Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #26 Skrevet 11. april 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Når det viktigste i livet er å få dem tidligst mulig i barnehagen om morran og hente de så sent som mulig når man selv har fri, permisjon osv !! 9 timer hver dag ellers så rakner hverdagen . Hvorfor ikke droppe barn og nyte alenetid hele tiden . Så slipper man maset de 2 timene mellom 17-19 som man ser ungene. Hadde det vært helgeåpent hadde det vel vært fullt opp da å . ( snakker ikke om dere som jobber og dere som bruker barnehagen normalt ) bare spent på hvorfor dere gidder få 2-3 unger dere ønsker å se minst mulig ? Anonymkode: cc299...8d1 Du har jo misforstått totalt. Totalt. Anonymkode: 5ade5...a52
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #27 Skrevet 11. april 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Syns bare dagens foreldre har blitt totalt udugelige . Fatter ikke hva de driver med ( ikke alle som sagt ) men skremmende mange !!! Hva får for eksempel et normalt menneske til å levere 11 måneders i barnehage mens man selv har betalt permisjon med den samme ungen. Snakker ikke om 3/4 dager på slutten, men 6-7 uker .... Hvordan kan staten godta dette ? Fatter det ikke Anonymkode: cc299...8d1 De verste folkene , er det som synser og dømmer andre. Uatraktivt. Dårlig rollemodell. Anonymkode: 5ade5...a52
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #28 Skrevet 11. april 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi mange barn har det best med faste rutiner, og fordi det er lett å falle utenfor når de blir levert langt på dag Anonymkode: 0279b...e75 Nettopp. Anonymkode: 5ade5...a52
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #29 Skrevet 11. april 2019 Tenker fremdeles med grøss på tiden da førstemann gikk i bhagen. Ofte første som kom og en av de siste som ble henta. 100%stilling og reisevei gjorde at jeg ikke hadde noe valg. Å gjett om samvittigheten gnaget. Så glad jeg nå med nr 2 har kort reisevei og 6 timers arbeidsdager. Anonymkode: 1aa13...039
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #30 Skrevet 11. april 2019 I barnehagen her er det 12, 1 åringer, de kommer hver dag når vi åpner å er her til vi stenger, de har aldri fri, kommer selv om de er skikkelig syke, ja de kommer til og med på den onsdagen i neste uke. Vi ser at de er kjempeslitne og trøtte når de har så lange dager, vi vet at mange av foreldrene jobber turnus, jobber 50%, og noen jobber ikke i det hele tatt. Jeg synes det er så dårlig gjort å levere et barn som ikke er i form, er sliten og trøtt i barnehagen i 9 timer hver eneste dag. Men vi prøver å se det på den positive siden å tenker at barna skal ha det så godt så mulig den tiden de er i barnehagen hvertfall 🙂. Vi viser at vi er glade for å ha dem der. Vi gir beskjed til foreldrene gang på gang, sier at det er lurt å holde hjemme når de ikke er i form men mange av foreldrene bryr seg ikke. Anonymkode: c9451...fbc
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #31 Skrevet 11. april 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Syns bare dagens foreldre har blitt totalt udugelige . Fatter ikke hva de driver med ( ikke alle som sagt ) men skremmende mange !!! Hva får for eksempel et normalt menneske til å levere 11 måneders i barnehage mens man selv har betalt permisjon med den samme ungen. Snakker ikke om 3/4 dager på slutten, men 6-7 uker .... Hvordan kan staten godta dette ? Fatter det ikke Anonymkode: cc299...8d1 Det er lite vits i å synse så mye om dette, all den tid undersøkelser viser at foreldre aldri har vært mer engasjerte i barna sine enn nå. Anonymkode: 126da...dc0
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #32 Skrevet 11. april 2019 Jeg er hjemme i permisjon med 7 mnd baby, og 4-åringen kunne jo i teorien vært hjemme hver dag. Men det hadde jeg aldri orket. Han er en aktiv unge som elsker å leke med andre barn (eller meg). Å holde han aktiv en hel dag er hyggelig, men krevende! Ikke noe jeg hadde ønsket hver dag. Det er sikkert supermødre som setter pris på hvert sekund med barna, men jeg er ikke en av dem. Allikevel så er jeg nok en god nok mamma. Det at han er i barnehagen 6-7 timer 4-5 dager i uken er best for oss. Da nyter jeg de tidlige morgnene og kveldene med han. Anonymkode: 19976...54f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #33 Skrevet 11. april 2019 Nå er jo 6-7 timer per dag 4/5 dager i uka veldig fint da ! Det er jo sånn barnehagen bør være. Kjernetid for de som vil leke med andre og gi foreldrene litt fri. Men hele dagen, hver eneste dag året rundt når behovet ikke er der. Det er rett og slett så stygt gjort mot barna at det er til å bli kvalm over ! Jobbet i 10 år som pedleder, ble mer og mer sjokkert. Stikkpiller, lett feber, hoste hele natten, men fullt kjør uansett. Rett i forsvar om vi prøvde å si at barnas behov burde komme først. Jeg klarte rett og slett ikke se på det mer. Søte små som virket som en ting det var om å gjøre å få mest mulig vekk fra seg. Så har man de som jobber og sitter med klump i magen og henter så fort de kan. De var mye flinkere til å korte ned dagene. Kommer aldri til å forstå disse foreldrene. Tro hvorfor barna deres er opp 5 og hyper. Så klart blir de det av å bli pusha unna 9 timer hver dag. De er stressa. Lærer seg ikke å ta det med ro og kose seg i hjemmet. Anonymkode: cc299...8d1
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #34 Skrevet 11. april 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er jo 6-7 timer per dag 4/5 dager i uka veldig fint da ! Det er jo sånn barnehagen bør være. Kjernetid for de som vil leke med andre og gi foreldrene litt fri. Men hele dagen, hver eneste dag året rundt når behovet ikke er der. Det er rett og slett så stygt gjort mot barna at det er til å bli kvalm over ! Jobbet i 10 år som pedleder, ble mer og mer sjokkert. Stikkpiller, lett feber, hoste hele natten, men fullt kjør uansett. Rett i forsvar om vi prøvde å si at barnas behov burde komme først. Jeg klarte rett og slett ikke se på det mer. Søte små som virket som en ting det var om å gjøre å få mest mulig vekk fra seg. Så har man de som jobber og sitter med klump i magen og henter så fort de kan. De var mye flinkere til å korte ned dagene. Kommer aldri til å forstå disse foreldrene. Tro hvorfor barna deres er opp 5 og hyper. Så klart blir de det av å bli pusha unna 9 timer hver dag. De er stressa. Lærer seg ikke å ta det med ro og kose seg i hjemmet. Anonymkode: cc299...8d1 Samme her. Anonymkode: c9451...fbc
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #35 Skrevet 11. april 2019 Jeg fikk barn for å få sykt barn-dager, for å få spysyken til jul annet hvert år, for gleden av å tråkke på små pet shop leker i nattens mørke på vei til do, for å lus og småmark jevnlig, for å få gratis mørke ringer under øynene (slipper smerten ved å tatovere, men må tåle smerten ved å holde øynene åpne på jobb til tross for minimalt med søvn natten før) og for å kunne bitche på anonymforum. Så verd det! Anonymkode: c7440...d0b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #36 Skrevet 11. april 2019 3 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg fikk barn for å få sykt barn-dager, for å få spysyken til jul annet hvert år, for gleden av å tråkke på små pet shop leker i nattens mørke på vei til do, for å lus og småmark jevnlig, for å få gratis mørke ringer under øynene (slipper smerten ved å tatovere, men må tåle smerten ved å holde øynene åpne på jobb til tross for minimalt med søvn natten før) og for å kunne bitche på anonymforum. Så verd det! Anonymkode: c7440...d0b Hahaha! Du glemte gleden av å oppdage at den jævla dyre bodyen fra nøstebarn plutselig bare passer til dukken. Og de armmusklene du får av timesvis med bæring av gråtende baby. Og hvordan standaren for din egen bekledning faller like dramatisk som flekkene i bilen multipliserer seg. Anonymkode: 19976...54f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #37 Skrevet 12. april 2019 On 4/11/2019 at 2:50 PM, Anonym bruker said: Når det viktigste i livet er å få dem tidligst mulig i barnehagen om morran og hente de så sent som mulig når man selv har fri, permisjon osv !! 9 timer hver dag ellers så rakner hverdagen . Hvorfor ikke droppe barn og nyte alenetid hele tiden . Så slipper man maset de 2 timene mellom 17-19 som man ser ungene. Hadde det vært helgeåpent hadde det vel vært fullt opp da å . ( snakker ikke om dere som jobber og dere som bruker barnehagen normalt ) bare spent på hvorfor dere gidder få 2-3 unger dere ønsker å se minst mulig ? Anonymkode: cc299...8d1 jeg har 8-16 jobb, er alene, så han kan ikke være hjemme alene eller? Anonymkode: c3254...2ba
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #38 Skrevet 12. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: jeg har 8-16 jobb, er alene, så han kan ikke være hjemme alene eller? Anonymkode: c3254...2ba Nei slapp av 🙂, all cred til alle dere alenemødre 👏🙂.Men tror hi sikter til alle de som har to oppegående foreldre som man vet jobber turnus, jobber 50%, er arbeidsledige, har hjemmekontor, driver blogg, ja selvfølgelig kan det være mange grunner til at barna er i barnehagen, å barna koser seg i barnehagen å har godt av å være sammen med andre barn, men det er så mange som levere barna sine kl 07.00 å henter barna kl 17 00 hver eneste dag, selv om barna er syke å ikke har sovet på natten, vi vet at kanskje begge foreldrene er hjemme eller slutter tidlig, da er det lov å bli litt irritert. Foreldrene drar å trener, drar på kaffe og snakker om det til oss etterpå. Anonymkode: c9451...fbc
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #39 Skrevet 12. april 2019 Jeg jobbet en del i turnus. Mannen leverte i bhg fordi jeg kom hjemme kl 8 feks og da har han forlengst dratt på jobben. Jeg måtte jo sove også litt. Barna hadde kortere dager. Bhg personellet insisterte at OM barna skulle komme, skuøle de helst komme om morgenen fordi da er de mest konsentrert, de har da de fleste aktiviteter og samlingsstund og at det er uheldig å ikke komme. I tillegg var det lettere for barna å forholde seg til hverdagen om de visste hvor de skal hver dag. De hadde kortere dager dog. Anonymkode: 02020...fab
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #40 Skrevet 13. april 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei slapp av 🙂, all cred til alle dere alenemødre 👏🙂.Men tror hi sikter til alle de som har to oppegående foreldre som man vet jobber turnus, jobber 50%, er arbeidsledige, har hjemmekontor, driver blogg, ja selvfølgelig kan det være mange grunner til at barna er i barnehagen, å barna koser seg i barnehagen å har godt av å være sammen med andre barn, men det er så mange som levere barna sine kl 07.00 å henter barna kl 17 00 hver eneste dag, selv om barna er syke å ikke har sovet på natten, vi vet at kanskje begge foreldrene er hjemme eller slutter tidlig, da er det lov å bli litt irritert. Foreldrene drar å trener, drar på kaffe og snakker om det til oss etterpå. Anonymkode: c9451...fbc Det er ikke fryktelig enkelt å ha hjemmekontor med barnehagebarn løpende rundt bena, altså. Tror barna her det bedre i lek med venner enn hjemme med mor eller far som har all oppmerksomhet rettet mot dataskjermen eller telefonsamtalen. For ikke å snakke om at jobben tar lang tid for foreldre som stadig blir avbrutt av sine håpefulle, så i stedet for åtte timer konsentrert arbeid, blir det 12 spredt utover hele dagen. Anonymkode: 126da...dc0
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #41 Skrevet 13. april 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei slapp av 🙂, all cred til alle dere alenemødre 👏🙂.Men tror hi sikter til alle de som har to oppegående foreldre som man vet jobber turnus, jobber 50%, er arbeidsledige, har hjemmekontor, driver blogg, ja selvfølgelig kan det være mange grunner til at barna er i barnehagen, å barna koser seg i barnehagen å har godt av å være sammen med andre barn, men det er så mange som levere barna sine kl 07.00 å henter barna kl 17 00 hver eneste dag, selv om barna er syke å ikke har sovet på natten, vi vet at kanskje begge foreldrene er hjemme eller slutter tidlig, da er det lov å bli litt irritert. Foreldrene drar å trener, drar på kaffe og snakker om det til oss etterpå. Anonymkode: c9451...fbc Å ha hjemmekontor er jobb, Man tar ikke med barna på jobben, heller ikke når man har hjemmekontor Anonymkode: 0279b...e75
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #42 Skrevet 13. april 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å ha hjemmekontor er jobb, Man tar ikke med barna på jobben, heller ikke når man har hjemmekontor Anonymkode: 0279b...e75 Jo det kan man! Mannen og jeg har hjemmekontor nettopp for å kunne ha slitne barn hjemme eller gi han kortere dag i barnehagen. Anonymkode: 4de68...0c3
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #43 Skrevet 13. april 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo det kan man! Mannen og jeg har hjemmekontor nettopp for å kunne ha slitne barn hjemme eller gi han kortere dag i barnehagen. Anonymkode: 4de68...0c3 Hvordan får dere jobbet effektivt samtidig som dere aktiverer ett barnehagebarn? Anonymkode: b9130...e04
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #44 Skrevet 13. april 2019 På 11.4.2019 den 19.40, Anonym bruker skrev: HVORFOR skal hun være mer i bhg enn med dere når dere er hjemme????? Anonymkode: 4de68...0c3 Leste du teksten? Jenta ønsket å komme i barnehagen for å leke med venninnen. Hvorfor holde henne hjemme når hun selv har ett stort ønske? Anonymkode: b9130...e04
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #45 Skrevet 13. april 2019 Jeg reagerer veldig på måten du omtaler foreldrene på, men ellers er jeg enig i mye av det du skriver. Jeg ser også barn i barnehagen som er der hver dag, fra det åpner til det stenges, hvor jeg vet at foreldrene er en del hjemme. Men jeg vet ikke noe om grunnen til at de velger dette, og prøver derfor og ikke dømme de pga det. Selv jobber jeg turnus, mannen jobber kun dagtid. Vesla, på snart 2 år, har lange dager de dagene vi begge jobber på dagen. Leveres da 07-07.30 og hentes senest kl. 16. De dagene jeg har senvakt leverer jeg senere og på turnusfri har jeg henne stort sett hjemme. Evt kortere dager innimellom, rett og slett fordi hun stortrives og da får jeg unna en del husarbeid og andre ærender mens hun er der. Jeg er en av de som har konstant dårlig samvittighet når hun har lange dager og hvis jeg leverer henne på fridager. F. eks hvis jeg har legetimer, behandlinger o.l. Men det er de korteste dagene vi har mest utfordringer ved henting, fordi hun da ofte ikke har fått “nok“ og vil være lenger. Som nevnt så stortrives hun og det skjer ofte at hun gjør seg klar for avreise til barnehagen de dagene hun skal være hjemme også. Så alt er nok ikke så svart/hvitt som du skal ha det til HI. Anonymkode: f790d...31a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #46 Skrevet 13. april 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan får dere jobbet effektivt samtidig som dere aktiverer ett barnehagebarn? Anonymkode: b9130...e04 Vi prøver i det lengste å lære ungene at de kan leke selv og at det er OK å kjede seg. Så syns de det er gøy å sitte ved siden av å tegne/male/bygge/perle hva som helst. Vi bruker aldri sykt barn dager heller. Vi har hjemmekontor isteden. Anonymkode: 4de68...0c3
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #47 Skrevet 13. april 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi prøver i det lengste å lære ungene at de kan leke selv og at det er OK å kjede seg. Så syns de det er gøy å sitte ved siden av å tegne/male/bygge/perle hva som helst. Vi bruker aldri sykt barn dager heller. Vi har hjemmekontor isteden. Anonymkode: 4de68...0c3 Men, da er du en av de som har en jobb som kan kombinere hjemmekontor med barna hjemme. I tillegg har du et barn som ikke krever noe. Ikke alle er i denne situasjonen, noe jeg håper du evner å se. I tillegg lurer jeg også på, hva hadde du gjort hvis hver gang barnet ditt var hjemme fordi du hadde hjemmekontor sutret fordi hun/han ville heller leke med vennene sine? Hadde du fortsatt holdt barnet hjemme? (Tenker ikke ved sykdom nå) Anonymkode: b9130...e04
Mia_73 Skrevet 13. april 2019 #48 Skrevet 13. april 2019 HI! Er du ikke fornøyd med svarene du fikk på kvinneguiden?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #49 Skrevet 13. april 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men, da er du en av de som har en jobb som kan kombinere hjemmekontor med barna hjemme. I tillegg har du et barn som ikke krever noe. Ikke alle er i denne situasjonen, noe jeg håper du evner å se. I tillegg lurer jeg også på, hva hadde du gjort hvis hver gang barnet ditt var hjemme fordi du hadde hjemmekontor sutret fordi hun/han ville heller leke med vennene sine? Hadde du fortsatt holdt barnet hjemme? (Tenker ikke ved sykdom nå) Anonymkode: b9130...e04 Jeg har på ingen måte enkle barn. (To av tre er mer enn én håndfull) Men jeg brant meg litt med første barn og hadde henne i barnehagen ved enhver anledning og det angrer jeg på, for tiden får man ikke igjen. Jeg kan styre dagene mine selv på jobb ja, så det er ikke noe problem. Og selvsagt, har man ikke mulighet til å ha de hjemme så har man ikke det. Det forstår jeg godt. Men jeg kjenner fler hvor én eller begge er hjemme og de leverer før oss og henter etter oss som jobber fullt, og det forstår jeg ikke poenget med. Det er ikke sånn at jeg rynker på nesa av de som jobber og leverer barna i barnehagen. De jeg ser litt skeivt på er de som leverer og drar hjem å digger seg sjæl, hver dag. Eller de som tar ferie og ligger på sofaen mens ungene er i bhg. Tida er så kort, så begynner de på skolen og vips så er ikke muligheten der til å ha de hjemme bare fordi... Anonymkode: 4de68...0c3
DetYrer Skrevet 13. april 2019 #50 Skrevet 13. april 2019 På 11.4.2019 den 15.47, Anonym bruker skrev: Ta dere sammen . Bare autister og barn med spesielle behov trenger rutiner !!! Det er late foreldre som trenger at barna blir levert 7.15 !!! Lær nå heller barna å kose seg med frokost hjemme og kjenne at de er ønsket i livet deres !!! Ingen normale barn trenger 8-9 timer i barnehagen for rutinen sin del ! Anonymkode: cc299...8d1 troollolol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå