Gå til innhold

Kjære Menn

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahah du syns det er viktig at alle føler på mestring uavhengig av hva de gjør? Patetisk

Anonymkode: c473d...af7

Ikke så skarp på ironi du

Anonymkode: a7962...506

Videoannonse
Annonse
Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så fortell meg hva du syns da, istedenfor å bruke billige foreldre-triks

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du snakker om å ikke lykkes. Du drar DEN konklusjonen ut fra hva? Du lever i en fantasiverden med litt for få stadier.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du snakker om å ikke lykkes. Du drar DEN konklusjonen ut fra hva? Du lever i en fantasiverden med litt for få stadier.

Ikke så god på å lese anonymkoder heller tydeligvis

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke så god på å lese anonymkoder heller tydeligvis

Nei. Bruker ikke så mye tid på anonymforumz så og er vant til å holde en samtale med 1 og 1. Ikke 20 forskjellige samtidig. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hahah du syns det er viktig at alle føler på mestring uavhengig av hva de gjør? Patetisk

Patetisk? Vil du forklare?

Anonymkode: 49e31...455

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at i det norske samfunnet har alle mulighet til å bli hva de vil så lenge de jobber hardt nok. Jeg mener at kvinner tjener i gjennomsnitt mindre enn menn fordi de tar andre valg, ikke bare fordi de er kvinner. Jeg vet at menn er mer ekstreme i form av iQ. Det vil si at de fleste med veldig lav iQ er menn og tilsvarende er de fleste med veldig høy iQ menn. Dette gjør også at menn eier de aller beste firmaene og sitter mest i fengsel (menn har også lavere «agreeableness» enn kvinner som er et personlighetstrekk som man kan bruke for å beregne om noen blir suksessfulle og også om de kommer i fengsel. Ettersom det handler om å ikke la seg bli «dyttet rundt» på og underkaste seg andres meninger). Siden intervallet er større fra rik til EKSTREMT RIK enn fra rik til fattig tjener menn gjennomsnittlig mer enn kvinner. Det har ingenting med et patriarki å gjøre. 

Endelig noe interessant. Har spørsmål:

1.Dette med «agreeableness», er det slik at de som scorer lavt på dette trekket er mer «disponert» BÅDE til å havne i fengsel OG å få suksess?

2. Gitt at påstanden din om at kvinner scorer høyere på dette trekket enn menn (det stemmer trolig) hva er årsaken til forskjellen her tror du?

ellers har jeg bare en kommentar til diskusjonen, og det er et sitat fra Dag og Tid i anledning kvinnedagen: «Å sette kvinna opp mot mannen er like idiotisk som å sette armen opp mot beinet. Slutt å gnåle.»

Ang Peterson; jeg har lest boka hans, men kom bare litt over halvveis (sikkert pga lav iq da jeg er kvinne haha). Han har mange gode poeng, særlig det med at man må rydde opp i eget reir før man kritiserer andre.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at i det norske samfunnet har alle mulighet til å bli hva de vil så lenge de jobber hardt nok. Jeg mener at kvinner tjener i gjennomsnitt mindre enn menn fordi de tar andre valg, ikke bare fordi de er kvinner. Jeg vet at menn er mer ekstreme i form av iQ. Det vil si at de fleste med veldig lav iQ er menn og tilsvarende er de fleste med veldig høy iQ menn. Dette gjør også at menn eier de aller beste firmaene og sitter mest i fengsel (menn har også lavere «agreeableness» enn kvinner som er et personlighetstrekk som man kan bruke for å beregne om noen blir suksessfulle og også om de kommer i fengsel. Ettersom det handler om å ikke la seg bli «dyttet rundt» på og underkaste seg andres meninger). Siden intervallet er større fra rik til EKSTREMT RIK enn fra rik til fattig tjener menn gjennomsnittlig mer enn kvinner. Det har ingenting med et patriarki å gjøre. 

En stor del av lønnsforskjellen kan forklares av at kvinner velger yrker med lavere lønn. Men ikke ALL forskjellen. En finner også lønnsforskjeller ved sammenligning av kvinner og menn som jobber i samme yrke med lik utdanning og lik arbeidserfaring (kilde bl.a frifagbevegelse.no).

Det er riktig som du sier at menn både er dummest og smartest, når man måler IQ. Gjennomsnittlig stiller menn og kvinner likt på IQ-tester. Noe biologi ligger altså kanskje til grunn for at menn både blir pionerer og fengselsfugler, i større grad enn kvinner. 

Når det gjelder dette med «agreeableness»; ja, forskning indikerer en kjønnsforskjell. Men det er jo vanskelig å isolere en rent fysiologisk, naturgitt årsakssammenheng. Du er helt sikkert kjent med mange studier, som viser hvordan voksne gang på gang behandler og fortolker gutte- og jentebabyer ulikt (les: tradisjonelt.) Jeg er temmelig sikker på at jentene på 1800-tallet var betraktelig mer servile enn sine medsøstre i dag, uten at det har passert nok tid til at genetiske mutasjoner kan ha etablert seg. Det er mer enn bare litt sannsynlig at forventninger til ulike kjønn fremelsker ulike egenskaper og understimulerer andre. Om 200 år er nok jentene enda mindre «agreeable» enn i dag. Håper jeg da. 

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo bare mene i vei. Men de harde fakta viser at du tar feil. Vondt å akseptere, men sånn er det: https://www.fastcompany.com/40510522/meritocracy-doesnt-exist-and-believing-it-does-is-bad-for-you?partner=slate&fbclid=IwAR3OdJRon51tJcvmnKKdTmkajewk4qPi00HJ5xmSI36f9oShj2OAB-gmSHA

Og jeg skjønner innmari godt at du er livredd, det er det sikkert god grunn til å være. Men ro deg ned der. Du kan unngå det verste ved å endre litt på deg selv.

Endret av Pashla
Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Polly-Esther skrev:

Det er mer enn bare litt sannsynlig at forventninger til ulike kjønn fremelsker ulike egenskaper og understimulerer andre. Om 200 år er nok jentene enda mindre «agreeable» enn i dag. Håper jeg da. 

Å være "agreeable" er jo barnelærdom for jenter.

https://www.nrk.no/ytring/mitt-liv-som-jente-med-for-stor-personlighet-1.14469281?fbclid=IwAR3PX5FvJLbyOKNeTHHPB1FdrGBIyu5s5wvVkoGMsNc7yfiVhNUucHjPMLE

Skrevet

Det er forståelig at menn føler seg underlegne damer og må hevde seg med slike oppgulp. Jenter gjør det best på skolen, er i flertall på universitetene, er mindre belastet med kriminalitet, rus, vold, trafikkulykker, selvmord, de klarer seg best etter skilsmisser, de lever lengst osv, listen er lang.

Anonymkode: 72a34...4c1

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var med dama, din moroklump. Og det er ikke hatefulle tanker. Da hadde jeg inkludert at jeg vil de skal dø. Er kun ment for å provosere, noe jeg tilsynelatende lyktes med. 

Ja, men ikke av de årsakene som du ønsker!

Anonymkode: 1cd1e...891

Skrevet
På 16.3.2019 den 15.25, the amazing spidermamma skrev:

Du bør nok lese deg litt opp på feminisme, du har nok misforstått hva det handler om.

Ja, at HI blander feminisme med likestilling er helt på jordet.

Feminisme handler i praksis kun om kvinnesak, godt skjult bak det misbrukte likestillingsordet.

For eksempel er ikke feminister mot:

1. at kvinner gis lavere straff enn menn i norske straffesaker.

2. strippere, så lenge de ikke er kvinnelige

3. at kvinner får hovedomsorgen i de aller fleste barnefordelingssaker.

Jeg tror feminister bare stakkarsliggjør kvinner og fratar de den respekten som kvinner fortjener.

Anonymkode: ec8ad...aa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...