Gå til innhold

Foreldre som inviterer barna sine til andre. Arrg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er de her ungene da? Ordner ikke ungene opp i dette selv, og går på besøk til de de har lyst til? Styrer foreldre til skoleunger  med dette?

Anonymkode: 04a9a...3e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er de her ungene da? Ordner ikke ungene opp i dette selv, og går på besøk til de de har lyst til? Styrer foreldre til skoleunger  med dette?

Noen barn må kjøres for å kunne dra på besøk... 

Anonymkode: 3b245...9a9

Skrevet

Jeg synes det er frekt å invitere seg selv, eller sine barn, til andre uansett alder. 

Og jeg må le litt av hun som synes det er praktisk å sende bort ett barn når et annet i søskenflokken har besøk. Man må orke å ha egne barn og besøk i hus, om ikke må man be om barnevakt. Ikke sende de bort for å leke. Og å ringe på dører er jeg heller ingen tilhenger av. 

Besøk i tide og utide er unødvendig med skole/bhg/SFO og et tilstrekkelig antall fritidsaktiviteter. 

Av og til er fint. Men da inviterer vi. 

Anonymkode: 32e09...22d

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen barn må kjøres for å kunne dra på besøk... 

Joda, jeg ser den. Men det gjelder neppe alle. Jeg trodde jeg var sær, men etter å ha lest tråden her, så ser at jeg ikke er i nærheten så sær som visse her er

Skrevet

Syns det er bare koselig om andre barn vil komme på besøk og inviterer seg selv jeg. Ikke frekt i det heletatt.

Anonymkode: 0ed1e...d6b

Skrevet

Jeg innrømmer at jeg ikke liker at andre inviterer seg til oss. Men jeg sier ja om det passer og minner meg selv på at det er fint vi har venner som vil komme på besøk! 

Anonymkode: c81a8...e91

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er også lei av at andre sender sine unger til oss, de er ikke mer enn kommet inn døra før de maser om mat, is, drikke ol. Kommer gjerne om formiddagen og blir ikke hentet/etterlyst før i 19-20 tiden. Jeg er lei av å være kokk og servitør for andres unger mens jeg må sende med mine niste fordi de ikke blir tilbudt mat på besøk. Orker ikke be dem ordne mat selv, mer jobb å gjøre rent kjøkkenet etter dem enn å lage maten selv. Unger i alderen 7-10 år.

Anonymkode: f0017...12b

Så enig med deg! 

Anonymkode: 7c6d9...341

Skrevet

Hos meg kommer det litt ann på hvem det er om jeg synes det er greit eller ikke. 

Vi har noen som kan invitere seg selv hit, men der blir også mine barn invitert tilbake. Da går det begge veier og er helt greit. 

I klassen til ene datteren vår er det et foreldrepar som snart går meg på nervene. En gang pr uke forventer de at jeg kjører dattera deres hjem etter en aktivitet. Ikke at det er krise men jeg må kjøre omvei for å levere henne, da hun ikke bor på veien hjem. Aldri snakk om å få en takk e.l engsng. Sist gang tok jeg bilen til mannen for å ikke ha plass. Da lurte de på hvordan de skulle løse dette og om jeg først kunne kjøre barnet deres og kjøre vårt etterpå... 

Slår ikke feil at i hver skoleferie ringer eller sender de melding og spør om xxxx kan få komme på besøk til vår datter. Sist gang ringte de kl 7.50, så jeg ble vekt av den telefonen. Ga klar beskjed at jeg hadde planer for dagen med egne barna. Ringte igjen neste dag også og dag nr 3. Da var barnet vårt reist på hyttetur med ei venninne heldigvis. 

I ettertid fikk jeg vite at de har spurt  i alle fall 5 stk i klassen om xxx kan få komme til første dagen i ferien. Dit ho hadde fått komme hadde ho kommet før kl 9 og de hadde ringt og spurt om ho snart ble henta kl 18.00 da de skulle ut på noe selv. Slike foreldre takler jeg ikke. I tillegg er dette barnet utrolig frekt. Går i skuffer og skap, kom å skulle ha koden til iPaden min som hun hadde hentet på kontoret mitt osv. 

Anonymkode: a90d4...a44

Skrevet

Åååh jeg er så enig. 

«Er Pernille hjemme ? Andrea har så lyst til å leke, kan hun komme til dere?» ehhh

jeg sier alltid det ikke passer da foreldre ber bort sine barn. 

Har bedt med venner av barna hjem etter skolen med middag. Barnet mitt får aldri invitasjon tilbake ! Så vi har slutta å spørre om noen vil være med hjem, de avtaler seg i mellom og møtes ute.. (eller barna avtaler selv hvor de leker)»

Barnet mitt og vennene dems ender ALLTID opp her og med en baby er det slitsomt .. må ofte hysje på voldsom lek og høye stemmer. 

Mine barn har fått noen beskjeder på hvordan de skal oppføre seg når de er på besøk en sjelden gang, etter mye besøk her har de fått en «folkeskikk -regle» 

-ikke lov å spørre om wifi-kode (blir satt ut da venner til barnet kommer gående etter meg og ber om passord til nett da de er sju år gamle !) 

-  takke for seg da familien de er hos skal spise middag hvis de ikke er bedt inn til mat. (Får ofte spm om de også kan spise hos oss, syns det er så frekt! da det ikke er planlagt har vi ikke nok mat, og den tiden vi har rundt bordet er hellig, nei dessverre sier jeg da. De gangene vi har invitert barn hit har det hendt de har lagt mobilen på middagsbordet for at vi skal høre på musikk fra tlf ............ Hmm å). 

-ikke løpe eller høye stemmer inne (unger tar seg SYKT til rette hos oss...... tar på TVen og står i sofaen!) 

-sette sko pent og takke for seg, lukke døra pent igjen (hva Er greia med å ta av skoa lengst inne i gangen, midt i gå-sonen inn til stua? Hvorfor smelle igjenn døra da de går?) 

er glad vi bor på boligfelt så vi kan «tømme» huset når vi vil, og sende barn ut og hjem da det blir litt mye. Hadde de måtte blitt kjørt hadde det vært litt verre å sendt de hjem .. Barna får så si alltid lov å ha med venner hjem så lenge det passer men da vi har middag må de gå og så kan de møtes ute etterpå da lekser er gjort evt . Vi har alltids tilbydd drikke, grønt og frukt, is på varme dager hvis de har vært her en stund altså 🙂 

høres ut som den kjipe moren men er nok litt kjip men må det etter flere kjipe hendelser. Føler det er foreldre som sender unga sine ut av huset og opp til oss....... 😕  (Gjester har forsynt seg med mat og hatt mat i sofaen, selv om mitt barn ikke ville ha den maten,  ol , da jeg har vært i 1 etasje...) 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åååh jeg er så enig. 

«Er Pernille hjemme ? Andrea har så lyst til å leke, kan hun komme til dere?» ehhh

jeg sier alltid det ikke passer da foreldre ber bort sine barn. 

Har bedt med venner av barna hjem etter skolen med middag. Barnet mitt får aldri invitasjon tilbake ! Så vi har slutta å spørre om noen vil være med hjem, de avtaler seg i mellom og møtes ute.. (eller barna avtaler selv hvor de leker)»

Barnet mitt og vennene dems ender ALLTID opp her og med en baby er det slitsomt .. må ofte hysje på voldsom lek og høye stemmer. 

Mine barn har fått noen beskjeder på hvordan de skal oppføre seg når de er på besøk en sjelden gang, etter mye besøk her har de fått en «folkeskikk -regle» 

-ikke lov å spørre om wifi-kode (blir satt ut da venner til barnet kommer gående etter meg og ber om passord til nett da de er sju år gamle !) 

-  takke for seg da familien de er hos skal spise middag hvis de ikke er bedt inn til mat. (Får ofte spm om de også kan spise hos oss, syns det er så frekt! da det ikke er planlagt har vi ikke nok mat, og den tiden vi har rundt bordet er hellig, nei dessverre sier jeg da. De gangene vi har invitert barn hit har det hendt de har lagt mobilen på middagsbordet for at vi skal høre på musikk fra tlf ............ Hmm å). 

-ikke løpe eller høye stemmer inne (unger tar seg SYKT til rette hos oss...... tar på TVen og står i sofaen!) 

-sette sko pent og takke for seg, lukke døra pent igjen (hva Er greia med å ta av skoa lengst inne i gangen, midt i gå-sonen inn til stua? Hvorfor smelle igjenn døra da de går?) 

er glad vi bor på boligfelt så vi kan «tømme» huset når vi vil, og sende barn ut og hjem da det blir litt mye. Hadde de måtte blitt kjørt hadde det vært litt verre å sendt de hjem .. Barna får så si alltid lov å ha med venner hjem så lenge det passer men da vi har middag må de gå og så kan de møtes ute etterpå da lekser er gjort evt . Vi har alltids tilbydd drikke, grønt og frukt, is på varme dager hvis de har vært her en stund altså 🙂 

høres ut som den kjipe moren men er nok litt kjip men må det etter flere kjipe hendelser. Føler det er foreldre som sender unga sine ut av huset og opp til oss....... 😕  (Gjester har forsynt seg med mat og hatt mat i sofaen, selv om mitt barn ikke ville ha den maten,  ol , da jeg har vært i 1 etasje...) 

Du bør kanskje øve litt på da/når regelen. 

Ellers tror jeg du hadde fått det bedre med deg selv, og ikke minst hadde barna dine fått en mer avslappet barndom, om du klarer å senke skuldrene dine litt. Mye av det du ramser opp kan knapt kalles problem?

Anonymkode: 162bd...7cc

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos meg kommer det litt ann på hvem det er om jeg synes det er greit eller ikke. 

Vi har noen som kan invitere seg selv hit, men der blir også mine barn invitert tilbake. Da går det begge veier og er helt greit. 

I klassen til ene datteren vår er det et foreldrepar som snart går meg på nervene. En gang pr uke forventer de at jeg kjører dattera deres hjem etter en aktivitet. Ikke at det er krise men jeg må kjøre omvei for å levere henne, da hun ikke bor på veien hjem. Aldri snakk om å få en takk e.l engsng. Sist gang tok jeg bilen til mannen for å ikke ha plass. Da lurte de på hvordan de skulle løse dette og om jeg først kunne kjøre barnet deres og kjøre vårt etterpå... 

Slår ikke feil at i hver skoleferie ringer eller sender de melding og spør om xxxx kan få komme på besøk til vår datter. Sist gang ringte de kl 7.50, så jeg ble vekt av den telefonen. Ga klar beskjed at jeg hadde planer for dagen med egne barna. Ringte igjen neste dag også og dag nr 3. Da var barnet vårt reist på hyttetur med ei venninne heldigvis. 

I ettertid fikk jeg vite at de har spurt  i alle fall 5 stk i klassen om xxx kan få komme til første dagen i ferien. Dit ho hadde fått komme hadde ho kommet før kl 9 og de hadde ringt og spurt om ho snart ble henta kl 18.00 da de skulle ut på noe selv. Slike foreldre takler jeg ikke. I tillegg er dette barnet utrolig frekt. Går i skuffer og skap, kom å skulle ha koden til iPaden min som hun hadde hentet på kontoret mitt osv. 

Anonymkode: a90d4...a44

Det høres ut som om det barnet du forteller om her ikke har det bra hjemme. Vurdert å sende en melding til barnevernet?

Anonymkode: e72f6...710

Skrevet

Alltid de samme som sender sånne meldinger. De gir sjelden noe tilbake. Vi har besøk sikkert 4-5 dager i uka. Da blir det ofte de ungene hvor foreldrene og inviterer tilbake. Ikke de frekke folka som aldri inviterer hjem til seg, men kun spør om deres barn kan komme til oss 🙄

Anonymkode: 91f05...01f

Skrevet

Å herregud! Det var nå å en ting å irritere seg over🙄 Om mitt barn kommer å sier til meg at H*n har veldig lyst å dra på besøk til "Per" så sender jeg melding å spør foreldrene. Å alle de andre foreldrene i barnehagen hvor mitt barn går gjør akkurat det samme..Å vi avtaler når vi møtes i barnehagen ved hent/levering også om besøk en dag det passer. Ser ikke problemet med at barna har venner hjemme på besøk! Det er bra for barna å ha et sosialtnettverk rundt seg på fritiden også!(Eller må feks herr.sønn sitte på rommet hele dagen hvor han ikke høres eller synes? Helst plantet foran "barnevakta" herr.Ipad?) Skjerpings folkens! 

Hva med dere selv? Har dere aldri invitert dere selv til ei venninne feks? Eller venninner som spør om de kan komme på besøk? 

La barna leke sammen! Slutt å vær så forbanna irritert over alt her i livet..Nyt livet.😉 

Anonymkode: 7119b...9a8

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Å herregud! Det var nå å en ting å irritere seg over🙄 Om mitt barn kommer å sier til meg at H*n har veldig lyst å dra på besøk til "Per" så sender jeg melding å spør foreldrene. Å alle de andre foreldrene i barnehagen hvor mitt barn går gjør akkurat det samme..Å vi avtaler når vi møtes i barnehagen ved hent/levering også om besøk en dag det passer. Ser ikke problemet med at barna har venner hjemme på besøk! Det er bra for barna å ha et sosialtnettverk rundt seg på fritiden også!(Eller må feks herr.sønn sitte på rommet hele dagen hvor han ikke høres eller synes? Helst plantet foran "barnevakta" herr.Ipad?) Skjerpings folkens! 

Hva med dere selv? Har dere aldri invitert dere selv til ei venninne feks? Eller venninner som spør om de kan komme på besøk? 

La barna leke sammen! Slutt å vær så forbanna irritert over alt her i livet..Nyt livet.😉 

Jeg svarer at da kan vi invitere Per til oss, så blir nok du invitert til Per en annen gang. Det er det normale.

Jeg gjør forresten det samme med mine venner, inviterer dem til meg og kommer på besøk når jeg blir invitert. Venner som aldri selv inviterer til noe blir etterhvert faset ut. For de fleste er det enklere å bli invitert enn å invitere.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarer at da kan vi invitere Per til oss, så blir nok du invitert til Per en annen gang. Det er det normale.

Jeg gjør forresten det samme med mine venner, inviterer dem til meg og kommer på besøk når jeg blir invitert. Venner som aldri selv inviterer til noe blir etterhvert faset ut. For de fleste er det enklere å bli invitert enn å invitere.

Selvfølgelig kan vi invitere Per til oss, aldri noe problem å invitere barn hjem til oss😊 Ser bare ikke hva problemet er her..Både eg og mine venner feks sender ofte meldinger som "Hei, lure på om du ville ha besøk idag?" Samme gjelder for barn her i området også.."Hei, navnesen lurte på om h*n kunne komme en dag til "per" på besøk neste uke etter barnehagen?" (90% av foreldrene her gjør det, like ofte som at vi/dem invitere navnesen på besøk!) 

Det som er en uting er at så sabla  mange her inne er så irritert, krenka, skuffet og oppgitt! Sjeldent at noen er overlykkelig, lykkelig, glad og ja positiv..😂 Folk blir bare mer og mer grinete..Så mange som snart snubler i sur gjeipen😂

Skrevet

Der det hår begge veier er det greit.Vi inviterer barn med på aktivitrter og har de hjemme.Kunne aldri fått meg til å nekte et besøkende barn mat.Om det er middag eller skiver.

En mor til et barn som er veldig utadgerene og må passes på konstant spurte 3 helger på rad om barnet kunne sove hos oss.Vet at grunnen er at moren ville at barnet skulle sove hos oss er for at hun skulle ut på byen.Jeg løy å sa at søskenbarnet skulle sove over og at vi skulle på hyttetur.Dette barnet går ikke overs med mitt barn.Mitt barn og vi var slitne etter at hun overnattet hos oss.

Anonymkode: 56550...409

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det kan man si, men hvorfor spør folk? Det er jo ikke noe høflig! Jeg har fått spørsmål og jeg kan passe et barn et par timer fordi foreldrene skal noe. Det er helt greit. Mye mer ærlig enn å skylde på at barnet sitt "har så lyst å leke". Dersom det bare er lekelyst kan de vel leke hos dere?

Men det makter du ikke å svare, altså? Da kan du takke deg selv.

Anonymkode: a4732...853

Skrevet

Her er det åpent hus og alle er velkomne. Både barn og voksne.Foreløpig ingen som renner ned dørene da barna er i bhgalder. 

Anonymkode: 50da0...f50

Skrevet

Jeg er egentlig enig, men samtidig er det vanskelig når ens eget barn virkelig vil besøke vennen sin. Spesielt vår yngste synes det er veldig spennende å gå på besøk og se hvordan andre bor. Jeg tror hun liker å visualisere i hodet sitt hvordan vennene hennes har det når de er hjemme hos seg. Vi pleier å invitere hjem til oss dersom hun vil leke med noen, men etter x antall ganger med dette og aldri noen invitasjoner i retur og en unge som har kjempelyst til å besøke vennen og maser om dette hver dag, har jeg noen få ganger gitt etter. Men da er det snakk om at vi gjerne har hatt vennen på besøk her sånn 5-6 ganger på rad og vår aldri blir invitert dit. Jeg passer også på å formulere meldingen slik at det er lett for de andre å si nei.

Anonymkode: cc1d9...dc4

Skrevet

Vi bor et stykke fra byggefeltet, og fram til barna gikk i 3. klasse, måtte lekeavtaler avtales. Vi inviterte hjem til oss flere ganger i uken, men erfaringen var at få inviterer tilbake så lenge det er Så mange å spille på i nærområdet. Syns det var trist at mine barn ikke fikk erfaring med det å være i andre sitt hus og leke med andre sine leker, at jeg til slutt ga blaffen i om andre likte at jeg inviterte mine barn hjem til seg eller ei, og inviterte mine barn på besøk til andre. Alle sa ja, så lenge det passet. Jeg tenker at på mange måter er det ikke veldig forskjellig fra å ringe på ei dør og spør om å leke. 

I dag er de eldre, og avtaler selv. Da er det som regel hjemme hos oss de samles. 

Anonymkode: fe63c...8a3

Skrevet

Jeg har aldri tenkt over at det er uhøflig å invitere seg selv eller ungene til andre. Stort sett sender jeg en melding å hører om barnet vil ha besøk eller komme på besøk, så gir de beskjed tilbake hva som passer best.

Anonymkode: 5e467...0ad

Skrevet

Og jeg tenker litt omvendt når det gjelder å invitere tilbake. Om dette ene barnet har foreldre som aldri inviterer tilbake, eller som aldri selv inviterer, så er det kanskje enda viktigere at vi sier ja. Uansett er det ikke barnets skyld at det har foreldre som ikke "gjør gjengjeld" eller som "utnytter" andre. Kjedelig og irriterende, men ikke barnets skyld. Barnet skal i alle fall ikke bli taperen, og det kan være ting som ligger bak som vi ikke kjenner til. Gode eller dårlige grunner, gode foreldre som sliter med et eller annet, eller noen kjipinger som utnytter andre for egen vinning - det er ikke barnets skyld. Hvem vet når det er meg eller mitt barn som trenger rause folk rundt oss? Og det er ingen tvil om at de aller fleste unger som vokser opp under veldig vanskelige forhold og som mot mange odds likevel klarer seg bra, har hatt et annet menneske der som har vært der for dem. Da får jeg heller bite i meg den irritasjonen.

Når det er sagt, er det helt vanlig i mine kretser å både invitere andre til seg og seg selv til andre. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er egentlig enig, men samtidig er det vanskelig når ens eget barn virkelig vil besøke vennen sin. Spesielt vår yngste synes det er veldig spennende å gå på besøk og se hvordan andre bor. Jeg tror hun liker å visualisere i hodet sitt hvordan vennene hennes har det når de er hjemme hos seg. Vi pleier å invitere hjem til oss dersom hun vil leke med noen, men etter x antall ganger med dette og aldri noen invitasjoner i retur og en unge som har kjempelyst til å besøke vennen og maser om dette hver dag, har jeg noen få ganger gitt etter. Men da er det snakk om at vi gjerne har hatt vennen på besøk her sånn 5-6 ganger på rad og vår aldri blir invitert dit. Jeg passer også på å formulere meldingen slik at det er lett for de andre å si nei.

Anonymkode: cc1d9...dc4

Jeg har vært den som har sendt barnet mitt (etter invitasjon) flere ganger på rad til en annen uten å invitere tilbake. Vi har mange barn i nabolaget og flere ettermiddager som er fylt opp med aktiviteter, så det har rett og slett blitt glemt.

Men når jeg da til slutt fikk spørsmål om xxx kunne besøke oss en dag, så passet jeg på å vise at jeg ble glad for å få spørsmålet og at det ville være kjempehyggelig. Jeg tror jeg lyktes i å formidle at det ikke var fordi vi ikke ville at vi ikke hadde spurt, for jeg fikk spørsmål igjen tre dager etter. :)

Jeg synes det er veldig greit, for det er ikke alltid man rekker å tenke på alt eller skjønner at et barn har veldig lyst til å komme på besøk. Så fortsett å spørre i sånne situasjoner. :)

Anonymkode: 95230...2ec

Skrevet

Så mange sure og sære foreldre 😔 det må jo gå an å gjøre hyggelige ting for egne barn i det minste. Mine elsker å ha med venner hjem.

Anonymkode: 2603c...c6d

Skrevet

Tenker at dette må gå begge veier. Ingen krise om noen inviterer barnet sitt over hit, mine barn e glade for å få besøk av venner.

Jeg se og at mange av de som ikke er så ivrige på å invitere hjem er familier som sliter med noe i utgangspunktet, ressurrssvake foreldre, barn med diagnoser osv..

Anonymkode: 6d26e...38d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...