Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #26 Skrevet 29. april 2019 2 minutes ago, Anonym bruker said: Så hvis ditt barn fpr gaver til 50 kr, så blir du misfornøyd? 150 kr er jo helt unødvendig og legger et press på andre foreldre om å følge samme sum. Anonymkode: 482ad...fc7 her er det helt vanlig, max 200 ikke under 100, så han får ikke gaver til 50 Anonymkode: 6c106...2d4
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #27 Skrevet 29. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: her er det helt vanlig, max 200 ikke under 100, så han får ikke gaver til 50 Anonymkode: 6c106...2d4 Men hvis han hadde fått gave til under 50 kr da? Anonymkode: 482ad...fc7
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #28 Skrevet 29. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: jeg personlig synes en gave til 50 kr er veldig kjipt, så gir 100-150 kr, og gutten har vert i en bursdag det var 4 gutter som feiret sammen Anonymkode: 6c106...2d4 Wow. Du personlig? Er vel ikke din bursdag det er snakk om? Og om gutten din er like misfornøyd så vet jeg hvor han har lært det. Utakknemlige drittunger kalles dere. Jenta mi fikk to hårspenner av ei jente i klassen som har dårlig råd, de er 7 år gamle. To rosa hårspenner med glitter. Jenta smilte fra øre til øre, mye bedre enn all verdens lego og shipkins.... Anonymkode: f8d42...f1c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #29 Skrevet 29. april 2019 Helt OK☺️Kostnaden blir jo den samme om bursdagene er samlet eller ikke. Her er det vanlig å gi gaver for 100-150,- Anonymkode: 0a907...5c5
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #30 Skrevet 29. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Helt OK☺️Kostnaden blir jo den samme om bursdagene er samlet eller ikke. Her er det vanlig å gi gaver for 100-150,- Anonymkode: 0a907...5c5 Ja, kostnaden blir den samme, men hvis det er litt spredd så betyr det at det kan hende ikke kommer ut av samme lønning/trygd. Anonymkode: f4f41...4c3
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #31 Skrevet 29. april 2019 Ja det ender med samme utgift hvis man uansett hadde dratt i alle bursdagene, MEN samme hva vi liker å tro så drar ikke et barn i bursdag kun for å gi gave. Et barn drar også i bursdag fordi det er gøy, barn elsker bursdag. Så det er skikkelig kjipt å gi for fire bursdager, men kun "få komme i en". Anonymkode: d124b...371
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #32 Skrevet 29. april 2019 Syns det er en uting å feire så mange sammen. To er helt greit, men flere både "snyter" barn for flere bursdagsfeiringer og er en dyr engangskostnad. Anonymkode: 427e1...ab1
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #33 Skrevet 29. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja det ender med samme utgift hvis man uansett hadde dratt i alle bursdagene, MEN samme hva vi liker å tro så drar ikke et barn i bursdag kun for å gi gave. Et barn drar også i bursdag fordi det er gøy, barn elsker bursdag. Så det er skikkelig kjipt å gi for fire bursdager, men kun "få komme i en". Anonymkode: d124b...371 Enig i dette Anonymkode: 482ad...fc7
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #34 Skrevet 29. april 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt OK☺️Kostnaden blir jo den samme om bursdagene er samlet eller ikke. Her er det vanlig å gi gaver for 100-150,- Anonymkode: 0a907...5c5 Kostnaden blir det samme, men det kan være at utgiftene ikke kommer ut av samme måneds lønn eller samme måneds trygd. Anonymkode: f4f41...4c3
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #35 Skrevet 29. april 2019 Sammenslåinger er helt suverent! Datteren min skal i bursdag til 7 stk nå, finner lett gaver til max 50kr pr. stk. Anonymkode: 3850a...152
Anonym bruker Skrevet 29. april 2019 #36 Skrevet 29. april 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sammenslåinger er helt suverent! Datteren min skal i bursdag til 7 stk nå, finner lett gaver til max 50kr pr. stk. Anonymkode: 3850a...152 Hva gir dere til max 50kr? Anonymkode: 95127...524
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #37 Skrevet 30. april 2019 I klassen til min datter er grensen 50kr.Hun feiret dagen sin med 3 andre ,var et supert selskap og alle var fornøyd.Min datter fikk mange fine gaver bla kritt,dagbok,lego og penger.Den gaven hun ble mest glad for var en 50 lapp formet som en fisk. Min datter er veldig takknemmelig for alt hun får og hadde ikke brydd seg om det hadde vært et barn hun ikke hadde fått gave fra. Anonymkode: bb143...830
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #38 Skrevet 30. april 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Barnet skal feire bursdag sammen med 3 andre i trampolinepark. De har ca 50kr regel for gaver, men en del gir for mer enn 50kr. Tror dere at de andre foreldrene vil synes der er for mye å ta med 4 gaver på en gang? Bør vi skrive i invitasjonen at hvert barn tar med en gave (så fikser vi foreldre evt et par gaver slik at gaveantallet blir delelig på 4 og at alle får like mange) Anonymkode: e2741...da8 Dersom det er 3 andre fra klassen eller i vennegruppen slik at man normalt ville blitt invitert i bursdagen til alle 4 så tar man med gave til alle. Er det en større bursdag hvor de som feires er på tvers av trinn og vennegrupper så tar man med gave til den man kjenner. Det er urimelig at man skal gi 4 gaver på en bursdagsfeiring dersom man kjenner bare det ene barnet. Dersom de 3 andre er bursdager man likevel ville blitt invitert i senere så tar man med gave til alle. Anonymkode: 3670a...6df
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 30. april 2019 #39 Skrevet 30. april 2019 Dere som synes det er helt topp å slå sammen barnebursdager, tror dere ungene også synes dette er helt topp? Vanligvis er det jo stas med bursdager, både for den som feirer og for gjestene. Praktisk og greit for voksne ja, men upersonlig for barna.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #40 Skrevet 30. april 2019 Har ikke lest alle svarene men svarer for meg selv. Om alle guttene går i samme klasse synes jeg det er greit at de feirer sammen . Konvolutt med gave 50 kr til de hver. Bedre med en bursdag en 4 i samme mnd Anonymkode: 5f82d...fb3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #41 Skrevet 30. april 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Dersom det er 3 andre fra klassen eller i vennegruppen slik at man normalt ville blitt invitert i bursdagen til alle 4 så tar man med gave til alle. Er det en større bursdag hvor de som feires er på tvers av trinn og vennegrupper så tar man med gave til den man kjenner. Det er urimelig at man skal gi 4 gaver på en bursdagsfeiring dersom man kjenner bare det ene barnet. Dersom de 3 andre er bursdager man likevel ville blitt invitert i senere så tar man med gave til alle. Anonymkode: 3670a...6df What?? Anonymkode: 95127...524
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #42 Skrevet 30. april 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: What?? Anonymkode: 95127...524 Var det så rart? Konkret eksempel: en samlebursdag for 4 barn fra ulike klasser og 45 inviterte. Skal de virkelig få 45 gaver hver? Utrolig god forretningsidé da men.. Dersom flere venner ønsker å feire sammen, så er jo det helt topp.. men slik vi ser det så inviterer hvert barn sine gjester så sant det ikke er innad en klasse eller vennekrets. Og da gir man gave til det barnet man får invitasjon av. Det er i alle fall de «reglene» som har vært her for fellesbursdager etter denne modellen. Anonymkode: 3670a...6df
Superdolly Skrevet 30. april 2019 #43 Skrevet 30. april 2019 Jeg synes ikke dere trenger å legge føringer for gave, men kanskje dere (foreldrene til barna som inviterer) kan bli enige om hva dere svarer hvis noen likevel spør. For øvrig vil jeg også si at i denne tråden dukket det opp noen rare svar. Mine barn hadde aldri i verden blitt skuffet hvis de ble bedt i bursdag i en trampolinepark, altså, uansett om det var to eller ti bursdagsbarn som inviterte. Og de hadde aldri i verden kommet på at de skulle føle seg snytt fordi de måtte ut med fire gaver, men bare fikk en bursdag. Hallo, det er bursdag i en trampolinepark! For mine unger har aldri bursdager vært kjøp og salg, slik flere av svarene her legger opp til. Det er gøy og koselig og en anledning til å treffe venner. De har også blitt bedt i fellesselskaper, og aldri har noen av dem kommet på at det er skuffende.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #44 Skrevet 30. april 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var det så rart? Konkret eksempel: en samlebursdag for 4 barn fra ulike klasser og 45 inviterte. Skal de virkelig få 45 gaver hver? Utrolig god forretningsidé da men.. Dersom flere venner ønsker å feire sammen, så er jo det helt topp.. men slik vi ser det så inviterer hvert barn sine gjester så sant det ikke er innad en klasse eller vennekrets. Og da gir man gave til det barnet man får invitasjon av. Det er i alle fall de «reglene» som har vært her for fellesbursdager etter denne modellen. Anonymkode: 3670a...6df Og når flere barn i en klasse inviterer sammen, da får selvsagt alle gaver.. Anonymkode: 3670a...6df
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #45 Skrevet 30. april 2019 Her har hele skolen blitt enig om 50kr i presang og alle holder seg heldigvis til det! noen kjøper små gaver men de fleste gir penger. Ganske kreative mange: 50kronestykker med perler mellom som smykke, 50lapp i en ballong, inni en potet!, brettet som ulike figurer osv. ungene synes det er stas å få penger og får heller kjøpt en litt større ting selv enn mange småting. Anonymkode: 71623...68c
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #46 Skrevet 30. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her har hele skolen blitt enig om 50kr i presang og alle holder seg heldigvis til det! noen kjøper små gaver men de fleste gir penger. Ganske kreative mange: 50kronestykker med perler mellom som smykke, 50lapp i en ballong, inni en potet!, brettet som ulike figurer osv. ungene synes det er stas å få penger og får heller kjøpt en litt større ting selv enn mange småting. Anonymkode: 71623...68c Når grensa er 50 skjønner jeg jo at penger er best, får jo ikkenoe annet enn ræl for under 50. Anonymkode: 95127...524
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #47 Skrevet 30. april 2019 Skjønner ikke greia. Kostnaden er jo den samme, trolig vil den også komme i samme måned. Siden de slår seg sammen har de jo bursdag omtrent samtidig. Men kan jo være at noen må takke nei til noen bursdager pga økonomi da. Disse takker trolig da nei til denne feiringen og barnet går da glipp av en STOR greie alle vil snakke om. Det er lett å si at det trenger ikke koste mye, at 50,- er da så lite. Jeg tror det er utrolig sårt å være den som ALLTID gir den billigste gaven, både for foreldre og barn. Har selv vært i bursdager der barn bare har kastet unna en billig gave uten å si takk omtrent. Når man når en viss alder er det trist å oppleve at gaven ikke er bra nok. Jeg er for å slå sammen bursdager, samtidig så forstår jeg godt de som ikke har råd. Men som jeg sa, kostnaden er den samme uansett hvordan man vrir og vender på det. Anonymkode: 8c305...eb6
Anonym bruker Skrevet 30. april 2019 #48 Skrevet 30. april 2019 3 timer siden, Superdolly skrev: Jeg synes ikke dere trenger å legge føringer for gave, men kanskje dere (foreldrene til barna som inviterer) kan bli enige om hva dere svarer hvis noen likevel spør. For øvrig vil jeg også si at i denne tråden dukket det opp noen rare svar. Mine barn hadde aldri i verden blitt skuffet hvis de ble bedt i bursdag i en trampolinepark, altså, uansett om det var to eller ti bursdagsbarn som inviterte. Og de hadde aldri i verden kommet på at de skulle føle seg snytt fordi de måtte ut med fire gaver, men bare fikk en bursdag. Hallo, det er bursdag i en trampolinepark! For mine unger har aldri bursdager vært kjøp og salg, slik flere av svarene her legger opp til. Det er gøy og koselig og en anledning til å treffe venner. De har også blitt bedt i fellesselskaper, og aldri har noen av dem kommet på at det er skuffende. Jeg er helt enig med deg. I denne tråden høres bursdag ut som besøk byttes med gave med minimumsvalør. Man kan fint finne gaver til under 50 kr om man er litt oppfinnsom. Jeg fant billig fint stoff på loppemarked og sydde forkler og kjøpte billige pepperkakeformer da jeg var student og hadde lite penger. Veldig populære gaver som kostet 25,- Nå i mai kommer bursdagene tett som haggel. Minsten her er invitert i 4 bursdager på 10 dager. I tillegg til fotballkamper, danseoppvisninger og diverse annet er det et logistikkkaos. Sammenslåing hadde vært kjærkomment her. Anonymkode: da97b...68d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #49 Skrevet 1. mai 2019 Jeg synes sammenslåinger er topp og særlig når det betyr at barna får gjort noe de ikke pleier å gjøre. Synes 50kr til hver er en OK pris også, selv om jeg har forståelse for at mange synes det blir en stor engangssum ved sammenslåinger. Nå ville det vel uansett kostet såpass dersom alle barnene har tette bursdager og det uansett ville blitt feiringer. Vi har ikke en veldig romslig økonomi, så vi kjøper en del gaver på tilbud. For eksempel bøker når det er mammutsalg; da får barna gaver til en verdi av 250-300kr for en brøkdel av den prisen. Barnet mitt har fått t-skjorter fra HM, slim, sprettballer og mye annet som hun blir kjempeglad for, men som ikke trenger å kosta skjorta. Barn tenker som regel ikke pris altså! Viktigste er at gjestene kommer. 😊 Anonymkode: 95a5b...534
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2019 #50 Skrevet 1. mai 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke greia. Kostnaden er jo den samme, trolig vil den også komme i samme måned. Siden de slår seg sammen har de jo bursdag omtrent samtidig. Men kan jo være at noen må takke nei til noen bursdager pga økonomi da. Disse takker trolig da nei til denne feiringen og barnet går da glipp av en STOR greie alle vil snakke om. Det er lett å si at det trenger ikke koste mye, at 50,- er da så lite. Jeg tror det er utrolig sårt å være den som ALLTID gir den billigste gaven, både for foreldre og barn. Har selv vært i bursdager der barn bare har kastet unna en billig gave uten å si takk omtrent. Når man når en viss alder er det trist å oppleve at gaven ikke er bra nok. Jeg er for å slå sammen bursdager, samtidig så forstår jeg godt de som ikke har råd. Men som jeg sa, kostnaden er den samme uansett hvordan man vrir og vender på det. Anonymkode: 8c305...eb6 Kanskje foreldrene bør tenke litt og spare til bursdager da slik at de kan sende ungene sine i bursdag? De får pante flasker eller noe. Jeg mener, du er virkelig dårlig stilt og elendig til å prioritere om dette er så dyrt at det ikke går... da bør man prioritere vekk noe en bruker på seg selv for barnas skyld. Anonymkode: 95127...524
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå