Gå til innhold

Bryr du deg om hva som skjer med deg når du dør?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når jeg begraves så er jeg der ikke lenger.
Det er en seremoni for de som er igjen, og for meg er det viktigst at de får den avslutningen som de føler er mest riktig for dem.

For min del hadde jeg nok likt det om det ble en hei dundrende fest med lek og moro.
Vil at folk skal huske meg for den jeg er, ikke det at jeg gikk bort, og jeg liker å ha liv og røre rundt meg

Anonymkode: 5344f...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, sug lut skrev:

Nå kjenner jeg mine pårørende, da. Og akkurat som jeg vil ære mine foreldre i deres begravelse ved å ikke gjøre noe som ville vært utenkelig for dem, vil mine pårørende selvfølgelig følge mine ønsker. Men du er kanskje en av dem det er mer fristende å smelle i ei fellesgrav og være ferdig med?

Du tror du kan gjøre et siste sprell, men det kan du ikke. Dine pårørende kan velge å holde den begravelsen du ønsker, men det er deres besluttning. Så lenge ønskene dine er relativt enkle og vanlige får du det sikkert som du vil, men du bør ikke tro at det er noe du har rett til å bestemme.

Anonymkode: 5fc38...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror du kan gjøre et siste sprell, men det kan du ikke. Dine pårørende kan velge å holde den begravelsen du ønsker, men det er deres besluttning. Så lenge ønskene dine er relativt enkle og vanlige får du det sikkert som du vil, men du bør ikke tro at det er noe du har rett til å bestemme.

Anonymkode: 5fc38...ded

For en utrolig merkelig ting å krangle på

Anonymkode: 3b5cd...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du er mer sånn.. samma hva en gjør i livet? 

Anonymkode: cf180...e9c

Nei. Livet er verdifullt, selv om det er over når det er over. Vi betyr noe, for oss selv og for andre. Jeg tror ikke på himmel og helvete, hvis det er dit du vil.

Anonymkode: dfdea...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror du kan gjøre et siste sprell, men det kan du ikke. Dine pårørende kan velge å holde den begravelsen du ønsker, men det er deres besluttning. Så lenge ønskene dine er relativt enkle og vanlige får du det sikkert som du vil, men du bør ikke tro at det er noe du har rett til å bestemme.

Anonymkode: 5fc38...ded

Du er rar. Hvordan i alle dager kan det være av så stor betydning for deg hvordan min begravelse forløper?

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bryr meg absolutt ikke om hva som eventuelt skjer eller ikke skjer. Hverken åndelig eller med kroppen.

Anonymkode: 3c73d...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, sug lut skrev:

Du er rar. Hvordan i alle dager kan det være av så stor betydning for deg hvordan min begravelse forløper?

Det er ikke av noen betydning for meg. Jeg ville bare opplyse deg om at du ikke hadde rett til å bestemme hva som skulle skje med kroppen din. Mange tror de har det.

Anonymkode: 5fc38...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg ble kvalm når jeg leste denne tittelen. Jeg ble helt matt å måtte sette meg ned. Begynte med en gang å tenke «jeg vil aldri dø» jeg vil leve for alltid. Jeg hater å tenke på tanken at jeg faktisk skal dø en gang, jeg blir piss redd. Jeg blir kvalm med tanke på at jeg ikke får levd og oppleve barna mine helt til de blir gamle osv. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg vil ikke tenke på hvordan jeg skal begraves eller hva som skjer med meg. Etter å ha lest denne nå, så kommer jeg til å ha hjertebank i flere uker å deppe over at jeg skal faktisk dø en dag 😔

Anonymkode: 16cb3...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, jeg ble kvalm når jeg leste denne tittelen. Jeg ble helt matt å måtte sette meg ned. Begynte med en gang å tenke «jeg vil aldri dø» jeg vil leve for alltid. Jeg hater å tenke på tanken at jeg faktisk skal dø en gang, jeg blir piss redd. Jeg blir kvalm med tanke på at jeg ikke får levd og oppleve barna mine helt til de blir gamle osv. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg vil ikke tenke på hvordan jeg skal begraves eller hva som skjer med meg. Etter å ha lest denne nå, så kommer jeg til å ha hjertebank i flere uker å deppe over at jeg skal faktisk dø en dag 😔

Anonymkode: 16cb3...aa6

Seriøst? Du synes ikke du overdramatiserer litt nå?

Anonymkode: 3b5cd...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, jeg ble kvalm når jeg leste denne tittelen. Jeg ble helt matt å måtte sette meg ned. Begynte med en gang å tenke «jeg vil aldri dø» jeg vil leve for alltid. Jeg hater å tenke på tanken at jeg faktisk skal dø en gang, jeg blir piss redd. Jeg blir kvalm med tanke på at jeg ikke får levd og oppleve barna mine helt til de blir gamle osv. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg vil ikke tenke på hvordan jeg skal begraves eller hva som skjer med meg. Etter å ha lest denne nå, så kommer jeg til å ha hjertebank i flere uker å deppe over at jeg skal faktisk dø en dag 😔

Anonymkode: 16cb3...aa6

Vi skal alle dø en dag. Det er uomgjengelig, så vi kan like gjerne prøve å ta det litt stoisk.

Anonymkode: dfdea...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst? Du synes ikke du overdramatiserer litt nå?

Anonymkode: 3b5cd...db9

Nei - jeg sitter å gråter nå. Jeg hater tanken på at jeg skal dø, og gruer meg. 

Anonymkode: 16cb3...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du er mer sånn.. samma hva en gjør i livet? 

Anonymkode: cf180...e9c

Det er ikke det samme hva man gjør i livet, men det du gjør påvirker deg selv og menneskene rundt deg, mens du lever. Det er jo om å gjøre å få et så godt liv som mulig, med de forutsetningene man har, for når man dør er det for sent...

Anonymkode: 47dff...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og jeg skal prøve å gjøre alt jeg kan i denne verden for å få et plass i paradis. Når vi blir døde er det enten helvete eller paradis vi kommer til å være hele livet! 

Anonymkode: e5db3...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei - jeg sitter å gråter nå. Jeg hater tanken på at jeg skal dø, og gruer meg. 

Anonymkode: 16cb3...aa6

Kjære tid. Det kan jo ikke ha kommet som en overraskelse på deg at du skal dø engang

Anonymkode: 3b5cd...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og jeg skal prøve å gjøre alt jeg kan i denne verden for å få et plass i paradis. Når vi blir døde er det enten helvete eller paradis vi kommer til å være hele livet! 

Anonymkode: e5db3...84f

... Hele livet? 

Anonymkode: 45345...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

... Hele livet? 

Anonymkode: 45345...541

Du skal ha et liv når du dør også, ikke her på jordet, men sjelen din skal ha et liv i dommedagen. 

Anonymkode: e5db3...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du skal ha et liv når du dør også, ikke her på jordet, men sjelen din skal ha et liv i dommedagen. 

Anonymkode: e5db3...84f

Har ikke du hørt om øyner til døde mennesker hvorfor ser et bestemt retning? Jeg har lest. 

Øynene er åpne og ser noen retning. De ser etter sjelen sin som har folat kroppen, bare de selv kan se det.

Anonymkode: e5db3...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje grav meg ned i ei kald og råmen mold
Nei eg vil helde malast upp og seldast gjønom såld
Kast heilen min i ein kvirrvillvind, gje auga te ein blind
Dei dauve kunn få øyrud'n, heng skjegget på ei grind

Gje magjin min te Pers Hotell viss dei ha lite øl
Brenn sokkad'n og trusa, hugs at eg æ Hallingdøl
Armad'n kan ein Hemsedøl få so'n kan kara te seg peng
Gje hjarta mitt te "Lite tå kort." Gje kjæringji ein klem

Føtad'n kunn arvast tå ein som lika gå
Og beingrinde kan kansi han Eivind Beinlaus få
Gje skinnet te'n Arne Myrdal, so bi'n 'kji fullt so brun
Send kjaften min te Blokksberg, og kyss meg midt i fu'n

 

sier som de i Hellbillies jeg, skjær meg opp og ta alt som måtte trenges av organer om det kan redde en annen stakkar som trenger det. Brenn meg så opp og senk urna i jorda eller kast aska på havet. 

Anonymkode: d9aaf...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke du hørt om øyner til døde mennesker hvorfor ser et bestemt retning? Jeg har lest. 

Øynene er åpne og ser noen retning. De ser etter sjelen sin som har folat kroppen, bare de selv kan se det.

Anonymkode: e5db3...84f

Du mener ikke dette? 

Anonymkode: ab0a0...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke du hørt om øyner til døde mennesker hvorfor ser et bestemt retning? Jeg har lest. 

Øynene er åpne og ser noen retning. De ser etter sjelen sin som har folat kroppen, bare de selv kan se det.

Anonymkode: e5db3...84f

Og hvordan mener du at det skulle være mulig? Hvis det du kaller sjel har reist, så er det bare et skall igjen, og det skallet kan ikke gjøre noe som helst

Anonymkode: 3b5cd...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får barna mine eller de som gidder fikse. Jeg er død og da bryr jeg meg i alle fall ikke. De får finne på noe de liker selv, så skal jeg være død og borte. Morna Jens!

Anonymkode: 282e3...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg er død, så er jeg ikke mer. Fint hvis de som er igjen fikser en liten seremoni, videre til kremasjon og sørger for at urna blir satt ned på en kirkegård. Fint hvis jeg og mannen kan få en felles gravstein, men vil ikke ungene fikse dette, så merker uansett ikke jeg noe til det. 

Anonymkode: 57a35...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, jeg ble kvalm når jeg leste denne tittelen. Jeg ble helt matt å måtte sette meg ned. Begynte med en gang å tenke «jeg vil aldri dø» jeg vil leve for alltid. Jeg hater å tenke på tanken at jeg faktisk skal dø en gang, jeg blir piss redd. Jeg blir kvalm med tanke på at jeg ikke får levd og oppleve barna mine helt til de blir gamle osv. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg vil ikke tenke på hvordan jeg skal begraves eller hva som skjer med meg. Etter å ha lest denne nå, så kommer jeg til å ha hjertebank i flere uker å deppe over at jeg skal faktisk dø en dag 😔

Anonymkode: 16cb3...aa6

Du er jo syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke du hørt om øyner til døde mennesker hvorfor ser et bestemt retning? Jeg har lest. 

Øynene er åpne og ser noen retning. De ser etter sjelen sin som har folat kroppen, bare de selv kan se det.

Anonymkode: e5db3...84f

Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke du hørt om øyner til døde mennesker hvorfor ser et bestemt retning? Jeg har lest. 

Øynene er åpne og ser noen retning. De ser etter sjelen sin som har folat kroppen, bare de selv kan se det.

Anonymkode: e5db3...84f

I noen retning? Altså så gamle Per til venstre for hans sjel forsvant den veien, men Petra så til høyre for hennes sjel forsvant den veien? Eller at alle ser til vest, for sjelene flyr vestover når vi dør?

Du hører selv hvor fjernt dette høres ut? Om sjelen forlater kroppen er det jo ikke noen igjen inni der som kan se etter sjelen...

Anonymkode: 47dff...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...