Gå til innhold

Bryr du deg om hva som skjer med deg når du dør?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei - jeg sitter å gråter nå. Jeg hater tanken på at jeg skal dø, og gruer meg. 

Anonymkode: 16cb3...aa6

De fleste har dødsangst, iallefall når det nærmer seg.. Jeg tenker at jeg skal leve til jeg blir gammel, og så sovne stille inn. Som sykepleier vet jeg at det ofte ikke blir tilfelle, men satser på litt siste flaks. Og evt. godt med morfin.. Klem!

Anonymkode: 5e3e0...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke på liv etter døden. Om noe gjør det livet enda mer verdifult. 

Anonymkode: 7516d...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror på et liv etter døden. Alle sjeler skal videre. Men det er opp til den enkelte å velge hvor hen. Himmel eller dødsriket. Jeg har sett og opplevd himmelen. Jeg har møtt Jesus, som en strålende sol uten like. Og den nydelige musikken som ikke kan beskrives med ord. 

Jeg har sett satan, min søster har sett helvete, sett satan som badet i en elv av fortapte sjeler som pintes.

Jeg har møtt min drepte fetter etter at han døde. Han kom i hvite klær til meg i en drøm og tok farvel. Han fortalte hvor han var, i himmelen hos Jesus. Han hadde levd et røft og vanskelig liv, men trodde på Jesus i hjertet sitt. 

Jeg håper alle som hører budskapet om Jesus og frelsen tar imot Ham i sitt hjerte. Kjærligheten driver ut all frykt. Det er ingenting å være redd for etter døden for de som tror. Men for de som ikke ønsker å komme til himmelen og møte Jesus, for de som nekter å tro på Ham, for de så tror jeg ikke de kommer til paradis. Hvem som kommer til helvete er det bare Gud som kan bestemme. 

 

Anonymkode: 006a8...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg tror på et liv etter døden. Alle sjeler skal videre. Men det er opp til den enkelte å velge hvor hen. Himmel eller dødsriket. Jeg har sett og opplevd himmelen. Jeg har møtt Jesus, som en strålende sol uten like. Og den nydelige musikken som ikke kan beskrives med ord. 

Jeg har sett satan, min søster har sett helvete, sett satan som badet i en elv av fortapte sjeler som pintes.

Jeg har møtt min drepte fetter etter at han døde. Han kom i hvite klær til meg i en drøm og tok farvel. Han fortalte hvor han var, i himmelen hos Jesus. Han hadde levd et røft og vanskelig liv, men trodde på Jesus i hjertet sitt. 

Jeg håper alle som hører budskapet om Jesus og frelsen tar imot Ham i sitt hjerte. Kjærligheten driver ut all frykt. Det er ingenting å være redd for etter døden for de som tror. Men for de som ikke ønsker å komme til himmelen og møte Jesus, for de som nekter å tro på Ham, for de så tror jeg ikke de kommer til paradis. Hvem som kommer til helvete er det bare Gud som kan bestemme. 

 

Anonymkode: 006a8...d43

Herregud

Anonymkode: 16cb3...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud

Anonymkode: 16cb3...aa6

Nei. Hun sa Jesus.....

Anonymkode: 282e3...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei - jeg sitter å gråter nå. Jeg hater tanken på at jeg skal dø, og gruer meg. 

Anonymkode: 16cb3...aa6

Du syns ikke det var dumt å klikke deg inn på tråden da?

Anonymkode: 8d44a...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det JEG lurer på, er om Gud vet at jeg ikke tror på han?

Anonymkode: 8d44a...4b7

Gud vet alt! Men det tror jo ikke vi på.... og tror han på meg? Hvis han har tro på meg, så satser jeg på at han har tro nok på meg til å la meg komme til himmelen hvis han eksisterer. 

Anonymkode: 282e3...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg tror på et liv etter døden. Alle sjeler skal videre. Men det er opp til den enkelte å velge hvor hen. Himmel eller dødsriket. Jeg har sett og opplevd himmelen. Jeg har møtt Jesus, som en strålende sol uten like. Og den nydelige musikken som ikke kan beskrives med ord. 

Jeg har sett satan, min søster har sett helvete, sett satan som badet i en elv av fortapte sjeler som pintes.

Jeg har møtt min drepte fetter etter at han døde. Han kom i hvite klær til meg i en drøm og tok farvel. Han fortalte hvor han var, i himmelen hos Jesus. Han hadde levd et røft og vanskelig liv, men trodde på Jesus i hjertet sitt. 

Jeg håper alle som hører budskapet om Jesus og frelsen tar imot Ham i sitt hjerte. Kjærligheten driver ut all frykt. Det er ingenting å være redd for etter døden for de som tror. Men for de som ikke ønsker å komme til himmelen og møte Jesus, for de som nekter å tro på Ham, for de så tror jeg ikke de kommer til paradis. Hvem som kommer til helvete er det bare Gud som kan bestemme. 

 

Anonymkode: 006a8...d43

Er ikke religion selve omskrivningen av frykt!? Tro eller bli fortapt? Tro eller så havner du i helvette!? Gjør som oss, ellers er du fortapt!? Evig lidelse og evig fortapelse..? 

Anonymkode: 28909...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke religion selve omskrivningen av frykt!? Tro eller bli fortapt? Tro eller så havner du i helvette!? Gjør som oss, ellers er du fortapt!? Evig lidelse og evig fortapelse..? 

Anonymkode: 28909...674

Man kan jo lure på hvor narsissistisk Gud må være om han dømmer folk til helvete ene og alene fordi de ikke tror på ham. “Du har viet livet ditt til å hjelpe andre, men tror ikke på meg? Rett til helvete med deg! Evig pinsle venter”

Er en slik Gud god? 

Jeg fornekter ikke en Gud, eller en felles bevissthet om du vil, men jeg fornekter den simple Guden mange kristne beskriver. 

Anonymkode: 71975...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg tror på et liv etter døden. Alle sjeler skal videre. Men det er opp til den enkelte å velge hvor hen. Himmel eller dødsriket. Jeg har sett og opplevd himmelen. Jeg har møtt Jesus, som en strålende sol uten like. Og den nydelige musikken som ikke kan beskrives med ord. 

Jeg har sett satan, min søster har sett helvete, sett satan som badet i en elv av fortapte sjeler som pintes.

Jeg har møtt min drepte fetter etter at han døde. Han kom i hvite klær til meg i en drøm og tok farvel. Han fortalte hvor han var, i himmelen hos Jesus. Han hadde levd et røft og vanskelig liv, men trodde på Jesus i hjertet sitt. 

Jeg håper alle som hører budskapet om Jesus og frelsen tar imot Ham i sitt hjerte. Kjærligheten driver ut all frykt. Det er ingenting å være redd for etter døden for de som tror. Men for de som ikke ønsker å komme til himmelen og møte Jesus, for de som nekter å tro på Ham, for de så tror jeg ikke de kommer til paradis. Hvem som kommer til helvete er det bare Gud som kan bestemme. 

 

Anonymkode: 006a8...d43

Tror du virkelig på det du selv skriver? 

Stakkars menneske. 

Anonymkode: 57a35...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror du virkelig på det du selv skriver? 

Stakkars menneske. 

Anonymkode: 57a35...5e0

For et latterlig spørsmål! Og for en nedverdigende kommentar! Sier mye om din personlighet og respekt for mennesker som tror noe annet enn deg. Håper ikke du viderefører din svake karakter og råtne holdning til dine barn. 

Trist for deg hvis du er så enkel at du ikke evner å forstå at de fleste mennesker er skapt med en naturlig søken etter noe åndelig, en dypere mening med livet. Og troen på en Gud og et liv etter døden er en naturlig konsekvens av det.

Enkle mennesker kan heldigvis også bli frelst. Så det er håp for deg også! ❤️

Anonymkode: 006a8...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke religion selve omskrivningen av frykt!? Tro eller bli fortapt? Tro eller så havner du i helvette!? Gjør som oss, ellers er du fortapt!? Evig lidelse og evig fortapelse..? 

Anonymkode: 28909...674

Jo, er vel essensen det.

Anonymkode: ab0a0...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For et latterlig spørsmål! Og for en nedverdigende kommentar! Sier mye om din personlighet og respekt for mennesker som tror noe annet enn deg. Håper ikke du viderefører din svake karakter og råtne holdning til dine barn. 

Trist for deg hvis du er så enkel at du ikke evner å forstå at de fleste mennesker er skapt med en naturlig søken etter noe åndelig, en dypere mening med livet. Og troen på en Gud og et liv etter døden er en naturlig konsekvens av det.

Enkle mennesker kan heldigvis også bli frelst. Så det er håp for deg også! ❤️

Anonymkode: 006a8...d43

Det er jo ikke nedverdigende. Det viser jo en svakhet og mangel i intelligens å tro på slikt. Det er jo DU som er enkel... litt trist, men fint for deg, at du ikke ser det. 

Religion og avhengighet er knyttet sammen genetisk, og det sier jo litt. Man leter desperat etter noe å fylle «hullet» i seg med. Noen bruker rusmidler og annen avhengighet, andre religion.

Anonymkode: ab0a0...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...