Gå til innhold

Hvorfor få barn ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det viktigste i livet er å få dem tidligst mulig i barnehagen om morran og hente de så sent som mulig når man selv har fri, permisjon osv !! 9 timer hver dag ellers så rakner hverdagen . Hvorfor ikke droppe barn og nyte alenetid hele tiden . Så slipper man maset de 2 timene mellom 17-19 som man ser ungene. Hadde det vært helgeåpent hadde det vel vært fullt opp da å . ( snakker ikke om dere som jobber og dere som bruker barnehagen normalt ) bare spent på hvorfor dere gidder få 2-3 unger dere ønsker å se minst mulig ? 

Anonymkode: cc299...8d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når det viktigste i livet er å få dem tidligst mulig i barnehagen om morran og hente de så sent som mulig når man selv har fri, permisjon osv !! 9 timer hver dag ellers så rakner hverdagen . Hvorfor ikke droppe barn og nyte alenetid hele tiden . Så slipper man maset de 2 timene mellom 17-19 som man ser ungene. Hadde det vært helgeåpent hadde det vel vært fullt opp da å . ( snakker ikke om dere som jobber og dere som bruker barnehagen normalt ) bare spent på hvorfor dere gidder få 2-3 unger dere ønsker å se minst mulig ? 

Anonymkode: cc299...8d1

Oi, her kastet du en brannfakkel, gitt. Dette har jeg aldri hørt før. 

Anonymkode: 90138...3ca

Skrevet

Syns bare dagens foreldre har blitt totalt udugelige . Fatter ikke hva de driver med ( ikke alle som sagt ) men skremmende mange !!!  Hva får for eksempel et normalt menneske til å levere 11 måneders i barnehage mens man selv har betalt permisjon med den samme ungen. Snakker ikke om 3/4 dager på slutten, men 6-7 uker .... Hvordan kan staten godta dette ? Fatter det ikke 

Anonymkode: cc299...8d1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns bare dagens foreldre har blitt totalt udugelige . Fatter ikke hva de driver med ( ikke alle som sagt ) men skremmende mange !!!  Hva får for eksempel et normalt menneske til å levere 11 måneders i barnehage mens man selv har betalt permisjon med den samme ungen. Snakker ikke om 3/4 dager på slutten, men 6-7 uker .... Hvordan kan staten godta dette ? Fatter det ikke 

Anonymkode: cc299...8d1

Det kjenner jeg absolutt ingen som har gjort. 

Anonymkode: 90138...3ca

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns bare dagens foreldre har blitt totalt udugelige . Fatter ikke hva de driver med ( ikke alle som sagt ) men skremmende mange !!!  Hva får for eksempel et normalt menneske til å levere 11 måneders i barnehage mens man selv har betalt permisjon med den samme ungen. Snakker ikke om 3/4 dager på slutten, men 6-7 uker .... Hvordan kan staten godta dette ? Fatter det ikke 

Anonymkode: cc299...8d1

Jeg tror du har en meget spesiell omgangskrets. 

Anonymkode: c67bb...89c

Skrevet

Kjenner mange som har gjort det gitt ! Dere aner ikke hvor mye udugelig det er der ute 

Anonymkode: cc299...8d1

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du har en meget spesiell omgangskrets. 

Anonymkode: c67bb...89c

Enig i dette. Mitt inntrykk av foreldre med barn i barnehage er at de fleste har dårlig samvittighet hvis de henter sent og synes timene med barna blir få.

Skrevet

Å de som leverer ungen 7.15 og skal på vakt 15.00 ! Hvorfor gjør så mange det ??

Anonymkode: cc299...8d1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å de som leverer ungen 7.15 og skal på vakt 15.00 ! Hvorfor gjør så mange det ??

Anonymkode: cc299...8d1

Fordi mange barn har det best med faste rutiner, og fordi det er lett å falle utenfor når de blir levert langt på dag

Anonymkode: 0279b...e75

Skrevet

Ta dere sammen . Bare autister og barn med spesielle behov trenger rutiner !!! Det er late foreldre som trenger at barna blir levert 7.15 !!! Lær nå heller barna å kose seg med frokost hjemme og kjenne at de er ønsket i livet deres !!! Ingen normale barn trenger 8-9 timer i barnehagen for rutinen sin del ! 

Anonymkode: cc299...8d1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta dere sammen . Bare autister og barn med spesielle behov trenger rutiner !!! Det er late foreldre som trenger at barna blir levert 7.15 !!! Lær nå heller barna å kose seg med frokost hjemme og kjenne at de er ønsket i livet deres !!! Ingen normale barn trenger 8-9 timer i barnehagen for rutinen sin del ! 

Anonymkode: cc299...8d1

Det er tull, og det er bare egoistiske foreldre som ikke klarer å se at endel barn har det best med faste rutiner

Anonymkode: 0279b...e75

Skrevet

Ta dere sammen. Barnehagen er ikke obligatorisk ! Dere aner ikke hvor slitsomt det er i barnehagen ! Dere må slutte å sette egne behov først !! 

Anonymkode: cc299...8d1

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når det viktigste i livet er å få dem tidligst mulig i barnehagen om morran og hente de så sent som mulig når man selv har fri, permisjon osv !! 9 timer hver dag ellers så rakner hverdagen . Hvorfor ikke droppe barn og nyte alenetid hele tiden . Så slipper man maset de 2 timene mellom 17-19 som man ser ungene. Hadde det vært helgeåpent hadde det vel vært fullt opp da å . ( snakker ikke om dere som jobber og dere som bruker barnehagen normalt ) bare spent på hvorfor dere gidder få 2-3 unger dere ønsker å se minst mulig ? 

Anonymkode: cc299...8d1

Vi hater unger. Føder flest mulig barn bare for å ha noen barn å plage. Hva trodde du, egentlig?

Skrevet

Jeg er ikke hi men kunne skrevet akkurat samme innlegg. Jeg har jobbet som pedleder på småbarnsavd i ti år nå og er sjokkert over mange av foreldrene. De fleste barna har dager på 8-9 timer og foreldrene stresser ikke for å hente. Selv om barna er i dårlig form argumenterer foreldrene at barna ikke er syke og må i bhg. I går skulle jeg skifte bleie på yngste gutten på avd og fant en stikkpille paracet i bleien hans. Han er ti mnd gammel og far jobber ikke. Likevel er det altfor slitsomt å ha barna hjemme, så da kommer de uansett. Jeg er rystet over holdningene til mange og tenker at de kan ikke være særlig glad i barna sine. Likevel kommer barna tette i alder. Dette er i Oslo sentrum.

Anonymkode: 3c317...434

Skrevet

De som leverer først og henter sist på avdelingen til min sønn er de som ikke må! Vi jobber 8-16 og får alltid triksa til kortere dager. Da bør de som IKKE jobber få det til 

Anonymkode: 4de68...0c3

Skrevet

Har hatt barnehagebarn i 15 år (har fem barn), og jeg kan ikke komme på noen som har drevet slik. De aller fleste foreldre ønsket det beste for barna sine, og gjør så godt de kan. 

Anonymkode: 126da...dc0

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt barnehagebarn i 15 år (har fem barn), og jeg kan ikke komme på noen som har drevet slik. De aller fleste foreldre ønsket det beste for barna sine, og gjør så godt de kan. 

Anonymkode: 126da...dc0

Men har du jobbet i barnehage, da? Hva vet du om andre foreldres henterutiner? 

Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og det er mye sant i at veldig mange barn har helt fulle dager. Ungene er helt utslitte før de hentes, og de ser foreldrene sine 1,5-2 timer pr dag. 

 

Anonymkode: 23352...e09

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns bare dagens foreldre har blitt totalt udugelige . Fatter ikke hva de driver med ( ikke alle som sagt ) men skremmende mange !!!  Hva får for eksempel et normalt menneske til å levere 11 måneders i barnehage mens man selv har betalt permisjon med den samme ungen. Snakker ikke om 3/4 dager på slutten, men 6-7 uker .... Hvordan kan staten godta dette ? Fatter det ikke 

Anonymkode: cc299...8d1

Mange har gjort det slik for at barnet kan få en tryggere tilvenning i bhg. Mer en de tre dagene du har rett på ved innkjøring i bhg. 

Kan heller ha kortere dager. 

 

Anonymkode: 99068...398

Skrevet

Jeg jobber i bhg. Da mine to gikk så følgte de mine arb tider. 

Anonymkode: 99068...398

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke kjenner noen som holder på slik. På tide å bytte omgangskrets hvis du kjenner mange som holder på slik.

Anonymkode: 3d391...00b

Skrevet

Jeg tenker at du ikke kan ha det noe godt, HI.

Når du irriterer deg sånn over andre menneskers valg og dømmer dem uten å vite hele deres historie (det gjør man aldri).

Håper du finner ro og fred

Anonymkode: 17055...847

Skrevet

Vi leverer fireåringen i barnehage selv om vi har fri. Hun er der som regel 8 timer, men av og til opp mot 9.

Hun er veldig veldig aktiv og utholdende, og er aldri sliten etter barnehagen. Hun våkner 5 hver morgen og sovner ikke før 20, så vi har mye tid sammen før/etter barnehagen. Helgene er slitsomme, hun går på veggen inne og krever mye aktivisering. Barnehagen er som skapt form henne, hun ELSKER den, og er venn med alle barna, og har 4 bestevenner. 

Hun har en lillesøster (baby) som holder oss våken mye og vi voksne er derfor veldig slitne. De få gangene vi har hatt overskudd nok til å spørre om hun vil være hjemme med oss i løpet av permisjonen har hun selv sagt at hun vil være i barnehagen og leke med *navngitte venner*. I feriene spør hun om hun ikke skal i barnehagen snart?

Når vi ikke har sovet om nettene er vi slitne og gretne. Fireåringen hadde ikke hatt det noe hyggelig hjemme med meg de dagene. Vi har ingen familie til å avlaste oss. Barnehagen er den avlastningen vi får og hun storkoser seg der.

Er vi fortsatt forferdelige foreldre fordi vi ikke leverer kl 10 og henter kl 14 eller tar henne ut av barnehagen på hverdager?

Anonymkode: 17055...847

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta dere sammen . Bare autister og barn med spesielle behov trenger rutiner !!! Det er late foreldre som trenger at barna blir levert 7.15 !!! Lær nå heller barna å kose seg med frokost hjemme og kjenne at de er ønsket i livet deres !!! Ingen normale barn trenger 8-9 timer i barnehagen for rutinen sin del ! 

Anonymkode: cc299...8d1

Datteren min på 4 våkner 5 hver dag. Vi bor fem minutter unna barnehagen. Spiser lang frokost sammen hver morgen. Prater om løst og fast, koser oss. I 7-tiden står hun ferdig påkledd ved utgangsdøra og med hjelm på (vil sykle) og spør om vi ikke kan dra i barnehagen snart!!!?? Hun synes vi er treige. Vi prøver å komme oss avgårde til 7.30. Hun spiser derfor litt i frokosten i barnehagen også, elsker å være med på den.

Når vi henter henne en gang mellom 15 og 16 (ofte nærmere 16 enn 15) er hun fult opptatt i lek og vil gjerne vise oss hva hun driver med og huske litt til osv.

Hun sykler hjem (en av oss går ved siden av henne), og etter middag leker hun aktivt i et par timer. Hun er våken og blid. Vi tegner sammen, synger litt sammen, hører på musikk og hun danser. BarneTV fra 18.00. Vi begynner leggerutinen kl 18.30 og bruker god tid på den. Vi leser en hel bok som hun velger, synger. Både pappaen og jeg er tilstedet sammen med henne og lillesøstera hele ettermiddagen, som da er 4 timer.

Synes du fortsatt det høres ut som hun har det forferdelig med sine 8-9 timer i barnehagen? Vi har da altså totalt ca 6 timer sammen med henne før og etter barnehagen.

Anonymkode: 17055...847

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner mange som har gjort det gitt ! Dere aner ikke hvor mye udugelig det er der ute 

Anonymkode: cc299...8d1

Men man er en god forelder om man ikke leverer i barnehagen? Det er ikke sånn at man er udugelig som forelder om man leverer barn i barnehagen selv om man har permisjon. Det er heller ikke slik at man er dugelig forelder om man holder de hjemme eller gir kortere dager mens man er i permisjon.

Naboen her har aldri hatt barn i barnehage. Han har jobbet, hun har vært hjemme. De ble fratatt omsorgen for begge barna fordi de var voldelige mot de. Alle blåmerkene ble oppdaget etter lang tidleg vold fordi de aldri var ute blant folk som kunne oppdage det. 

Kan ikke si at foreldre en udugelige kun fordi de leverer barn i barnehagen

Anonymkode: 5a3f5...7ab

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min på 4 våkner 5 hver dag. Vi bor fem minutter unna barnehagen. Spiser lang frokost sammen hver morgen. Prater om løst og fast, koser oss. I 7-tiden står hun ferdig påkledd ved utgangsdøra og med hjelm på (vil sykle) og spør om vi ikke kan dra i barnehagen snart!!!?? Hun synes vi er treige. Vi prøver å komme oss avgårde til 7.30. Hun spiser derfor litt i frokosten i barnehagen også, elsker å være med på den.

Når vi henter henne en gang mellom 15 og 16 (ofte nærmere 16 enn 15) er hun fult opptatt i lek og vil gjerne vise oss hva hun driver med og huske litt til osv.

Hun sykler hjem (en av oss går ved siden av henne), og etter middag leker hun aktivt i et par timer. Hun er våken og blid. Vi tegner sammen, synger litt sammen, hører på musikk og hun danser. BarneTV fra 18.00. Vi begynner leggerutinen kl 18.30 og bruker god tid på den. Vi leser en hel bok som hun velger, synger. Både pappaen og jeg er tilstedet sammen med henne og lillesøstera hele ettermiddagen, som da er 4 timer.

Synes du fortsatt det høres ut som hun har det forferdelig med sine 8-9 timer i barnehagen? Vi har da altså totalt ca 6 timer sammen med henne før og etter barnehagen.

Anonymkode: 17055...847

HVORFOR skal hun være mer i bhg enn med dere når dere er hjemme????? 

Anonymkode: 4de68...0c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...