Gå til innhold

Diskusjon med min mann anngående "smacking" ett barn .

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

En uvane er en bagatell. Å slå er ikke en uvane. HI kan ikke vifte med loven, men hun kan si at dette nekter jeg å akseptere, jeg vil ikke være gift med en mann som slår et barn, uansett hva han selv måtte være vant til. 

Anonymkode: 24ffe...65c

Uvane er ikke bagatell. Å røyke er en uvane, eller vane når du spør en en røyker. Uvane kan ha katastrofale eller farlige konsekvenser. Feks å røyke i sengen. Han kommer fra en katolsk streng familie, ble selv slått, i ett land der ingen tenker om det som dårlig. For dem er det en måte å oppdra barna på, måten å reagere på frustrasjon og sinne. 

Selvsagt er det feil. Det tar sin tid å innføre nye regler, måter å reagere på, måte å tenke på. Ja, hele generasjoner faktisk. 

Anonymkode: a31cd...d1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uvane er ikke bagatell. Å røyke er en uvane, eller vane når du spør en en røyker. Uvane kan ha katastrofale eller farlige konsekvenser. Feks å røyke i sengen. Han kommer fra en katolsk streng familie, ble selv slått, i ett land der ingen tenker om det som dårlig. For dem er det en måte å oppdra barna på, måten å reagere på frustrasjon og sinne. 

Selvsagt er det feil. Det tar sin tid å innføre nye regler, måter å reagere på, måte å tenke på. Ja, hele generasjoner faktisk. 

Anonymkode: a31cd...d1d

Å røyke er en uvane. Å ta heroin er det ikke. Å la seg irritere over småting er en uvane. Å slå er det ikke. 

Skrevet

Hadde aldri godtatt at mannen slo barnet sitt og iallefall ikke stått og sett på uten å gjøre noe!

Jeg er gift med en engelskmann. Jeg gav klar beskjed før vi giftet oss at jeg har nulltoleranse som vold uansett om det er lov og uansett om det er slik han ble oppdratt. Han godtok det og vi giftet oss. Vi har nå barn og han har aldri løftet en hånd mot dem eller meg. Han vet utmerket godt at hvis han noengang slår så får han pakke kofferten sitt og komme seg på hue og ræva ut.

Anonymkode: 45fe6...912

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor i England.  Han engelsk, jeg norsk. Han har ei datter fra ett tidligere ekteskap som er 10 år. Hun er hos oss annenhver helg. 

Min mann er oppdradd i ett strengt katolsk miljø hvor spanking var vanlig. Vi er begge i slutten av 30 årene. Jeg vet at han har spanked sin datter av og til, ikke ofte. Det er ikke voldsomme greier. Ett par slag på rompa. Jeg er veldig imot det, men det er fremdeles lov i England å gjøre det, så... Han får ikke lov til å gjøre det med vårt barn! 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Det er lov, jeg liker det ikke, datteren liker det virkelig ikke. Hun sier at det er ubehagelig og gjør litt vondt.

Anonymkode: 90085...c72

Hei. Jeg skal ikke kritisere deg for valget ditt, for man gjør det man kan utfra det en til hver tid har lært.

så jeg har lyst til å opplyse deg litt: å være vitne til vold er ogsåskadelig. Det er forsket på barnehjerner som har måttet se på at andre familiemedlemmer blir slått. Dette er også skadelig, og det er bredt dokumentert.

nå som du vet at barnet din kan få følelsesmessige men av at halvsøsteren blir slått: hva vil du gjøre? 

Anonymkode: 18d93...47f

Skrevet

Hi, her.

Vi har snakket mye sammen om dette. Det er ett vanskelig tema for oss, det har vært det en stund. 

Han selv liker ikke å gjøre det, altså "smacking", men det er det  han selv har vært vandt til. Men det er det han har blitt fortalt er god barneoppdragelse. Så han føler at han må, på en måte, ellers gjør han noe feil. Det var forventet av han for å være en god far. Han har nok en liten "internal crisis" for øyeblikket. Hans oppdragelse var mer fysisk straff enn det han så langt har gitt sin datter. Han har følt at han har vært "snill". Hun begynner jo også å bli stor, så den type straff skal ikke måtte behøves lengre. 

Jeg kommer ikke til å reise hjem med min baby i magen. Vi skal finne ut av dette.

Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

Hi, her.

Vi har snakket mye sammen om dette. Det er ett vanskelig tema for oss, det har vært det en stund. 

Han selv liker ikke å gjøre det, altså "smacking", men det er det  han selv har vært vandt til. Men det er det han har blitt fortalt er god barneoppdragelse. Så han føler at han må, på en måte, ellers gjør han noe feil. Det var forventet av han for å være en god far. Han har nok en liten "internal crisis" for øyeblikket. Hans oppdragelse var mer fysisk straff enn det han så langt har gitt sin datter. Han har følt at han har vært "snill". Hun begynner jo også å bli stor, så den type straff skal ikke måtte behøves lengre. 

Jeg kommer ikke til å reise hjem med min baby i magen. Vi skal finne ut av dette.

Nek

Gjest Antarctica
Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, her.

Det er jo bra han er i en prosess og ser ut til å ha fått en annen oppfatning av hvordan man oppdrar barn. 

(Selv om jeg ikke helt kan se hvorfor de minste og mest sårbare barna skulle være de som «behøver» mest vold...)

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, her.

Så da er det greit da, nå når hun har blitt så stor at hun ikke trenger den type straff lengre... 

Blir helt satt ut over din likegyldige holdning. 

Skrevet
Akkurat nå, frk Nilsen skrev:

Så da er det greit da, nå når hun har blitt så stor at hun ikke trenger den type straff lengre... 

Blir helt satt ut over din likegyldige holdning. 

Jeg jobber med å endre hans tankegang. Les den første delen av mitt siste innlegg.  Det tar tid, og ja, det kan være frustrerende for han å endre seg. Fordi han føler press anngående hva som er rett, hva han har blitt lært opp til å være rett. 

Skrevet

Enig med alle her, hårreisende lesing. Okei du er bestemt på å bli. Kan du ikke da ta grep og beordre, ja faktisk BEORDRE mannen din til at fra nå av så er det slutt med slåing? Forklar ham at han får ikke respekt, kun avlet frykt. 

Anonymkode: b564c...fd7

Skrevet

Jeg prøver her. Det jeg har kommet frem til er at det beste er å endre hans tankegang og holdninger i stede for å beordre stopp. Han må "come to terms with it" først. Hans egen oppdragelse har mye å gjøre med dette. Foreldrene hans var nok litt for opptatt av respekter din far og mor. De gav han en beskrivelse av hva som var en god far, i deres øyne. Men det er der jeg må begynne.

Og så leser jeg så mange tråder her inne anngående stemors rolle. Hun skal i alle fall ikke blande seg inn i oppdragelsen av stebarn, for det skal kun mor og far stå for. Det er deres barn, de skal bestemme. Stemor skal bli i kulissen. Ikke bursdagsfeiring,  konfirmasjon, klær, aktiviteter, etc... Stemor skal ha ingenting å si, men så plutselig.... Så er det ikke slik? Som skrevet jeg liker det ikke, men det har foreldrene bestemt, det er lov. 

Grunnen til at jeg ikke drar hjem til Norge er vel, vi skal ha barn sammen. Jeg elsker han, og jeg tror og håper at vi skal finne ut av dette.

Skrevet
På 3.3.2019 den 1.05, Anonym bruker skrev:

I så fall er det jo lovlig på ditt barn også, når det blir født. Samme regler gjelder i hele landet, for alle barna i landet. Du kan ikke beskytte ditt barn mot en voldelig mann hvis du bor i et land der det er lov å utøve vold. Du har tatt et valg på vegne av barnet: det kommer til å bli slått.

Du får flytte hjem NÅ, før fødselen, og sende mannen din alt du finner av artikler om barns psykologiske utvikling i familier der vold brukes "oppdragende". Så han skjønner at han skader det barnet han har, og at du ikke vil tillate at han skader det neste.

Anonymkode: 3d4c0...42b

Hvis hun venter til barnet er født, og så tar det med hjem til Norge uten samtykke fra far er det internasjonal barnebortføring. Etter Haag-konvensjonen er utgangspunktet da at barnet skal tilbakeføres til foreldrenes siste felles bostedsland. Så ja - HVIS man bor i utlandet med en mann som man venter barn med, og vurderer å bryte forholdet og flytte hjem, bør man absolutt gjøre det før barnet blir født. 

Anonymkode: af420...fde

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøver her. Det jeg har kommet frem til er at det beste er å endre hans tankegang og holdninger i stede for å beordre stopp. Han må "come to terms with it" først. Hans egen oppdragelse har mye å gjøre med dette. Foreldrene hans var nok litt for opptatt av respekter din far og mor. De gav han en beskrivelse av hva som var en god far, i deres øyne. Men det er der jeg må begynne.

Og så leser jeg så mange tråder her inne anngående stemors rolle. Hun skal i alle fall ikke blande seg inn i oppdragelsen av stebarn, for det skal kun mor og far stå for. Det er deres barn, de skal bestemme. Stemor skal bli i kulissen. Ikke bursdagsfeiring,  konfirmasjon, klær, aktiviteter, etc... Stemor skal ha ingenting å si, men så plutselig.... Så er det ikke slik? Som skrevet jeg liker det ikke, men det har foreldrene bestemt, det er lov. 

Grunnen til at jeg ikke drar hjem til Norge er vel, vi skal ha barn sammen. Jeg elsker han, og jeg tror og håper at vi skal finne ut av dette.

Du ønsker å ha barn med en som slår barnet sitt? Hva stopper han fra å gjøre det samme med deres felles barn?

Anonymkode: ee1e5...558

Skrevet
På 2.3.2019 den 22.35, Anonym bruker skrev:

Mener du på ramme alvor at du aksepterer å være vitne til at et barn blir slått, fordi du ikke er biologisk mor? Og at du har valgt å få barn med en mann som slår, og nå tror at han ikke kommer til å slå deres felles barn? Du tenker at barnet skal være vitne til at far slår storesøster?

Dette

Det blir sikkert et godt søskenforhold, stakkars unger

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun venter til barnet er født, og så tar det med hjem til Norge uten samtykke fra far er det internasjonal barnebortføring. Etter Haag-konvensjonen er utgangspunktet da at barnet skal tilbakeføres til foreldrenes siste felles bostedsland. Så ja - HVIS man bor i utlandet med en mann som man venter barn med, og vurderer å bryte forholdet og flytte hjem, bør man absolutt gjøre det før barnet blir født. 

Merk at jeg her uttaler meg helt generelt. Jeg har oppfattet at det ikke er aktuelt for HI å flytte fra faren til sitt kommende barn, og det må man jo kunne forstå? HI: Jeg synes dette virker vanskelig, det er lett å komme med "fasiten", man skal jo ikke akseptere vold mot barn. Samtidig er du i en situasjon som krever en viss evne til å balansere. Jeg vet ikke - kjenner jo ikke deg eller mannen - men ut fra det jeg leser holder jeg muligheten åpen for du håndterer dette relativt godt. Men fortsett å legge press på ham, og si at du ikke aksepterer vold mot barn.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi, her.

Den type straff behøves aldri

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når har han "come to terms with it"  da? Når ungene deres er store og hater dere begge to? Hvor lang tid skal han få på seg?

Skrevet (endret)
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi, her.

Vis han litteratur om emnet da. Hvis han tror at han må slå barna sine for å oppdra de er han skikkelig ute og sykler. 

Og så lurer jeg veldig på hvilken alder barna har når slik straff behøves?

Endret av *Miss Marple*
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror det aldri er noen som har sagt at stemor ikke skal blande seg inn når det gjelder vold mot et barn altså. Sjokkert!

Anonymkode: 48af1...bee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...