Gå til innhold

Bursdag der flere slår seg sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene bryr seg ikke om verdien på gavene de gir og får, men jeg som voksen ser på bursdag som en transaksjon der man gir en gave og får en opplevelse og noe godt å spise i retur. Hvis flere slår sammen bursdagsfeiringer får barnet mitt 1 opplevelse, og gir da verdien av 1 bursdagsgave i retur, fordelt på alle bursdagsbarna. Er det ett bursdagsbarn får hen en gave til 150, er det tre bursdagsbarn blir det en femtilapp på hver.

Anonymkode: ab25d...ca3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje foreldrene bør tenke litt og spare til bursdager da slik at de kan sende ungene sine i bursdag? De får pante flasker eller noe. Jeg mener, du er virkelig dårlig stilt og elendig til å prioritere om dette er så dyrt at det ikke går... da bør man prioritere vekk noe en bruker på seg selv for barnas skyld. 

Anonymkode: 95127...524

Jeg har fint råd til bursdag. Måten du uttrykker deg på vitner om svært liten innsikt i hva som kan skje med egen økonomi. Det er MANGE som lever under fattigdomsgrensa og det er økende barnefattigdom i Norge. For meg er 200,- lommerusk (litt flåsete sagt) for andre er 200,- det de har igjen på konto 7 dager før lønn. 

Hvorfor folk har så skraps økonomi er det mange årsaker til. Du fremstår som dum og umoden når du skriver slik du gjør. 

Anonymkode: 8c305...eb6

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene bryr seg ikke om verdien på gavene de gir og får, men jeg som voksen ser på bursdag som en transaksjon der man gir en gave og får en opplevelse og noe godt å spise i retur. Hvis flere slår sammen bursdagsfeiringer får barnet mitt 1 opplevelse, og gir da verdien av 1 bursdagsgave i retur, fordelt på alle bursdagsbarna. Er det ett bursdagsbarn får hen en gave til 150, er det tre bursdagsbarn blir det en femtilapp på hver.

Fy søren da har du et forvrengt syn på bursdag. Hva om jeg synes du arrangerer kjipe bursdagsbesøk? Kan jeg da møte uten gave?

Anonymkode: da97b...68d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er det mest smålige jeg har hørt. Seriøst? 

Anonymkode: 71623...68c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, seriøst? 

Anonymkode: 59eb8...e58

Skrevet
På 29.4.2019 den 13.28, Anonym bruker skrev:

Hva er forskjellen på bursdager feks lørdag og søndag to helger på rad eller 4 som feirer på en dag?

Anonymkode: 71623...68c

Forskjellen er bl.a. at det ikke er sikkert at de andre barna kjenner alle de 4 like godt og hadde blitt invitert i eller dratt i bursdagen deres om det ikke var fellesfeiring.

Anonymkode: d1d78...f2e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fint råd til bursdag. Måten du uttrykker deg på vitner om svært liten innsikt i hva som kan skje med egen økonomi. Det er MANGE som lever under fattigdomsgrensa og det er økende barnefattigdom i Norge. For meg er 200,- lommerusk (litt flåsete sagt) for andre er 200,- det de har igjen på konto 7 dager før lønn. 

Hvorfor folk har så skraps økonomi er det mange årsaker til. Du fremstår som dum og umoden når du skriver slik du gjør. 

Anonymkode: 8c305...eb6

Enig. 

Anonymkode: d1d78...f2e

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje foreldrene bør tenke litt og spare til bursdager da slik at de kan sende ungene sine i bursdag? De får pante flasker eller noe. Jeg mener, du er virkelig dårlig stilt og elendig til å prioritere om dette er så dyrt at det ikke går... da bør man prioritere vekk noe en bruker på seg selv for barnas skyld. 

Anonymkode: 95127...524

Jeg er hun som har svart tidligere her. Som har veldig dårlig råd. Tror dere virkelig at jeg bare kan kutte ut noe på meg selv, da budsjettet mitt er på 0 kr, hver eneste måned. Da jeg i perioder kun lever på havregrøt og ris, for at barna skal ha alt de trenger. Vet du hva det faktisk vil si å være fattig? Og her jeg bor, så er det minimum 100 kr i gave i bursdag, så 400 kr for en bursdag, blir for dyrt. 

Anonymkode: 7eff0...2a3

Skrevet

Om de 4 bursdagene er på én  dag eller går over 4 helger spiller ingen rolle.  Alle burde få gave. 

Da jeg gikk på barneskolen, for over 25 år siden , ga vi 50 kr i gave... 

Anonymkode: fa46c...97e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...