Gå til innhold

Gråtelur fungerte - en brannfakkel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff, jeg vet dette er en brannfakkel og de fleste vil konkludere med at jeg er en forferdelig mor, men jeg må fortelle det til noen, og det eneste stedet er anonymt her!

Vi har vært motstandere av «gråtekur»/CIO/Ferber, og var glad for at vi slapp det med eldste! 

 

Yngste på 9 måneder har blitt båret og bysset og kost med, ammet når hun selv vil, samsovet.

Men det gikk etterhvert på helsa vår løs. Tre siste månedene nå med Max 4 timers søvn hver natt, som var oppstykket, hun skrek til og ville ha «kosepupp» kanskje 10 ganger hver natt.

Jeg ble følelsesmessig, mentalt ustabil, gretten, grinete, utålmodig og sur. En dårlig mamma for eldste, og ikke en så god mamma for babyen heller. 

Vi prøvde veldig mye forskjellig, men ikke og ble bedre. Så leste jeg en artikkel fra 2016 om at det er vist at gråtekur IKKE fører til økt stress/kortisol og ikke fører til dårligere tilknytning eller følelsesmessige problemer. Jeg leste alle studiene som var gjort, og flere artikler. Og tenkte MASSE på det. Jeg måtte si meg enig i at å ha en mamma som faktisk får sove og er mentalt stabil er svært viktig for barna mine og tilknytningen.

Jeg la ni måneder gamle lillesøster i senga mett og god og hun hylte og jeg gråt utenfor døra. Etter fem minutter med hyling sluttet hun, og jeg hørte at hun pratet med kosedyrene sine, pludret og så sovnet hun.

Etter tre kvelder var det ikke mer skriking. Hun visste jeg ikke kom til å ta henne opp igjen så begynte å prate med kosedyrene med en gang jeg la henne. Gjennom alle de tre dagene og tiden etterpå har hun vært blid og fornøyd og harmonisk på dagtid og år hun våkner.

Hun har gått fra å våkne 10 ganger hver natt til kun 2 (da for å amme). 

Det er FANTASTISK! Jeg er et nytt menneske igjen. Glad og med overskudd og eldste sa etter et pr dager der jeg endelig hadde fått sove at jeg er verdens beste mamma.

Likevel føler jeg en enorm skam for at vi gjorde gråtekur, for jeg hadde aldri aldri trodd jeg skulle gjøre det, og sees vel på som en forferdelig mor av dere som leser dette.

Men jeg er nå overbevist om at de kanskje totalt 45 minuttene med skriking de 3 kveldene og nettene var bedre for jenta mi enn enn mamma som holdt på å falle fra hverandre og for eldste også! 

Anonymkode: 50907...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gråtekur funker det. Men det som er ille er jo hvorfor det funker. De gir jo opp. Ingen kommer. Ville aldri gjort det med mine barn, en periode med lite søvn greier man om man ikke får det til på human måte. 

Vi avvente nattamming ved at far gikk inn på natt, jeg lå på annet rom. Tok to dager og babyene hadde pappa som trøst, de var ikke alene. 

Anonymkode: d3b42...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes overhodet ikke noen bevis for at gråtekur er skadelig for barn som ellers har normal tilknytning til foreldrene sine. Tvert imot viser studier at barna er roligere på dagtid og foreldre og barn sover bedre, og foreldrene har dermed lavere risiko for depresjon. 

Vi brukte gråtekur på yngste pga store søvnproblemer med eldste og jeg angrer ikke et øyeblikk. Hun har heller ikke tatt noe skade av det og gråter når hun er sulten på natten som normalt og søker kontakt på dagtid på normal måte. 

Det er faktisk ikke skadelig for babyer å gråte. Å sovne på egenhånd er en ferdighet som de må lære seg på lik linje med å gå eller bygge med klosser osv, og av og til når de lærer noe nytt blir de frustrerte og gråter. På lik linje som man ikke alltid "redder" dem når de jobber med normale ferdigheter på dagtid, trenger man heller ikke å redde dem når de jobber med å lære seg å sovne. 

Så lenge babyen er eldre enn 4 mnd og har fått mat og ny bleie og har normal tilknytning er det innafor å bruke gråtekur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde litt problem med vår på kvelden. Då ho sovna, sov ho gjennom natta. Men å få ho til å sovne, var ikkje lett. 

Vi fant til slutt ut at vår tilstedeværelse holdt ho våken. Og jo lengre ho var våken, jo meir overtrøtt blei ho, og då satte ho i å hyle. Det pleide ta ca. 30 min før ho roa seg og sovna i fanget. 

Vi bestemte oss derfor å berre legge ho i senga, synge litt og gå. Då gråt ho gjerne i 5 min, før ho sovna. 

Då blei spørsmålet: skal vi la ho gråte i 30 min saman med ein av oss? Eller skal ho gråte i 5 min heilt åleine? Vi valgte den siste! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pobie skrev:

Det finnes overhodet ikke noen bevis for at gråtekur er skadelig for barn som ellers har normal tilknytning til foreldrene sine. Tvert imot viser studier at barna er roligere på dagtid og foreldre og barn sover bedre, og foreldrene har dermed lavere risiko for depresjon. 

Vi brukte gråtekur på yngste pga store søvnproblemer med eldste og jeg angrer ikke et øyeblikk. Hun har heller ikke tatt noe skade av det og gråter når hun er sulten på natten som normalt og søker kontakt på dagtid på normal måte. 

Det er faktisk ikke skadelig for babyer å gråte. Å sovne på egenhånd er en ferdighet som de må lære seg på lik linje med å gå eller bygge med klosser osv, og av og til når de lærer noe nytt blir de frustrerte og gråter. På lik linje som man ikke alltid "redder" dem når de jobber med normale ferdigheter på dagtid, trenger man heller ikke å redde dem når de jobber med å lære seg å sovne. 

Så lenge babyen er eldre enn 4 mnd og har fått mat og ny bleie og har normal tilknytning er det innafor å bruke gråtekur. 

Dette har du bare så lite greie på...

Gråt er en babys aller siste utvei til å si hva det trenger, de som leser babyens språk og behov godt opplever sjelden gråt. Jeg ble sjokkert når jeg fikk baby for trodde den skulle gråte masse som jeg hører andre sier, men den trengte jo ikke det. Merket jo fort hva den ville utifra kroppsspråk og lyder. Det samme gjaldt alle tre barna. 

Når en baby gråter er den desperat, da har den prøvd alt og må ty til siste utvei, så å si at babyer ikke er skadelig utifra din synsing er jo horribelt!

Anonymkode: d3b42...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette har du bare så lite greie på...

Gråt er en babys aller siste utvei til å si hva det trenger, de som leser babyens språk og behov godt opplever sjelden gråt. Jeg ble sjokkert når jeg fikk baby for trodde den skulle gråte masse som jeg hører andre sier, men den trengte jo ikke det. Merket jo fort hva den ville utifra kroppsspråk og lyder. Det samme gjaldt alle tre barna. 

Når en baby gråter er den desperat, da har den prøvd alt og må ty til siste utvei, så å si at babyer ikke er skadelig utifra din synsing er jo horribelt!

Anonymkode: d3b42...7f5

Dummeste jeg har hørt. Alle babyer som gråter er desperate?

Anonymkode: 5130d...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette har du bare så lite greie på...

Gråt er en babys aller siste utvei til å si hva det trenger, de som leser babyens språk og behov godt opplever sjelden gråt. Jeg ble sjokkert når jeg fikk baby for trodde den skulle gråte masse som jeg hører andre sier, men den trengte jo ikke det. Merket jo fort hva den ville utifra kroppsspråk og lyder. Det samme gjaldt alle tre barna. 

Når en baby gråter er den desperat, da har den prøvd alt og må ty til siste utvei, så å si at babyer ikke er skadelig utifra din synsing er jo horribelt!

Anonymkode: d3b42...7f5

Og når slutter det å ikke være greit å bruke "gråtekur"?

Sånn når 1,5-2 åringen, evt 5 åringen eller 9 åringen legger seg ned på butikken å hylskriker fordi de ikke får is, de er/virker jo ganske desperate da, ja, jeg er enig, og vi vet jo hva de vil, men jeg mener at da har det gått litt for langt.

Anonymkode: c7c07...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråtekur funker det, de resignerer jo tilslutt. 

Brukte det på første. Måtte gå tilbake til å sitte ved sengen til han sovnet. Han voknet ofte. 

Nummer to sovner på 5min når jeg sitter der, og sover natten igjennom. 

Det går sikkert bra med "Gråtekur barna", men der og da har de det ikke bra. Og jeg personlig klarer ikke å forstå at noen klarer å gjøre noe som strider så mot egne instinkter. 

Beklager. Her er jeg heller sliten noen år, så kan barna sovne trygge. 

Anonymkode: 4381a...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pobie skrev:

Det finnes overhodet ikke noen bevis for at gråtekur er skadelig for barn som ellers har normal tilknytning til foreldrene sine. Tvert imot viser studier at barna er roligere på dagtid og foreldre og barn sover bedre, og foreldrene har dermed lavere risiko for depresjon. 

Vi brukte gråtekur på yngste pga store søvnproblemer med eldste og jeg angrer ikke et øyeblikk. Hun har heller ikke tatt noe skade av det og gråter når hun er sulten på natten som normalt og søker kontakt på dagtid på normal måte. 

Det er faktisk ikke skadelig for babyer å gråte. Å sovne på egenhånd er en ferdighet som de må lære seg på lik linje med å gå eller bygge med klosser osv, og av og til når de lærer noe nytt blir de frustrerte og gråter. På lik linje som man ikke alltid "redder" dem når de jobber med normale ferdigheter på dagtid, trenger man heller ikke å redde dem når de jobber med å lære seg å sovne. 

Så lenge babyen er eldre enn 4 mnd og har fått mat og ny bleie og har normal tilknytning er det innafor å bruke gråtekur. 

With neuroscience, we can confirm what our ancestors took for granted---that letting babies get distressed is a practice that can damage children and their relational capacities in many ways for the long term. We know now that leaving babies to cry is a good way to make a less intelligent, less healthy but more anxious, uncooperative and alienated persons who can pass the same or worse traits on to the next generation.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/moral-landscapes/201112/dangers-crying-it-out

Anonymkode: da1e5...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

With neuroscience, we can confirm what our ancestors took for granted---that letting babies get distressed is a practice that can damage children and their relational capacities in many ways for the long term. We know now that leaving babies to cry is a good way to make a less intelligent, less healthy but more anxious, uncooperative and alienated persons who can pass the same or worse traits on to the next generation.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/moral-landscapes/201112/dangers-crying-it-out

Anonymkode: da1e5...4a3

https://www.forbes.com/sites/tarahaelle/2016/05/25/one-cry-it-out-method-isnt-just-safe-it-could-be-best-for-most-babies/

Sleep training with graduated extinction in babies at least 6 months old really, truly is almost certainly not going to cause damaging stress, long term problems or insecurities in your baby.

Anonymkode: 50907...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

With neuroscience, we can confirm what our ancestors took for granted---that letting babies get distressed is a practice that can damage children and their relational capacities in many ways for the long term. We know now that leaving babies to cry is a good way to make a less intelligent, less healthy but more anxious, uncooperative and alienated persons who can pass the same or worse traits on to the next generation.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/moral-landscapes/201112/dangers-crying-it-out

Anonymkode: da1e5...4a3

Vi brukte ferber på vår eldste jente for 22-23 år siden. Jeg syntes det var helt forferdelig og grusomt, men mannen insisiterte og det sto i bøkene (den gang) at det var det beste.

Hun er i dag en veldig intelligent, varm, sosialt intelligent og empatisk person på 23 år. Snart ferdig på prestisjestudie, aktiv på fritiden, mange venner osv osv.
MEN hun er faktisk litt plaget med en type angst som noen ganger skaper problemer (store folkemengder i lukkede rom - så hun kan kvie seg skikkelig for forelesninger, bussreiser, konserter, møter osv).
KANSKJE dette er vår skyld, faktisk, pga fordi vi lot den lille babyen ligge der og gråte etter nærhet.
Det er ikke sikkert det var derfor, men jeg angrer uansett skikkelig. Skulle ha fulgt min egen magefølelse og morsinstink 😞

 Heldigvis visste vi bedre med de to neste barna (som også sov bedre)

Anonymkode: 61107...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi brukte ferber på vår eldste jente for 22-23 år siden. Jeg syntes det var helt forferdelig og grusomt, men mannen insisiterte og det sto i bøkene (den gang) at det var det beste.

Hun er i dag en veldig intelligent, varm, sosialt intelligent og empatisk person på 23 år. Snart ferdig på prestisjestudie, aktiv på fritiden, mange venner osv osv.
MEN hun er faktisk litt plaget med en type angst som noen ganger skaper problemer (store folkemengder i lukkede rom - så hun kan kvie seg skikkelig for forelesninger, bussreiser, konserter, møter osv).
KANSKJE dette er vår skyld, faktisk, pga fordi vi lot den lille babyen ligge der og gråte etter nærhet.
Det er ikke sikkert det var derfor, men jeg angrer uansett skikkelig. Skulle ha fulgt min egen magefølelse og morsinstink 😞

 Heldigvis visste vi bedre med de to neste barna (som også sov bedre)

Anonymkode: 61107...a22

Gud bedre. Ja at dere ikke skammer dere over å ha ødelagt barnet deres. Hun hadde sikkert vært helt normal hvis ikke dere hadde ødelagt henne!

Anonymkode: 5130d...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Pobie skrev:

Det finnes overhodet ikke noen bevis for at gråtekur er skadelig for barn som ellers har normal tilknytning til foreldrene sine. Tvert imot viser studier at barna er roligere på dagtid og foreldre og barn sover bedre, og foreldrene har dermed lavere risiko for depresjon. 

Vi brukte gråtekur på yngste pga store søvnproblemer med eldste og jeg angrer ikke et øyeblikk. Hun har heller ikke tatt noe skade av det og gråter når hun er sulten på natten som normalt og søker kontakt på dagtid på normal måte. 

Det er faktisk ikke skadelig for babyer å gråte. Å sovne på egenhånd er en ferdighet som de må lære seg på lik linje med å gå eller bygge med klosser osv, og av og til når de lærer noe nytt blir de frustrerte og gråter. På lik linje som man ikke alltid "redder" dem når de jobber med normale ferdigheter på dagtid, trenger man heller ikke å redde dem når de jobber med å lære seg å sovne. 

Så lenge babyen er eldre enn 4 mnd og har fått mat og ny bleie og har normal tilknytning er det innafor å bruke gråtekur. 

Jeg var forberedt på at alle som svarte skulle mene jeg hadde gjort noe forferdelig, så setter stor pris på at du svarte 

Anonymkode: 50907...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Valkyriemamma skrev:

Vi hadde litt problem med vår på kvelden. Då ho sovna, sov ho gjennom natta. Men å få ho til å sovne, var ikkje lett. 

Vi fant til slutt ut at vår tilstedeværelse holdt ho våken. Og jo lengre ho var våken, jo meir overtrøtt blei ho, og då satte ho i å hyle. Det pleide ta ca. 30 min før ho roa seg og sovna i fanget. 

Vi bestemte oss derfor å berre legge ho i senga, synge litt og gå. Då gråt ho gjerne i 5 min, før ho sovna. 

Då blei spørsmålet: skal vi la ho gråte i 30 min saman med ein av oss? Eller skal ho gråte i 5 min heilt åleine? Vi valgte den siste! 👍

Nettopp det fant vi ut også! Vi prøvde med å være tilstedet/småtrøste i begynnelsen, men da ble alt bare verre. Det beste var å gå ut så hun ikke så oss

Anonymkode: 50907...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gråtekur funker det, de resignerer jo tilslutt. 

Brukte det på første. Måtte gå tilbake til å sitte ved sengen til han sovnet. Han voknet ofte. 

Nummer to sovner på 5min når jeg sitter der, og sover natten igjennom. 

Det går sikkert bra med "Gråtekur barna", men der og da har de det ikke bra. Og jeg personlig klarer ikke å forstå at noen klarer å gjøre noe som strider så mot egne instinkter. 

Beklager. Her er jeg heller sliten noen år, så kan barna sovne trygge. 

Anonymkode: 4381a...7f5

Mens jeg mener at slik jeg er med 4 timers oppstykket søvn er mye mer skadelig for barna mine sin emosjonelle utvikling og tilknytning om det pågår over tid. Jeg orker å være er mye bedre mamma nå

Anonymkode: 50907...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pobie skrev:

Det finnes overhodet ikke noen bevis for at gråtekur er skadelig for barn som ellers har normal tilknytning til foreldrene sine. Tvert imot viser studier at barna er roligere på dagtid og foreldre og barn sover bedre, og foreldrene har dermed lavere risiko for depresjon. 

Vi brukte gråtekur på yngste pga store søvnproblemer med eldste og jeg angrer ikke et øyeblikk. Hun har heller ikke tatt noe skade av det og gråter når hun er sulten på natten som normalt og søker kontakt på dagtid på normal måte. 

Det er faktisk ikke skadelig for babyer å gråte. Å sovne på egenhånd er en ferdighet som de må lære seg på lik linje med å gå eller bygge med klosser osv, og av og til når de lærer noe nytt blir de frustrerte og gråter. På lik linje som man ikke alltid "redder" dem når de jobber med normale ferdigheter på dagtid, trenger man heller ikke å redde dem når de jobber med å lære seg å sovne. 

Så lenge babyen er eldre enn 4 mnd og har fått mat og ny bleie og har normal tilknytning er det innafor å bruke gråtekur. 

Du har generelt noen helt vanvittige holdninger til barn og graviditet. 

Jo, det er skadelig. Vi stammer fra dyreverdenen, og babyer aner ikke hvilken århundre det er eller hvilken verden barnet lever i. Det eneste barnet vet er 1: Jeg er hjelpeløs 2) Jeg har en flokk som passer på meg

Når man lar en baby skrike seg i søvn, så utløses det en ren alarm i kroppen til babyen. Barnet fylles med stresshormon (kortisol), av den enkle grunn at instinktene nå forteller barnet at «Du er alene». I dyreverden er det likestilt med «Du vil bli spist av rovdyr». 

En baby har INGEN forståelse av «mine foreldre er i stuen». En baby aner ikke hva en stue er. Eller et hus for den slags skyld. En baby forholder seg til det den kan se og føle. Og en baby trenger trygghet og nærhet, ikke «selvstendighets-trening» i en alder av få mnd. 

Skrikekur er ikke annet enn en lett løsning for late foreldre som er mer opptatt av egne behov enn barnets trygghet. Og før du vil påstå at jeg ikke har kjent på desperasjonen: Mitt ene barn sov ikke natten igjennom før han var 3,5 år. Han hadde store søvnvansker. Vi involverte selvfølgelig både helsesøster og lege, og gjorde alt vi kunne, men å la ham skrike som baby var aldri aktuelt. 

Anonymkode: 0b81d...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har generelt noen helt vanvittige holdninger til barn og graviditet. 

Jo, det er skadelig. Vi stammer fra dyreverdenen, og babyer aner ikke hvilken århundre det er eller hvilken verden barnet lever i. Det eneste barnet vet er 1: Jeg er hjelpeløs 2) Jeg har en flokk som passer på meg

Når man lar en baby skrike seg i søvn, så utløses det en ren alarm i kroppen til babyen. Barnet fylles med stresshormon (kortisol), av den enkle grunn at instinktene nå forteller barnet at «Du er alene». I dyreverden er det likestilt med «Du vil bli spist av rovdyr». 

En baby har INGEN forståelse av «mine foreldre er i stuen». En baby aner ikke hva en stue er. Eller et hus for den slags skyld. En baby forholder seg til det den kan se og føle. Og en baby trenger trygghet og nærhet, ikke «selvstendighets-trening» i en alder av få mnd. 

Skrikekur er ikke annet enn en lett løsning for late foreldre som er mer opptatt av egne behov enn barnets trygghet. Og før du vil påstå at jeg ikke har kjent på desperasjonen: Mitt ene barn sov ikke natten igjennom før han var 3,5 år. Han hadde store søvnvansker. Vi involverte selvfølgelig både helsesøster og lege, og gjorde alt vi kunne, men å la ham skrike som baby var aldri aktuelt. 

Anonymkode: 0b81d...e70

Gratulerer som årets beste mamma. Helt fantastisk 👏🏻😃

Anonymkode: 5130d...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og når slutter det å ikke være greit å bruke "gråtekur"?

Sånn når 1,5-2 åringen, evt 5 åringen eller 9 åringen legger seg ned på butikken å hylskriker fordi de ikke får is, de er/virker jo ganske desperate da, ja, jeg er enig, og vi vet jo hva de vil, men jeg mener at da har det gått litt for langt.

Anonymkode: c7c07...ad7

Nå er vel ikke en 9 åring og heller ikke en toåring baby eller? Da har de forhåpentligvis fått på plass språk...

Anonymkode: d3b42...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mens jeg mener at slik jeg er med 4 timers oppstykket søvn er mye mer skadelig for barna mine sin emosjonelle utvikling og tilknytning om det pågår over tid. Jeg orker å være er mye bedre mamma nå

Anonymkode: 50907...e4f

Ja, sålenge DU har det bra... viktigst det...

Anonymkode: d3b42...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var forberedt på at alle som svarte skulle mene jeg hadde gjort noe forferdelig, så setter stor pris på at du svarte 

Anonymkode: 50907...e4f

Hun er kjent for å komme med horrible baby/småbarnstips, så ville ikke vært for glad altså

Anonymkode: d3b42...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, sålenge DU har det bra... viktigst det...

Anonymkode: d3b42...7f5

Prøver du å misforstå og tolke meg i verste mening? Dette dreier seg ikke om meg eller at jeg skal ha det bra. Det handler om at når jeg sover så lite klarer jeg ikke å være en så tålmodig og tilstedeværende mamma som jeg vil være. Jeg blir sur og gretten. 

Og foreldre må ha grunnleggende behov møtt (å sove 4 timer i døgnet over tid er ikke det) for å klare å følge opp barna på en god måte.

det er ikke snakk om at mamma må ha en hotellweekend i uka, sushi til middag hver dag og et glass vin på kvelden. Vi er helt på bånn i behovspyramiden. Om jeg hadde gått videre med så lite søvn er jeg redd jeg til slutt hadde bikka over og blitt alvorlig syk.

Anonymkode: 50907...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøver du å misforstå og tolke meg i verste mening? Dette dreier seg ikke om meg eller at jeg skal ha det bra. Det handler om at når jeg sover så lite klarer jeg ikke å være en så tålmodig og tilstedeværende mamma som jeg vil være. Jeg blir sur og gretten. 

Og foreldre må ha grunnleggende behov møtt (å sove 4 timer i døgnet over tid er ikke det) for å klare å følge opp barna på en god måte.

det er ikke snakk om at mamma må ha en hotellweekend i uka, sushi til middag hver dag og et glass vin på kvelden. Vi er helt på bånn i behovspyramiden. Om jeg hadde gått videre med så lite søvn er jeg redd jeg til slutt hadde bikka over og blitt alvorlig syk.

Anonymkode: 50907...e4f

Du trenger ikke forsvare deg sånn. Det funka for dere, og det var riktig valg for dere, og nå virker det som om dere alle har det bedre! Ferdig snakket.

Anonymkode: b8903...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 9 mnd gammel baby som kun sovner ved min side. Han sover så lett at han våkner bare jeg legger armen under dyna. Jeg har prøvd å legge han i egen seng. Men jeg klarer ikke å høre at han hylskriker. Derfor legger jeg meg med han. Dere rister sikkert på hodet for det? Men jeg har verdens tryggeste og blideste unge ☺️ Storebror var lik og han sover nå i egen seng. Skulle gitt mye for å få en kveld til å puste ut og bare være meg. Men vet at det er en tid for alt. 

Anonymkode: 53339...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...