Gå til innhold

Småbarnsforeldre: Er dere slitne hele tiden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev tidligere her at jeg ikke er sliten, så jeg er ikke en utslitt, sjalu mamma som ikke klarer å strukturere min egen hverdag, altså. Jeg tar valg som gjør at min hverdag er lett å leve med, akkurat som at hun jeg siterte tar valg for seg selv. Men setningen "jeg er sjokkert" og en lang liste over ting hun gjør, sammen med setningen "men er jeg sliten? Nei". Der mistet hun den ydmyke meg. 

Anonymkode: bff2d...cc8

Og det lever hun sikkert bra med ;) hun deler tips som hun selv har funnet nyttig. At noen tar på seg krenkekappen og kommer trekkende med janteloven så snart noen våger å vise at de føler de takler noe er egentlig bare slitsomt. 

Til hi: du sier at du drømmer om å være hjemmeværende samtidig som både du og mannen satser på karriere mens dere har små barn? Kanskje jobbambisjonene bør legges på hyllen for en stund? Det er jo trist om den korte tiden man lever med småbarn i huset skal forsvinne i stress og kav. Ofte handler en travel hverdag om prioriteringer. 

Anonymkode: dd440...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når tid ble 100 % stilling ‘liten jobb’? Her er det jo du som er nedlatende. 

Anonymkode: dd440...476

Ikke nedlatende det. Er jo fakta? Hun jobber jo ikke mye?

Anonymkode: 1cb9c...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke nedlatende det. Er jo fakta? Hun jobber jo ikke mye?

Anonymkode: 1cb9c...4d1

100 % stiling er kanskje ikke mye, men liten jobb er det tross alt ikke? 

Anonymkode: dd440...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev tidligere her at jeg ikke er sliten, så jeg er ikke en utslitt, sjalu mamma som ikke klarer å strukturere min egen hverdag, altså. Jeg tar valg som gjør at min hverdag er lett å leve med, akkurat som at hun jeg siterte tar valg for seg selv. Men setningen "jeg er sjokkert" og en lang liste over ting hun gjør, sammen med setningen "men er jeg sliten? Nei". Der mistet hun den ydmyke meg. 

Anonymkode: bff2d...cc8

Igjen er det avhengig av hvordan man leser det som står. Jeg leste "jeg er sjokkert" som en oppriktig overraskelse over at mange småbarnsmødre er såå slitne som de er. Ikke at det overrasker henne at det er slitne småbarnsmødre, men at det er så mange av dem som er så til de grader slitne. Så forsøker hun å vise med konstruktive eksempler hvordan det å bli veldig strukturert har gjort at hun fungerer 100 % alene, og det uten å bli mer enn normalt sliten, ikke oversliten.

Jeg leser kun god vilje i det og de andre innleggene hennes. Hun er i hvert fall mer ydmyk en de fleste som kritiserer henne.

Anonymkode: 67e36...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 11.49, Anonym bruker skrev:

Ops... anbefaler at ingen siterer meg, skriv heller "siterer langt svar" om noen skulle ha lyst til å si noe 😊

Anonymkode: b0726...71c

Jeg er minst like strukturert som deg. Kanskje hakket mer.

Jeg er sliten fordi jeg har en kronisk sykdom, og fordi jeg har vanskelige barn. Det vil si, eldste på 5,5 er veldig grei å ha med og gjøre. Men yngste på 3 er et MARERITT. Det går 5 minutter fra vi er hjemme til jeg er fullstendig utmattet. Hun maser om mat hvert 10. sekund selv om hun akkurat har spist 2 brødskiver. Hun løper rundt og faller og slår seg. Slår søsteren sin og lager bråk. Hopper i sofaen. Er høylytt og roper og skriker innendørs (fordi hun har det gøy).

SAMTLIGE av dem har lært dette av barnehagen. Alle ungene er sånn i barnehagen. Da yngste gikk på den lille avdelingen, der det var rolig og flinke ansatte, var det mye bedre. Men nå har hun også fått barnehageviruset. Eldste er så stor at hun forstår tilsnakk etc., og hun er over trassalderen. Yngste er midt i. 

Det er et helvete om dagen. Og ikke nok med det, men hun våkner ofte om natta og. Hvis ikke hun gjør det, er det eldste som gjør det. 

Vi foreldrene er begge utmattet. Jeg VET at det er en alder og periode, men det er så inni helv slitsomt at ALT er feil hele tiden. Tenker på trass. Og ingenting funker, annet enn å la anfallet gå over og håpe 2019 går fort. Og jeg blir så sykt stressa, alt er en kamp. Selv når jeg lar skittentøyet gro seg meterhøyt så er jeg sliten. Ingenting hjelper. 

særlig ikke å lage matpakker dagen før, sette frem sekker og ha 110% orden på alt slikt for det har jeg fra før av. 

Anonymkode: b6cff...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive, i ferier så blir de avvent fra barnehageoppførselen. De blir harmoniske og lite høylytte. Går 2 dager etter bhgstart og alt er igang igjen

Anonymkode: b6cff...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen er det avhengig av hvordan man leser det som står. Jeg leste "jeg er sjokkert" som en oppriktig overraskelse over at mange småbarnsmødre er såå slitne som de er. Ikke at det overrasker henne at det er slitne småbarnsmødre, men at det er så mange av dem som er så til de grader slitne. Så forsøker hun å vise med konstruktive eksempler hvordan det å bli veldig strukturert har gjort at hun fungerer 100 % alene, og det uten å bli mer enn normalt sliten, ikke oversliten.

Jeg leser kun god vilje i det og de andre innleggene hennes. Hun er i hvert fall mer ydmyk en de fleste som kritiserer henne.

Anonymkode: 67e36...c0b

Men hun insinuerer da at alle som er slitne mangler system? Når du har et enkelt liv, få, små barn, ingen aktiviteter og oppfølgning, kort arbeidstid, kort arbeidsvei, prioriterer bort å lage gode middager osv så vil jo det være enklere. Hun ser jo ikke at de fleste ikke har et slikt liv? 

Anonymkode: 1cb9c...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hun insinuerer da at alle som er slitne mangler system? Når du har et enkelt liv, få, små barn, ingen aktiviteter og oppfølgning, kort arbeidstid, kort arbeidsvei, prioriterer bort å lage gode middager osv så vil jo det være enklere. Hun ser jo ikke at de fleste ikke har et slikt liv? 

Anonymkode: 1cb9c...4d1

Men det er jo mange som mangler system. Det er ikke angrep på noen i tråden, det er bare et faktum. Ei jeg vet om kan f.eks. godt være en av de som svarer i tråden eller som oppretter egne tråder fordi hun er utslitt. Hun eier virkelig ikke struktur overhodet. Hun har to barn som stort sett sover om natten, legger seg greit også. Men det flyter hos henne overalt. Hun er så heldig at hun har et eget vaskerom, det er vel 5-6 kvm. Der flyter det. Du kan ikke se gulvet. Hun vet ikke hva barna har, hun vet ikke hva som er for smått, sommerklærne ligger fremdeles og venter på å bli vasket. Hver eneste gang hun skal sette på en maskin med klær sitter hun og leter og leter på vaskerommet, men også gang og stue flyter med klær. Hun har skapplass, men lite kommer inn i skapene. Middag er stort sett det enkleste av det enkle, og usunt. Hun er alltid på mobilen eller dataen, når ungene er i seng mener hun at hun fortjener fri. Hun jobber 100 %, har to minutter til barnehagen og to minutter til til jobben med bil. Hun er frisk og sterk. Men ingen jeg kjenner klager mer enn henne, at ingen forstår hvor tøft det er å være småbarnsforelder...

71c har jo flere ganger skrevet at hun vet at andre kan ha andre utfordringer, og at hun også ser at hun kan få flere når barna blir litt større. Men da blir det jo bare enda mer viktig å holde på strukturen. Hun prioriterer heller ikke bort å lage gode middager, slik du skriver, hun velger sunne løsninger som ikke tar lang tid og hun lager opp mat som hun fryser ned.

Og jo, det er absolutt mange som ikke har lang reisevei til jobb. Og hun har ikke kort arbeidstid, hun har en helt normal fulltidsjobb.

Jo flere belastninger man har utover det 71c har jo viktigere er det å lage systemer som gjør at man ikke stresser mer enn nødvendig.

Anonymkode: 67e36...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sliten hele tiden, men det er fordi jeg har store barn som krever mye. Det er kamper og cuper og forestillinger og dugnader og foreldremøter og gudenevethva! Du må legge lista LAVT skal du komme deg gjennom barnehagetida uten å slite deg ut... Det blir verre

Anonymkode: 3f7ed...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

100 % stiling er kanskje ikke mye, men liten jobb er det tross alt ikke? 

Anonymkode: dd440...476

8-15.30 er ikke 100% for mange selv om det er det for henne. 

Anonymkode: 529a0...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke følt meg uthvilt siden før barna ble til. Alltid sliten, både fysisk og mentalt, jeg har ikke overskudd til å gjøre noe "ekstra". Klarer å følge opp to skolebarn +baby men har f.eks ikke vasket gulvene jevnlig på årevis(tar bare flekker). Noen ganger orker jeg ikke vaske klær eller rydde oppvask. Vi har aldri dratt på ferie, fjelltur etc da jeg blir utslitt av mas og tjas allerede før vi har fått reist! Elsker barna men hadde jeg visst at jeg kom til å føle meg som utkjevlet filodeig på randen til psykose så hadde jeg stoppet på en 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står også frem som sliten småbarnsmor. En i bhg og en i skolen, mann som jobber turnus, en 100% jobb som krever mye. Besteforeldre er mest til pynt. Men har jo valgt dette selv, og må stå i det. Jeg synes at det må være greit å være sliten, og greit å ikke være det. Men alt har ikke en quick fix altså. 

Anonymkode: cbaff...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 10.3.2019 den 22.29, Anonym bruker skrev:

Ja. Alene med to små. En som sover dårlig om natta. Ikke barnevakt eller familie nært. 100% jobb. Ikke bare "å senke lista" som noen foreslår når det ikke er så mye å gå på 😕 Forsøker å finne barnevakt da. 

Anonymkode: 9c730...3cc

Sjekk ut denne artikkelen om du fortsatt er på leting etter barnevakt ;)

https://yoopies.no/c/hvordan-finne-den-rette-barnevakten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg hadde to barn i bhg var det opp og ned. Egentlig ned så opp. De er to tette og da de var babyer, var det myyye arbeid. Etter at de begge bikket 3år, ble bleiefri og generelt kunne hjelpe seg selv, ble det gradvis myyye bedre. Året da storebror var 5 og lillebror 4 var det beste året i den fasen. Så bra at vi fikk nr 3. Du må se på hvordan hverdagen ser ut. Ikke gjør ting de kan gjøre selv. La huset flyte litt osv. Finn tiden fpr seg selv. Finn den! Betal for den, om du må! Opplev glede i småting! Kaffekopp på veranda alene er topp! 

Anonymkode: 264fa...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 11.38, Anonym bruker skrev:

Wow, jeg blir sjokkert !!! 😯

Jeg har svart før, men må svare igjen....

Jeg er alene 100%, og da mener jeg 100%. Mannen stakk da minste var baby, har ikke sett eller hørt fra han siden. Barna er nå 3 og 6 år. Bor på hans hjemsted så jeg har familie 8 timer unna. Livet vårt er her, så jeg orker ikke flytte. Men vennene mine har barn så jeg har ikke avlastining fra noen i form av pass/overnatting. 

Har en barnevakt jeg kan bruke hvis jeg må, men bruker det kun til foreldremøter og andre viktige ting. Så svært sjelden. 6 åringen har overnattet hos venninner 2 ganger nå, men har fortsatt 3-åringen så jeg har aldri fri. Men er jeg sliten? Nei. Eller så klart 😂 Men ikke hele tiden 😊

Det jeg skulle frem til var at jeg ønsker å dele mine tips i håp om at minst en av dere her kan få det litt enklere 😊

Jeg jobber 100%, så hvis jeg tar det fra morgenen:

- jeg står opp 06.00, gjør meg selv klar og smører niste, 3 stk. Veska mi og sekkene til ungene står klare i gangen (ordnet kvelden før).

- vekker minste 06.40, kler på han, pusser tenner. Klærne er lagt fram kvelden før, til oss alle 3. Hvis han er sulten får han litt frokostblanding, havregryn eller noe kjapt siden de spiser frokost i bhg. 

- vekker eldste 07.00. Hun kler på seg klærne som ligger på badet. Jeg pusser. Hun spiser aldri hjemme. 

07.15 er vi som regel klare, da får barna se barne-tv 15 -20 min mens jeg får i meg frokosten min og en kopp kaffe. 

07.35 må vi ut døra, kjører og leverer de i barnehagen (5 min unna med bil), leverer de og de spiser frokost i bhg som sagt. Kjører videre til jobb, begynner 08.00.

Er på jobb fra 08.00 til 15.30. Men har en kontorjobb, så om jeg MÅ ringe kommunen, eller MÅ bestille legetime eller andre ting, så får jeg gjort dette i arbeidstiden. Det hjelper. Ja, vi har lov til dette så lenge dagens oppgaver blir utført. 

Henter barna 15.45 Mandager henter jeg 16.00 fordi jeg ukeshandler. Sparer tid og penger! Så vanligvis hjemme rett før 16. 

Middag tar maks 15 min. Så spiser vi sammen. Årsaken til dette er at jeg velger de raske løsningene (ikke usunne) for å få mer tid sammen, og lager store porsjoner som kan fryses ned om det er middager som krever mye tid. Dvs enten er middagen laks og fullkornspasta med grønnsaker, grønnsakssuppe, lapskaus, fiskegryte, kyllingwok osv.... eller hvis jeg lager lasagne osv. lager jeg flere former, deler de opp og har i fryseren. 

Søndag kveld planlegger jeg 1 uke fremover, skriver handleliste og går gjennom fryser, kjøleskap og skuffer. 

Nå er mine bhg-barn og er ikke med på aktiviteter, så vi er mye hjemme. Det hjelper jo! Men jeg lar begge ha med en venn fra barnehagen per uke, hver sin dag. Dvs 2 dager er det besøk, 3 dager er vi alene. Helgen kommer litt utenom.

De dagene vi er alene rydder vi av middagen sammen, så er det lek eller bare et fang og litt prat (6 åringen sliter fortsatt med at pappa dro). For du som skriver at du ikke leker med barna, klar du blir sliten da. Mine barn sutrer "aldri" fordi jeg er der, ikke med mobiltelefon eller husarbeid. Har forresten gått på kurs for å lære disse triksene pga min livssituasjon, og det skal SÅ lite til for å få lykkelige barn.

Uansett. De dagene vi er alene er det lite husarbeid, de dagene de har besøk og er opptatt med lek (alle 3 barna leker sammen) så får jeg unna litt ekstra. 

Mine sover senest 20.00. Så fra 20-20.30 bruker jeg 15 min på å ordne stue og kjøkken, men barna rydder ofte sitt eget. Setter på en klesvask og ser over utstyr og setter sekkene klare i gangen til neate dag. Når jeg la ungene tok jeg med klær fra rommet deres og la på badet til dagen etter. 

Dvs jeg er "fri" 20.30. Da kan jeg se på tv, legge meg eller hva som helst som trengs akkurat den dagen. Jeg dusjer på kvelden, orker ikke stresse på morgenen. 

Helgene er vi ute og farter, gjør ærend, er i akebakken, er på besøk. Hvis barna får besøk kan jeg gjøre større ting som å rydde i klesskapet til minste som har vokst ut av klærne sine etc.

Søndag er den eneste kvelden jeg "sliter meg ut". Da bretter jeg alt tøy fra ukas klesvask. Planlegger handling og middager. Lager noen middager til frysing (ikke hver søndag!). Tar husvasken etter at ungene er i seng. Sikkert noe mer. Men da hører jeg på musikk og får unna mye. Alt klart til en ny og rolig uke. 

Ja, det blir annerledes når de begynner med lekser og aktiviteter. Nei, jeg skal aldri ha hushjelp. Ja, jeg har maks 15 min kjøring til jobb, det hjelper. Men jeg gjør ting enklest mulig for meg selv slik at livet blir enklere. Har venninnebesøk 1-2 kvelder i uka, kommer meg jo ingen steder selv. 

Har forresten sortering på vaskerommet så å sette på en vask tar ca 30 sekunder. Har en kurv i gangen, alt barnehagetøy legges her, så å pakke til dagen etter tar under 5 min siden jeg slipper å lete etter ting eller "tenke". Det vi tok med hjem må tilbake, og det ligger der det skal ligge. 

Jeg har et brett i kjøleskapet med smør og pålegg. Så jeg bruker 5 min på å smøre 3 nister og rydde inn i kjøleskapet igjen. Slipper å løpe frem og tilbake fordi den ene skal ha ost og den andre skal ha prim, og så var det skinke til meg og den lå igjen i kjøleskapet 🤦‍♀️ 

Mens jeg lager middag skjærer jeg opp ekstra grønt, har egne beholdere så det holder seg i kjøleskapet. Så det er fort å legge noe grønt i matboksen.

Har en liste på kjøkkenbenken. Der skriver jeg opp ting støtt og stadig. Ting som må på handlelista, gjøremål, ting jeg må huske. 

Tja, kanskje mer, men kommer ikke på noe i farta. Minste våkner et psr ganger om natta, så jeg sover ikke sammenhengende jeg heller. Men jeg legger meg 21 iblant for å få noen ekstra timer på øyet. 

Ja, en annnen ting. Har et lager med bursdagsgaver så en invitasjon i hylla i barnehagen kommer aldri som et sjokk..

 

Anonymkode: b0726...71c

Du høres ut som en super mamma! Barna dine er heldige! 

Anonymkode: 66c70...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt topp! Har valgt bort karrieremas nå som barna er små, jobber 100% men null overtid. Får tid til å følge opp barna, trene, holde hodet over vannet med husarbeid (kunne lett doblet husarbeidet uten å bli beskyldt for støv på hjernen) og være sosial. 150% jobb er ikke viktig for meg lenger. 

Anonymkode: 4927f...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 12.55, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke sliten hele tiden lengre. Det hjelper å få eldre barn. Da yngste begynte på skolen i høst føler jeg vi fikk et nytt liv. Ingen skal hentes og leveres. I tillegg har mannen og jeg tatt noen bevisste grep for å få pusterom og bedre tid.

Her er mine konkrete tips for å få hodet over vannet:

- Robotstøvsuger. En i hver etasje. Den støvsuger alle rom annenhver dag kl. 10. Kjøkken, gang og stue hver dag. Barna er vant til å åpne døra til rommet sitt, og de rydder gulvet hver kveld, resten går av seg selv. Eneste dørstokk den ikke kommer over er badet. Vi bruker aldri tid på støvsuging og vasking lengre. Roboten støvsuger, og jeg tar flekker med en våt mopp av og til.

- Vi byttet ut kleskommoder med innredning hvor det meste henger på kleshengere. I praksis vil det si at vi ikke bretter tøy lengre. Det tørker på kleshenger og henges rett inn i skapet etterpå. Bukser henger på buksehengere i skapet. Kun skuffer til undertøy, pysjamaser og ulltøy. Alle, både barn og voksne, henter tøyet sitt på vaskerommet og henger det på plass selv. Håndklær, sengetøy mm. Har vi på vaskerommet, så det legges på plass direkte.

- meny netthandel. Last ned appen. Legg ting du trenger i «handlevognen» der gjennom uka, bruk det som handleliste. Torsdag kveld går jeg gjennom tilbudene, og planlegger ofte middag ut fra hva som er på tilbud, fullfører handlelista, og bestiller. Fredag plukker mannen eller jeg opp varene på hjemveien. Det er gratis å når du handler for mer enn 1000. Selv om Meny er dyrere enn kiwi så har vårt matbudsjett gått ned 2-3000 i mnd, fordi vi ukeshandler, planlegger, og benytter oss av tilbud. Før hadde vi aldri tid til å handle, så det ble mange småturer på butikken, dårlig oversikt og mye matsvinn. Nå sparer vi både tid og penger.

- Få barna på aktiviteter, helst noen som ikke krever at du er aktivt med. Nå har f.eks. mannen og jeg «date» hver mandag, da er ungene avgårde på aktiviteter fra fire til sju, og vi spiser middag alene og koser oss.

- at barna er store nok til å være alene hjemme, eldste passer yngste, er også fantastisk etter mange år uten pustepause.

- Nå trener både mannen og jeg 4-5 dager i uka. Han drar tidlig og trener på vei til jobb, mens jeg har faste treningstimer etter jobb og på kveldstid. Før måtte vi være to både på morgen og kveld for å få alle klare i tide. Nå har de vekkerklokke og rutinene inne, så selv om vi er sammen på morgenen er det lite stress for meg, de spiser og smører niste selv ved bordet og mens jeg rydder kjøkkenet steller de seg, pusser tenner og kler seg. De får spille frem til de må dra hvis de er tidlig ferdige, så de er blitt veldig effektive!

- Vi har generelt ryddet og kastet MYE i huset. Nå opplever vi at vi i stor grad bare har det vi trenger, og at alt har sin faste plass. Før ryddet jeg hele dagen, men kom aldri i mål. Nå rydder vi egentlig aldri, vi bare legger ting på plass etter bruk, og så er det stort sett alltid ryddig. Selvfølgelig ikke perfekt «boligkatalog» ryddig og stylet. Huset bærer preg av at det bor fem personer her, og at ingen av oss driver interiørblogg, men det er greit nok, ryddig nok til å få besøk, og aldri behov for noen voldsom ryddeaksjon. Ikke bruker vi tid på å lete etter ting heller, slik vi gjorde før.

Anonymkode: 065d3...8c3

Drømmesituasjon . For et fåtall. Ingen andre mødre jeg kjenner tar seg tid til å trene 4-5 ganger PR uke. Med så høyt egetfokus, Når har man tid til barna? 

Jeg bruker all min ledige tid på mine barn. Trening får komme når de sover eller når jeg en sjelden gang har fri. Er det virkelig standarden og et reelt behov at man skal opprettholde det samme jetsetlivet med barn som uten? 

Synes det høres helt vanvittig ut, og hvis det er et mål å se hverandre minst mulig, er det du skisserer en god løsning .

men du beskriver jo en familiesituasjon der foreldrene har superkrefter, fyker inn og ut, møtes i døra og legger opp til fritidsaktiviteter der man slipper å involvere seg.

beklager om jeg er kritisk, men jeg synes det høres ut som lite tid til barna, og full fokus på at det ytre (et perfekt utseende, strøkent hus, organisering og planlegging) tar helt overhånd. Til og med støvsugeren har en tidsplan.

mulig jeg er gammeldags...

 

Anonymkode: d78da...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 17.38, Anonym bruker skrev:

8-15.30 er ikke 100% for mange selv om det er det for henne. 

Anonymkode: 529a0...677

Hva betyr det? Har man en 100% stilling så jobber man 100%. Man kan ikke mene noe annet enn det. Hun jobber 37.5 time i uka, det er 100%. At mange kanskje jobber mer enn det gjør jo ikke at hun jobber mindre. 

Anonymkode: d62d3...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Drømmesituasjon . For et fåtall. Ingen andre mødre jeg kjenner tar seg tid til å trene 4-5 ganger PR uke. Med så høyt egetfokus, Når har man tid til barna? 

Jeg bruker all min ledige tid på mine barn. Trening får komme når de sover eller når jeg en sjelden gang har fri. Er det virkelig standarden og et reelt behov at man skal opprettholde det samme jetsetlivet med barn som uten? 

Synes det høres helt vanvittig ut, og hvis det er et mål å se hverandre minst mulig, er det du skisserer en god løsning .

men du beskriver jo en familiesituasjon der foreldrene har superkrefter, fyker inn og ut, møtes i døra og legger opp til fritidsaktiviteter der man slipper å involvere seg.

beklager om jeg er kritisk, men jeg synes det høres ut som lite tid til barna, og full fokus på at det ytre (et perfekt utseende, strøkent hus, organisering og planlegging) tar helt overhånd. Til og med støvsugeren har en tidsplan.

mulig jeg er gammeldags...

 

Anonymkode: d78da...1e9

Hvorfor har du behov for å shame de som prioriterer helsa si ved å trene? At du råtner på rot betyr ikke at det er riktig og alt annet er feil. Og det er heller ikke riktig at det å trene er utslag av et selvsentrert fokus. Tvert imot kommer det barna til gode at man er frisk og rask. Jeg trener 5-6 ganger i uka, og det samme gjør mange foreldre jeg kjenner. Det er ikke tid med barna det blir mindre av når man letter på rævva, men tv. 

Anonymkode: 4927f...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...