med på alt, hvis ikke er det synd på dem». 

Anonymkode: 4df2c...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI - opplegget deres høres helt greit ut ift barna! Hvorfor i all verden skulle barna ha det så fælt om ikke alle er med på alt? De er jo sammen med sin andre forelder, og har det forhåpentligvis fint der! Kanskje de til og med ikke ønsker å bruke uka på sydentur med tre små med helt andre behov? Min beste venninne hadde skilte foreldre, og sommeren var et hesblesende turopplegg fra ende til annen. Mine foreldre bodde sammen,  og vi hadde gård, så ble som regel bare en ukes bilferie. Jeg var SÅ misunnelig! Til vi ble voksne, og hun fortalte hvor mye hun hadde lengtet etter å slappe av om sommeren. Hun hadde aldri sagt noe, siden den andre forelderen sto forventningsfullt klar med neste koffert pakket, så snart hun kom fra tur... Jeg tenker at det er foreldrene som skaper misnøye her. Snakk med barna deres, og finn på noe fint sammen. Det kommer flere ferier, og "balansen" trenger ikke å være skapt på en og samme sommer! Jeg er også skilt, men har ikke ny mann eller flere barn. Far er lite på banen, og reiser aldri på ferie med barna. Jeg har ikke råd til dyre sydenturer, men får alltid til en ferie på et vis. I år skal eldste, som er fire år eldre enn nestemann,  få reise alene til et annet land på cup. Der går mesteparten av årets feriebudsjett. Vi andre skal en liten tur samtidig. På sikt er planen at det jevner seg ut, men om det ikke gjør det er det min egen feil som har oppdratt så flisespikkende barn! Rettferdig betyr ikke nødvendigvis likt, noe som kommer til å gjelde resten av livet! 

Anonymkode: c01e6...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

vi tar ikke med min sønn eller hans sønn fordi de ennå er på skolen, og vil ikke ta de ut pga vi skal på ferie når de har 2 månder ferie, våre felles er 6, 4 og snart 1, så ingen av de går på skolen ennå,mens de 2 andre går i 7 klasse og 9 klasse,  vi drar til mandagen, så er uansett vanskelig og gjøre om alt nå.

Jeg synes uansett moren til sønnen til mannen min er urimlig, verken min eksmann eller sønn reagerte på dette i det hele tatt, heller ikke hans sønn som skjønner at de ikke bare kan ta fri fra skolen

Anonymkode: 27665...abe

Gud så pinlig du er... Man må jo nesten anta at du har minimalt med sosialt nettverk, med tanke på alle disse trolletrådene du lager ukentlig, med nye falske problemstillinger hver gang. 

Anonymkode: e9086...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Gud så pinlig du er... Man må jo nesten anta at du har minimalt med sosialt nettverk, med tanke på alle disse trolletrådene du lager ukentlig, med nye falske problemstillinger hver gang. 

Anonymkode: e9086...039

Er det så nøye? Dette er jo faktisk et reelt problem som mamge har i forskjellige varianter, som BØR settes på dagsorden uansett. 

Anonymkode: 4df2c...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor mente/mener du at du fortjente dobbelt opp med turer? Hvis man skal begynne å snakke om hva som er urettferdig og sårt: Hva med disse «nye» barna som blir laget i slike sammenhenger som dette? Hvordan tror du det er for dem å se at deres halvsøsken får dobbelt opp av alt bare fordi foreldrene deres er skilt? Hvordan tror du det er for dem å aldri få være bare kjernefamilien på ferie? 

Det er akkurat like søkt som å snakke om «de stakkars skilsmissebarna som må få være med på alt, hvis ikke er det synd på dem». 

Anonymkode: 4df2c...e1b

Dobbelt opp med ferie er vel den eneste fordelen skilsmissebarn har? Eller har du flere fordeler for barn med to hjem?

Og bare kjernefamilien på tur? Er ikke barna fra tidligere forhold like mye verd? Er de ikke like stor del av familien? Betyr de ikke like mye for mor eller far? 

For en forferdelig holdning!

Anonymkode: 557b6...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...