Gå til innhold

Jeg må gå ned 40 kilo! FØRTI!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for motivasjon. Føler deg bedre nå? 

Anonymkode: 2b406...07b

Føler meg bra jeg. Og har gått ned 35 kg hittil i løpet av 4 år. Veier nå 69 og noe særlig mer ned blir ikke pent siden jeg er over 40 år. 

Har også hatt bmi 19 og hadde sett sjuk ut nå i voksen alder. 

Anonymkode: b217f...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei. Jeg er også lav(161 og 91kg). 

Synes det er vanskelig å regne ut kcal, men rundstykker mitt er omtrent på størrelse med en mellomstor potet. 

Anonymkode: 2b406...07b

Last ned appen lifesum . Der plotter du inn matvarer. Du kommer til å få en overraskelse hvor mye kcal det er i ting. Spesielt rundstykker. 

Anonymkode: 9c26c...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Føler meg bra jeg. Og har gått ned 35 kg hittil i løpet av 4 år. Veier nå 69 og noe særlig mer ned blir ikke pent siden jeg er over 40 år. 

Har også hatt bmi 19 og hadde sett sjuk ut nå i voksen alder. 

Anonymkode: b217f...705

Men jeg er ikke over 40 år. Sjuk ser jeg ut uansett - hvis du leser tråden ser du at jeg er sjuk. Så jeg har ingenting å tape på å ha en bmi på 19. 

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Last ned appen lifesum . Der plotter du inn matvarer. Du kommer til å få en overraskelse hvor mye kcal det er i ting. Spesielt rundstykker. 

Anonymkode: 9c26c...b64

Jeg har den... og den sier at frokosten min er på 335 kcal.

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får ikke lov til å motta hjelp av psykolog fordi jeg har en fysisk sykdom. Lang historie

Anonymkode: 2b406...07b

Du kan jo gå privat? 

Ville økt aktiviteten. Mye du kan gjøre på gulvet i stua! Du kan enten ta en time til fysioterapeut som kan sette opp et opplegg til deg, bruke videoer/guider fra internett, eller følge egne innfall (feks danse til musikkvideoer). Du trenger ikke vekter, du kan bruke bøker, flasker, eller det du måtte ha av tunge ting. 

Anonymkode: 982fd...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva. Du kommer ingen vei ved bare å se hindringer. 

Ok, du kan bare spise salat av alle verdens grønnsaker. 1 type salat eller 10 typer? Med ti typer får du variasjon. Uansett må du finne løsninger som fungerer for deg på lang sikt. Du kan ikke gå på diett i x år for så å gå tilbake til kostholdet som gjorde deg overvektig i utgangspunktet.

Ja, jeg er selv allergisk mot mye. Ja, jeg har flere fysiske sykdommer. Ja, jeg har hatt spiseforstyrrelser og et forstyrret forhold til mat størsteparten av livet.

Det er utelukkende min egen skyld at jeg er overvektig (selv om jeg har prøvd å gi medisiner, ekspartnere og livet generet delvis skyld). Jeg har gjort gjentatte forsøk på å gå ned i vekt. Noen av forsøkene har vært vellykkede - for en periode. Det eneste jeg ikke har gjort, er å gi meg.

Du var motivert sist du skrev innlegg også. Likevel skriver du igjen...

 

Anonymkode: 5a383...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva. Du kommer ingen vei ved bare å se hindringer. 

Ok, du kan bare spise salat av alle verdens grønnsaker. 1 type salat eller 10 typer? Med ti typer får du variasjon. Uansett må du finne løsninger som fungerer for deg på lang sikt. Du kan ikke gå på diett i x år for så å gå tilbake til kostholdet som gjorde deg overvektig i utgangspunktet.

Ja, jeg er selv allergisk mot mye. Ja, jeg har flere fysiske sykdommer. Ja, jeg har hatt spiseforstyrrelser og et forstyrret forhold til mat størsteparten av livet.

Det er utelukkende min egen skyld at jeg er overvektig (selv om jeg har prøvd å gi medisiner, ekspartnere og livet generet delvis skyld). Jeg har gjort gjentatte forsøk på å gå ned i vekt. Noen av forsøkene har vært vellykkede - for en periode. Det eneste jeg ikke har gjort, er å gi meg.

Du var motivert sist du skrev innlegg også. Likevel skriver du igjen...

 

Anonymkode: 5a383...91a

Sist jeg skrev innlegg? 😅 Eeeh. Mener du da jeg svarte høyere opp? Selv om man er tykk, mister man ikke motivasjonen SÅ fort altså.

Resten av kommentaren din forstår jeg ikke. Jeg spiser jo det jeg KAN spise, og ferdig med det. Idag begynte jeg å klø i hele ansiktet og halsen av rundstykket så nå utgår det. Hvada? Hvordan får man salat til å bli 350 kcal 2 ganger om dagen? 

Jeg skrev inn måltidene idag, i lifesum, og fikk at det var perfekt.

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi ser ikke syke ut alle som har BMI på 19 altså 🙄 

Anonymkode: 93e9f...8c9

Nei... Det er jo å være normalvektig. 

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sist jeg skrev innlegg? 😅 Eeeh. Mener du da jeg svarte høyere opp? Selv om man er tykk, mister man ikke motivasjonen SÅ fort altså.

Resten av kommentaren din forstår jeg ikke. Jeg spiser jo det jeg KAN spise, og ferdig med det. Idag begynte jeg å klø i hele ansiktet og halsen av rundstykket så nå utgår det. Hvada? Hvordan får man salat til å bli 350 kcal 2 ganger om dagen? 

Jeg skrev inn måltidene idag, i lifesum, og fikk at det var perfekt.

Anonymkode: 2b406...07b

Du er ikke spesielt hyggelig og motagelig for råd mot de som prøver å hjelpe deg

Anonymkode: 2f2a3...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns planen din virker grei jeg hi. Antall kcal og mengde trim er jo ok. Med dette skader det ikke å kunne skeie ut en smule på lørdager eller i selskaper heller. Høres flott ut at du vil bruke tid på det og ikke bare rase avgårde. Dom du sier, målet kan være minus 40, men klarer du 30 kan du være fornøyd og DET skal du absolutt være. 

Jeg er 158 høy og må ned til 63 kilo for å nå bmi 25. Jeg er nå 87 og klarer jeg å gå ned til 70 skal jeg være fornøyd. Klarer jeg ned til 65 skal jeg juble. Så hos meg er det ikke et mål å gå under 25 på bmi. 

Jeg teller kcal, men er også nøye på å redusere karbo. Lever karboredusert, ikke ketogent. Ønsker mest mulig normalt kosthold. Lettere å unngå snop ved mindre karbo. 

Ønsker deg lykke til jeg 😊

Anonymkode: d5c1c...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du? 

Anonymkode: 2b406...07b

At du må se for deg å kun spise 1300 kcal om dagen resten av livet, hvis dette er din plan... Holder du ut det? Holder du i ett år, i to?

Anonymkode: 19d9d...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får ikke lov til å motta hjelp av psykolog fordi jeg har en fysisk sykdom. Lang historie

Anonymkode: 2b406...07b

Det der er jo bare piss. Ingen kan nekte deg å motta hjelp av en psykolog. Legen kan la være å henvise deg til psykolog hvis han mener din tilstand ikke vil bli påvirket av å gå til psykolog, men det forhindrer jo ikke at du i neste tur kan pådra deg en lidelse som kvalifiserer til psykologhjelp. For å si det slik: han kan ikke henvise deg til psykolog med begrunnelse i at du har diabetes, men du kan jo fint ha både diabetes og depresjoner.

Anonymkode: 19d9d...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi ser ikke syke ut alle som har BMI på 19 altså 🙄 

Anonymkode: 93e9f...8c9

Nei, de fleste ser helt normale ut. Men når man er kraftig overvektig, så er det rart å sette seg mål til lett undervektig. Første mål burde bare være å få bmi på 25. Så kan hun da se hvordan hun trives der, eller ønsker å gå ned mer. Så kan målet være å gå ned 30 kg, istedenfor 40 kg. Jeg prøver selv å gå ned i vekt, og er ca den vekten og høyden som TS. er, og jeg har som mål bmi under 27. Så får jeg se da.

Anonymkode: a5fba...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de fleste ser helt normale ut. Men når man er kraftig overvektig, så er det rart å sette seg mål til lett undervektig. Første mål burde bare være å få bmi på 25. Så kan hun da se hvordan hun trives der, eller ønsker å gå ned mer. Så kan målet være å gå ned 30 kg, istedenfor 40 kg. Jeg prøver selv å gå ned i vekt, og er ca den vekten og høyden som TS. er, og jeg har som mål bmi under 27. Så får jeg se da.

Anonymkode: a5fba...144

Er enig med deg i det du skriver, bortsett fra at bmi på 19 er lett undervektig, det er det ikke. Bmi på 19 er innenfor normalvekt

Anonymkode: 2f2a3...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sist jeg skrev innlegg? 😅 Eeeh. Mener du da jeg svarte høyere opp? Selv om man er tykk, mister man ikke motivasjonen SÅ fort altså.

Resten av kommentaren din forstår jeg ikke. Jeg spiser jo det jeg KAN spise, og ferdig med det. Idag begynte jeg å klø i hele ansiktet og halsen av rundstykket så nå utgår det. Hvada? Hvordan får man salat til å bli 350 kcal 2 ganger om dagen? 

Jeg skrev inn måltidene idag, i lifesum, og fikk at det var perfekt.

Anonymkode: 2b406...07b

Du skrev at den eneste grønnsaken du kan spise, er salat. Jeg påpekte at det finnes flere typer salat.

Ferdig med det? Du ber om råd, og det du spiser / de mengdene du spiser, fungerer tydeligvis ikke.

Og ja, jeg tror du har skrevet lignende innlegg tidligere.

Anonymkode: 5a383...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sist jeg skrev innlegg? 😅 Eeeh. Mener du da jeg svarte høyere opp? Selv om man er tykk, mister man ikke motivasjonen SÅ fort altså.

Resten av kommentaren din forstår jeg ikke. Jeg spiser jo det jeg KAN spise, og ferdig med det. Idag begynte jeg å klø i hele ansiktet og halsen av rundstykket så nå utgår det. Hvada? Hvordan får man salat til å bli 350 kcal 2 ganger om dagen? 

Jeg skrev inn måltidene idag, i lifesum, og fikk at det var perfekt.

Anonymkode: 2b406...07b

Men hvis det allerede er perfekt, så burde jo dette gå som varm kniv i ekte smør!! 

Anonymkode: b1b0e...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du teit ?? Hvorfor skal du ha en bmi på 19 ? 25 er normalvektig bli og bør holde lenge. Ellers høres det ut som du er godt i gang . Bruk god tid. Ikke pent å gå ned 40 kilo heller, mye løs hud osv. Blir heller sunn og fast i fisken. 

Anonymkode: 5278d...f99

En bmi på 19 er ikke nødvendigvis for lite. Jeg har 25 og har veldig høy fettprosent. Bør i hvert fall under 22. Så nei, trådstarter er ikke teit. Normalen kan være helt ned til 18,5. 

Til trådstarter, mitt beste råd er styrketrening. Det gjør så mye bedre med kroppen enn f eks å løpe. Du kan gjøre mye hjemme i stua her, Google et program som passer deg.  Forskning viser at selv med samme kosthold så minsker man magefettet ved å trene moderat styrketrening. 

Så høres det ut som du allerede er godt i gang, så kontinuitet er nok nøkkelen her. 

Lykke til. 

Anonymkode: c9d51...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de fleste ser helt normale ut. Men når man er kraftig overvektig, så er det rart å sette seg mål til lett undervektig. Første mål burde bare være å få bmi på 25. Så kan hun da se hvordan hun trives der, eller ønsker å gå ned mer. Så kan målet være å gå ned 30 kg, istedenfor 40 kg. Jeg prøver selv å gå ned i vekt, og er ca den vekten og høyden som TS. er, og jeg har som mål bmi under 27. Så får jeg se da.

Anonymkode: a5fba...144

Nå moderer jo du deg. Du skrev tidligere at en bmi på voksne over 40 ser syklig ut. Deg om det. Jeg er 42 år, godt trent, bmi på 19, høy og komplimenter daglig på hvor bra jeg ser ut. 

Anonymkode: fae7b...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du teit ?? Hvorfor skal du ha en bmi på 19 ? 25 er normalvektig bli og bør holde lenge. Ellers høres det ut som du er godt i gang . Bruk god tid. Ikke pent å gå ned 40 kilo heller, mye løs hud osv. Blir heller sunn og fast i fisken. 

Anonymkode: 5278d...f99

Jeg er litt enig med denne. Jeg er 177 cm og veier 88 kilo. Da jeg veide 74 kilo, så var jeg perfekt. Det vil si slank, formfull og med muskler og følte med sexy. Hvis jeg skulle ha hatt 19 i BMI, så skal jeg veie 59 kilo. Det kan jeg ikke tenke meg ser lekkert ut! Ikke er det særlig realistisk heller. Jeg vil heller veie 75 og være godt trent, enn 59 og radmager. Selvfølgelig kan andre se fin ut med denne BMIen, men ikke jeg.

Anonymkode: bb934...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå moderer jo du deg. Du skrev tidligere at en bmi på voksne over 40 ser syklig ut. Deg om det. Jeg er 42 år, godt trent, bmi på 19, høy og komplimenter daglig på hvor bra jeg ser ut. 

Anonymkode: fae7b...9fc

Jeg har aldri skrevet at voksne over 40, ser sykelige ut med bmi på 19. Det er det en annen som har skrevet. Jeg selv ville sett syk ut med bmi på 19, men har en venninne med bmi på 18, og hun ser flott ut. Vi har jo alle forskjellig kropper, og bygd forskjellig. 

Anonymkode: a5fba...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har PT, trener tung styrke 3 ganger i uka+ tur hver dag, ellers sykler jeg. Spiser normalt, men med litt sunn fornuft. Mye grønt og grovt, ikke brød, pasta eller ris i store mengder, et kakestykke i stedet for 3 i bursdager. Gått ned 11 kg, 8 igjen.

Anonymkode: 72b10...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Okei. Jeg er også lav(161 og 91kg). 

Synes det er vanskelig å regne ut kcal, men rundstykker mitt er omtrent på størrelse med en mellomstor potet. 

Anonymkode: 2b406...07b

Vanskelig å regne ut kalorier?!? Hva er vanskelig m det? Hvis du skal ned 40 kg tror jeg du må lære deg det.

Anonymkode: eac68...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 40kg på 1år uten å gjøre noe spesielt for det. Magesekken krymper jo mindre du spiser. Nå holdes vekten på 50kg, konstant. Jeg begynte med å minimere porsjonene, å slutte med å spise hver 3 time.  Er akkurat passelig for min høyde nå.. Det jeg har gjort er egentlig fasting uten vilje, har spist kun en diger porsjon middag. Tilslutt kjenner jeg ikke sult om morgenen og jeg føler meg energifull likevel. Jeg spiser god frokost de dagene jeg ønsker det, og jeg spiser AKKURAT hva jeg måtte ønske. Har dager der jeg gafler i meg, og dager der jeg ikke gjør det. Hele cluet tror jeg er å holde seg mest mulig unna brødmat, ALLE mine måltid består av varmmat! Altså jeg kan gjerne kose meg med 3 middager løpet av en dag og det har ingen utslag på vekt. Det er kun 1 ting jeg ikke spiser og det er brød,boller,gjærbakst.. 😛 Trener heller ingenting, det er hvertfall sjeldent.

Anonymkode: eb7db...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har gått ned 40kg på 1år uten å gjøre noe spesielt for det. Magesekken krymper jo mindre du spiser. Nå holdes vekten på 50kg, konstant. Jeg begynte med å minimere porsjonene, å slutte med å spise hver 3 time.  Er akkurat passelig for min høyde nå.. Det jeg har gjort er egentlig fasting uten vilje, har spist kun en diger porsjon middag. Tilslutt kjenner jeg ikke sult om morgenen og jeg føler meg energifull likevel. Jeg spiser god frokost de dagene jeg ønsker det, og jeg spiser AKKURAT hva jeg måtte ønske. Har dager der jeg gafler i meg, og dager der jeg ikke gjør det. Hele cluet tror jeg er å holde seg mest mulig unna brødmat, ALLE mine måltid består av varmmat! Altså jeg kan gjerne kose meg med 3 middager løpet av en dag og det har ingen utslag på vekt. Det er kun 1 ting jeg ikke spiser og det er brød,boller,gjærbakst.. 😛 Trener heller ingenting, det er hvertfall sjeldent.

Anonymkode: eb7db...14e

Ikke gidd tell kalorier, det er bare rot. Du må finne en måte som skal være langvarig, ingen gidder å lese kcal hver dag resten av livet sitt.. Minimer porsjonene, kutt ut all brødmat og slike stivelsesholdig matvarer. Ellers gjelder alt med måte 😛 tenk minst mulig på mat rett og slett. skal du telle kalorier er jo det det eneste du tenker på iløpet av dagen og da går det hvertfall ikke

Anonymkode: eb7db...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...