Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #51 Skrevet 3. april 2019 Jeg vet veldig lite om hun som har skrevet boken, men hun leste opp noen sitater på TV av ting som er sendt til henne. Trusler og ønsker om at hun skulle dø. Det jeg har sett er hvordan folk også skriver om bloggere på denne siden. Dersom alle har ansvar for seg selv og forfatteren/bloggeren må ta ansvar for sitt liv, så er det ganske mange her inne som burde bruke tiden sin på noe bedre enn drittslenging om folk i rampelyset. Det er ikke noe kvalitetsstempel det heller, om man så skulle ha noe å utsette på andre menneskers oppførsel. Det er noe med å starte med seg selv. Anonymkode: aeaef...17b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. april 2019 #52 Skrevet 3. april 2019 Ingen fortjener å bli utsatt for nettroll, men det er ikke mye nettrolleri AB har blitt utsatt for. Hun har fått mange bekymringsmeldinger og konstruktiv kritikk, men hun evner ikke å ta i mot. Jeg er ikke i tvil om at dama har en eller annen form for personlighetsforstyrrelse (dramatiserende kanskje?), og forlaget som utgir boken hennes burde blitt melding inn til PFU. Dama er lystløgner og barna hennes blir de store taperne i dette. De virker tilsynelatende sterke, og jeg håper de kommer fra barndommen sin på en god måte. Måten du,hi, tar responsen på innlegget ditt på, gir meg en følelse av at personen du skriver om er deg selv...
Admin Skrevet 3. april 2019 #53 Skrevet 3. april 2019 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det å si at hi ikke kan skrive som anonym og med nick i samme tråd spekulasjon? Anonymkode: 5a8df...99b Det er ikke en spekulasjon, men det var svar på svaret til et innlegg med spekulasjon. Evt videre spørsmål bes om å tas på ris & ros for å ikke spore av tråden ytterligere. Ann Christin, admin
Gjest Havfruene Skrevet 3. april 2019 #54 Skrevet 3. april 2019 På 2. april 2019 den 10.03, Anonym bruker skrev: Jeg har kjempelyst til å lese den boka. Den er jo utrolig relevant nå når den 4. feminismebølgen er over oss. Jeg tror denne bølgen med kvinnekamp, vil handle om hvordan kvinner får lov til å være seg selv, innenfor lovens rammer. Man kan like eller ikke like det ulike fremtredende kvinner gjør, men hatet er ikke proporsjonalt med «forbrytelsene» som blir begått. Det er en kjennsgjerning at menn kan gjøre mye som vi kvinner ikke kan, fordi vi blir sett ned på, hetset og til sist truet på livet eller får familien vår angrepet. Kvinner som hater kvinner er over alt, og i sosiologien har vel det fenomenet en egen betegnelse? Der den undertrykte klassen etterhvert ikke trenger å bli undertrykt av «herskerne», fordi de begynner å undertrykke seg selv. Sånn er det med kvinner også, og det er helt grusomt. Det ble f.eks. linket til en «bloggombloggerne»-blogg i begynnelsen her. Jeg klikket meg så vidt inn på den, og den var jo helt absurd. Innleggeren skrev at hun hadde «reklamert for slankekaffe» og dermed fremmed kroppspress, og screen shotet av innlegget viste at hun hadde skrevet at kaffen gjorde at hun i alle fall ikke ble større, og hvis hun ikke dyttet i seg makroner hver dag, så rant det av et par kilo. Hvordan de klarer å få det til å bli «kroppspress» er jo bare.... Ja, det er jo gærninger. Helt åpenbart. Men det er mange av dem, og det blir så vilt at man bare ikke orker å snakke med dem. Så boka er helt nødvendig, og jeg synes det er rart at den ikke har fått mer blest. Temaet «kvinner som hater kvinner» burde vi diskutere mye mer. Anonymkode: dd2af...32f Dette! Jeg er superopphengt i problematikken som du beskriver! Kvinner som hater kvinner er et problem som er underanalysert!
Gjest Havfruene Skrevet 3. april 2019 #55 Skrevet 3. april 2019 På 31. mars 2019 den 11.58, Anonym bruker skrev: Du har misforstått. Anne B er en mobber. Og hun trakasserer andre. Du mener at bare fordi hun har mottatt noen upassende meldinger skal vi «stille oss bak henne» og akseptere alt hun står for? Du har overhodet ikke satt deg inn i hva du uttaler deg om. Et lite tips til neste gang du skal på barrikadene: sjekk ut saken du skal mene noe om... Anonymkode: d44d9...1c4 Jeg mener at temaet "kvinner som hater kvinner" har blitt temmelig godt belyst i denne tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå