Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #51 Skrevet 13. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi prøver i det lengste å lære ungene at de kan leke selv og at det er OK å kjede seg. Så syns de det er gøy å sitte ved siden av å tegne/male/bygge/perle hva som helst. Vi bruker aldri sykt barn dager heller. Vi har hjemmekontor isteden. Anonymkode: 4de68...0c3 Tenk så fælt det er å være i barnehagen og leke med venner. Mye bedre å sitte hjemme og se på at mor jobber på pcen og snakker i telefon. Vi er mange med jobber som ikke egner seg for hjemmekontor eller vil du eller dine kjære opereres på stuebordet mitt? Anonymkode: c7440...d0b
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #52 Skrevet 13. april 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenk så fælt det er å være i barnehagen og leke med venner. Mye bedre å sitte hjemme og se på at mor jobber på pcen og snakker i telefon. Vi er mange med jobber som ikke egner seg for hjemmekontor eller vil du eller dine kjære opereres på stuebordet mitt? Anonymkode: c7440...d0b Men jeg har jo og presisert, som mange andre i denne tråden, at det ikke handler om de som ikke kan. Mine to yngste trives bedre hjemme enn i barnehagen og da har vi prøvd å legge til rette for det, fordi vi kan. Og litt av poenget til HI var vel at det er de uten jobber som gjør dette mest... Anonymkode: 4de68...0c3
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #53 Skrevet 13. april 2019 20 hours ago, Anonym bruker said: Nei slapp av 🙂, all cred til alle dere alenemødre 👏🙂.Men tror hi sikter til alle de som har to oppegående foreldre som man vet jobber turnus, jobber 50%, er arbeidsledige, har hjemmekontor, driver blogg, ja selvfølgelig kan det være mange grunner til at barna er i barnehagen, å barna koser seg i barnehagen å har godt av å være sammen med andre barn, men det er så mange som levere barna sine kl 07.00 å henter barna kl 17 00 hver eneste dag, selv om barna er syke å ikke har sovet på natten, vi vet at kanskje begge foreldrene er hjemme eller slutter tidlig, da er det lov å bli litt irritert. Foreldrene drar å trener, drar på kaffe og snakker om det til oss etterpå. Anonymkode: c9451...fbc Tusen takk for det. Ja det andre du sier er jeg enig i Anonymkode: c3254...2ba
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #54 Skrevet 13. april 2019 På 11.4.2019 den 16.55, Anonym bruker skrev: De som leverer først og henter sist på avdelingen til min sønn er de som ikke må! Vi jobber 8-16 og får alltid triksa til kortere dager. Da bør de som IKKE jobber få det til Anonymkode: 4de68...0c3 Det kan jo vere ein grunn til at dei ikkje jobbar då??? Anonymkode: eafc8...aea
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #55 Skrevet 13. april 2019 På 11.4.2019 den 16.55, Anonym bruker skrev: De som leverer først og henter sist på avdelingen til min sønn er de som ikke må! Vi jobber 8-16 og får alltid triksa til kortere dager. Da bør de som IKKE jobber få det til Anonymkode: 4de68...0c3 Hvis dere alltid får trikset til kortere dager, hvordan vet du da hvem som alltid leverer først og henter sist? Og hvordan vet du at de ikke må det? Anonymkode: 0279b...e75
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #56 Skrevet 14. april 2019 På 11.4.2019 den 16.55, Anonym bruker skrev: De som leverer først og henter sist på avdelingen til min sønn er de som ikke må! Vi jobber 8-16 og får alltid triksa til kortere dager. Da bør de som IKKE jobber få det til Anonymkode: 4de68...0c3 Hvordan får dere til det? Rent praktisk? Anonymkode: f790d...31a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #57 Skrevet 14. april 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis dere alltid får trikset til kortere dager, hvordan vet du da hvem som alltid leverer først og henter sist? Og hvordan vet du at de ikke må det? Anonymkode: 0279b...e75 Fordi jeg kjenner de som gjør det. Anonymkode: 4de68...0c3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #58 Skrevet 14. april 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan får dere til det? Rent praktisk? Anonymkode: f790d...31a Mannen leverer i 8:30 tiden og jeg henter 15. Jeg kan telle på en hånd de gangene ungene mine har vært i bhg lenger enn til 16. Ytterst sjeldent blir han henta 15:30. De har heller aldri blitt levert før 8, noengang. Anonymkode: 4de68...0c3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #59 Skrevet 14. april 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen leverer i 8:30 tiden og jeg henter 15. Jeg kan telle på en hånd de gangene ungene mine har vært i bhg lenger enn til 16. Ytterst sjeldent blir han henta 15:30. De har heller aldri blitt levert før 8, noengang. Anonymkode: 4de68...0c3 Men da kan jo ikke begge to jobbe 8-16? Eller så har dere veldig fleksibel arbeidsgiver/arbeidstid? Dette vil jo være umulig for de aller fleste som jobber 8-16. For all del, høres veldig fint ut at dere får det til. Skulle gjerne fått til det selv. Men når mannen begynner 07.30 og jeg 07.30 eller 08 så vil vi aldri få til å kunne levere 08.30. Anonymkode: f790d...31a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #60 Skrevet 14. april 2019 På 13.4.2019 den 8.11, Anonym bruker skrev: Vi prøver i det lengste å lære ungene at de kan leke selv og at det er OK å kjede seg. Så syns de det er gøy å sitte ved siden av å tegne/male/bygge/perle hva som helst. Vi bruker aldri sykt barn dager heller. Vi har hjemmekontor isteden. Anonymkode: 4de68...0c3 Når får de frisk luft? Leke ute? Anonymkode: 5a3f5...7ab
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #61 Skrevet 14. april 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når får de frisk luft? Leke ute? Anonymkode: 5a3f5...7ab Hva skal de med det? De har da iPad og tegnesaker...🙄 Anonymkode: b9130...e04
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #62 Skrevet 14. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hva skal de med det? De har da iPad og tegnesaker...🙄 Anonymkode: b9130...e04 Stemmer! Og mor og far har hjemmekontor med egen skjerm Anonymkode: 5a3f5...7ab
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #63 Skrevet 14. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Når får de frisk luft? Leke ute? Anonymkode: 5a3f5...7ab Det får de selvsagt ikke. Kan ikke dekke alle behov! Du må gjerne forsvare at du sender ungen i bhg når det ikke trengs og dekke deg bak behovet for frisk luft. Men vi klarer fint å være ute med barna selv med hjemmekontor. De klarer også å være ute og leke på terrassen. Eller er med å gå tur med bikkja hver morgen. Og når været er fint er vi ute hele dagen. Mine unger har det helt strålende selvom de ikke bor i barnehagen Anonymkode: 4de68...0c3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #64 Skrevet 14. april 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det får de selvsagt ikke. Kan ikke dekke alle behov! Du må gjerne forsvare at du sender ungen i bhg når det ikke trengs og dekke deg bak behovet for frisk luft. Men vi klarer fint å være ute med barna selv med hjemmekontor. De klarer også å være ute og leke på terrassen. Eller er med å gå tur med bikkja hver morgen. Og når været er fint er vi ute hele dagen. Mine unger har det helt strålende selvom de ikke bor i barnehagen Anonymkode: 4de68...0c3 Så arbeidsgiverene deres betaler for at dere skal være hjemme med ungene. Du skjønner vel at ikke alle har det sånn, de fleste som har hjemmekontor har sjefer som forventer at de jobber Anonymkode: 0279b...e75
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #65 Skrevet 14. april 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så arbeidsgiverene deres betaler for at dere skal være hjemme med ungene. Du skjønner vel at ikke alle har det sånn, de fleste som har hjemmekontor har sjefer som forventer at de jobber Anonymkode: 0279b...e75 Jeg sier ikke en eneste plass at de som jobber ikke skal få ha ungene sine i barnehage! Jeg sier at de som IKKE jobber gjør dårlige valg når de har ungene i bhg lenger enn det vi som jobber har. Anonymkode: 4de68...0c3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #66 Skrevet 14. april 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sier ikke en eneste plass at de som jobber ikke skal få ha ungene sine i barnehage! Jeg sier at de som IKKE jobber gjør dårlige valg når de har ungene i bhg lenger enn det vi som jobber har. Anonymkode: 4de68...0c3 Det kan finnes mange grunner til at barna er i barnehagen mens foreldrene er hjemme, deriblant sykdom Anonymkode: 0279b...e75
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #67 Skrevet 14. april 2019 Jeg snakker ikke om de som jobber. Snakker om de som kanskje jobber 15-21 og leverer 7.30. De får ikke sett ungen den dagen. Dette gjør de hver dag. I turnus har mange fri, disse dagene er å ungene 7.30-16.30. Noen er hjemme med småsøsken, også disse er 7.30-16.30 osv osv. Tenker på all den tiden med barna man går glipp av. Det er et evig jag om alenetid, vasketid osv osv. Sånn at man blir den perfekte uthvilte mor som kan konse 100 prosent om poden 2 timer hver dag. Hvordan kan man sitte å se tilbake på tiden de var små og tenke at man alltid valgte å gjøre andre ting enn å være med ungene sine, samme hvordan formen deres er, natta har vært. Snakker heller ikke om de som har fri og sender ungen i barnehagen 5-6 timer for å leke seg og være med andre barn. Heller ikke de som er syke og trenger hvile. Selv om det virker som nesten alle trenger hvile seg 9 timer hver dag. Alle barn har godt av barnehage, men ingen har bruk for 9 timersdager så fremt det ikke er nødvendig på grunn av jobb. Men disse er jo de flinkeste til å ta det igjen når de kan. Anonymkode: cc299...8d1
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #68 Skrevet 14. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det får de selvsagt ikke. Kan ikke dekke alle behov! Du må gjerne forsvare at du sender ungen i bhg når det ikke trengs og dekke deg bak behovet for frisk luft. Men vi klarer fint å være ute med barna selv med hjemmekontor. De klarer også å være ute og leke på terrassen. Eller er med å gå tur med bikkja hver morgen. Og når været er fint er vi ute hele dagen. Mine unger har det helt strålende selvom de ikke bor i barnehagen Anonymkode: 4de68...0c3 Den gang barna gikk i barnehagen så var de der fordi jeg var på jobb. Når går de på skolen Anonymkode: 5a3f5...7ab
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #69 Skrevet 14. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Den gang barna gikk i barnehagen så var de der fordi jeg var på jobb. Når går de på skolen Anonymkode: 5a3f5...7ab Men da er det jo heller ikke deg HI refererer til, ei heller jeg. Anonymkode: 4de68...0c3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #70 Skrevet 14. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men da er det jo heller ikke deg HI refererer til, ei heller jeg. Anonymkode: 4de68...0c3 Jeg bare spurte ei som hadde barnet hjemme om hvordan hun sørget for at barnet fikk frisk luft om hun sitter hjemme og jobber mens barnet er hjemme. Anonymkode: 5a3f5...7ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå