Gå til innhold

Jeg kan bare ikke få sagt hvor mye jeg hater overraskelsesbesøk!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi får aldri uanmeldt besøk, bortsett fra barnas venner, og det er jeg veldig glad for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøystykke skrev:

Jaha.. hjelper det å ha rydda i går? Her går det en halv dag så har ungene bomba alt 

Vel, det har dem ikke hos oss 😊 Skal det bombes gjøres det på rommet deres. I stua og andre rom skal det ryddes opp etter de er ferdige og trenger ikke leke med ti forskjellige ting samtidig

Anonymkode: 63fad...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg. Har en sånn dag selv i dag og tenkte akkurat hvor grusomt det hadde vært hvis det kom noen nå. Installer en kodelås, så slipper du å huske på låsing. 

Hvem var det som kom?

Anonymkode: 3b29a...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har eksamensperiode oppå jobb. Det har gått i ett!!!

Fikk endelig en dag fri Idar og skulle prøve å hente meg litt inn på hus og rydding. 

Akkurat idet jeg skal starte går døra opp og gjester stiger inn. 

Jeg så helt forferdelig ut. Halvt påkledd, håret i alle kanter og huset TOTALT BOMBET!!

Nå er de gått og jeg sitter her og føler meg elendig og ydmyket. Noe så flaut. Nesten så tårene presser på. Jeg har hatt det så sjukt travelt, aldri har jeg eller huset sett verre ut.

Å ja, de ble sjokket. Både av meg og huset.

 

Anonymkode: 8efb4...08c

Neste gang sier du Sorry jeg er midt i spysyka på fjerde dagen og er smittsom, da hadde de nok løpt ut😜

Anonymkode: 866ff...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hehe.. jeg hadde definitivt IKKE tatt det som et kompliment 😂

Anonymkode: 63460...742

Hehe, nei det må være det motsatte av et kompliment og egentlig rett og slett litt frekt sagt. 

Anonymkode: 866ff...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

TA DEG SAMMEN. Hvem i all verden får lyst å grine av slikt? Eneste jeg kan tenke meg er Bree i Frustrerte Fruer. Og HUN er jo normal. 

Husk hvordan det gikk med ungene hennes med en slik kontrollfreak av en perfekt mor.

 

Anonymkode: 8ffac...737

Har ikke noe med kontrollfreak å gjøre. Ikke alltid man er klar for besøk altså.

Anonymkode: 866ff...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, nei det må være det motsatte av et kompliment og egentlig rett og slett litt frekt sagt. 

Anonymkode: 866ff...4fe

Du synes det er frekt å fortelle noen at de synes det er hyggelig og avslappende å være sammen med den personen? Hjelpes, da har du store problemer med fasaden.

Anonymkode: 7bfc2...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er trist at det ikke er normalt å komme uanmeldt på besøk lenger. Når jeg vokste opp (jeg er født i 79) var det helt normalt å komme på spontane besøk, og hvis folk ikke var hjemme eller det ikke passet så var det helt greit. Utviklingen nå hvor man må melde på forhånd at man kommer er en utvikling jeg ikke liker, men jeg har også forståelse av at andre ikke mener det samme som meg. Når det kommer til deg Hi så må du være klar på at du ikke ønsker besøk og be de besøkende om å dra igjen.

Anonymkode: 668cc...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du synes det er frekt å fortelle noen at de synes det er hyggelig og avslappende å være sammen med den personen? Hjelpes, da har du store problemer med fasaden.

Anonymkode: 7bfc2...f8b

Haha, du misforstår jo helt! Hvis noen etter å ha vært på besøk til noen som har det litt rotete sier at når dere er på besøk trenger jeg ikke tenke på å ha det fint. Så betyr jo det at de så at de var veldig rotete og ikke hadde så fint der og de umulig kan være så nøye på ting. Uten at jeg er en fasade person ville det vært et stort anti kompliment og veldig snobbete sagt!

Anonymkode: 866ff...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

EN kompliment mener jeg 

Anonymkode: 63460...742

Det heter ET kompliment 

Anonymkode: c8747...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har eksamensperiode oppå jobb. Det har gått i ett!!!

Fikk endelig en dag fri Idar og skulle prøve å hente meg litt inn på hus og rydding. 

Akkurat idet jeg skal starte går døra opp og gjester stiger inn. 

Jeg så helt forferdelig ut. Halvt påkledd, håret i alle kanter og huset TOTALT BOMBET!!

Nå er de gått og jeg sitter her og føler meg elendig og ydmyket. Noe så flaut. Nesten så tårene presser på. Jeg har hatt det så sjukt travelt, aldri har jeg eller huset sett verre ut.

Å ja, de ble sjokket. Både av meg og huset.

 

Anonymkode: 8efb4...08c

Hvorfor lukket du opp døra? Hvorfor låste du ikke døra? 

INGEN kommer hit uten å spørre først 🤣 men jeg er kronsik syk og trenger dager på å forberede meg og huset. 

Du kunne sagt at det ikke passet? Det er ikke frekt synes jeg. 

Når de først kom inn hos deg, så var det jo deg de ville besøke, ikke hybelkaninene. 😚

Husker engang det var fullstendig kaos hjemme. Nyfødt unge i hus.  Jeg holdt på å stryke med under fødsel. Hadde akkurat kommet hjem. Sykt dårlig form. Rot og kaos overalt. Sto og lagde taco på kjøkkenet og svoger med dame kom på døra og mannen lukket opp. Da de så meg med bustete hår, fæle klær, rot overalt og jeg hadde mistet salatbollen i gulvet. Da begynte jeg nesten å grine. 😭 

Så alle rundt meg gur beskjed i god tid. 

Anonymkode: 4c795...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor lukket du opp døra? Hvorfor låste du ikke døra? 

INGEN kommer hit uten å spørre først 🤣 men jeg er kronsik syk og trenger dager på å forberede meg og huset. 

Du kunne sagt at det ikke passet? Det er ikke frekt synes jeg. 

Når de først kom inn hos deg, så var det jo deg de ville besøke, ikke hybelkaninene. 😚

Husker engang det var fullstendig kaos hjemme. Nyfødt unge i hus.  Jeg holdt på å stryke med under fødsel. Hadde akkurat kommet hjem. Sykt dårlig form. Rot og kaos overalt. Sto og lagde taco på kjøkkenet og svoger med dame kom på døra og mannen lukket opp. Da de så meg med bustete hår, fæle klær, rot overalt og jeg hadde mistet salatbollen i gulvet. Da begynte jeg nesten å grine. 😭 

Så alle rundt meg gur beskjed i god tid. 

Anonymkode: 4c795...42e

Altså, du hadde nesten daua og var i skikkelig dårlig form, mannen var hjemme men DU måtte lage mat??😳

Anonymkode: 866ff...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Personlig synes jeg det er trist at det ikke er normalt å komme uanmeldt på besøk lenger. Når jeg vokste opp (jeg er født i 79) var det helt normalt å komme på spontane besøk, og hvis folk ikke var hjemme eller det ikke passet så var det helt greit. Utviklingen nå hvor man må melde på forhånd at man kommer er en utvikling jeg ikke liker, men jeg har også forståelse av at andre ikke mener det samme som meg. Når det kommer til deg Hi så må du være klar på at du ikke ønsker besøk og be de besøkende om å dra igjen.

Anonymkode: 668cc...4d6

Jeg er enig i dette. Selv elsker jeg uanmeldt besøk, men samtidig tenker jeg at det er helt normalt og vanlig folkeskikk å ringe på eller banke på døra. Man går ikke bare inn, selv om ytterdøra er aldri så mye ulåst. Selv da jeg vokste opp (født i 1968) var det helt vanlig at man ringte på døra og ventet til folk kom og åpnet. Hørte man ikke ringeklokka (du hører ofte den selv om du står utenfor), banket man på. 

Som nevnt tar jeg gjerne og gladelig imot uanmeldt besøk, men selv om ytterdøra står åpen hos meg så ringer eller banker folk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, du hadde nesten daua og var i skikkelig dårlig form, mannen var hjemme men DU måtte lage mat??😳

Anonymkode: 866ff...4fe

Kanskje mannen var opptatt med barna? 

Man TRENGER ikke gå ut fra at alle menn er udugelige. 

Anonymkode: 46ac3...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ilandsproblem! 

Anonymkode: 9fe7d...fe2

Og vi bor i et i-land. Så det er lov 😊

Anonymkode: 4c795...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ilandsproblem! 

Anonymkode: 9fe7d...fe2

Kom fra en som henger på dib/bim😂  Burde ikke du være ute å redde verden eller noe

Anonymkode: 3500f...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klar over at serien er en gammel serie og ganske populær da den kom. At du gikk på barneskolen da den kom og dermed ikke har sett den forteller vel bare at du er veldig ung og uerfaren. Så du får en 🙄 tilbake vesla. 

Prøv igjen. 

Anonymkode: 8ffac...737

Hahah, eneste du forteller med denne bemerkningen er at du er under 25

Anonymkode: e7e34...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, du misforstår jo helt! Hvis noen etter å ha vært på besøk til noen som har det litt rotete sier at når dere er på besøk trenger jeg ikke tenke på å ha det fint. Så betyr jo det at de så at de var veldig rotete og ikke hadde så fint der og de umulig kan være så nøye på ting. Uten at jeg er en fasade person ville det vært et stort anti kompliment og veldig snobbete sagt!

Anonymkode: 866ff...4fe

At jeg ikke er så nøye på hvordan jeg fremstår anser jeg som en positiv side. Selvfølgelig liker jeg at folk kan slappe av i mitt selsksp og ikke føler at de trenger å gjøre seg bedre enn de faktisk er. Det utsagnet jeg tolker positivt tolker du som kritikk.

Anonymkode: 7bfc2...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor er døra mi alltid låst!! Overhører glatt ringeklokka dersom det ikke passer med uanmeldt besøk. Haaaaater det!!!!

Anonymkode: 5d429...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tøystykke skrev:

Jaha.. hjelper det å ha rydda i går? Her går det en halv dag så har ungene bomba alt 

Da bør du oppdra ungene dine bedre. 

Anonymkode: ef76b...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje mannen var opptatt med barna? 

Man TRENGER ikke gå ut fra at alle menn er udugelige. 

Anonymkode: 46ac3...48d

Han virker jo ganske udugelig om ikke hun som trengte å hvile måtte slave på kjøkkenet. Mor må ofte lage mat OG passe barna, greier ikke menn det mener du?

Anonymkode: 866ff...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker uanmeldt besøk. Synes det er alt for lite av det. Driter i om huset er rotete, mine venner og familie liker meg likevel. 

Det sagt, ikke ok å gå rett inn med mindre det er noe som er avtalt i forkant.

Anonymkode: 5a0e0...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da bør du oppdra ungene dine bedre. 

Anonymkode: ef76b...105

Unnskyld meg? Den ene ungen er 3, og jeg er midt i oppdragelsen. De er ikke ferdig oppdratte FØR de begynner på skolen altså. 

Kommet noen hit kl 16, er det bomba. Og nei, jeg ødelegger ikke fin lek ved å bryte inn og beordre rydding; det tar vi når leken er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...