Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #1 Skrevet 29. april 2019 Barnet skal feire bursdag sammen med 3 andre i trampolinepark. De har ca 50kr regel for gaver, men en del gir for mer enn 50kr. Tror dere at de andre foreldrene vil synes der er for mye å ta med 4 gaver på en gang? Bør vi skrive i invitasjonen at hvert barn tar med en gave (så fikser vi foreldre evt et par gaver slik at gaveantallet blir delelig på 4 og at alle får like mange) Anonymkode: e2741...da8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #2 Skrevet 29. april 2019 4 på en gang er mye. Hvor mange inviterer dere og kjenner alle alle bursdagsbarna like godt? Det går ikke at dere voksne skal fordele gavene. De er ofte tilpasset mottageren, men hvis de går i forskjellige klasser kan alle bare ta med til dem i samme klasse og hvis det er noen gutter og noen jenter kan jentene ta med til jentene og guttene til guttene. En mulighet er jo også å droppe gaver helt denne gangen. Anonymkode: 79242...4e4
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #3 Skrevet 29. april 2019 Tror det bare blir rot. Jeg ville bare ha droppet gavene i dette tilfellet. Anonymkode: 28ce1...320
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #4 Skrevet 29. april 2019 Alle er barn av samme kjønn i samme klasse. Stor klasse, ca 18 inviterte Anonymkode: e2741...da8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #5 Skrevet 29. april 2019 Kan godt være det er best å droppe gaver helt. (hi) Anonymkode: e2741...da8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #6 Skrevet 29. april 2019 Det spiller da ingen rolle om man går i fire bursdager og har med gave hver gang eller i en bursdag og har med fire gaver. Kostnaden blir den samme, men barna får muligheten til å være med i bursdag et sted de vanligvis ikke får være i bursdag fordi det er for dyrt for et bursdagsbarn alene å feire der. Men når dere legger ut innbydelsen på facebooksiden til klassen kan dere fint skrive at det er tanken som teller og det viktigste er at alle kommer, det er helt greit med en gave som koster under 50 kr. Jeg har barn på barneskolen selv, og en av de fineste gavene ene datteren min har fått var fra en jente i klassen som hadde pyntet en skoeske og puttet en pakke spenner oppi. Gaven kostet ikke mer enn den pakken med hårspenner, men det er 3 år siden nå og skoesken står på en hylle på rommet enda. Det er helt greit å "bare" gi et slim, litt sjokolade e.l. som ikke koster mer enn 20-30 kr altså. Anonymkode: 59eb8...e58
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #7 Skrevet 29. april 2019 Dere kan jo ikke droppe gaver! Både bursdagsbarna og de som kommer gleder seg jo til å både gi og få. Hadde satt stor pris på at dere slår sammen så slipper så mange helger å gå bort til bursdager😊 Anonymkode: 71275...9c8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #8 Skrevet 29. april 2019 Her så gir de alltid 100 kr i bursdagsgave, og vi har droppet bursdag flere ganger, da 4 går sammen om å feire. Koster oss jo 400 kr og komme i bursdagen. Helt greit hvis det er 2 som feirer sammen. Anonymkode: 7eff0...2a3
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #9 Skrevet 29. april 2019 Synes og 4 stk sammen er mye! Men igjen så hadde de jo feiret og hatt selskap likevel. men Max 50kr per gave er nok. Anonymkode: cbd0c...816
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #10 Skrevet 29. april 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her så gir de alltid 100 kr i bursdagsgave, og vi har droppet bursdag flere ganger, da 4 går sammen om å feire. Koster oss jo 400 kr og komme i bursdagen. Helt greit hvis det er 2 som feirer sammen. Anonymkode: 7eff0...2a3 Hva er forskjellen på bursdager feks lørdag og søndag to helger på rad eller 4 som feirer på en dag? Anonymkode: 71623...68c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #11 Skrevet 29. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Barnet skal feire bursdag sammen med 3 andre i trampolinepark. De har ca 50kr regel for gaver, men en del gir for mer enn 50kr. Tror dere at de andre foreldrene vil synes der er for mye å ta med 4 gaver på en gang? Bør vi skrive i invitasjonen at hvert barn tar med en gave (så fikser vi foreldre evt et par gaver slik at gaveantallet blir delelig på 4 og at alle får like mange) Anonymkode: e2741...da8 Hæ? Det spiller da vel ingen rolle om de tar med fire gaver den ene dagen eller fire gaver fordelt på flere bursdager?? De skal jo uansett kjøpe en gave til hver? OGG a får man for 50kr? Hee ligger gaver på 100-150. At dere skal kjøpe inn gaver er jo bare merkelig. Anonymkode: 95127...524
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #12 Skrevet 29. april 2019 Som flere nevner, så vil det jo bli like mye om barna deres hadde hatt bursdag hver for seg, bare at nå blir det alle på en gang. Jeg ville rett og slett ikke nevnt noe, jeg. Om gaver altså. Og 50 kr er jo ikke ille, her vi bor er det 100 kr, og mange kommer med 150 eller 200. Anonymkode: 3dae0...b09
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #13 Skrevet 29. april 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er forskjellen på bursdager feks lørdag og søndag to helger på rad eller 4 som feirer på en dag? Anonymkode: 71623...68c For oss som har ok økonomi og sender ungene i alle bursdager har det ingenting å si, men det som har blitt sagt her tidligere er at de som virkelig sliter med økonomien ville kanskje bare sendt ungene i et av de selskapene... Anonymkode: 59eb8...e58
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #14 Skrevet 29. april 2019 Om fire feirer samme dag eller i tur og orden over noen uker spiller ingen rolle for lommeboka. Det blir det samme uansett slik eller sånn. Har man øvre grense på 50,- kr og noen allikevel velger gi mer, må det nesten bli deres «problem»? Kan ikke se at dette skal hindre noen fra å komme! 4 barn er 200,- kr... Det skal stå veldig stusselig til med folk om man ikke har råd til å unne barnet sitt slike bursdagsopplevelser. Da bør man umiddelbart oppsøke økonomisk veiledning og begynne spare... Anonymkode: d758f...e9b
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #15 Skrevet 29. april 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som flere nevner, så vil det jo bli like mye om barna deres hadde hatt bursdag hver for seg, bare at nå blir det alle på en gang. Jeg ville rett og slett ikke nevnt noe, jeg. Om gaver altså. Og 50 kr er jo ikke ille, her vi bor er det 100 kr, og mange kommer med 150 eller 200. Anonymkode: 3dae0...b09 Synes det er helt sykt viss barna gir gaver for 100-150-200kr. Det blir dyrt å gå i bursdager, forstår godt viss barna ikke kommer . Her har skolen blitt enig at en gir 50kr, og det er holde nok, gir en penger, kan barnet spare til noe. Viss en skulle gitt så mye per person og 4 feirer sammen, blir det fra 400-800kr for å komme i bursdag. Enkelte har ikke råd til slik, synes selv det er dyrt, selv om vi har råd.. Anonymkode: cbd0c...816
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #16 Skrevet 29. april 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er forskjellen på bursdager feks lørdag og søndag to helger på rad eller 4 som feirer på en dag? Anonymkode: 71623...68c Nå er jeg alene med barna, lever på laveste sats AAP. Da er faktisk 400 kr veldig mye penger. Og når da barnet blir invitert i ake bursdag med grilling til 4 barn, og det vil koste 400 kr for oss. Så velger vi heller og både kunne ta en tur på kino, og en tur i svømmehallen for de 400 kr. Ake kan vi gjøre gratis når vi vil. På en tøff måned, har vi heller ikke 400 kr, og bruke på bursdag. Anonymkode: 7eff0...2a3
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #17 Skrevet 29. april 2019 hi - her igjen: Tusen takk for svar alle sammen. Hos oss er det altså 50kr som er satt som veiledende gavepris og flere har begynt å gi en 50lapp i konvolutt. Det oppfordres også til at flere slår seg sammen om bursdag siden de er så mange, men det er ingen som har hatt bursdag med 4 barn enda - derav spørsmålet. Anonymkode: e2741...da8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #18 Skrevet 29. april 2019 Vi slo sammen 4 barn og har også 50kr regel, men som penger. Gikk fint det. Men vi har også en regel som er slik at man ikke MÅ gi gave. Man legger kort i en bunke og konvolutt med/uten penger i en annen. Da fikk de kort fra alle, men ikke pengekonvolutt fra alle. Etter bursdagen delte vi beløpet på 4, så alle fikk like mye. Anonymkode: 1ec87...3b2
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #19 Skrevet 29. april 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi slo sammen 4 barn og har også 50kr regel, men som penger. Gikk fint det. Men vi har også en regel som er slik at man ikke MÅ gi gave. Man legger kort i en bunke og konvolutt med/uten penger i en annen. Da fikk de kort fra alle, men ikke pengekonvolutt fra alle. Etter bursdagen delte vi beløpet på 4, så alle fikk like mye. Anonymkode: 1ec87...3b2 Så ufattelig stusselig! Anonymkode: 95127...524
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #20 Skrevet 29. april 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Barnet skal feire bursdag sammen med 3 andre i trampolinepark. De har ca 50kr regel for gaver, men en del gir for mer enn 50kr. Tror dere at de andre foreldrene vil synes der er for mye å ta med 4 gaver på en gang? Bør vi skrive i invitasjonen at hvert barn tar med en gave (så fikser vi foreldre evt et par gaver slik at gaveantallet blir delelig på 4 og at alle får like mange) Anonymkode: e2741...da8 Ikke legg føringer for hva man skal eller ikke skal gi i gaver! Jeg får flass av de invitasjonene der foreldrene til bursdagsbarnet skriver på hva de ønsker i gaver. Hvis regelen er ca 50 kr hos dere, så klarer foreldrene til barna som kommer å tilpasse dette selv. Anonymkode: 3c9eb...1f4
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #21 Skrevet 29. april 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke legg føringer for hva man skal eller ikke skal gi i gaver! Jeg får flass av de invitasjonene der foreldrene til bursdagsbarnet skriver på hva de ønsker i gaver. Hvis regelen er ca 50 kr hos dere, så klarer foreldrene til barna som kommer å tilpasse dette selv. Anonymkode: 3c9eb...1f4 Det gjør de, og fra barna begynte i 1. Klasse har det vært denne regelen. Vil man kjøpe gave, så gjør man det, men i og med at vi slår mange bursdager sammen, så er det ikke alle som har råd. Derfor laget vi en regel om å gjøre det sånn for at alle skal kunne komme Anonymkode: 1ec87...3b2
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #22 Skrevet 29. april 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Her så gir de alltid 100 kr i bursdagsgave, og vi har droppet bursdag flere ganger, da 4 går sammen om å feire. Koster oss jo 400 kr og komme i bursdagen. Helt greit hvis det er 2 som feirer sammen. Anonymkode: 7eff0...2a3 Men det vil jo koste deg 400 uansett om de feirer sammen eller hver for seg vel? Anonymkode: 482ad...fc7
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #23 Skrevet 29. april 2019 jeg personlig synes en gave til 50 kr er veldig kjipt, så gir 100-150 kr, og gutten har vert i en bursdag det var 4 gutter som feiret sammen Anonymkode: 6c106...2d4
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #24 Skrevet 29. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: jeg personlig synes en gave til 50 kr er veldig kjipt, så gir 100-150 kr, og gutten har vert i en bursdag det var 4 gutter som feiret sammen Anonymkode: 6c106...2d4 Så hvis ditt barn fpr gaver til 50 kr, så blir du misfornøyd? 150 kr er jo helt unødvendig og legger et press på andre foreldre om å følge samme sum. Anonymkode: 482ad...fc7
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #25 Skrevet 29. april 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det spiller da ingen rolle om man går i fire bursdager og har med gave hver gang eller i en bursdag og har med fire gaver. Kostnaden blir den samme, men barna får muligheten til å være med i bursdag et sted de vanligvis ikke får være i bursdag fordi det er for dyrt for et bursdagsbarn alene å feire der. Men når dere legger ut innbydelsen på facebooksiden til klassen kan dere fint skrive at det er tanken som teller og det viktigste er at alle kommer, det er helt greit med en gave som koster under 50 kr. Jeg har barn på barneskolen selv, og en av de fineste gavene ene datteren min har fått var fra en jente i klassen som hadde pyntet en skoeske og puttet en pakke spenner oppi. Gaven kostet ikke mer enn den pakken med hårspenner, men det er 3 år siden nå og skoesken står på en hylle på rommet enda. Det er helt greit å "bare" gi et slim, litt sjokolade e.l. som ikke koster mer enn 20-30 kr altså. Anonymkode: 59eb8...e58 I love you! Skulle ønske flere tenkte som deg Anonymkode: f8d42...f1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå