Gå til innhold

Diskusjon med min mann anngående "smacking" ett barn .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i England.  Han engelsk, jeg norsk. Han har ei datter fra ett tidligere ekteskap som er 10 år. Hun er hos oss annenhver helg. 

Min mann er oppdradd i ett strengt katolsk miljø hvor spanking var vanlig. Vi er begge i slutten av 30 årene. Jeg vet at han har spanked sin datter av og til, ikke ofte. Det er ikke voldsomme greier. Ett par slag på rompa. Jeg er veldig imot det, men det er fremdeles lov i England å gjøre det, så... Han får ikke lov til å gjøre det med vårt barn! 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Det er lov, jeg liker det ikke, datteren liker det virkelig ikke. Hun sier at det er ubehagelig og gjør litt vondt.

Anonymkode: 90085...c72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han ikke aksepterer din mening om dette, så syns jeg du skal ta med deg barnet og flytte.

Anonymkode: 3d4c0...42b

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han ikke aksepterer din mening om dette, så syns jeg du skal ta med deg barnet og flytte.

Hun kan jo ikke akkurat ta med seg et barn som ikke er sitt.

Anonymkode: cea12...576

Skrevet

Du kan jo droppe å få barn med en mann du vet slår?

Anonymkode: fc7d8...8c0

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun kan jo ikke akkurat ta med seg et barn som ikke er sitt.

Anonymkode: cea12...576

HUn brukte uttrykket "vårt barn", så jeg antar hun enten er gravid eller har et fellesbarn i tillegg?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

HUn brukte uttrykket "vårt barn", så jeg antar hun enten er gravid eller har et fellesbarn i tillegg?

Jeg er gravid. Han vet min holding til dette. Altså, ikke  gjør dette mot vårt barn. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er gravid. Han vet min holding til dette. Altså, ikke  gjør dette mot vårt barn. 

Du har altså levd med en mann du vet slår sitt særkullsbarn, og likevel skal du ha barn med ham? Oj. Det kommer sikkert til å gå kjempefint...

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hm, jeg tror jeg ville utvidet til «dette gjør vi ikke i vårt hus». Ikke lov å slå fellesbarn, men lov å slå babyens søster? Det er uhørt. 

Anonymkode: 8a611...b1a

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Du har altså levd med en mann du vet slår sitt særkullsbarn, og likevel skal du ha barn med ham? Oj. Det kommer sikkert til å gå kjempefint...

Dette 👆🏻

Anonymkode: 6eb20...533

Skrevet

Du får begynne å smekke han over fingrene hver gang han gjør en feil eller sier noe dumt... 

Eller rett og slett bare dropp fyren om han ikke klarer å skjønne at det han gjør mot sin 10 år gamle datter er helt feil, og ulovlig i flere land. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette 👆🏻

Anonymkode: 6eb20...533

Jeg er stemor for dette barnet. Det er hennes foreldre som skal ta del i oppdragelsen av henne. De har da valgt dette. Jeg synes at det er galt. Veldig galt. Men hvor mye kan jeg gripe inn? Det er lovlig her å smack a child.  Som sagt ikke enig. Men det er ikke mitt barn, ikke mitt valg. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er stemor for dette barnet. Det er hennes foreldre som skal ta del i oppdragelsen av henne. De har da valgt dette. Jeg synes at det er galt. Veldig galt. Men hvor mye kan jeg gripe inn? Det er lovlig her å smack a child.  Som sagt ikke enig. Men det er ikke mitt barn, ikke mitt valg. 

...men hvem er det som skal være på lag til barnet når foreldrene ikke evner? Her må du ta deg sammen og gjøre det som er riktig! At det er "lov" i England er ingen unnskyldning for at de skal smekke/slå barn!

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke være så veldig imot at han slår barnet sitt siden du likevel blir boende sammen med ham og blir gravid med ham...

Du er ekstremt naiv om du tror han ikke kommer til å slå også ditt barn.

Vær smart, flytt fra ham, dra hjem til Norge så fort som mulig og fød barnet ditt her og ikke vær samboer i England når du får barnet!!! Det er faktisk din plikt, du vet mannen slår, han synes til og med at det ikke gjør noe, og han gjør det selv om datteren hans har gitt tydelig uttrykk for at det er galt og at hun får vondt av det. Ditt barn må vokse opp med denne volden om du ikke avslutter forholdet og kommer deg tilbake til Norge før du føder.

Anonymkode: ceda8...2db

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ditt valg å få barn med en som synes at vold er en del av barneoppdragelsen? Så lenge han har holdningen om at det er greit og nødvendig så er jo sjansen stor for at han vil utøve dette ovenfor ditt barn også. 

Valget hans bør være å slutte helt med fysisk avstraffelse på ALLE barn i deres hus, eller at du flytter ut. Du kan da ikke bli boende med en mann som slår barn. 

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ikke mitt barn, ikke mitt valg. 

Men det er DITT VALG å bli i dette forholdet og i dette landet selv om du VET at mannen din kommer til å også slå ditt barn!

Du aksepterer at han slår barnet sitt når du fortsetter å være sammen med ham når han nekter å slutte.

Du kan ikke være så dum og naiv at du tror at han heretter bare vil slå ene barnet?!??

Skrevet

Det er søren meg ikke vanlig å rise barn i England mer altså. Ikke i oppegående lag 

Anonymkode: b28dd...9a1

Skrevet

Du må snakke med han om dette, si du synes dette er unødvendig. At han slår dattera på rompa. Det må slutt, han må finne en annen måte å kommunisere med dattera si på. Kan han ikke bedre? Før i tiden slå de barna fordi de ikke visste bedre, vi lever for faen i 2019 

Anonymkode: ad953...c20

Skrevet

Mener du på ramme alvor at du aksepterer å være vitne til at et barn blir slått, fordi du ikke er biologisk mor? Og at du har valgt å få barn med en mann som slår, og nå tror at han ikke kommer til å slå deres felles barn? Du tenker at barnet skal være vitne til at far slår storesøster?

Anonymkode: 24ffe...65c

Skrevet

Vanskelig å forandre en vane. Han ble sikkert slått og det er måte å reagere på frustrasjon. Du vil se hvor sterk du er å stå mot denne (u) vanen. Det finnes mange land der det er lovlig å slå barn men det er ikke slik at alle fedre i slike land slår sine barn. Det er litt sånn h em man velger å leve med. Mannen din er sikkert fantastisk på mange andre måter. Du vil snart erfare om han greier å forandre seg selv. 

Anonymkode: a31cd...d1d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vanskelig å forandre en vane. Han ble sikkert slått og det er måte å reagere på frustrasjon. Du vil se hvor sterk du er å stå mot denne (u) vanen. Det finnes mange land der det er lovlig å slå barn men det er ikke slik at alle fedre i slike land slår sine barn. Det er litt sånn h em man velger å leve med. Mannen din er sikkert fantastisk på mange andre måter. Du vil snart erfare om han greier å forandre seg selv. 

Anonymkode: a31cd...d1d

Det er ikke en uvane. Det er vold, utført av en fysisk og psykisk overlegen part. 

Anonymkode: 24ffe...65c

Skrevet

Det er her jeg sliter litt.

Ja, jeg liker det ikke i det hele tatt! Men så kan jeg ikke nekte han det med loven i hånden, fordi han har lov til å gjøre det.

Også er det dette med å være stemor. Det er hennes foreldre som skal ta del i oppdragelsen av henne. Hvor mye kan jeg innvolvere meg? For lite er feil, for mye er også feil.

Ja, han ble slått en del i hans barndom, både hjemme og på skolen, så det er noe historikk der. 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan kun bestemme over meg og barnet som kommer. 

Skrevet

Han bruker dette for å få respekt, for å understreke sitt poeng og for å vise autoritet.

Spør ham om han ville følt respekt for deg, hvis du slo ham neste gang dere var uenige. Om han ville lyttet til deg, ville forstått deg og følt at uenigheten ble løst på en god måte. Eller, om han ville følt seg misforstått, frustrert og sint? 

Spør ham deretter, hvorfor han mener at et barns følelser er annerledes?

Vil han, at hans datter skal lære at hun skal ha respekt for menn som slår henne? Vil han at hun skal føle seg utrygg ved sin egen far? 

Anonymkode: e4c75...676

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg liker det ikke i det hele tatt! Men så kan jeg ikke nekte han det med loven i hånden, fordi han har lov til å gjøre det.

Også er det dette med å være stemor. Det er hennes foreldre som skal ta del i oppdragelsen av henne. Hvor mye kan jeg innvolvere meg? For lite er feil, for mye er også feil.

Ja, han ble slått en del i hans barndom, både hjemme og på skolen, så det er noe historikk der. 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan kun bestemme over meg og barnet som kommer. 

Du vet ikke hva du skal gjøre? Du skal vel ikke bo sammen med en mann som slår barn? 

Skrevet (endret)

Vitenskaplige studier er veldig klare på at fysisk avstraffelse skader psyken til barn. Hvis han ikke slutter tar du med deg barnet og reiser. Det MÅ du gjøre av hensyn til barnet ditt.

At det er lov betyr ikke at det er greit. Hvis han nekter å slutte til tross for studier som viser at det er skadelig er han ikke noe å samle på. Hvis han hardnakket mener at han kan fortsette fordi det ikke er ulovlig ville det uansett vært slutten på forholdet for min del.

Endret av Pobie
Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, du vet hva du skal gjøre. Flytt fra ham og kom deg til Norge og fød barnet her. Det kan du bestemme. Da vil du har hovedomsorgen og du sikrer barnet ditt fra å vokse opp med en voldelig far.

Hvis du derimot nå blir i England og føder der og er samboer med mannen når du føder, da vil du trolig slite med å greie å beskytte barnet ditt. Du kan da ikke beskytte barnet ditt, for far stiller mye sterkere, det er ikke sikkert du kan flytte til Norge med barnet - og han har iflg. engelsk lov rett til å være voldelig.

Er dette valget virkelig vanskelig? Men kanskje er det det siden du frivillig har valgt å leve med en mann som allerede slår sitt første barn...

Gjør det riktige, flytt fra ham og fød i Norge. Hvis han da forstår alvoret, da kan dere ev. jobbe dere tilbake til hverandre med terapi slik at han forstår alvoret i det å slå barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...