Gå til innhold

Er det virkelig ikke lov å spørre? Sånn fordi man bryr seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke? Tåler ikke folk å høre at de ikke ser superfreshe ut hele tiden?

Anonymkode: 389c8...7f5

Du høres rett og slett fæl ut! Håper du tåler å høre det. 

Anonymkode: 77a5b...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Det jeg mener er at hun kunne fortalt meg hva hun mente om spørsmålet i stedet for å bare gå. Hun kunne sagt at hun synes jeg var ufin. Det hadde vært helt ok. Jeg ville da bedt om unnskyldning for at hun tok det sånn og forklart at jeg bare mente det godt. Så ville jeg visst hva jeg kan eller ikke kan neste gang. En erfaring klokere. Nå, men den reaksjonen hun hadde, så vet jeg helt ærlig ikke hvor vi står i det hele tatt. 

Anonymkode: 389c8...7f5

Hæ? Du er jo helt på jordet! DU blir fornærmet fordi DU fornærmet henne ? Helt utrolig. 

Anonymkode: 77a5b...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men seriøst! Er du en slik tankeleser? Jeg kjenner mennesker som har gått igjennom alvorlig sykdom/samlivsbrudd/dødsfall uten å nevne det for andre enn de dem bor med, men du trenger jo ikke fortelles slik, du vet alt fra før 😅

Anonymkode: 00f34...f7d

Nei. Men vi har felles venner... 

Anonymkode: 389c8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Du er jo helt på jordet! DU blir fornærmet fordi DU fornærmet henne ? Helt utrolig. 

Anonymkode: 77a5b...7fa

Jeg er ikke fornærmet. Men jeg stiller spørsmålstegn ved reaksjonen hennes.

Anonymkode: 389c8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du høres rett og slett fæl ut! Håper du tåler å høre det. 

Anonymkode: 77a5b...7fa

Huff og huff! En anonym person på nett sa jeg høres fæl ut. Jeg er ikke krenket

Anonymkode: 389c8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har forklart hvorfor jeg skrev som jeg gjorde i det første innlegget. Og jeg vet nå at hun ble sur fordi hun mener jeg sa hun var stygg. Noe jeg også har skrevet at jeg har antatt hele tiden.

Anonymkode: 389c8...7f5

Den forklaringa har gått meg hus forbi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

En bekjent? Da spør man selvsagt ikke om sånt. Det hadde ikke jeg heller gjort. 

Men hva var det som var så farlig med det egentlig? Når du alltid er fresh og så kommer totalt motsatt, så er det vel naturlig å tro at du er syk? 

Anonymkode: 389c8...7f5

Nei, det er faktisk ikke naturlig å tro det. Du må være helt sosialt analfabet? Aspergers?

Anonymkode: 0617b...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spurte vel egentlig hvorfor man ikke kan spørre om noen er syk om de ser syke ut. 

Jeg synes reaksjonen hennes var merkelig og ulikt henne og det lurer jeg mye på ja. Ville ikke du reagert om venninnen din plutselig oppførte seg totalt annerledes enn hun pleier fordi du spurte om hun var i dårlig form?

Anonymkode: 389c8...7f5

Er hunden venninne eller bekjent? Hvor mye kontakt har dere? Hvor ofte treffes dere utenom tilfeldig møte? Virker ikke helt som du vet forskjellen på bekjent og venninne?

Anonymkode: 0617b...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og du tenker at hun kommer til å svare? Hun er sur og fornærmet fordi hun tror jeg kalte henne stygg. Det går over om noen dager når jeg møter henne igjen å sier «så fresh du er i dag». 

Anonymkode: 389c8...7f5

Hvordan vet du at hun tror du kalte henne stygg?

Anonymkode: 4320a...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med hi. Det er hyggelig at noen bryr seg og ser at formen ikke er på topp en dag.

Anonymkode: fece2...544

Nei, det er ikke det. Det er påtrengende, stressende og frekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er hunden venninne eller bekjent? Hvor mye kontakt har dere? Hvor ofte treffes dere utenom tilfeldig møte? Virker ikke helt som du vet forskjellen på bekjent og venninne?

Anonymkode: 0617b...427

Venninne. Mye kontakt. Treffes både i ukedager på barnas aktiviteter og helger på turer sammen. 

Anonymkode: 389c8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at hun tror du kalte henne stygg?

Anonymkode: 4320a...1ac

Felles venner

Anonymkode: 389c8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er faktisk ikke naturlig å tro det. Du må være helt sosialt analfabet? Aspergers?

Anonymkode: 0617b...427

Jo det er det om man kjenner personen

Anonymkode: 389c8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo det er det om man kjenner personen

Anonymkode: 389c8...7f5

Du svarer ikke på om du har Asperger eller liknende? Du er jo ikke på nett sosialt? 

Anonymkode: 0617b...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du svarer ikke på om du har Asperger eller liknende? Du er jo ikke på nett sosialt? 

Anonymkode: 0617b...427

Hvorfor mener du jeg må svare på det? 

Anonymkode: 389c8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener du jeg må svare på det? 

Anonymkode: 389c8...7f5

Fordi det hadde forklart endel. 

Anonymkode: 0617b...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det hadde forklart endel. 

Anonymkode: 0617b...427

Jeg har ingen diagnoser over hodet. Man må ikke ha en diagnose for å mene at folk er hårsår

Anonymkode: 389c8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingen diagnoser over hodet. Man må ikke ha en diagnose for å mene at folk er hårsår

Anonymkode: 389c8...7f5

Du reagerer jo like hårsårt

Anonymkode: 4320a...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du reagerer jo like hårsårt

Anonymkode: 4320a...1ac

Nei. Jeg reagerer ikke hårsårt. Jeg bare skjønner ikke poenget med å ikke tåle å bmi spurt om man er syk.

Anonymkode: 389c8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare ringe henne og beklage? At det ble en misforståelse. At det var ment som omtanke. Om hun ikke svarer eller tar kontakt dagen etter, så får hun bare være sur. 

Og, ja: Noen mennesker blir sure for slike spørsmål, noen blir lei seg/flaue og andre synes det er hyggelig. Folk er forskjellige. Sånn er det bare. 

Legg fra deg mobilen og lek med barna dine :)

Endret av MarshOfDecay
Endret punktum til ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke fornærmet. Men jeg stiller spørsmålstegn ved reaksjonen hennes.

Anonymkode: 389c8...7f5

Hvorfor spør du om vår mening? Du gjør det jo klart at anonyme på nett ikke har noen definisjonsmakt over deg. 

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Huff og huff! En anonym person på nett sa jeg høres fæl ut. Jeg er ikke krenket

Anonymkode: 389c8...7f5

 

(Og når 50 av 55 her sier at det er du selv og ikke hun som tramper i klaveret, så nekter du å ta det til deg? Bor du i feil kulturkrets? For du forstår deg ikke på det som er vanlig folkeskikk i Norge...) 

Anonymkode: 6f216...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg reagerer ikke hårsårt. Jeg bare skjønner ikke poenget med å ikke tåle å bmi spurt om man er syk.

Anonymkode: 389c8...7f5

Men nå har du fått det forklart med bittesmå teskjeer. Ta det nå enten inn, eller dropp hele tråden. 

Anonymkode: 6f216...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan argumentere til du blåner, men du viser med hvert innlegg at du ikke har helt utviklede sosiale antenner. 

Det er greit, alle har vi noe, men du bør ta inn over deg at tilnærmet alle mener at her er det du som bør beklage. Det er noe med å kunne ta til seg tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 0c257...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingen diagnoser over hodet. Man må ikke ha en diagnose for å mene at folk er hårsår

Anonymkode: 389c8...7f5

Men du har diagnoser I hodet da?😂 Du er jo forsåvidt hårsår også, men det er jo ingen diagnose. Men hår er jo over hodet😂

Anonymkode: 0617b...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor spør du om vår mening? Du gjør det jo klart at anonyme på nett ikke har noen definisjonsmakt over deg. 

 

(Og når 50 av 55 her sier at det er du selv og ikke hun som tramper i klaveret, så nekter du å ta det til deg? Bor du i feil kulturkrets? For du forstår deg ikke på det som er vanlig folkeskikk i Norge...) 

Anonymkode: 6f216...eb2

Jeg bare lurer på hvorfor det er så galt å bli spurt om man er i dårlig form når man åpenbart er det. Folk blir aå lett krenket at det er vilt. 

Det å skrive ting i parentes innebærer at det er uviktig tilleggsinformasjon, så det svare jeg ikke på.

Anonymkode: 389c8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...