Gå til innhold

Jeg kan bare ikke få sagt hvor mye jeg hater overraskelsesbesøk!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Liker ikke uanmeldt besøk, hvertfall ikke av familien, av venner gjør det ikke så mye, jeg har 2 gode venninner som har de like rotete hjemme hos seg, som det er her 🙂.  Men familien min er veldig ryddige å har støv på hjernen, spesielt mamma, søsteren min og tanten til mannen, sistnevnte prøvde å lære meg hvordan jeg tørker støv å vasker vitrineskapet forrige gang hun kom innom, jeg var totalt uinteressert 😉😂

Anonymkode: 69985...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Personlig synes jeg det er trist at det ikke er normalt å komme uanmeldt på besøk lenger. Når jeg vokste opp (jeg er født i 79) var det helt normalt å komme på spontane besøk, og hvis folk ikke var hjemme eller det ikke passet så var det helt greit. Utviklingen nå hvor man må melde på forhånd at man kommer er en utvikling jeg ikke liker, men jeg har også forståelse av at andre ikke mener det samme som meg. Når det kommer til deg Hi så må du være klar på at du ikke ønsker besøk og be de besøkende om å dra igjen.

Anonymkode: 668cc...4d6

Jeg er egentlig enig, men det er IKKE ok å gå rett inn hvis ingen svarer på banking eller ringeklokke. Da tar man et hint. Jeg drar gjerne på uplanlagte besøk, men jeg vet også at jeg da kan risikere bomtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Liker ikke uanmeldt besøk, hvertfall ikke av familien, av venner gjør det ikke så mye, jeg har 2 gode venninner som har de like rotete hjemme hos seg, som det er her 🙂.  Men familien min er veldig ryddige å har støv på hjernen, spesielt mamma, søsteren min og tanten til mannen, sistnevnte prøvde å lære meg hvordan jeg tørker støv å vasker vitrineskapet forrige gang hun kom innom, jeg var totalt uinteressert 😉😂

Anonymkode: 69985...37e

Be henne ofte! Så kan hun tørke støv nye plasser hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger passer det rett og slett ikke å ha besøk, og forstår deg så gjerne👌 Sosiale antenner er noe enkelte mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tøystykke skrev:

Unnskyld meg? Den ene ungen er 3, og jeg er midt i oppdragelsen. De er ikke ferdig oppdratte FØR de begynner på skolen altså. 

Kommet noen hit kl 16, er det bomba. Og nei, jeg ødelegger ikke fin lek ved å bryte inn og beordre rydding; det tar vi når leken er over.

Er hele huset er bomba detsamme som at barnen leker?

Okej....

Heldigvis ikke sånn hos oss!

Anonymkode: ef76b...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han virker jo ganske udugelig om ikke hun som trengte å hvile måtte slave på kjøkkenet. Mor må ofte lage mat OG passe barna, greier ikke menn det mener du?

Anonymkode: 866ff...4fe

Nei, mor må ikke ofte lage mat og passe på ungene etter en hard fødsel. 

Om det er slike mannfolk du omgir deg med foreslår jeg å skifte omgangskrets. 

Og å lage taco kommer vel neppe under begrepet ‘slave på kjøkkenet’ heller 😂

Anonymkode: 46ac3...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er fryktelig med uanmeldte besøk. Jeg skjønner deg godt HI, kan ikke fatte at folk bare spaserer rett inn?? Hva om dere var midt i en hyrdestund? Utrolig frekt i mine øyne. 

Fatt mot; det er de som skal føle seg teite her, ikke du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt! Men, jeg hadde ikke brydd meg om jeg kom bort og andre hadde det rotete.. det er helt normalt til tider.

Her renner det inn med uanmeldt besøk hele tiden! Blir sprø. Hater det! Det passer svært sjeldent... Gjør d aldri selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, mor må ikke ofte lage mat og passe på ungene etter en hard fødsel. 

Om det er slike mannfolk du omgir deg med foreslår jeg å skifte omgangskrets. 

Og å lage taco kommer vel neppe under begrepet ‘slave på kjøkkenet’ heller 😂

Anonymkode: 46ac3...48d

Ikke jeg som omgir meg med slike mannfolk, nå roter du fælt her... når hun beskriver det slik hun gjorde var det vel slitsomt nok for henne tenker jeg. Spiller særdeles lite -hva- man lager da, dette burde jo mannen kunne tatt så hun kunne hentet seg inn litt. 

Anonymkode: 866ff...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha uventet besøk, det skjer bare så altfor sjelden! 

Her er huset alltid i en såpass tilstand at det er helt greit, sånn som det er både hos venner og familie vi omgås. Huset er sjelden 100 % shinet, for siden vi faktisk bor her, så vises det at det bor folk her.  

Anonymkode: 2cfe8...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! HATER når folk kommer uanmeldt. Sånn er det når man ikke klarer å holde det fint i en hektisk hverdag. Er det nyrydda og vaska spiller det ingen rolle forsåvidt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster kom midt i hyrdestunden til mannen og meg. Det var etter barnas leggetid og vi koste oss foran peisen. 

Hun ringer på nå, foråsidetsånn. 

Det er faktisk aldri greit å plutselig stå inni hjemmet til noen, sammen hvor godt kjente man er. 

Anonymkode: 46ac3...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...