Gå til innhold

Hjelp ! Hvem har rett ang barnepass


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Viser vel bare at løpere er like fanatiske og egoistiske som hundeeiere.

Anonymkode: f5312...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså.. Hvis jeg hadde kommet hjem sent om kvelden og funnet et tomt hus, hvor barna lå å sov alene fordi mannen skulle ut å løpe i 40 min, da hadde jeg også vært hissig. 

Selvfølgelig gjør man ikke det!

Anonymkode: 70180...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit mens de sover. Den løpeturen kunne du tatt mens ungene var våkne. Eller utsatt. 

Anonymkode: bdcf7...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..... hm? 

Nå er minste her riktignok snart 6, men det hadde gått heeeelt fint her! Hunden må luftes på morran så det gjør vi. Når minsten våkner så går han ned. Hvis vi ikke er der så vet han vi er ute med bikkja. Fordi vi har snakka om det. Masse! 

Anonymkode: ecd5e...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis begge barna viste om det og syntes det var greit, så ok, men ikke hvis bare eldste viste det.

Anonymkode: 609e9...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det. Da hadde jeg heller tatt den turen mens de var våkne og kunne si ja til å se en film el noe 

Anonymkode: 22ce2...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikke barna dine, og kan derfor ikke uttale meg om de er modne nok for dette, men du kjenner dem og anser dem som det. Det er viktigere enn hva jeg mener om det.

Det som jeg kanskje synes er mest kritikkverdig er at du og mannen åpenbart ikke har snakket om dette, og det burde dere ha gjort før du tok en avgjørelse alene på at de er modne nok. Kan godt være at mannen hadde vært enig dersom han hadde fått sjanse til å tenke over det, men han kan ha følt seg overkjørt når du tok denne avgjørelsen på egenhånd.

Det er jo ikke opplagt om det er greit eller ikke. Det er fort å tenke at siden du avgjorde dette uten å involvere han, hva mer kan du finne på å bestemme som kan få konsekvenser for det kjæreste han har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lar ALDRI barna være alene mens de sover. De er 8 og 11 år. 

De fleste barn våkner ikke av røykvarslere. Har dere testet om barna deres våkner av røykvarsleren?

Anonymkode: 33ec8...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok. Ser ikke problemet. De sov og vet ikke at du var borte en gang.

og folkens.... hvor ofte brenner det i huset deres når dere er borte i 40 min?

Anonymkode: 07434...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt ok. Ser ikke problemet. De sov og vet ikke at du var borte en gang.

og folkens.... hvor ofte brenner det i huset deres når dere er borte i 40 min?

Anonymkode: 07434...747

Det trengs bare at det skjer en gang...

Anonymkode: de2b8...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt ok. Ser ikke problemet. De sov og vet ikke at du var borte en gang.

og folkens.... hvor ofte brenner det i huset deres når dere er borte i 40 min?

Anonymkode: 07434...747

Hvor ofte kræsjer du bilen når du er ute og kjører bil? Lær du være å sikre deg selv og barna i bilen likevel?

Anonymkode: fa4e3...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det trengs bare at det skjer en gang...

Anonymkode: de2b8...b73

Og det er 99% sannsynlig at det skjer den gangen hun tar en løpetur?

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor ofte kræsjer du bilen når du er ute og kjører bil? Lær du være å sikre deg selv og barna i bilen likevel?

Anonymkode: fa4e3...d8c

Man sikrer da huset mot brann selv om det ikke har brent ned? Eller tenker du at folk flest ikke skrur av kaffetrakter, kokeplater osv fordi huset ikke har brent ned før?

Anonymkode: 07434...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar fra barna tryggheten. Tenk om de hadde våknet til tomt hus? De er alt for unge til å være alene når de sover, selv for så kort tid. 

Anonymkode: f9271...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med mannen din, og nei, jeg er ikke hysterisk. Langt i fra.  Jeg kunne fint ha dratt på butikken eller tatt meg en løpetur så lenge ungene var våkne, men ikke så sent på kvelden når de sover. Selvfølgelig går det bra, selvfølgelig brenner ikke huset ned. Selvfølgelig bryter ingen galning seg inn osv osv. Om 1000 stykker hadde gjort dette, eller 10.000 for den sak skyld, kanskje 100.000 eller flere også, så hadde det gått bra. Men jeg hadde ikke tatt sjansen på det, for tenk om jeg nå var den 100 001-tusen som det ikke gikk bra for. Tenk om noe hadde skjedd meg mens jeg var ute og løp.  Jeg hadde ikke tatt den sjansen for noe som ikke var nødvendig. Hadde det vært noe som var helt nødvendig, hadde jeg veiet nødvendighet mot risiko, og da kan det godt hende at jeg hadde tatt den risikoen, som jo i  realiteten er omtrent null. Men ikke for egen fornøyelses skyld.

Endret av Yellow Brick Road
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang da jeg var ca 9 år passet jeg lillesøsteren min mens pappa og kjæresten hans var ute. De kan ikke ha vært borte i mer enn et par timer (på tidlig kveld), men lillesøsteren min våknet plutselig og kastet opp. Hun spydde ut senga, seg selv og meg, og hylte og gråt etter mammaen sin. Jeg kan fortelle deg at det var en traumatisk opplevelse både for søsteren min og meg, og det sitter godt i den dag i dag. Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre for å trøste, eller hvordan jeg skulle rydde/vaske opp.

Jeg hadde aldri latt niåringen min være hjemme alene med et søsken i barnehagealder. Det er de rett og slett ikke modne nok til!

Anonymkode: e44c1...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg trodd at mannen min var hjemme med barna, og kommet hjem til et hus med sovende barn, uten vokse, ville jeg også blitt rasende.

Holder helt og holdent med mannen din her altså.

Jada, det går som regel bra, og jada, en 9 åring klarer fint å være alene hjemme i 40 minutter. Men jeg hadde aldri reist fra de når de sov, aldri.

Anonymkode: 0adf8...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri dratt ut av huset mens ungene sov og de ikke visste om det og var komfortabel med det.

De sovner trygt i sitt eget hjem og da er det da forventet at de også våkner trygt i sitt eget hjem. Hadde de våknet og mamma og pappa var borte hadde de nok ikke vært like trygge fra den kvelden. 

Er ikke hysterisk, lar lett 15-åringen passe småsøsken en kveld her. Men de er litt større da. Har en 9-åring selv og han kunne nok ikke tatt ansvar for andre enn seg selv.. 

Anonymkode: 2675d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er 11 og 13 og jeg ville ikke løpt så lenge de sover. Men løper mye når de er alene våkne. Da vet de hvor jeg er, det er lyst ute og de har sagt det er greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen problem med det , kunne gjort dette selv. mine er 10 og 5

Anonymkode: 40a3e...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eldste så hadde jeg kunne gjort det om jeg i forkant hadde testet at han våknet av brannalarmen. Men en fireåring ville jeg da aldri gått i fra på kveldstid, og han på 9,5 skal ikke ha ansvar for 4åringen.

Skjønner at mannen din ble forbanna. Hadde jeg kommet hjem og funnet barna sovende alene i huset hadde jeg blitt rasende! 

Anonymkode: bd3fe...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk er hysteriske. 

Anonymkode: a8de2...8eb

Det sa sikkert moren til Madeleine McCann også

Anonymkode: 70180...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby på 1.5 mnd alene med søsken, uaktuellt. Uten baby hjemme helt ok så lenge di vet om det. Jeg er ute i hagen ofte mens ungene sover, minste er 2. Har ALLTID BABYCALL med meg ut.

Anonymkode: 23c3f...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er veldig uenig med mannen om en situasjon vi hadde i kveld. Han dro på besøk til vennene sine. Jeg var hjemme med barna, en på 9,5 og en blir 5 om 1,5 mnd. Har avtalt med eldste at når de sovner, så tar jeg en løpetur i nabolaget, 200m unna huset. Han hadde telefon på rommet, minste sov i sitt rom. Jeg var ute fra 21.40 til 22.20. Alt gikk bra, barna sov. Så kommer mannen hjem og er flyforbanna for at barna var hjemme uten tilsyn. Kan jo nevne at vi bor i en veldig rolig strøk og nabolag med rekkehus, så tett at alle naboer hører hva vi sier hvis vinduene er åpne. Hva synes dere? Var det farlig å la barna sove i 40 min? 

Anonymkode: 086cf...b43

Jeg er enig med mannen din. For små til å sove alene. Hva hvis brann feks? Eldste er altfor ung til å ha ansvar for yngste. 

Anonymkode: ba635...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...