Gå til innhold

Dere som tror ungene deres er "opptatte" av spill:

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gutter på 15 og 17 år selv, og begge vet at hadde de oppført seg sånn hadde jeg skrudd av internett...

Det er helt greit å spille altså, sunne friske gutter tar ikke skade av å spille.

Eldste her f.eks går på vgs, har en deltidsjobb, kjæreste og trener et par-tre ganger i uka, nå for tiden driver han også med kjøretimer og leser til kjøreprøven. At han spiller når han har ledig tid er da overhodet ikke skadelig, han har venner i hele verden fra denne spillingen og koser seg med det når han har tid.

Nest eldste trener også tre ganger i uka, gjør det greit på skolen og har venner han kan dra på kino med, bowle med, i dag er han besøk hos en kamerat og i går gikk hele dagen (fra 10 om morgenen til 19 om kvelden) til idretten han driver med. Selvfølgelig er det ikke skadelig at han sitter noen timer og spiller når han har ledig tid.

Hadde guttene sittet inne bak igjentrekte gardiner, ikke vært tilsnakkendes, ikke kommet til måltidene, ikke fikset skolen eller vennskap, fått mørke ringer under øynene osv, ja da hadde jeg blitt bekymret. Men jeg tviler på at foreldre flest lar det gå så langt altså.

Anonymkode: f6082...e67

Du trenger ikke å forsvare deg ovenfor meg altså 😂 min bror gikk på vgs og hadde jobb så han klarte seg fint. Jeg bare husker at det spillet førte ikke noe godt med seg og jeg tenker at det er egentlig usunt hele opplegget. 

Anonymkode: c0e88...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har svart tidligere, men må bare si en ting til. Det referer til de avhengige barna, og at alle andre barn (som deres da) er ute med en gang lekser er gjort, og leker ute i hage, gater og byggefelt og skog hele dagen... vel, vi har bodd både i forholdsvis stor by, og bor nå på et mindre tettsted, og det er ikke unger ute og leker. Noen på trampoline om sommeren, men ellers så ser ikke vi et barn over fire år ute rundt her. Det eneste kompisene til mine er ute er de to halvannen times treningene fotball de har i uka. Hva de gjør på inne vet ikke jeg... broderer eller hekler? 

Anonymkode: 64913...ba9

Gjest Marihønne
Skrevet

Lykke til med a sjerme barna dine fra spill! Når rundt 90 % av gutter I ungdomsalder spiller daglig. Snakk om å isolere barna. Spill er mye mer sosialt enn det man skule tro.

Gjest Marihønne
Skrevet

Spill er forsåvidt en like stimulerende hobby som det å lese bøker om ikke mer stimulerende. Kjenner forsåvidt mange som har forbedret engelsken sin mye ved online spill.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Stråmannsargumentasjon, Lektor.

Dette gidder jeg ikke.  

Anonymkode: 33d2b...454

Mener du for alvor at gaming er en like bra "idrett" som fotball? Altså den gjengen som sitter i vikingskipet i flere døgn i strekk og drikker cola og spiser potetgull? 

Men du skrev dette det kan vi være enige om? Så kan vi da heller la forumet tolke hvor positiv du er er til TG og gamere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...