Gå til innhold

Altså... Foreldre med ETT barn, er de de verste?!

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du spør etter dokumentasjon og blir ufin når du får det? 

🤪🤪🤪

Anonymkode: cfa9e...bbb

Ja, når man ikke klarer å levere det uten personangrep

Anonymkode: 7b042...0b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, når man ikke klarer å levere det uten personangrep

Det er uansett du som tabber deg ut her. Så flaut når man ikke takler å ta feil. 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er uansett du som tabber deg ut her. Så flaut når man ikke takler å ta feil. 

Jeg har ikke tatt feil på noe. Jeg stilte henne et enkelt spørsmål som hun besvarte med personangrep

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke tatt feil på noe. Jeg stilte henne et enkelt spørsmål som hun besvarte med personangrep

Det er ikke personangrep å påpeke at du er arrogant når du helt klart var det. 

Anonymkode: dbf26...20b

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke personangrep å påpeke at du er arrogant når du helt klart var det. 

Er det arrogant å spørre om kilde?

Skrevet

Altså, de er da ikke hysteriske når de mater barnet med pølse, pølse kan faktisk være farlig for barn under 5 pga kvelingsfare, Armringer er jo kjekt ,en 3åring kan ikke stoles på

Anonymkode: 21c56...b12

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Overbeskyttende til tusen. Hysteriske.

Jeg hadde med meg mine tre barn i badeland i dag (alle under skolealder). Et vennepar hadde med seg sitt barn på straks tre år. Han ble _matet_ ei pølse. Han måtte ta på armringer i babybassenget, selv om begge foreldrene satt i bassenget med ham. 3X3 meter stort område. 

Hjelpes 😅

Noen verre? Jeg trenger historier å le av her 😆

Anonymkode: 58d6c...34b

Syns ikke disse eksemplene var så ille.  

Anonymkode: 7bc59...ad4

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns ikke disse eksemplene var så ille.  

Anonymkode: 7bc59...ad4

Nei, ikke veldig ille. Derfor jeg etterlyste andres historier. Men fikk ingen 😂

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke veldig ille. Derfor jeg etterlyste andres historier. Men fikk ingen 😂

Og det sier deg ingenting?

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det sier deg ingenting?

Jo, at DIB-damene er lite morsomme på en fredags kveld. 

Skrevet

Jeg synes det er flott med foreldre som viser omsorg og kjærlighet for barnet sitt! Det er så utrolig mange barn som opplever omsorgssvikt. Så, jeg synes ikke det er så veldig mye underholdning i å le av foreldre som er opptatt av at barnet skal ha det bra! 

Anonymkode: d143d...347

Skrevet

Syns ikke at de eksemplene du kommer med her HI er så ille ift overbeskytting, men jo, jeg tror nok at de som bare har ett barn stort sett vil være mer oversbeskyttende overfor dette barnet enn det de med flere barn er overfor sine. På samme måte som at førstemann i en søskenflokk er mer overbeskyttet enn andremann osv. Jeg kjenner flere par med enebarn, og det er i hvert fall tilfellet med de. Vi var også ganske overbeskyttende overfor eldstemann enn vi har vært med yngste. Men just for the record, å måte 3-åringen har jeg gjort flere ganger også (dette var yngste) når vi har vært ute blant folk og det har vært mye som skjer rundt henne, for da glemte hun helt å spise;-)

Anonymkode: 286bf...8af

Skrevet
På 23.2.2019 den 20.29, Anonym bruker skrev:

Jo, at DIB-damene er lite morsomme på en fredags kveld. 

Ev så kan det hende at de rett og slett har et så morsomt liv at de ikke trenger å drite ut andre for å ha det gøy?

Ett av to der, altså. 

Skrevet
På 23.2.2019 den 20.31, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er flott med foreldre som viser omsorg og kjærlighet for barnet sitt! Det er så utrolig mange barn som opplever omsorgssvikt. Så, jeg synes ikke det er så veldig mye underholdning i å le av foreldre som er opptatt av at barnet skal ha det bra! 

Å være opptatt av at barnet skal ha det bra kan fint kombineres med å bedrive omsorgssvikt, altså. Man svikter big time hvis man ikke lærer dem å greie seg selv. 

Syns du skal lese disse:

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/xR6j8p/Hedvig-Montgomery--Dagens-foreldre-er-den-mest-overorganiserte-generasjonen-noensinne

https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sjael/vi-har-svigtet-de-unge-i-kaerlighedens-navn?fbclid=IwAR3bSLyBGvFDhFolcHwLOwV1LbAAGkWFuv4ZSXCRZ8RmjV8gDJjl7MM9b4U

Anonymkode: 0a536...00c

Skrevet
På 23.2.2019 den 13.17, Anonym bruker skrev:

Av samme årsak er det påbudt med redningsvest selv for voksne i båt. Selv om man kan svømme, så kan ulykker skje. Og det gjelder faktisk også i badebasseng. At du velger å latterliggjøre sikkerhet og sunn fornuft sier mer om deg, enn om disse foreldrene.

Du er seriøs nå...? At man skal ha på redningsvest i badebasseng?? 

Da sier du nok det stikk motsatte av Norges Svømme- og Livredningsforbund. 

Skrevet
På 23.2.2019 den 14.59, Anonym bruker skrev:

Åh, jeg er så lei av arrogante mennesker som deg, som hovent spør etter statistikk. Er et googlesøk for avansert for deg?

Du eh... det er ikke den som ifrågesetter påstanden som selv skal finne dokumentasjon. Da ber du jo en annen debattant finne sine egne motargumenter. Hallo i luken! Den som KOMMER med påstanden, skal selv kunne henvise til hvor den kan belegges. «Google selv hvis du ikke tror meg» er ikke et argument. Og det er verken «hovent» eller «arrogant» å be om belegg for en påstand som der bør finnes statistikk på.

Syns du skal lese denne: 

38170DF4-3FF3-4442-BFFD-2E4BBBFFF46A.jpeg

Skrevet
På 23.2.2019 den 15.29, Anonym bruker skrev:

Hun kunne faktisk komme med kredible kilder, så da svarer du som en treåring? 👏👏👏🙄

Kildene fortalte at pølse i halsen kan kvele et barn, ja, og der var to konkrete hendelser som ble referert. Men det er ikke belegg for påstanden - påstanden var at mange blir kvalt hvert år. 

Si hva du vil om tallet 2, men det bruker sjelden å bli erstattet med «mange». 

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å være opptatt av at barnet skal ha det bra kan fint kombineres med å bedrive omsorgssvikt, altså. Man svikter big time hvis man ikke lærer dem å greie seg selv. 

Syns du skal lese disse:

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/xR6j8p/Hedvig-Montgomery--Dagens-foreldre-er-den-mest-overorganiserte-generasjonen-noensinne

https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sjael/vi-har-svigtet-de-unge-i-kaerlighedens-navn?fbclid=IwAR3bSLyBGvFDhFolcHwLOwV1LbAAGkWFuv4ZSXCRZ8RmjV8gDJjl7MM9b4U

Stor forskjell på å diskutere kvelnings- og drukningsfare blant barn under skolealder og det disse artiklene prøver å få frem. Tenker du at det er omsorgssvikt å passe på en treåring i en svømmehall? Vel, da er vi uenig. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kildene fortalte at pølse i halsen kan kvele et barn, ja, og der var to konkrete hendelser som ble referert. Men det er ikke belegg for påstanden - påstanden var at mange blir kvalt hvert år. 

Si hva du vil om tallet 2, men det bruker sjelden å bli erstattet med «mange». 

Bare det AT det kan være livsfarlig sier vel sitt? Mitt barn døde ikke, men hun var god og blå i ansiktet før vi fikk pølsebiter ut. Hun var litt over tre år. Hadde jeg stått ved kjøkkenbenken med ryggen til for å hente noe el så hadde det kanskje ikke gått så bra. 

Anonymkode: f1806...6c5

Skrevet

Jeg synes også at mange ettbarnsforeldre er litt mer engstelige og ja, overopptatt  av sitt barn enn flerebarnsforeldre. Jeg føler at jeg ville vært det om jeg stoppet på ett. Jeg har mange venner som er enebarn og jeg vet at de ble oppdratt på en annen måte enn meg. 

Anonymkode: 77d63...2cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...