Gå til innhold

Kvinner som hater kvinner

Anbefalte innlegg

Gjest Havfruene
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå må du slutte å legge ord i munnen min

Anonymkode: 5a8df...99b

Hva mente du med det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Havfruene
Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du spør her, men dette svaret vet du jo svaret på selv. Ingen som har hevdet at det er ok å sende slike meninger.

Merkelig at du, som er så oppgitt over påstått manglende intelligensen på forumet, greier å lire ut av deg dette spørsmålet...

Anonymkode: 44856...77a

Tenker du på denne?: 

Skrevet
4 minutter siden, Havfruene skrev:

Du som er så intelligent burde skjønne det

Gjest Havfruene
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du som er så intelligent burde skjønne det

Ah, jeg leste nemlig at det ikke er interessant å avsløre denne personen. Har du ombestemt deg?

Skrevet
1 minutt siden, Havfruene skrev:

Ah, jeg leste nemlig at det ikke er interessant å avsløre denne personen. Har du ombestemt deg?

Du er kun ute etter å lage bråk, som du er i de fleste trådene dine. Kos deg med det du

Gjest Havfruene
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er kun ute etter å lage bråk, som du er i de fleste trådene dine. Kos deg med det du

Herrevene, du skjønner ikke engang at jeg er imot mobbing. Dersom det er å lage bråk, så får jeg heller bråke!

Skrevet
25 minutter siden, Havfruene skrev:

Ikke meg du svarere her, men det er jo ikke interessant å "avsløre denne personen". Du avslørte jo deg selv da du først opprettet en tråd hvor du ikke likte svarene som viste at du tok feil. Da opprettet du umiddelbart en tråd til hvor du forsøkte å hevde deg med å klage over intelligensen på forumet. Så brukte du din egen "intelligenstråd" som et argument i et av svarene dine i den andre tråden, hvor du også avslørte at du var Hi (selv om du hadde opprettet tråden som anonym).

Så det er ingen som trenger eller har interesse av å "avsløre" deg. Det har du jo greid helt fint på egen hånd.

Hva mener du, som påstår du er så intelligent, om at dama du starter denne tråden for har trakassert/mobbet andre?

Anonymkode: 44856...77a

Skrevet

AB har startet flere tråder her ikke før, en skal ikke se bortifra at dette er nok en sånn. 🙂

Anonymkode: d282a...ccc

Skrevet

Hvis man skal se til det opprinnelige temaet så har Anne Britt gått langt over streken mange ganger, men det har absolutt de som har skrevet kommentarer og meldinger til henne også. Og ikke minst gjengen som holder til på kvinneguiden og diskuterer henne er for det meste spik spenna gærne, så sammenligner man Anne Britt med den gjengen så fremstår Anne Britt som en engel.

Anonymkode: 5ac00...ce6

Skrevet

Overhodet ikke og jeg kommer ALDRI til å støtte denne typen bloggere. 

Anonymkode: d796e...bfc

Skrevet

Bare tittelen på boka er så irriterende fantasiløst. I tillegg så hater hun rimelig bra selv.

Hets som går på utseende og at hun burde ta sitt liv fortjener INGEN (bortsett fra ABB kanskje)

Uansett, dama elsker drama, lyver om det meste, hun har også sitert hets i boka som om det var rettet mot henne og så viser det seg at hetsen var rettet mot en annen blogger. 

Hun har i sin søken etter kritikere gått så langt over streken, forsøkt å hacke folk osv at jeg desverre ikke klarer å synes synd på henne. 

Sånn til slutt, den eksponeringen hun driver med av ungene er i det drøyeste laget sammenlignet med andre bloggere som også eksponerer. 

Nei, den boka kommer aldri til å bli lest, og jeg tror for henne sin skyld at hun burde trekke seg helt tilbake. Hun tåler ikke motstand, selv ikke saklig motstand. 

Anonymkode: cc962...79f

Skrevet

Anne Brith er et av Norges største nettroll. Hun henger ut folk på bloggen, truer og styrer på.

At hun har gitt ut bok om nettmobbing er ironi på høyt nivå! 

Anonymkode: bf383...6c8

Skrevet
8 timer siden, Havfruene skrev:

Herrevene, du skjønner ikke engang at jeg er imot mobbing. Dersom det er å lage bråk, så får jeg heller bråke!

Det skulle man ikke tro, sånn som du snakker til andre her inne

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anne Brith er et av Norges største nettroll. Hun henger ut folk på bloggen, truer og styrer på.

At hun har gitt ut bok om nettmobbing er ironi på høyt nivå! 

Anonymkode: bf383...6c8

Enig. 

Anonymkode: cc51e...bdf

Skrevet

Jeg er utrolig fascinert av alt dramaet rundt Anne brith. Har sett henne på firestjerners middag, og hun virker utrolig søt og sympatisk. Men så leser jeg på kvinneguiden og blogg om toppbloggere, og blir rent mørkredd. Det er altså bevist utover enhver tvil at hun har hengt ut folk med fullt navn på bloggen, og at hun har prøvd å avsløre ip-adressen til botb på ulovlig vis. Pluss mye annet kritikkverdig. Hun fortjener selvsagt ikke å bli hetset, det gjør ingen, problemet er vel at hun ikke har dokumentert noe særlig av hetsen. Det meste som står om henne på kvinneguiden er saklig kritikk, men jeg forstår at det kan virke litt voldsomt når man ser omfanget. Likevel, som enkeltstående poster er innleggene veldig gode og poengterte.

Anonymkode: 231df...707

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bare tittelen på boka er så irriterende fantasiløst. I tillegg så hater hun rimelig bra selv.

Hets som går på utseende og at hun burde ta sitt liv fortjener INGEN (bortsett fra ABB kanskje)

Uansett, dama elsker drama, lyver om det meste, hun har også sitert hets i boka som om det var rettet mot henne og så viser det seg at hetsen var rettet mot en annen blogger. 

Hun har i sin søken etter kritikere gått så langt over streken, forsøkt å hacke folk osv at jeg desverre ikke klarer å synes synd på henne. 

Sånn til slutt, den eksponeringen hun driver med av ungene er i det drøyeste laget sammenlignet med andre bloggere som også eksponerer. 

Nei, den boka kommer aldri til å bli lest, og jeg tror for henne sin skyld at hun burde trekke seg helt tilbake. Hun tåler ikke motstand, selv ikke saklig motstand. 

Anonymkode: cc962...79f

Dette! Hun lever av drama og fellesnevneren i alle kjærlighetsforhold, vennskap og forhold til medforeldre på Sørumsand som har gått galt er jo nemlig Anne Brith. Hun er 43 år og 4 barnsmor, men oppfører seg i mine øyne som noe helt annet. 

Ville ikke overraske meg at de styggeste truslene har hun selv under skjult identitet sendt til seg selv for å nøre oppunder dramaet. Og om de som skriver er anonyme hvordan vet hun at de er kvinner?? 

Jeg leser tråden på KG, men har ikke profil der. 98% er saklige i sine bemerkninger og kritikk av hennes eksponering av barna sine og annet som er knyttet til hennes firma Anne Brith AS. At hun velger å ta all kritikk og forbrukermakt (skrive til hennes sponsorer å påpeke mistilitt til produktplasseringen) som hat viser jo bare hennes hang til drama og overdrivelse. 

Dama er utspekulert og eksker å spille offer, blir så overrasket over å lese fanskarens ukritiske hyllest av henne. 

Anonymkode: c1ed0...2bf

Skrevet
9 timer siden, Havfruene skrev:

Du har misforstått. Anne B er en mobber. Og hun trakasserer andre. Du mener at bare fordi hun har mottatt noen upassende meldinger skal vi «stille oss bak henne» og akseptere alt hun står for? 

Du har overhodet ikke satt deg inn i hva du uttaler deg om. Et lite tips til neste gang du skal på barrikadene: sjekk ut saken du skal mene noe om...

Anonymkode: d44d9...1c4

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Ann Christin, admin

Skrevet

Jeg er glad i bøker, mange sjangrer faktisk - Men det de norske forlagene holder på med nå ved å utgi bok etter bok av bloggere har jeg utrolig lite sans for. 

Kommer ikke til å lese en eneste bok som er skrevet av en blogger...

Anonymkode: 0bf30...f7a

Skrevet
På 30.3.2019 den 23.30, Havfruene skrev:

Og Anne Briths historie. Er dere nysgjerrig på innholdet i boka?

Jeg har kjempelyst til å lese den boka. Den er jo utrolig relevant nå når den 4. feminismebølgen er over oss. 

Jeg tror denne bølgen med kvinnekamp, vil handle om hvordan kvinner får lov til å være seg selv, innenfor lovens rammer. Man kan like eller ikke like det ulike fremtredende kvinner gjør, men hatet er ikke proporsjonalt med «forbrytelsene» som blir begått.

Det er en kjennsgjerning at menn kan gjøre mye som vi kvinner ikke kan, fordi vi blir sett ned på, hetset og til sist truet på livet eller får familien vår angrepet. 

Kvinner som hater kvinner er over alt, og i sosiologien har vel det fenomenet en egen betegnelse? Der den undertrykte klassen etterhvert ikke trenger å bli undertrykt av «herskerne», fordi de begynner å undertrykke seg selv. Sånn er det med kvinner også, og det er helt grusomt. 

Det ble f.eks. linket til en «bloggombloggerne»-blogg i begynnelsen her. Jeg klikket meg så vidt inn på den, og den var jo helt absurd. Innleggeren skrev at hun hadde «reklamert for slankekaffe» og dermed fremmed kroppspress, og screen shotet av innlegget viste at hun hadde skrevet at kaffen gjorde at hun i alle fall ikke ble større, og hvis hun ikke dyttet i seg makroner hver dag, så rant det av et par kilo. Hvordan de klarer å få det til å bli «kroppspress» er jo bare.... Ja, det er jo gærninger. Helt åpenbart. Men det er mange av dem, og det blir så vilt at man bare ikke orker å snakke med dem. 

Så boka er helt nødvendig, og jeg synes det er rart at den ikke har fått mer blest. Temaet «kvinner som hater kvinner» burde vi diskutere mye mer.

Anonymkode: dd2af...32f

Skrevet
På ‎31‎.‎03‎.‎2019 den 10.48, Anonym bruker skrev:

Jeg er utrolig fascinert av alt dramaet rundt Anne brith. Har sett henne på firestjerners middag, og hun virker utrolig søt og sympatisk. Men så leser jeg på kvinneguiden og blogg om toppbloggere, og blir rent mørkredd. Det er altså bevist utover enhver tvil at hun har hengt ut folk med fullt navn på bloggen, og at hun har prøvd å avsløre ip-adressen til botb på ulovlig vis. Pluss mye annet kritikkverdig. Hun fortjener selvsagt ikke å bli hetset, det gjør ingen, problemet er vel at hun ikke har dokumentert noe særlig av hetsen. Det meste som står om henne på kvinneguiden er saklig kritikk, men jeg forstår at det kan virke litt voldsomt når man ser omfanget. Likevel, som enkeltstående poster er innleggene veldig gode og poengterte.

Anonymkode: 231df...707

Veldig enig med deg! (bortsett fra den delen om sympatiske AB på 4 stjerners middag, for det har jeg ikke sett;-))

Anonymkode: 6b979...c84

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Ann Christin, admin

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kjempelyst til å lese den boka. Den er jo utrolig relevant nå når den 4. feminismebølgen er over oss. 

Jeg tror denne bølgen med kvinnekamp, vil handle om hvordan kvinner får lov til å være seg selv, innenfor lovens rammer. Man kan like eller ikke like det ulike fremtredende kvinner gjør, men hatet er ikke proporsjonalt med «forbrytelsene» som blir begått.

Det er en kjennsgjerning at menn kan gjøre mye som vi kvinner ikke kan, fordi vi blir sett ned på, hetset og til sist truet på livet eller får familien vår angrepet. 

Kvinner som hater kvinner er over alt, og i sosiologien har vel det fenomenet en egen betegnelse? Der den undertrykte klassen etterhvert ikke trenger å bli undertrykt av «herskerne», fordi de begynner å undertrykke seg selv. Sånn er det med kvinner også, og det er helt grusomt. 

Det ble f.eks. linket til en «bloggombloggerne»-blogg i begynnelsen her. Jeg klikket meg så vidt inn på den, og den var jo helt absurd. Innleggeren skrev at hun hadde «reklamert for slankekaffe» og dermed fremmed kroppspress, og screen shotet av innlegget viste at hun hadde skrevet at kaffen gjorde at hun i alle fall ikke ble større, og hvis hun ikke dyttet i seg makroner hver dag, så rant det av et par kilo. Hvordan de klarer å få det til å bli «kroppspress» er jo bare.... Ja, det er jo gærninger. Helt åpenbart. Men det er mange av dem, og det blir så vilt at man bare ikke orker å snakke med dem. 

Så boka er helt nødvendig, og jeg synes det er rart at den ikke har fått mer blest. Temaet «kvinner som hater kvinner» burde vi diskutere mye mer.

Hadde den bare kommet fra en som selv ikke hater kvinner, så kunne den kanskje vært interessant. men når den kommer fra henne så er det bare patetisk og hyklersk

Skrevet
2 timer siden, Ann Christin skrev:

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Ann Christin, admin

Er det å si at hi ikke kan skrive som anonym og med nick i samme tråd spekulasjon?

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig så mange kvinner som hater andre kvinner, altså? 

Selv hater jeg ingen, og de rundt meg har heller ikke så sterke følelser ovenfor andre kvinner. 

Å mislike, ev være kritiske, er en helt annen sak som det virker til at få bloggere klarer å akseptere. Voksne folk går faktisk stort sett ikke rundt og hater hverandre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...