Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #26 Skrevet 23. februar 2019 Selvfølgelig har man armringer på et barn som ikke er svømmedyktig? Noe annet er jo direkte uansvarlig. Anonymkode: a4a6c...ec3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #27 Skrevet 23. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig har man armringer på et barn som ikke er svømmedyktig? Noe annet er jo direkte uansvarlig. Anonymkode: a4a6c...ec3 Direkte uansvarlig, faktisk 😂 Når begge foreldrene sitter i bassenget med ham? Min datter lærte å svømme i babybassenget, fordi hun ikke hadde armringer. Hun dykket og fløt, utforsket med dykkebriller og koste seg. Hadde nettopp fylt 3 år da. Anonymkode: 58d6c...34b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #28 Skrevet 23. februar 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: HI her. Mine to eldste kan svømme, og har gjort det fra de var 3 og 4 år. Den yngste er baby. Så jeg har holdt baby hele tiden mens jeg har fulgt med på mine to svømmedyktige barn. Ingenting uansvarlig ved det. Mate pølse til en treåring som sitter stille ved bordet? Jeg ser ikke hensikten. Armringene ble tatt av i hytt og pine mens de gikk mellom de forskjellige arenaene. Det er jo da en fort kan miste oversikten og barn kan falle i bassengene. Men å tvinge armringene på etter de alle har satt seg i babybassenget, da er det liksom viktig st ikke gutten skal få prøve/øve seg uten beskyttelse? Når det allikevel er to par øyne som følger alle bevegelser han gjør? Jeg er ikke frekk mot dette venneparet. Jeg humrer bare lett for meg selv og tenker de virker i overkant beskyttende. Anonymkode: 58d6c...34b Barna mine er det kjæreste og mest verdifulle jeg har. Er det da rart jeg passer ekstra godt på dem?? Synes du virker for lite beskyttende og litt for likegyldig til dine egne barn. Og at du skal være så opptatt av hva andre gjør med sine barn i stedet for å passe på egne unger, synes jeg er rart. Anonymkode: 7b6af...f50
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #29 Skrevet 23. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig har man armringer på et barn som ikke er svømmedyktig? Noe annet er jo direkte uansvarlig. Anonymkode: a4a6c...ec3 Ikke i følge hi.... Anonymkode: 7b6af...f50
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #30 Skrevet 23. februar 2019 Hvorfor skal du le av foreldre med ett barn? Har vel ingenting med at de har ett barn at de oppfører seg sånn. Handler om personlighet. Anonymkode: 5df66...bbb
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #31 Skrevet 23. februar 2019 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Direkte uansvarlig, faktisk 😂 Når begge foreldrene sitter i bassenget med ham? Min datter lærte å svømme i babybassenget, fordi hun ikke hadde armringer. Hun dykket og fløt, utforsket med dykkebriller og koste seg. Hadde nettopp fylt 3 år da. Anonymkode: 58d6c...34b Og da er alle andre foreldre idioter fordi de ikke gjør som deg? Vi bor ved sjøen, og selv om vi voksne stort sett alltid er i nærheten, så har vi en regel om at barn som leker ved/i sjøen SKAL ha redningsvest selv om de er svømmedyktige. Det handler om sikkerhet, ikke å være overbeskyttende. Av samme årsak er det påbudt med redningsvest selv for voksne i båt. Selv om man kan svømme, så kan ulykker skje. Og det gjelder faktisk også i badebasseng. At du velger å latterliggjøre sikkerhet og sunn fornuft sier mer om deg, enn om disse foreldrene. At barnet kan svømme ved 3 års alder, betyr jo ikke at barnet kan reagere rasjonelt hvis barnet faller i vannet, og handle deretter. Anonymkode: a4a6c...ec3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #32 Skrevet 23. februar 2019 Tenkte ikke jeg skulle svare, men gjør det likevel. Jeg er enig med HI i mye her. Og spør deg/dere som sier at barn som ikke kan svømme SKAL ha på armringer! Hvordan skal de lære seg å svømme hvis de aldri får ta av seg armringene? En 6 åring med armringer?? De må få lære seg å utforske bassenget uten, lære seg hvordan vannet fungerer, og det lærer du faktisk ikke med armringer på. Jeg har holdt svømmekurs for 5-6 åringer, og ja, det var noen der som den første gangen hadde på seg armringer når de kom, de ble fort plukket bort for å si det sånn. Mange av ungene ble også krakilske hvis de fikk vann i ansiktet, og turde ikke engang å blåse luft med kun munnen under vann, da sprutet det jo, og de kunne få vann i øynene. Ungene lærer seg å flyte å plaske, og ha hodet under vann. Hodet kommer ikke under vann med armringer. Det handler om å gjøre ungene trygge i vannet uten flyteelementer. Anonymkode: c570e...020
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #33 Skrevet 23. februar 2019 Små barn som får pølse av voksne uten at den blir delt opp ser iallefall eg på som uansvarlig. Det er mange som blir kvelt kvart år. Eg kan gjerne bli kalt hysterisk, men heller det enn att barnet mitt blir kvelt. Er derimot enig i att armringer er litt overdrevent. Dersom foreldra er attmed barnet i babybassenget. Anonymkode: 8803a...5ba
MammantilNurket Skrevet 23. februar 2019 #34 Skrevet 23. februar 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Overbeskyttende til tusen. Hysteriske. Jeg hadde med meg mine tre barn i badeland i dag (alle under skolealder). Et vennepar hadde med seg sitt barn på straks tre år. Han ble _matet_ ei pølse. Han måtte ta på armringer i babybassenget, selv om begge foreldrene satt i bassenget med ham. 3X3 meter stort område. Hjelpes 😅 Noen verre? Jeg trenger historier å le av her 😆 Anonymkode: 58d6c...34b Idiot!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #35 Skrevet 23. februar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenkte ikke jeg skulle svare, men gjør det likevel. Jeg er enig med HI i mye her. Og spør deg/dere som sier at barn som ikke kan svømme SKAL ha på armringer! Hvordan skal de lære seg å svømme hvis de aldri får ta av seg armringene? En 6 åring med armringer?? De må få lære seg å utforske bassenget uten, lære seg hvordan vannet fungerer, og det lærer du faktisk ikke med armringer på. Jeg har holdt svømmekurs for 5-6 åringer, og ja, det var noen der som den første gangen hadde på seg armringer når de kom, de ble fort plukket bort for å si det sånn. Mange av ungene ble også krakilske hvis de fikk vann i ansiktet, og turde ikke engang å blåse luft med kun munnen under vann, da sprutet det jo, og de kunne få vann i øynene. Ungene lærer seg å flyte å plaske, og ha hodet under vann. Hodet kommer ikke under vann med armringer. Det handler om å gjøre ungene trygge i vannet uten flyteelementer. Anonymkode: c570e...020 Jeg ser jeg får mye pes her for at jeg er uansvarlig, så takk for din støtte 😃 Jeg har årskort i badelandet her og har hatt barna i vann fra de var noen få mnd. Er alltid med de i vannet, står rett ved siden av dem når de svømmer, slik at de kan ta tak i handa mi om de mister kontroll. Vanligvis er begge mine foreldre også med, så det er nok av voksne rundt dem. Nå var jeg alene med dem i går. Gikk helt fint, de holder seg rett rundt meg og går aldri vekk fra området vi er på. Her prøver DIB damene hardt å finne noe å «ta» meg på. Hvis et av barna holder på å drukne, hva gjør jeg da når jeg er helt låst med baby i fanget? Vel, jeg strekker hånda ned og drar opp barnet. Ikke så veldig problematisk, da jeg som sagt alltid er rett ved mine to svømmere. Om barnet skulle komt lengre ned enn mine armer kan rekke, hadde jeg holdt baby i en arm og dykket under med den andre. Vi er ikke akkurat på 4 meters dybde, heller. Og hva med når noen må på do? Vel, da tar jeg med meg baby og den som skal på do, mens jeg ber noen av de andre voksne se til barnet som er igjen i de to minuttene det tar. Bor på en liten plass hvor det alltid er noen jeg kjenner. Eller jeg sier fra til en badevakt. Som jeg kjenner. Ser ikke problemet. Men folk må gjerne for min del fortsette å mase om viktigheten av armringer. Det er gjerne slike folk som maser om at skolen burde være flinkere til å lære elevene å svømme... Jeg er glad mine kan få utfordre seg selv og lærer viktigheten av å kunne svømme tidlig. Anonymkode: 58d6c...34b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #36 Skrevet 23. februar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser jeg får mye pes her for at jeg er uansvarlig, så takk for din støtte 😃 Jeg har årskort i badelandet her og har hatt barna i vann fra de var noen få mnd. Er alltid med de i vannet, står rett ved siden av dem når de svømmer, slik at de kan ta tak i handa mi om de mister kontroll. Vanligvis er begge mine foreldre også med, så det er nok av voksne rundt dem. Nå var jeg alene med dem i går. Gikk helt fint, de holder seg rett rundt meg og går aldri vekk fra området vi er på. Her prøver DIB damene hardt å finne noe å «ta» meg på. Hvis et av barna holder på å drukne, hva gjør jeg da når jeg er helt låst med baby i fanget? Vel, jeg strekker hånda ned og drar opp barnet. Ikke så veldig problematisk, da jeg som sagt alltid er rett ved mine to svømmere. Om barnet skulle komt lengre ned enn mine armer kan rekke, hadde jeg holdt baby i en arm og dykket under med den andre. Vi er ikke akkurat på 4 meters dybde, heller. Og hva med når noen må på do? Vel, da tar jeg med meg baby og den som skal på do, mens jeg ber noen av de andre voksne se til barnet som er igjen i de to minuttene det tar. Bor på en liten plass hvor det alltid er noen jeg kjenner. Eller jeg sier fra til en badevakt. Som jeg kjenner. Ser ikke problemet. Men folk må gjerne for min del fortsette å mase om viktigheten av armringer. Det er gjerne slike folk som maser om at skolen burde være flinkere til å lære elevene å svømme... Jeg er glad mine kan få utfordre seg selv og lærer viktigheten av å kunne svømme tidlig. Anonymkode: 58d6c...34b Skulle ønske alle var like perfekte som deg... Anonymkode: f1806...6c5
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #37 Skrevet 23. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Små barn som får pølse av voksne uten at den blir delt opp ser iallefall eg på som uansvarlig. Det er mange som blir kvelt kvart år. Eg kan gjerne bli kalt hysterisk, men heller det enn att barnet mitt blir kvelt. Er derimot enig i att armringer er litt overdrevent. Dersom foreldra er attmed barnet i babybassenget. Anonymkode: 8803a...5ba Har du statistikk på det? Anonymkode: 7b042...0b6
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #38 Skrevet 23. februar 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du statistikk på det? Anonymkode: 7b042...0b6 Åh, jeg er så lei av arrogante mennesker som deg, som hovent spør etter statistikk. Er et googlesøk for avansert for deg? Pølser er kvelningsfare nr 1 for små barn. Etterfulgt av druer. Dette bør være almennviten. Her kan du se at det faktisk anbefales at man skjærer opp maten, fordi det er så stor kvelningsfare: https://nhi.no/familie/barn/barn-kan-kveles-av-mat/ Her har du en sak om en 2-åring som ble kvalt av pølse: https://www.dagbladet.no/nyheter/toaring-kvalt-av-polse-i-barnehagen/60755374 Her har du en sak om en 5-åring som ble kvalt av pølse: https://www.nrk.no/buskerud/5-aring-dode-i-barnehagen-1.5750435 Anonymkode: a4a6c...ec3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #39 Skrevet 23. februar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åh, jeg er så lei av arrogante mennesker som deg, som hovent spør etter statistikk. Er et googlesøk for avansert for deg? Pølser er kvelningsfare nr 1 for små barn. Etterfulgt av druer. Dette bør være almennviten. Her kan du se at det faktisk anbefales at man skjærer opp maten, fordi det er så stor kvelningsfare: https://nhi.no/familie/barn/barn-kan-kveles-av-mat/ Her har du en sak om en 2-åring som ble kvalt av pølse: https://www.dagbladet.no/nyheter/toaring-kvalt-av-polse-i-barnehagen/60755374 Her har du en sak om en 5-åring som ble kvalt av pølse: https://www.nrk.no/buskerud/5-aring-dode-i-barnehagen-1.5750435 Anonymkode: a4a6c...ec3 Oi oi, så sint da. Tramper du med beina i gulvet og? Anonymkode: 7b042...0b6
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #40 Skrevet 23. februar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi oi, så sint da. Tramper du med beina i gulvet og? Anonymkode: 7b042...0b6 Gikk tom for argumenter nå, ja😉 Anonymkode: a4a6c...ec3
Fru Banderas Skrevet 23. februar 2019 #41 Skrevet 23. februar 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: HI her. Mine to eldste kan svømme, og har gjort det fra de var 3 og 4 år. Den yngste er baby. Så jeg har holdt baby hele tiden mens jeg har fulgt med på mine to svømmedyktige barn. Ingenting uansvarlig ved det. Mate pølse til en treåring som sitter stille ved bordet? Jeg ser ikke hensikten. Armringene ble tatt av i hytt og pine mens de gikk mellom de forskjellige arenaene. Det er jo da en fort kan miste oversikten og barn kan falle i bassengene. Men å tvinge armringene på etter de alle har satt seg i babybassenget, da er det liksom viktig st ikke gutten skal få prøve/øve seg uten beskyttelse? Når det allikevel er to par øyne som følger alle bevegelser han gjør? Jeg er ikke frekk mot dette venneparet. Jeg humrer bare lett for meg selv og tenker de virker i overkant beskyttende. Anonymkode: 58d6c...34b -og du virker i overkant neandertal.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #42 Skrevet 23. februar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi oi, så sint da. Tramper du med beina i gulvet og? Anonymkode: 7b042...0b6 Hun kunne faktisk komme med kredible kilder, så da svarer du som en treåring? 👏👏👏🙄 Anonymkode: dbf26...20b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #43 Skrevet 23. februar 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi oi, så sint da. Tramper du med beina i gulvet og? Anonymkode: 7b042...0b6 Er vel du som er tilbøyelig til å havne i trass slik du svarer folk. Snakk om Stein i glasshus liksom. Anonymkode: 4a483...02c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #44 Skrevet 23. februar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gikk tom for argumenter nå, ja😉 Anonymkode: a4a6c...ec3 Tom for argumenter? Det innlegget du klikket på, var mitt første innlegg i tråden. Og det hatske svaret ditt ga meg helt bakoversveis Anonymkode: 7b042...0b6
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #45 Skrevet 23. februar 2019 Jeg har ofte fått høre at jeg er overbeskyttende. Jeg fulgte magefølelsen og jeg passet på der jeg følte at gutten ikke var selvstendig nok. Nå i etterkant har jeg fått bekreftet at magefølelsen hadde rett. Gutten har en diagnose som gjør at han på enkelte områder trenger mer oppfølging enn andre barn. Det skulle jeg visst når han var 7 år og ikke kunne sykle, eller når han var 12 år og jeg fremdeles pakket skolesekken, hver morgen. Det er mye du ikke ser og det kan være en naturlig forklaring på at han ikke får bade uten armringer. Anonymkode: 92256...2b2
Søtnosa Skrevet 23. februar 2019 #46 Skrevet 23. februar 2019 ALTSÅ!! Foreldre som kritiserer andre er de verste!!!! Det er det som definerer deg og som gjør deg til en vanvittig dårlig forelder, selv om du trodde noe annet!!!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #47 Skrevet 23. februar 2019 Kjenner flere med ett barn, noen er som meg; opptatt av «learing by doing», mens andre er beskyttende og overbeskyttende. Tror det er mer avhengig av personlighet og egne erfaringer enn hvor mange barn man har. Hadde du sett fireåringen i fjor sommer, som hang etter armene fra en 3 meter høy fjellvegg, før han fant fotfestet igjen, hadde du nok syntes jeg var en uansvarlig mor og kanskje du ville trodd det var barn nr. 4 eller 5. Men neida, første og eneste barnet. Anonymkode: 19cd7...c40
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #48 Skrevet 23. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Oi oi, så sint da. Tramper du med beina i gulvet og? Anonymkode: 7b042...0b6 Du er ikke flau over å ikke kunne Google? Anonymkode: f1806...6c5
*Miss Marple* Skrevet 23. februar 2019 #49 Skrevet 23. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser jeg får mye pes her for at jeg er uansvarlig, så takk for din støtte 😃 Jeg har årskort i badelandet her og har hatt barna i vann fra de var noen få mnd. Er alltid med de i vannet, står rett ved siden av dem når de svømmer, slik at de kan ta tak i handa mi om de mister kontroll. Vanligvis er begge mine foreldre også med, så det er nok av voksne rundt dem. Nå var jeg alene med dem i går. Gikk helt fint, de holder seg rett rundt meg og går aldri vekk fra området vi er på. Her prøver DIB damene hardt å finne noe å «ta» meg på. Hvis et av barna holder på å drukne, hva gjør jeg da når jeg er helt låst med baby i fanget? Vel, jeg strekker hånda ned og drar opp barnet. Ikke så veldig problematisk, da jeg som sagt alltid er rett ved mine to svømmere. Om barnet skulle komt lengre ned enn mine armer kan rekke, hadde jeg holdt baby i en arm og dykket under med den andre. Vi er ikke akkurat på 4 meters dybde, heller. Og hva med når noen må på do? Vel, da tar jeg med meg baby og den som skal på do, mens jeg ber noen av de andre voksne se til barnet som er igjen i de to minuttene det tar. Bor på en liten plass hvor det alltid er noen jeg kjenner. Eller jeg sier fra til en badevakt. Som jeg kjenner. Ser ikke problemet. Men folk må gjerne for min del fortsette å mase om viktigheten av armringer. Det er gjerne slike folk som maser om at skolen burde være flinkere til å lære elevene å svømme... Jeg er glad mine kan få utfordre seg selv og lærer viktigheten av å kunne svømme tidlig. Anonymkode: 58d6c...34b Det jeg reagerer på er hvor hånlig du er ovenfor vennene dine og at du etterlyser flere historier som du kan le av. Du er sikkert flink til å ta med deg barna i svømmehallen, men særlig hyggelig sånn ellers får jeg ikke inntrykk av at du er.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #50 Skrevet 23. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Oi oi, så sint da. Tramper du med beina i gulvet og? Anonymkode: 7b042...0b6 Du spør etter dokumentasjon og blir ufin når du får det? 🤪🤪🤪 Anonymkode: cfa9e...bbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå