Gå til innhold

Foreldre som inviterer barna sine til andre. Arrg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanlig folkeskikk er å invitere til seg dersom barnet ditt vil leke! Ikke "Anne har så lyst å leke med Sofie, kan hun komme til dere"? Blir så drittlei.

Anonymkode: 3b245...9a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Nei, det passer ikke. Nei. Nei. Nei, men Sofie kan jo komme over til dere?

Anonymkode: 44ce0...40c

Skrevet

Så grusomt at noen vil komme og leke. 

Si nei hvis det ikke passer vel? Men da har du kanskje ikke noe å klage over?

Anonymkode: 162bd...7cc

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så grusomt at noen vil komme og leke. 

Si nei hvis det ikke passer vel? Men da har du kanskje ikke noe å klage over?

Anonymkode: 162bd...7cc

Føler du deg truffet? Jeg ønsker ikke være barnevakt for andres barn. Jeg inviterer unger hit i snitt tre ganger i uka- når det passer for oss.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanlig folkeskikk er å invitere til seg dersom barnet ditt vil leke! Ikke "Anne har så lyst å leke med Sofie, kan hun komme til dere"? Blir så drittlei.

Da er det vel småunger det er snakk? Og da er det vel bare å si at i dag passer det ikke, men Petter kan gjerne komme til dere en tur.

Anonymkode: 04a9a...3e5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det vel småunger det er snakk? Og da er det vel bare å si at i dag passer det ikke, men Petter kan gjerne komme til dere en tur.

Ja, det kan man si, men hvorfor spør folk? Det er jo ikke noe høflig! Jeg har fått spørsmål og jeg kan passe et barn et par timer fordi foreldrene skal noe. Det er helt greit. Mye mer ærlig enn å skylde på at barnet sitt "har så lyst å leke". Dersom det bare er lekelyst kan de vel leke hos dere?

Skrevet

Jeg er også lei av at andre sender sine unger til oss, de er ikke mer enn kommet inn døra før de maser om mat, is, drikke ol. Kommer gjerne om formiddagen og blir ikke hentet/etterlyst før i 19-20 tiden. Jeg er lei av å være kokk og servitør for andres unger mens jeg må sende med mine niste fordi de ikke blir tilbudt mat på besøk. Orker ikke be dem ordne mat selv, mer jobb å gjøre rent kjøkkenet etter dem enn å lage maten selv. Unger i alderen 7-10 år.

Anonymkode: f0017...12b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er også lei av at andre sender sine unger til oss, de er ikke mer enn kommet inn døra før de maser om mat, is, drikke ol. Kommer gjerne om formiddagen og blir ikke hentet/etterlyst før i 19-20 tiden. Jeg er lei av å være kokk og servitør for andres unger mens jeg må sende med mine niste fordi de ikke blir tilbudt mat på besøk. Orker ikke be dem ordne mat selv, mer jobb å gjøre rent kjøkkenet etter dem enn å lage maten selv. Unger i alderen 7-10 år.

Hvis de er sultne, så er det vel bare å sende de hjem igjen

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mitt innlegg, men man gjør jo ikke det. Gjester får mat og drikke. Også en grunn til at det er fint om invitasjonene går begge veier. Alle inviterer til seg når det passer, tenk så hyggelig det hadde vært!

Som barn hadde jeg forresten ei nabojente i klassen. Når hun hadde besøk pleide de å dra fra henne og til meg, fordi de ble sultne og der fikk de ikke mat (barn som bodde et stykke unna). Ikke veldig gøy for nabojenta.

Hi

Skrevet

Pleier å si at Endre har lyst å leke med Tore idag, passer det? Han kan komme til oss eller så kan endre komme til Tore, det som passer best for dere? 😊

Anonymkode: e49b5...882

Skrevet

Hva er problemet? Er det ikke bare å svare at det ikke passer?  Verre er det vel ikke.  Eller at "Vi skal ut en tur i ettermiddag, men om hun kommer nå, så kan dere hente henne igjen om to timer, for da skal vi ut."  Eller, at det passer ikke med besøk i dag, men Sophie kan ta en tur til dere i stede for."

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke hjerte til det, foreldrene ber ungene dra til oss og reiser selv til byen, trening ol. Får meg ikke til å bare gi mine unger mat, når de andre sier at de også er sultne. Hvis foreldrene svarer på tlf er det alltid mange timer til de er hjemme fordi de er opptatt med sitt. I dag har mine vært hos en i klassen, den ene ungen i nabolaget har vært på døra tre ganger. En annen to ganger. Har vært deilig å kunne si at mine ikke er hjemme. Jeg jobber bare natt og andre foreldre vet at jeg nesten alltid er hjemme, men skulle ønske de kunne spurt først. Kjedelig å bli vekket av unger som står og hamrer på døra og skriker utenfor. Har sagt i fra, men virker ikke som de skjønner at jeg må sove på dagtid. 

Skrevet

Helt normalt her for de som bor for langt unna for å sykle eller gå uten avtale. Mitt barn er 7 år så merker ikke mye til besøk, men har alltid vært slik.

Anonymkode: 8a3ff...e5e

Skrevet

Dette er et ikke-problem! 

Og nei, det er ikke frekt å invitere seg selv! Har ofte nok både voksne og barn som inviterer seg selv til oss! Så lenge de gir beskjed, slik at jeg kan si om det passer eller ikke.

Anonymkode: ea31d...e51

Skrevet

Som mor til et barn som i flere år ikke hadde noen venner, aldri noen som kom på besøk, ringte og inviterte eller noe som helst, er jeg må overlykkelig hver gang det ringer på døra eller noen sender melding og spør om X kan komme en tur til oss.

Anonymkode: c86c7...df2

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som mor til et barn som i flere år ikke hadde noen venner, aldri noen som kom på besøk, ringte og inviterte eller noe som helst, er jeg må overlykkelig hver gang det ringer på døra eller noen sender melding og spør om X kan komme en tur til oss.

Anonymkode: c86c7...df2

Ja, sånn har jeg det også!

Anonymkode: c02ee...f6b

Skrevet
55 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Hva er problemet? Er det ikke bare å svare at det ikke passer?  Verre er det vel ikke.  Eller at "Vi skal ut en tur i ettermiddag, men om hun kommer nå, så kan dere hente henne igjen om to timer, for da skal vi ut."  Eller, at det passer ikke med besøk i dag, men Sophie kan ta en tur til dere i stede for."

Hva er problemet med å invitere et barn hjem til seg selv hvis barnet ditt ønsker å leke med dette barnet? Det et jo bare å spørre om barnet vil komme på besøk?

Anonymkode: 62348...b19

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er problemet med å invitere et barn hjem til seg selv hvis barnet ditt ønsker å leke med dette barnet? Det et jo bare å spørre om barnet vil komme på besøk?

Anonymkode: 62348...b19

Det er ikke noe problem verken det ene eller det andre. 

Skrevet

Det hender jeg inviterer noen av mine til andre. Hvis mellomste har besøk hjemme, er det ofte enklere for alle at minste ikke er hjemme. Da blir det fort krangling og bråk, så da hører jeg av og til om noen har lyst på besøk. 

Synes ikke det er verre enn at ungene ringer på døren, jeg da... 

Men så skal det sier at jeg inviterer til oss minst like ofte... Så da er det kanskje ikke så ille😬😬

Anonymkode: 4ec0a...d47

Skrevet

Blir meir irritert over folk som irritera seg over slikt. Det er vel berre å seie at det ikkje passar?? 

Skrevet

Synes det er en uting. Man inviterer ikke seg selv, eller barna sine, på besøk til andre. Jeg sier nesten konsekvent nei til slike henvendelser, men ikke alltid - slik at det er påfallende. Herr Sønn blir invitert bort i ett kjør, og det kan jeg forstå; ekstremt rolig unge som er «flink» til å leke. Meget behagelig å ha på besøk. 

Vi har barn på besøk i snitt en gang per uke, og da inviterer vi. Dersom Herr Sønn blir invitert noe sted, passer jeg imidlertid på å invitere igjen kort tid etter.

Skal jeg være helt ærlig, synes jeg der er grusomt å ha barn på besøk. Vi (jeg) har imidlertid innført regel om at det kun skal lekes på Herr Sønns rom eller i hagen. Dette gjør det litt mer levelig. 

Skrevet
24 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Synes det er en uting. Man inviterer ikke seg selv, eller barna sine, på besøk til andre. Jeg sier nesten konsekvent nei til slike henvendelser, men ikke alltid - slik at det er påfallende. Herr Sønn blir invitert bort i ett kjør, og det kan jeg forstå; ekstremt rolig unge som er «flink» til å leke. Meget behagelig å ha på besøk. 

Vi har barn på besøk i snitt en gang per uke, og da inviterer vi. Dersom Herr Sønn blir invitert noe sted, passer jeg imidlertid på å invitere igjen kort tid etter.

Skal jeg være helt ærlig, synes jeg der er grusomt å ha barn på besøk. Vi (jeg) har imidlertid innført regel om at det kun skal lekes på Herr Sønns rom eller i hagen. Dette gjør det litt mer levelig. 

I motsetning til her. Vi tenker at ungene og har sitt hjem i huset og siden de bor her så får de være deres ønsker. Vi har ofte unger både i stue og kjøkken, koselig å bli kjent med ungene sine venner.

vi både inviterer og spør om det passer at våre barn kommer på besøk.

Anonymkode: 38853...481

Skrevet
27 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Her er det stikk motsatt. Vi både inviterer til oss og inviterer oss bort. Jeg stortrives når det kryr av unger her, og nyter at våren er her så det er enkelte for dem å springe mellom husene. 

Jeg deler ut både is og skive, men sender dem som regel hjem når vi skal ha middag. Det regner jeg med at andre foreldre også ønsker at deres unger skal spise hjemme. 

De får også lov å leke i hele huset (bortsett fra de andre soverommene). De bor her jo til liks med oss. 

Skrevet
41 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Trist hjem Herr Sønn vokser opp i.

Ellers synes jeg det er helt uproblematisk så lenge man er raus med å invitere tilbake. Vi har spesielt én vann til ett av barna våre som innimellom inviterer barnet til oss, men så er de så utrolig generøse og inviterer ofte vårt barn - så da er det bare hyggelig. Jeg inviterer ikke meg selv/våre barn til andre. Her er huset fullt av barn og naboer ganske jevnlig og jeg synes det er berikende og et privilegium at de trives hos oss. En gang i blant har jeg dog behov for å ha det helt stille og rolig.

Anonymkode: 90c7e...cb2

Skrevet

Nei, her er det absolutt ikke vanlig å invitere sine barn til andre. Det ansees som frekt. Det er kun en mamma som gjør det her, hun er nordlending på Sørlandet. Det blir kommentert med irritasjon blant flere foreldre. 

Mine barn vet at vi inviterer til oss, så kan andre invitere til seg. Det er slik det gjøres i kullene til mine tre barn, med unntak av den ene moren. 

Anonymkode: 67022...0e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...