Gå til innhold

Jeg må gå ned 40 kilo! FØRTI!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid bør man beregne på å bruke? To år? Hva bør jeg gjøre av aktiviteter? (målet er bmi på 19).

Har hørt man skal starte rolig. Tror en av feilene mine er at jeg har spist store, usunne måltider sjelden. Og boller og kaker, som trøstemat fordi jeg har en kronisk ikkeutredet sykdom som gjør meg lei meg. 

Jeg har kuttet ut sukker, dvs jeg har kuttet ut boller og kaker annet enn i bursdager.

Jeg har prøvd å spise én porsjon til middag og grove rundstykker (1 om gangen) til frokost, lunsj etc. 

Tror jeg ligger på 1300-1400 kcal om dagen nå. Drikker KUN vann. Men har kun drukket vann i 3 år! Så ingen endring der.

Jeg går turer på 30 min 2-7 ganger i uka. Ingen annen organisert trening. 

Jeg har vært mye stillesittende så der har jeg gjort en endring! Prøver å være aktiv hver dag. 2-3 dager i uka jogger jeg et lite stykke og løper opp og ned en stor trapp. Men det har jeg gjort i 3 mnd.

Men ang. aktivitet, hvor lenge kan aktiviteten min være å gå tur? Og HVA kan jeg introdusere etter tur? 

Om kroppen min:

- Åpenbart tykk. Bruker XL i klær..

- Har bekkenproblemer etter 2 fullgåtte svangerskap

- Sliter med allergier og blir lett sliten. Går på usedvanlig høy dose antihistaminer og er periodevis helt ødelagt fysisk.. Som idag.. (hva gjør jeg på DE dagene?).

- Sliter med angst og depresjon, og trøstespising er en kjempeutfordring. Tåler ingen frukt etc. Så kan ikke spise sunn snacks. 

- Kostholdet er utfordrende, pga matreaksjoner, jeg er som sagt under utredning og får kløe, diaré, lammelse, opphovning etc. av alt i perioder. Så jeg kan ikke spise lavkarbo f.eks. Tåler ikke ditt og datt. 

Ellers har jeg funnet motivasjon! 

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du teit ?? Hvorfor skal du ha en bmi på 19 ? 25 er normalvektig bli og bør holde lenge. Ellers høres det ut som du er godt i gang . Bruk god tid. Ikke pent å gå ned 40 kilo heller, mye løs hud osv. Blir heller sunn og fast i fisken. 

Anonymkode: 5278d...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er du teit ?? Hvorfor skal du ha en bmi på 19 ? 25 er normalvektig bli og bør holde lenge. Ellers høres det ut som du er godt i gang . Bruk god tid. Ikke pent å gå ned 40 kilo heller, mye løs hud osv. Blir heller sunn og fast i fisken. 

Anonymkode: 5278d...f99

Dette.

Anonymkode: 19d9d...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lang tid bør man beregne på å bruke? To år? Hva bør jeg gjøre av aktiviteter? (målet er bmi på 19).

Har hørt man skal starte rolig. Tror en av feilene mine er at jeg har spist store, usunne måltider sjelden. Og boller og kaker, som trøstemat fordi jeg har en kronisk ikkeutredet sykdom som gjør meg lei meg. 

Jeg har kuttet ut sukker, dvs jeg har kuttet ut boller og kaker annet enn i bursdager.

Jeg har prøvd å spise én porsjon til middag og grove rundstykker (1 om gangen) til frokost, lunsj etc. 

Tror jeg ligger på 1300-1400 kcal om dagen nå. Drikker KUN vann. Men har kun drukket vann i 3 år! Så ingen endring der.

Jeg går turer på 30 min 2-7 ganger i uka. Ingen annen organisert trening. 

Jeg har vært mye stillesittende så der har jeg gjort en endring! Prøver å være aktiv hver dag. 2-3 dager i uka jogger jeg et lite stykke og løper opp og ned en stor trapp. Men det har jeg gjort i 3 mnd.

Men ang. aktivitet, hvor lenge kan aktiviteten min være å gå tur? Og HVA kan jeg introdusere etter tur? 

Om kroppen min:

- Åpenbart tykk. Bruker XL i klær..

- Har bekkenproblemer etter 2 fullgåtte svangerskap

- Sliter med allergier og blir lett sliten. Går på usedvanlig høy dose antihistaminer og er periodevis helt ødelagt fysisk.. Som idag.. (hva gjør jeg på DE dagene?).

- Sliter med angst og depresjon, og trøstespising er en kjempeutfordring. Tåler ingen frukt etc. Så kan ikke spise sunn snacks. 

- Kostholdet er utfordrende, pga matreaksjoner, jeg er som sagt under utredning og får kløe, diaré, lammelse, opphovning etc. av alt i perioder. Så jeg kan ikke spise lavkarbo f.eks. Tåler ikke ditt og datt. 

Ellers har jeg funnet motivasjon! 

Anonymkode: 2b406...07b

Tror du du holder i to år på 1300 kcal om dagen...? 

Hvis ikke, så kom deg på et kurs. Følg en kursveileder hos Libra eller Roede. 

Og fortsett med aktivitet. Det er alltid bra.

Anonymkode: 19d9d...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du teit ?? Hvorfor skal du ha en bmi på 19 ? 25 er normalvektig bli og bør holde lenge. Ellers høres det ut som du er godt i gang . Bruk god tid. Ikke pent å gå ned 40 kilo heller, mye løs hud osv. Blir heller sunn og fast i fisken. 

Anonymkode: 5278d...f99

Enig.

Anonymkode: 32012...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opptil førti kilo igjen (BMI 21). Siden jeg uansett ikke spiser brød, pasta, ris eller poteter valgte jeg å endre livsstil til et ketogent kosthold (Google er din venn).

Spiser mye grønt og rene produkter samt sunne fettkilder (noen uker etter oppstart reduserte jeg på fettmengden da kroppen har nok å ta av). Faster periodisk, spiser 1-2 måltider om dagen, ingen mellommåltider.

Savner ingenting. Verken lager eller kjøper "erstatningsprodukter".

 

Anonymkode: 5a383...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder meg rundt 1200 kcal om dagen. Regner med å bruke ca. ett år.

(Jeg er lav og trener ikke per nå.)

Anonymkode: 5a383...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du teit ?? Hvorfor skal du ha en bmi på 19 ? 25 er normalvektig bli og bør holde lenge. Ellers høres det ut som du er godt i gang . Bruk god tid. Ikke pent å gå ned 40 kilo heller, mye løs hud osv. Blir heller sunn og fast i fisken. 

Anonymkode: 5278d...f99

Dette. 

Anonymkode: 60f0c...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred.. Dersom du er 40 kilo overvektig - noe du ikke er ettersom målet er en BMI på 19, så skal du ikke prøve å gå ned mer enn til en BMI på 25-27.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google er IKKE din venn! Ta kontakt med lege og få henvisning til ernæringsfysiolog. Du kommer sannsynligvis ikke til å få dette til på egen hånd. 1300 kcal er alt for lite og du kommer til å gå på en smell etter kun kort tid. Få hjelp av ernæringsfysiolog og fysioterapeut til å sette opp en kostholdsplan med et realistisk kaloribudsjett og en gjennomførbar treningsplan. 

Dette får du til, men du trenger et støtteapparat! Lykke til!! 😊👏

Anonymkode: 6f307...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lang tid bør man beregne på å bruke? To år? Hva bør jeg gjøre av aktiviteter? (målet er bmi på 19).

Har hørt man skal starte rolig. Tror en av feilene mine er at jeg har spist store, usunne måltider sjelden. Og boller og kaker, som trøstemat fordi jeg har en kronisk ikkeutredet sykdom som gjør meg lei meg. 

Jeg har kuttet ut sukker, dvs jeg har kuttet ut boller og kaker annet enn i bursdager.

Jeg har prøvd å spise én porsjon til middag og grove rundstykker (1 om gangen) til frokost, lunsj etc. 

Tror jeg ligger på 1300-1400 kcal om dagen nå. Drikker KUN vann. Men har kun drukket vann i 3 år! Så ingen endring der.

Jeg går turer på 30 min 2-7 ganger i uka. Ingen annen organisert trening. 

Jeg har vært mye stillesittende så der har jeg gjort en endring! Prøver å være aktiv hver dag. 2-3 dager i uka jogger jeg et lite stykke og løper opp og ned en stor trapp. Men det har jeg gjort i 3 mnd.

Men ang. aktivitet, hvor lenge kan aktiviteten min være å gå tur? Og HVA kan jeg introdusere etter tur? 

Om kroppen min:

- Åpenbart tykk. Bruker XL i klær..

- Har bekkenproblemer etter 2 fullgåtte svangerskap

- Sliter med allergier og blir lett sliten. Går på usedvanlig høy dose antihistaminer og er periodevis helt ødelagt fysisk.. Som idag.. (hva gjør jeg på DE dagene?).

- Sliter med angst og depresjon, og trøstespising er en kjempeutfordring. Tåler ingen frukt etc. Så kan ikke spise sunn snacks. 

- Kostholdet er utfordrende, pga matreaksjoner, jeg er som sagt under utredning og får kløe, diaré, lammelse, opphovning etc. av alt i perioder. Så jeg kan ikke spise lavkarbo f.eks. Tåler ikke ditt og datt. 

Ellers har jeg funnet motivasjon! 

Anonymkode: 2b406...07b

Dette høres ut som meg . Fra ende til annen ❤ Tør du si hvor høy og vekt ?

Jeg fikk en hjerneskade etter en ulykke. Alt av hormoner og fordøyelse er helt på bærtur.  Flere ting jeg plutselig ikke tåler. Jeg spiser ca 1000 ckal, går mye. Drikker vann og sover nok. 

Og som du sier, man blir lei seg når man går syk hver dag. Og trøstespising hjelper der og da. 

Jeg syns du er flink. 😊

Jeg ville kuttet ut rundstykke med knekkebrød eller ommelett. Det er celsig mange ckal i rundstykker. 

Anonymkode: 9c26c...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg som spiser ketogent, ligger på ca. 1200 kcal daglig og skal ned ca. 40 kilo til (har gått ned 10 allerede): jeg får oppfølging av ernæringsfysiolog, psykolog, treningsveileder og lege.

Anonymkode: 5a383...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du teit ?? Hvorfor skal du ha en bmi på 19 ? 25 er normalvektig bli og bør holde lenge. Ellers høres det ut som du er godt i gang . Bruk god tid. Ikke pent å gå ned 40 kilo heller, mye løs hud osv. Blir heller sunn og fast i fisken. 

Anonymkode: 5278d...f99

Magen min er ødelagt uansett, så der er det ikke håp. 30-40kg. Samma det. Har jeg mål om 40 og klarer 30 skal jeg være fornøyd

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Meg som spiser ketogent, ligger på ca. 1200 kcal daglig og skal ned ca. 40 kilo til (har gått ned 10 allerede): jeg får oppfølging av ernæringsfysiolog, psykolog, treningsveileder og lege.

Anonymkode: 5a383...91a

Jeg får ikke lov til å motta hjelp av psykolog fordi jeg har en fysisk sykdom. Lang historie

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du du holder i to år på 1300 kcal om dagen...? 

Hvis ikke, så kom deg på et kurs. Følg en kursveileder hos Libra eller Roede. 

Og fortsett med aktivitet. Det er alltid bra.

Anonymkode: 19d9d...366

Hva mener du? 

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har opptil førti kilo igjen (BMI 21). Siden jeg uansett ikke spiser brød, pasta, ris eller poteter valgte jeg å endre livsstil til et ketogent kosthold (Google er din venn).

Spiser mye grønt og rene produkter samt sunne fettkilder (noen uker etter oppstart reduserte jeg på fettmengden da kroppen har nok å ta av). Faster periodisk, spiser 1-2 måltider om dagen, ingen mellommåltider.

Savner ingenting. Verken lager eller kjøper "erstatningsprodukter".

 

Anonymkode: 5a383...91a

Jaja. Men jeg kan ikke spise grønt annet enn salat.

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg holder meg rundt 1200 kcal om dagen. Regner med å bruke ca. ett år.

(Jeg er lav og trener ikke per nå.)

Anonymkode: 5a383...91a

Okei. Jeg er også lav(161 og 91kg). 

Synes det er vanskelig å regne ut kcal, men rundstykker mitt er omtrent på størrelse med en mellomstor potet. 

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, gale damen skrev:

Herrefred.. Dersom du er 40 kilo overvektig - noe du ikke er ettersom målet er en BMI på 19, så skal du ikke prøve å gå ned mer enn til en BMI på 25-27.

Hvorfor? Hadde bmi på 19 før. Men ble syk og deppa, gikk på medisiner som fikk meg opp 30 kg. Og er ti år eldre så kroppen sliter litt. 

Jo mindre jeg veier, jo mindre vondt i bekken og rygg. 

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Google er IKKE din venn! Ta kontakt med lege og få henvisning til ernæringsfysiolog. Du kommer sannsynligvis ikke til å få dette til på egen hånd. 1300 kcal er alt for lite og du kommer til å gå på en smell etter kun kort tid. Få hjelp av ernæringsfysiolog og fysioterapeut til å sette opp en kostholdsplan med et realistisk kaloribudsjett og en gjennomførbar treningsplan. 

Dette får du til, men du trenger et støtteapparat! Lykke til!! 😊👏

Anonymkode: 6f307...af0

Hvorfor er det for lite? Ja, kan be om henvisning til ernæringsfysiolog.

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasta ned en app som heter Lifesum. Den sier at jeg skal spise 1600kcal

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene, bmi på 19? Ja da blir du nok flott🙄

Anonymkode: b217f...705

Takk for motivasjon. Føler deg bedre nå? 

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det for lite? Ja, kan be om henvisning til ernæringsfysiolog.

Anonymkode: 2b406...07b

Her jeg bor er det helt umulig. Altfor få erneringsfysiologer og de som har tilstander som diabetes, unge jenter med spisevegring/bulimi o.l. går selvfølgelig først i køen. En middelaldrende dame som ønsker å gå ned i vekt havner bakerst i køen og får rett og slett ikke time...

Anonymkode: 77782...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her jeg bor er det helt umulig. Altfor få erneringsfysiologer og de som har tilstander som diabetes, unge jenter med spisevegring/bulimi o.l. går selvfølgelig først i køen. En middelaldrende dame som ønsker å gå ned i vekt havner bakerst i køen og får rett og slett ikke time...

Anonymkode: 77782...fdf

Snakker du om meg? Eller deg? 😅

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nok time hos ernæringsfysiolog, stiller på linje med jenter med spisevegring. Minst!

Anonymkode: 2b406...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...