Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #51 Skrevet 8. mai 2019 Dere er så blodharry😂😂 Anonymkode: 6133f...adf
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #52 Skrevet 8. mai 2019 Jeg burde sikkert ikke, men gjør det likevel... Til anonym 0c9... Hvor mye refleksjon og forståelse for verdenssituasjonen og politikk forventer du av en fireåring? Jeg greier ikke å forstå hvorfor du tar så enormt av i denne tråden. Bare så det er sagt - det du skriver som er saklig om mye av det uakseptable som skjedde i frigjøringsrusen og etter krigen, det er helt reelt, og det er også noe jeg tror alle i denne tråden er fullstendig klar over og på ingen måte forsvarer. Og likevel - en fireåring ser at når hans storebror, som sikkert er hans store helt får feire sin 10-årsdag, da er det tog i gatene og masse glade folk. Så har han plukket opp noe fra de voksne om at det den dagen også blir arrestert nazister. Og i hans fire år gamle verdenssyn så tror han da at når man feirer sin 10-årsdag så er alle andre glade, går i tog i gatene og feirer (og at man arresterer nazister). Han var fire år, for guds skyld! Ser du virkelig ikke det søte/komiske i at han trodde alle feiret sin 10-årsdag slik, at absolutt alle andre, familie, venner, naboer, bekjente og helt ukjente feiret når en liten gutt ble 10 år? Det var det og bare det denne lille fireåringen gledet seg til ved en dag å selv skulle få feire sin egen 10-årsdag. Heldigvis, må man vel si, så fikk han ikke en slik 10-årsfeiring Det må være mulig å se et øyeblikks situasjonskomikk fra en 4-åring uten å gå i skyttergraven og skyte vilt om seg og anklage denne 4-åringen og hele familien i flere genereasjoner etter for alt mulig som du ikke har grunnlag for å ilegge dem av hverken ukunnskap, holdninger eller handlinger. Nå vil du sikkert kalle meg for historieløs og at jeg bortforklarer alt det horrible som ble gjort i "rettferdighetens navn" i de dagene og i tiden etterpå. Men jeg er det stolte barnebarnet av en av de såkalte tyskertøsene som nok dessverre var en av de som ble behandlet så umenneskelig som du såvidt har beskrevet. Jeg har levd med følgene av den behandlingen hun fikk. Men vet du, min morfar, som da var tysk soldat, han var nok på papiret en nazist - det var de jo alle, de hadde i realiteten ikke noe valg - men han var ikke en nazist, tvert om gjorde han mye for å motarbeide den tyske krigsmakten, med fare for egen sikkerhet, og han sabotterte også egen helse for å slippe å skyte på det han ble fortalt var fienden, men som ikke var hans fiende. Hele familien i generasjoner, inkl. meg selv, er påvirket av ettervirkningene av den umenneskelige behandlingen min mormor ble utsatt for fordi hun forelsket seg i en antinazistisk "nazist". Men til og med jeg lo av den lille 4-åringen som trodde alle 10-årsdager ble feiret med folkefest i hele landet. Anonymkode: 933df...e63
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #53 Skrevet 8. mai 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere er så blodharry😂😂 Anonymkode: 6133f...adf Hva er blodharry? Anonymkode: caf01...2f3
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #54 Skrevet 8. mai 2019 Takk 😊 Jeg har bursdag idag 🇧🇻 Anonymkode: 86c7a...7c8
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #55 Skrevet 8. mai 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk 😊 Jeg har bursdag idag 🇧🇻 Anonymkode: 86c7a...7c8 Ekstra grattis til deg!🎈🥳 Anonymkode: 9ebdc...853
*Miss Marple* Skrevet 8. mai 2019 #56 Skrevet 8. mai 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi han som fireåring synes dette var en spennende dag? La meg gjette, du har sko med borrelås? Anonymkode: 992ad...07d Fantastisk svar!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #57 Skrevet 8. mai 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Så det var handlingene han frydet seg over å se bli ydmyket i all offentlighet, ikke personer? Anonymkode: d6e8c...0c9 Du må ha store problemer. Hvordan du klarer å vri og vende det til å passe dine tanker er helt utrolig. Finnes det virkelig mennesker som deg? Jeg sier som sug lut: jøss, bare jøss Anonymkode: 5e249...0da
*Miss Marple* Skrevet 8. mai 2019 #58 Skrevet 8. mai 2019 Gratulerer med dagen 🇳🇴 Vi har hatt en mini-historiedag hjemme da småskolen til min forskrekkelse ikke hadde noe opplegg eller informasjon om dagen.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2019 #59 Skrevet 8. mai 2019 Vi må ta vare på friheten. Akter vi oss ikke blir vi en del av Kalifatet og lever under Sharia en gang i fremtiden.. Anonymkode: 57ce2...cb4
Gjest Antarctica Skrevet 9. mai 2019 #60 Skrevet 9. mai 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi må ta vare på friheten. Akter vi oss ikke blir vi en del av Kalifatet og lever under Sharia en gang i fremtiden.. Anonymkode: 57ce2...cb4 Etter hun andre skrulla i tråden her, så var det bare dette som manglet. Kanskje fleinsoppen er tidlig i år?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #61 Skrevet 9. mai 2019 5 hours ago, Pashla said: Etter hun andre skrulla i tråden her, så var det bare dette som manglet. Kanskje fleinsoppen er tidlig i år? Og du har som vanlig stor respekt for andres meninger. Anonymkode: 57ce2...cb4
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #62 Skrevet 9. mai 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og du har som vanlig stor respekt for andres meninger. Anonymkode: 57ce2...cb4 Man trenger ikke respektere andres meninger, men likevel slåss for deres rett til å hevde dem. Men noen meninger er bare for dumme da... Sharia liksom :p Anonymkode: 1f667...1fd
Gjest Antarctica Skrevet 9. mai 2019 #63 Skrevet 9. mai 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og du har som vanlig stor respekt for andres meninger. Anonymkode: 57ce2...cb4 Meninger er til for å endres, hvis de baserer seg på et feilaktig virkelighetsbilde. Jeg ser ingen grunn til å jatte med. Hvis du mener det er respektløst å motsi folk, så har du et hardt liv foran deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå