Gå til innhold

Føler meg overvåket hjemme...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg fant ut at jeg eller mine barn hadde blitt filmet uten at vi var klar over det på et tilfeldig eller planlagt besøk hos dere hadde jeg klikket i vinkel. Dere hadde blitt anmeldt fortere enn du kan si kake, jeg hadde tatt opp dette som et alvorlig problem med foreldrene til de 700 barna på skolen, og jeg hadde laget et salig oppstyr i lokalmiljøet. Det_er_ikke_greit.

Om du finner deg i dette i hjemmet ditt så er det din sak, men jeg vi ikke filmes i skjul, uansett hvor uskyldig din mann synes det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er hvordan han forholder seg til det at fremmede kan hacke seg inn på systemet ders og følge med hva dere gjør og når dere er hjemme. Til og med “in worst case scenario” også finne en måte å overvåke deres barn ( om dere har noen) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Søtnosa skrev:

Problemet er hvordan han forholder seg til det at fremmede kan hacke seg inn på systemet ders og følge med hva dere gjør og når dere er hjemme. Til og med “in worst case scenario” også finne en måte å overvåke deres barn ( om dere har noen) .

Det er kryptert. Altså veldig høy sikkerhetsnivå. 

Anonymkode: 3f094...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er kryptert. Altså veldig høy sikkerhetsnivå. 

Anonymkode: 3f094...a5a

Det betyr egentlig bare at det er vanskeligere å komme til informasjonen, men langt fra umulig.

Anonymkode: c3b5f...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er kryptert. Altså veldig høy sikkerhetsnivå. 

Anonymkode: 3f094...a5a

Kryptert eller ikke. Det betyr ikke at det er umulig for andre å hacke seg inn.

Mine unger hadde fått totalforbud mot å besøke dine unger. Jeg hadde anmeldt dere for ulovlig overvåkning og jeg hadde spredd ordet til alle de andre foreldrene på skolen. Jeg hadde klikket totalt og fullstendig hvis mine unger eller jeg ble snikfilmet på den måten der. 

Det minste du må gjøre er å få mannen til å sjekke lover og regler rundt det han holder på med, og som et minstekrav følge loven og opplyse folk om at de blir filmet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å sjuke tid. Hadde jeg aldri godtatt så sant mannen min ikke hadde vært en tvers gjennom hjertegode nerd.

Egentlig ikke da heller.

Anonymkode: acd3e...fdb

Mannen min er en tvers gjennom godhjertet nerd. Jeg vil likevell ikke ha kameraer ol i hele huset. Selv  om jeg ikke misstror ham på moen måte stoler jeg ikke på at teknikken ikke kan misbrukes. Jeg har til og med tape over selfiekameraet på telefonen 😂.

Anonymkode: 00576...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler virkelig med deg! 

Er også sammen med en teknologisk nerd som gjør mye rart, min glemmer også å spørre, så vi har hatt en del oppvasker! Vi har normal kameraovervåking gjennom alarmselskap, i tillegg har han kamera på gårdsplassen. Bilen min forteller hvor lang kjøretur jeg hadde sist, hus alarmen forteller når jeg kommer og går. Vi har felles konto, så han vet hva jeg bruker penger på. Han har selv satt opp wifi hjemme, og drifter mailen min, så han har full tilgang til alt jeg gjør på internett.. Men da han ville at jeg skulle installere en fantastisk ny app, for å styre tv-en i stua, hvor jeg måtte godkjenne tilgang til lyd/bilder og meldinger på tlf, da raknet det for meg! Tlf min er det eneste privatlivet jeg har! Jeg bruker ikke wifi hjemme på den.

For ordens skyld, så jobber jeg en plass med full overvåking, og jeg ferdes nesten bare mellom hjem og jobb😑

Anonymkode: c2073...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikring/overvåking på det nivået du beskriver er helt unødvendig hvis dere ikke er millionærer eller heter Kardashian. 

En ting er at det er ugreit (ulovlig?) å snikfilme uvitende besøkende, en annen ting er muligheten til å slappe av og trives i eget hjem.

Skjønner ikke at du har godtatt dette i utgangspunktet. Trenger mannen din notifikasjon på mobilen hvis du inviterer en nabo eller en av foreldrene til barnas venner inn?! Hvorfor?

Nei, be ham fjerne det du ikke er bekvem med. Hvis han setter seg på bakbeina, kan du jo spørre deg selv om grunnen. Frykt, kontrollbehov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gale damen skrev:

Hvis jeg fant ut at jeg eller mine barn hadde blitt filmet uten at vi var klar over det på et tilfeldig eller planlagt besøk hos dere hadde jeg klikket i vinkel. Dere hadde blitt anmeldt fortere enn du kan si kake, jeg hadde tatt opp dette som et alvorlig problem med foreldrene til de 700 barna på skolen, og jeg hadde laget et salig oppstyr i lokalmiljøet. Det_er_ikke_greit.

Om du finner deg i dette i hjemmet ditt så er det din sak, men jeg vi ikke filmes i skjul, uansett hvor uskyldig din mann synes det er.

Hva vil du anmelde? Det er fullt lovlig å ha kamera montert hjemme og du plikter ikke å gi beskjed så lenge det filmes på privat område.

Anonymkode: bb80e...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han er en skikkelig hjertegod nerd faktisk. Og blir ordentlig lei seg om jeg stiller spørsmålstegn ved det.. han vil jo bare familiens beste, ved å sikre oss ved innbrudd..

hva ville du ha sagt da, for å motbevise? Er fortvilt...

Anonymkode: 3f094...a5a

Du får fortelle ham at selv om tanken er god, så oppfører han seg som en kontrollfrik.

Anonymkode: cde71...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pashla skrev:

Du lurer helt oppriktig på hvordan en pedo kan utnytte full kameraovervåking, hvis han får et pling i mobilen hver gang ungene hans har en venn hjemme? Hva er det å forklare med det?

 

Skulle han "rykke ut" da liksom? En far er som oftest hjemme fra før av når barna har besøk. Størst mulighet til å gjøre noe hadde han dessuten hatt dersom barn kom og ringte på når bare han var hjemme.

Anonymkode: cde71...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva vil du anmelde? Det er fullt lovlig å ha kamera montert hjemme og du plikter ikke å gi beskjed så lenge det filmes på privat område.

Anonymkode: bb80e...907

Jeg er faktisk ikke riktig sikker. Et eller annet sted i en lovtekst skulle jeg nok ha funnet noe. Filming av barn som sendes til en telefon. Joda - et eller annet skulle vi nok ha kommet opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alarm før. Klarte ikke ha den mer etter at jeg fikk vite av noen som jobbet med sikkerhet at de som jobber der kan gå inn å se inn i stua til alle med alarm med kamera.. man kan ikke stole på folk

Anonymkode: 1eb21...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Pobie skrev:

Vi har flere Wi-Fi kameraer satt opp i huset. Jeg vet jo da at alt jeg foretar meg i enkelte rom kan sees av mannen senere. Jeg har selvfølgelig også tilgang til appen. Gjelder selvfølgelig ikke alle rom, de er strategisk plassert mtp innbrudd. 

Så jeg synes ikke det er noen big deal. Men hvis du er ukomfortabel med det kan dere jo flytte på dem slik at de kun viser inngangsparti eller dører og vinduer osv, og ikke f eks sofa og spisebord?

Samme her, har et par kamera i huset, samt et utenfor ved døren. Har bla et i gangen som registrerer hver gang det går noen i døren, er dette galt altså? Fortjener ikke vårt barn besøk og bør det kringkastes til skole og nærmiljø at her bør det ikke komme besøk? Spesielt..

Anonymkode: 2ae68...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig en teknologisk nerd selv og har mye utstyr og duppeditter, men selv jeg har en grense på kamerovervåkning inne. Riktignok har jeg en app som gjør at jeg kan overvåke bikkjene når jeg er ute, men den kan samboer skru av når han kommer hjem og jeg får ikke skrudd den på uten at jeg er hjemme. Jeg vil ikke engang ha kamerene til alarmsentralen hjemme.

Anonymkode: e7743...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er mest paranoide, de som hyler over pedofile, hacking og barn som ukritisk blir filmet , eller de som har videoovervåking hjemme? 🤔Eller hva med henne som hadde den lange forklaringen på hvor sykt avhengig av en mann som HI har for å få buisnissen til å gå rundt??

 Har også en duppedittfrelst fyr, å lo godt av innlegget ditt jeg😂 Aldri hatt problemer med hannes påfunn annet enn at jeg mobber han for det. Å ikke har han hverken tid til eller interesse av å sitte å følge med på hva jeg gjør hjemme når han er på jobb. Det har sikkert ikke mannen din heller Hi😉

Anonymkode: b3e71...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri aldri aldri akseptert å bli overvåket av min egen mann med kamera og sporing på bilen! Med daglige spørsmål om hvor og hvorfor jeg er her eller der.. Jeg har ikke stedstjener på telefonen min heller og jeg deler aldri «posisjon» Ingen har noe med hvor jeg befinner meg til enhver tid! 

Anonymkode: d6a42...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke bare filme alle mennesker, fordi en i en milliard kanskje ikke er snill.

På kjøpesentre og slike steder blir det gjort, men da skal det være tydelig skiltet.

Å gjøre det i et privat hus er bare sykt!

Det han holder på med er jo helt paranoid. Hva blir det neste? 

Så vanlig er innbrudd ikke!

Om han liker duppedingser så la ham legge boxerne på plass i skapet med fjernstyrt drone og slike ting. Men å overvåke folk på den måten dere gjør nå er ikke greit! 

Anonymkode: efb82...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke godtatt det. Vi har vanlig alarm med skallsikring som vi bruker om natten, og kamera med bevegelsessensor som brukes når ingen er hjemme. Ingen av oss har tilgang til kameraet, og det filmer bare når alarmen blir utløst. Har ikke behov for ansiktsgjenkjenning, de som har noe her og gjøre slår jo enten koden eller blir sluppet inn av oss.

Jeg har en app på telefonen, men det eneste jeg kan gjøre der er å aktivere eller deaktivere alarmen og få beskjed om den blir aktivert eller deaktivert. Veldig greit for å se at datteren vår kommer hjem fra skolen når vi ikke er hjemme f.eks. Jeg vet jo da også når mannen min kommer og går når jeg ikke er hjemme selv, og det får jeg faktisk litt dårlig samvittighet av. Så jeg skjønner ikke helt at han mannen din kan tro at det han gjør er greit.

Anonymkode: 14c12...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde heller ikke godtatt det. Vi har vanlig alarm med skallsikring som vi bruker om natten, og kamera med bevegelsessensor som brukes når ingen er hjemme. Ingen av oss har tilgang til kameraet, og det filmer bare når alarmen blir utløst. Har ikke behov for ansiktsgjenkjenning, de som har noe her og gjøre slår jo enten koden eller blir sluppet inn av oss.

Jeg har en app på telefonen, men det eneste jeg kan gjøre der er å aktivere eller deaktivere alarmen og få beskjed om den blir aktivert eller deaktivert. Veldig greit for å se at datteren vår kommer hjem fra skolen når vi ikke er hjemme f.eks. Jeg vet jo da også når mannen min kommer og går når jeg ikke er hjemme selv, og det får jeg faktisk litt dårlig samvittighet av. Så jeg skjønner ikke helt at han mannen din kan tro at det han gjør er greit.

Anonymkode: 14c12...c80

Hvilket merke på alarm/app/program?

Anonymkode: 3f094...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket merke på alarm/app/program?

Anonymkode: 3f094...a5a

Sector.

Anonymkode: 14c12...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontroll over systemet, si at du også må kunne følg opp systemet, alarmer temperatur, døgnsenking osv. Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg! Mannen min har en kollega som har det slik hjemme. Glad jeg ikke er kone i det hjemmet😣

Anonymkode: 7518d...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...