Gå til innhold

Bryr du deg om hva som skjer med deg når du dør?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bryr du deg om hva du kommer til å oppleve, og hvor du havner?

Anonymkode: cf180...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, da er det jamnt over slutt, gitt! Men jeg har stram regi på begravelsen og hvor jeg skal begraves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Nei, da er det jamnt over slutt, gitt! Men jeg har stram regi på begravelsen og hvor jeg skal begraves.

Ok, så du tror det. Hvorfor er begravelsen så viktig for deg? 

Anonymkode: cf180...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok, så du tror det. Hvorfor er begravelsen så viktig for deg? 

Anonymkode: cf180...e9c

Fordi den er mitt siste sprell og jeg skal ikke ut herfra i et standardisert og upersonlig format.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bryr meg. Vil ikke kremeres. Aller helst ønsker jeg å begraves i en slik kokong som blir et tre, men det er kanskje ikke mulig i Norge?

Anonymkode: f2a93...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig. Viktigst at de som er igjen får sagt farvel på en måte de synes er ok. Når gamet er over, så er det over.

Anonymkode: dfdea...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, sug lut skrev:

Fordi den er mitt siste sprell og jeg skal ikke ut herfra i et standardisert og upersonlig format.

Hvorfor? 

Anonymkode: cf180...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg bryr meg. Vil ikke kremeres. Aller helst ønsker jeg å begraves i en slik kokong som blir et tre, men det er kanskje ikke mulig i Norge?

Anonymkode: f2a93...3d4

Jeg mente ikke begravelsen nødvendigvis, men om du f.eks. kommer til helvete

Anonymkode: cf180...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke så veldig. Viktigst at de som er igjen får sagt farvel på en måte de synes er ok. Når gamet er over, så er det over.

Anonymkode: dfdea...7b9

Så du er mer sånn.. samma hva en gjør i livet? 

Anonymkode: cf180...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det skjer noe med meg når jeg er død. Jeg tror lyset slukkes og det blir mørkt, jeg er rett og slett ikke mer.

Skulle det være sånn at "energien" min går videre på jorden er det uansett ikke noe jeg vil merke noe til tenker jeg, og at jeg kommer til helvete har jeg overhodet ingen tro på.

Så når jeg dør får de begrave meg, sørge litt og sette opp en gravsten. Ferdig med det liksom ;)

 

Anonymkode: 47dff...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du på helvete? Er du kristen? Fortell jeg er litt nysgjerrig. Hvem fortjener å komme til helvete?

Anonymkode: 87950...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Nei, jeg brydde meg ikke før. Regnet med at jeg blir til jord. 

Men i formiddag har Rabiat Anonym i en tråd om filippinere frelst meg. Gleder meg til å komme til hennes gud når jeg dør. Det blir fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Nei, jeg brydde meg ikke før. Regnet med at jeg blir til jord. 

Men i formiddag har Rabiat Anonym i en tråd om filippinere frelst meg. Gleder meg til å komme til hennes gud når jeg dør. Det blir fint.

😂

Anonymkode: 71975...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Pashla skrev:

Nei, jeg brydde meg ikke før. Regnet med at jeg blir til jord. 

Men i formiddag har Rabiat Anonym i en tråd om filippinere frelst meg. Gleder meg til å komme til hennes gud når jeg dør. Det blir fint.

😂

 

Det eneste jeg har sagt er at jeg ikke vil at kroppen min skal pirkes i etter min død. Ta det dere trenger, brenn meg og hiv aska. Men så tenker jeg jo litt på at forskning og teknologi er fremtiden (hvis vi har noen), og mange studenter og forskere trenger en kropp å øve seg eller forske på. Så det er litt av et dilemma. 

Om bevisstheten min havner her eller der spiller ingen rolle. Blir ikke verre enn eksamenstida uansett. 

Anonymkode: 45345...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sug lut skrev:

Fordi den er mitt siste sprell og jeg skal ikke ut herfra i et standardisert og upersonlig format.

Ånei, så kleint! Til og med da må du ha siste ordet🙈 Burde ikke de som er igjen få lov å styre det? Begravelsen er vel strengt tatt mest for de som er igjen? 

Anonymkode: ab0a0...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil komposteres, helst varmekompostering som går raskest. Så kan mine etterkommere få blomsterjorda og plante et tre av jorden min. 

Slik blir jeg til nytte, og jeg slipper å ta opp plass på en kirkegård. 

Anonymkode: 28909...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ånei, så kleint! Til og med da må du ha siste ordet🙈 Burde ikke de som er igjen få lov å styre det? Begravelsen er vel strengt tatt mest for de som er igjen? 

Anonymkode: ab0a0...410

Åh, Rabiat Anonym er her òg! 

Anonymkode: 45345...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sug lut skrev:

Fordi den er mitt siste sprell og jeg skal ikke ut herfra i et standardisert og upersonlig format.

Akkurat det er opp til de pårørende å avgjøre. De kan velge å overse det meste av dine instruksjoner angående begravelse, gravsted ol hvis de vil.

Anonymkode: 5fc38...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pr nå bryr jeg meg ikke om hva som skjer med meg når jeg dør, men det kan jo endre seg når jeg blir eldre.

Anonymkode: 33249...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donere bort alt som kan doneres, forsk på resten og kremering etterpå. 

Anonymkode: f82bf...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig for meg med kremasjon, ønsker helst å få asken lagt i ei elv ,holder på å undersøke om det er lovlig i Norge. Eventuelt spredt utpå havet. 

Tror på at det er mer som venter etter døden, og at det er bare godt. Tror ikke på helvete, men at vi våkner til en annen slags dimensjon og får studere livet som har vært og hvilke lærdommer vi har fått. Så er det på tide med nytt liv på jorden etterhvert, som dyr eller menneske. 

Gleder meg egentlig litt til å dø, tror det blir spennende. Jeg har tenkt å prøve å være en god og nyttig og snill person mens jeg er her, og ta vare på familien min og medmennesker og naturen. Det ser jeg som det mest fornuftige, også om det skulle vise seg at min tro på etterlivet er feil og det er god natt 😛

Anonymkode: f8033...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åh, Rabiat Anonym er her òg! 

Anonymkode: 45345...541

Må du annonsere din tilstedeværelse?

Anonymkode: ab0a0...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det er opp til de pårørende å avgjøre. De kan velge å overse det meste av dine instruksjoner angående begravelse, gravsted ol hvis de vil.

Anonymkode: 5fc38...ded

Men hvis det ikke er helt ville påfunn så vil vel de fleste pårørende prøve å respektere det så langt de kan

Anonymkode: 3b5cd...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det bryr jeg meg ikke om. Når det er slutt, så er det slutt

Anonymkode: 3b5cd...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det er opp til de pårørende å avgjøre. De kan velge å overse det meste av dine instruksjoner angående begravelse, gravsted ol hvis de vil.

Anonymkode: 5fc38...ded

Nå kjenner jeg mine pårørende, da. Og akkurat som jeg vil ære mine foreldre i deres begravelse ved å ikke gjøre noe som ville vært utenkelig for dem, vil mine pårørende selvfølgelig følge mine ønsker. Men du er kanskje en av dem det er mer fristende å smelle i ei fellesgrav og være ferdig med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...