Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Overbeskyttende til tusen. Hysteriske. Jeg hadde med meg mine tre barn i badeland i dag (alle under skolealder). Et vennepar hadde med seg sitt barn på straks tre år. Han ble _matet_ ei pølse. Han måtte ta på armringer i babybassenget, selv om begge foreldrene satt i bassenget med ham. 3X3 meter stort område. Hjelpes 😅 Noen verre? Jeg trenger historier å le av her 😆 Anonymkode: 58d6c...34b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Jeg reiste aldri i badeland med alle mine tre alene da de var under skolealder. Det synes jeg er uansvarlig. Pølser er faktisk det unger kveles av oftest, og armringer er jo lurt på en 3-åring! De er raske og uforutsigbare. Anonymkode: 44270...c67
topaz Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 Å herreguuuud! Så teite foreldre! Tenk at de var bekymret for at ungen skulle kveles av en pølse (som jeg så mange ganger har lest her inne er farlig. Det og druer, tydeligvis.) og tar sikkerhet i vann på alvor! Lol! Men seriøst. Jeg skjønner at du kanskje tenker ditt og at du har mer erfaring enn dem fordi du tross alt har flere barn. Det er greit. Men det er ikke så veldig hyggelig å kalle folk "de verste" og samtidig kalle de venner? Hadde jeg opplevd en gang at ungen min hadde satt en pølsebit i halsen kunne jeg sikkert funnet på å være litt ekstra kontrollerende når det gjaldt den matvaren en stund. Og jeg har to barn.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 Det er vel ikke antall barn som avgjør hvilken type forelder man er, men enig med hun over at tre under 5 år på badeland virker uansvarlig med bare én voksen, som tilsynelatende er travelt opptatt med å se på og dømme "vennene" sine. Og tenk! Badevinger på et lite og svømneudyktig barn!? Det slapp vel dine tenker jeg! Erre' så farlig, liksom? Anonymkode: fb0e6...61f
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ikke antall barn som avgjør hvilken type forelder man er, men enig med hun over at tre under 5 år på badeland virker uansvarlig med bare én voksen, som tilsynelatende er travelt opptatt med å se på og dømme "vennene" sine. Og tenk! Badevinger på et lite og svømneudyktig barn!? Det slapp vel dine tenker jeg! Erre' så farlig, liksom? Anonymkode: fb0e6...61f Kast dem utpå så lærer de fort å svømme - hæhæhæ. Anonymkode: cfa9e...bbb
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #6 Skrevet 22. februar 2019 De verste??? Pussig holdning... Jeg har en venninne som har vært overbeskyttende, og det har hun vært med alle barna, og hun har tre. Jeg holdt på med en form for "eksponeringsterapi" med henne, for jeg så hvordan det bar. Hun holdt på å få fullstendig noya mange ganger når jeg gjorde ting med hennes barn som hun mente var kjempeskummelt og fikk skjelven av. Heldigvis innså hun selv at hun ikke kunne fortsette å overbeskytte barna sine, men det tok lang tid. Jeg måtte stadig også minne henne på hva hun selv fikk gjøre som barn og at det gikk veldig fint med henne og søsknene. Men det å mate en pølse til en treåring som er i aktivitet, det er fornuft mtp. fare for å få den i halsen mens han er aktiv. Og armringene er jo også bare fornuftig fordi ungen da beveger seg mer i vannet, er tryggere og får trolig mer vannglede. Anonymkode: db945...f69
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #7 Skrevet 22. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kast dem utpå så lærer de fort å svømme - hæhæhæ. Anonymkode: cfa9e...bbb En jeg kjenner mistet broren sin på den måten, faktisk. Han er en gammel mann nå, men den hendelsen har satt spor... Anonymkode: 44270...c67
Pobie Skrevet 22. februar 2019 #8 Skrevet 22. februar 2019 (endret) Pølser skal man faktisk være forsiktig med hos barn under 4 år. Jeg skjærer dem alltid opp i bittesmå biter. Armringer var kanskje litt unødvendig, men langt fra "hysterisk". Jeg har to barn og legger bevisst krefter i å ikke bli sløv med å følge gjeldende retningslinjer som ofte skjer når man har flere barn. Jeg kjenner noen med ett barn som er hysteriske, og noen med to barn som er hysteriske, og folk med ett og to barn som er helt normale foreldre. Endret 22. februar 2019 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #9 Skrevet 22. februar 2019 HI her. Mine to eldste kan svømme, og har gjort det fra de var 3 og 4 år. Den yngste er baby. Så jeg har holdt baby hele tiden mens jeg har fulgt med på mine to svømmedyktige barn. Ingenting uansvarlig ved det. Mate pølse til en treåring som sitter stille ved bordet? Jeg ser ikke hensikten. Armringene ble tatt av i hytt og pine mens de gikk mellom de forskjellige arenaene. Det er jo da en fort kan miste oversikten og barn kan falle i bassengene. Men å tvinge armringene på etter de alle har satt seg i babybassenget, da er det liksom viktig st ikke gutten skal få prøve/øve seg uten beskyttelse? Når det allikevel er to par øyne som følger alle bevegelser han gjør? Jeg er ikke frekk mot dette venneparet. Jeg humrer bare lett for meg selv og tenker de virker i overkant beskyttende. Anonymkode: 58d6c...34b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #10 Skrevet 22. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her. Mine to eldste kan svømme, og har gjort det fra de var 3 og 4 år. Den yngste er baby. Så jeg har holdt baby hele tiden mens jeg har fulgt med på mine to svømmedyktige barn. Ingenting uansvarlig ved det. Mate pølse til en treåring som sitter stille ved bordet? Jeg ser ikke hensikten. Armringene ble tatt av i hytt og pine mens de gikk mellom de forskjellige arenaene. Det er jo da en fort kan miste oversikten og barn kan falle i bassengene. Men å tvinge armringene på etter de alle har satt seg i babybassenget, da er det liksom viktig st ikke gutten skal få prøve/øve seg uten beskyttelse? Når det allikevel er to par øyne som følger alle bevegelser han gjør? Jeg er ikke frekk mot dette venneparet. Jeg humrer bare lett for meg selv og tenker de virker i overkant beskyttende. Anonymkode: 58d6c...34b Vennepar? Det er kanskje dine venner (du har neppe mange), men de er jo ikke dine. Du er jo på grensa til ond mot dem. Anonymkode: f1806...6c5
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #11 Skrevet 22. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: HI her. Mine to eldste kan svømme, og har gjort det fra de var 3 og 4 år. Den yngste er baby. Så jeg har holdt baby hele tiden mens jeg har fulgt med på mine to svømmedyktige barn. Ingenting uansvarlig ved det. Mate pølse til en treåring som sitter stille ved bordet? Jeg ser ikke hensikten. Armringene ble tatt av i hytt og pine mens de gikk mellom de forskjellige arenaene. Det er jo da en fort kan miste oversikten og barn kan falle i bassengene. Men å tvinge armringene på etter de alle har satt seg i babybassenget, da er det liksom viktig st ikke gutten skal få prøve/øve seg uten beskyttelse? Når det allikevel er to par øyne som følger alle bevegelser han gjør? Jeg er ikke frekk mot dette venneparet. Jeg humrer bare lett for meg selv og tenker de virker i overkant beskyttende. Anonymkode: 58d6c...34b For mine unger har det vært viktig å være konsekvent, spesielt i den alderen. Vi har hatt regelen om at armringene skal på i vannet, så vet de at det ikke er noe å krangle om. Og hva ville du gjort med babyen din hvis den ene av dine svømmedyktige plutselig gikk under vann? Jeg er hønemor, for jeg slipper ikke synet på 7 og 9 åringen i vannet heller, selv om de kan svømme godt. Det er fort gjort at noe uforutsett skjer... Anonymkode: 44270...c67
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #12 Skrevet 22. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: For mine unger har det vært viktig å være konsekvent, spesielt i den alderen. Vi har hatt regelen om at armringene skal på i vannet, så vet de at det ikke er noe å krangle om. Og hva ville du gjort med babyen din hvis den ene av dine svømmedyktige plutselig gikk under vann? Jeg er hønemor, for jeg slipper ikke synet på 7 og 9 åringen i vannet heller, selv om de kan svømme godt. Det er fort gjort at noe uforutsett skjer... Anonymkode: 44270...c67 Kjenner jeg denne mora rett så kan sikkert babyen svømme også, så null stress😂 Anonymkode: f1806...6c5
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #13 Skrevet 22. februar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her. Mine to eldste kan svømme, og har gjort det fra de var 3 og 4 år. Den yngste er baby. Så jeg har holdt baby hele tiden mens jeg har fulgt med på mine to svømmedyktige barn. Ingenting uansvarlig ved det. Mate pølse til en treåring som sitter stille ved bordet? Jeg ser ikke hensikten. Armringene ble tatt av i hytt og pine mens de gikk mellom de forskjellige arenaene. Det er jo da en fort kan miste oversikten og barn kan falle i bassengene. Men å tvinge armringene på etter de alle har satt seg i babybassenget, da er det liksom viktig st ikke gutten skal få prøve/øve seg uten beskyttelse? Når det allikevel er to par øyne som følger alle bevegelser han gjør? Jeg er ikke frekk mot dette venneparet. Jeg humrer bare lett for meg selv og tenker de virker i overkant beskyttende. Anonymkode: 58d6c...34b Wow. Å svømme når de er så små er bra. Men uvanlig. Her er det mer sannsynlig at de går på skitur alene i den alderen. Kommer an på hva man prioriterer og har tilgjengelig. Men å svømme som treåringe er vel på linje med å sykle som toåring, noe uvanlig, men slettes ikke umulig? Anonymkode: 5e58f...b90
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #14 Skrevet 22. februar 2019 Nei, HI. Slike foreldre du beskriver er ikke «de verste». Da synes jeg heller slike hoverende og bedrevitende mødre som deg er «de verste». Sånne folk som tror de vet alt om hvordan andres barn bør oppdras og behandles bare fordi de selv har mange barn. Du er ekspert på dine egne barn, men vet ingentlng om andres barn. Anonymkode: dbf26...20b
*Miss Marple* Skrevet 22. februar 2019 #15 Skrevet 22. februar 2019 Jeg syns vel egentlig at sånne som deg er de verste.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #16 Skrevet 23. februar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vennepar? Det er kanskje dine venner (du har neppe mange), men de er jo ikke dine. Du er jo på grensa til ond mot dem. Anonymkode: f1806...6c5 Nå får du gi deg. Å ikke anerkjenne deres valg er ikke ondskap. Det er uenighet. Anonymkode: 0a536...00c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #17 Skrevet 23. februar 2019 Enig, HI, treåringer kan faktisk spise selv. Og to voksne trenger ikke fotfølge ett og samme barn. Ja, du har helt rett - foreldre som kun har den ene, er enspora. Anonymkode: 0a536...00c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #18 Skrevet 23. februar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er hønemor, for jeg slipper ikke synet på 7 og 9 åringen i vannet heller, selv om de kan svømme godt. Det er fort gjort at noe uforutsett skjer... Anonymkode: 44270...c67 Du, hønemor er ikke en hedersbetegnelse. Mange her synes å tro det... Anonymkode: 0a536...00c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #19 Skrevet 23. februar 2019 Jeg har en tiåring jeg titter til når han bader i basseng. Og ja, han er enebarn;) Anonymkode: 07e32...41c
Pobie Skrevet 23. februar 2019 #20 Skrevet 23. februar 2019 "De verste" er vel de som har mer enn ett barn og tror at de automatisk kan mer og vet mer og er bedre foreldre enn de som kun har ett barn.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #21 Skrevet 23. februar 2019 Jeg passer fortsatt på min 7 og 5-åring som kan svømme jeg. De bruker faktisk armringer endel. Har jobbet som badevakt og ulykker skjer, og ikke alltid lett å se forskjell på drukning og lek heller. Angående å mate, min yngste måtte mates i perioder fordi hun glemte å spise, satt bare og virret med hodet og glodde på alt, så for å få i henne mat måtte jeg faktisk putte mat i munnen hennes når vi spiste på steder med mye folk. Synes du er nedlatende hi, og som tidligere badevakt synes jeg du er uansvarlig som har tre såpass små barn alene i svømmehallen. Anonymkode: 4a483...02c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #22 Skrevet 23. februar 2019 Når min første satt en bit wienerpølse i halsen så ble det stopp på det for å si d sånn. Fastlegen min sa at ingen barn under 2 år bør få wienerpølse da de lett setter seg i halsen og at man bør holde øye med dem etter 2 år og. Jeg har selv 3 barn og har brukt armringer på dem lenge.. til tross for små badebasseng ... hvorfor? Har hørt nok historier om unger som av diverse grunner drukner på steder der d ikke forventes at de kan drukne. Videre handler d om vanen... en bekjente barn brukte aldri armringer i de små badebassengengene.. mår ungen da var 6 og ikke kunne svømme godt enda, var d et sant heeeeelvette å få på den ungen armringer.. gode vaner er tingen. Kan du ikke svømme? Nei da SKAL du ha armringer.. ingen diskusjon.Klart man må jo følge med usnsett. Der er forskjell på å være hysterisk som vil si at du overfører redsel og kaos på ungen og det å være påpasselig. Med ditt tankemønster vil jo det si at jo flere unger man får så blir en mer uforsiktig. Og det blir vel litt feil d og? Anonymkode: 350ab...99c
Tøystykke Skrevet 23. februar 2019 #23 Skrevet 23. februar 2019 MATE en treåring? Ja, det er hysterisk 😂
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #24 Skrevet 23. februar 2019 Vi mater av og til 3-åringen. Ikke fordi vi er redde for hva han spiser, men fordi han glemmer å spise eller spiser 2 biter og er ferdig. Dette gjelder typisk på kafé og steder han helst vil gjøre noe annet enn å spise. Jeg har også 3 barn, tre, syv og baby. Hadde aldri reist i svømmehall alene. Du klarer ikke å passe på tre stykker godt nok. Og hva om babyen trenger ny bleie. Du høres ut som en fæl besserwisser Anonymkode: 02bfd...6fe
Mamma_til_2 Skrevet 23. februar 2019 #25 Skrevet 23. februar 2019 Altså barn kan drukne i en søledam om man skal tenke slik, var det i babybassenget der det er ca 10cm med vann så hjelper armringene lite, men i barnebasseng der det er mer vann gjerne 90cm så helt ok. Pølse det er kvelningsfare på så små barn og om de velger og mate for og være sikker på at barnet ikke får for mye på en gang uten og svelge så gjør de det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå