Gå til innhold

Meghan Markle. Hva tror dere er greia?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Tøystykke skrev:

Hva ble repetert? Hahaha.. allmennkunnskap. Nei, gitt. Det er kun for spesielt interesserte som har det som en slags sær og nerdete hobby.

Ja, man må nok være nokså innbitt royalist for å ha kontroll på dette. 

Anonymkode: 6b7e0...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutes ago, Tøystykke said:

Hva ble repetert? Hahaha.. allmennkunnskap. Nei, gitt. Det er kun for spesielt interesserte som har det som en slags sær og nerdete hobby.

Så du ikke på nyheter da Diana døde...? Jeg var 7 år, og husker det godt. 

Dianas død og dekningen av det ER allmennkunnskap.

Jeg interesser meg lite for monarkier,  men jeg leser jo nyheter.

Anonymkode: 6752c...e77

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dokumentarer og «lest andre steder». Du burde lese deg opp på kildekritikk. Disse dokumentarene er langt fra laget på gode kilder i de fleste tilfeller. 

Du må være utrolig godtroende😂

Anonymkode: fa3d4...61b

Hva er det egentlig du ikke forstår? Bare leker du dum eller er du faktisk så stakkarslig? Uansett hva du (og flere andre hjernedøde her, ) påstår, så er fakta at det hver dag dukker opp innslag i flere medier, både seriøse og useriøse, om denne damen og hennes familie. Og uansett hva som er sant eller ikke, så går jo dette hardt utover kongehuset. Jeg prøver å få en saklig diskusjon om hva dere tenker og tror om situasjonen, og resultatet er at dere pålegger meg en mening jeg ikke har. Jeg ser både gode og dårlige sider, synes hun er nydelig å se på, moteriktig, prøver sitt beste med å hjelpe de mindre heldige selv om det ikke alltid blir så godt mottatt av alle. 

Jeg har en toåring som har bedre diskusjonsevne enn flere av dere hjernedøde apekatter her inne. Blir jo helt oppgitt!

Anonymkode: 0356a...80b

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror hun ikke helt kjenner spillereglene enda. Også er hun svart, tror det gjør henne mer utsatt.

Også elsker jo all presse å legge opp til konflikter. Husk hvordan Diana ble beskrevet i starten

Kan jo nesten ikke forvente noe annet heller, hun har jo vokst opp i et helt annet miljø. Plutselig blir hun hetset for å ha lukket sin egen bildør. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det egentlig du ikke forstår? Bare leker du dum eller er du faktisk så stakkarslig? Uansett hva du (og flere andre hjernedøde her, ) påstår, så er fakta at det hver dag dukker opp innslag i flere medier, både seriøse og useriøse, om denne damen og hennes familie. Og uansett hva som er sant eller ikke, så går jo dette hardt utover kongehuset. Jeg prøver å få en saklig diskusjon om hva dere tenker og tror om situasjonen, og resultatet er at dere pålegger meg en mening jeg ikke har. Jeg ser både gode og dårlige sider, synes hun er nydelig å se på, moteriktig, prøver sitt beste med å hjelpe de mindre heldige selv om det ikke alltid blir så godt mottatt av alle. 

Jeg har en toåring som har bedre diskusjonsevne enn flere av dere hjernedøde apekatter her inne. Blir jo helt oppgitt!

Jeg vet ikke hvilke medier du henger på men det er ekstremt sjelden jeg ser overskrifter om damen i det hele tatt. Jeg bruker å holde meg oppdatert på de seriøse skandinaviske storaviser, samt nrk og lokalavisene her jeg bor. Hun er ikke et stort tema.

Så som det som regel er tilfelle med kongesladdernyheter finnes de nok mest i tabloidene, og da kan man ikke regne med det som står der. 

Anonymkode: 5b63c...7e6

Skrevet
16 minutter siden, Tøystykke skrev:

Det er ikke alle som er så interessert i monarkiets historie at de har lest detaljene rundt hva pressen skrev om Diana idet hun ble sammen med Charles. 

Ja og de skulle ha lært av historie! For vi så hvordan det endte! Diana var ikke en kjendis eller berømt på noe som helst måte når hun møtte prinsen. Det er litt anderledes enn her, for å være helt ærlig gir jeg de maks 5 år.

Anonymkode: 6fb03...e6d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjernedøde apekatter, dumme, stakkarslige.. Du eier ikke debattskikk eller argumentasjonsevne, bare tilsynelatende høye tanker om egne evner. 

Anonymkode: ef67b...660

Skrevet

Og så legge jeg dette her bare med for morro (fakta) sin skyld 🤣🤣

8EC3A0AA-8EC1-40B7-A7C3-348BDD39B997.png

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Skrevet
18 minutter siden, Tøystykke skrev:

Nja, jeg må gi anonym rett. Dette er et tema som har vært såpass mye i mediene i alle år, at de fleste vet om det.

Anonymkode: e2036...bf0

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

8EC3A0AA-8EC1-40B7-A7C3-348BDD39B997.png

Haha! 🤣

Skrevet

Åå uff unnskyld alle reporterne. Det viste ikke at det ble sendt 

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Hun har jo nærmest hele familien i mot seg, mistet både venner og ansatte. Nye overskrifter hver dag om konflikt mellom henne og Kate, samt mellom brødrene. Synes det er ganske rart at kongehuset godtok å dra dette dramatiske kaoset inn i familien i det hele tatt. Dette kommer jo aldri til å ta slutt og virker jo til å være det som kommer til å splitte hele kongehuset fra hverandre? 

husk media overdriver stort sett veldig og ikke stol på se og hør og her og nå

Anonymkode: cf893...c39

Skrevet

Jeg leser Aftenposten og kan ikke huske å ha lest noe om henne der siden bryllupet. Det måtte isåfall være en notis om at de venter barn.

Anonymkode: 16847...4e2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, nå har jeg lest andre steder enn se og hør da. Samt at jeg har sett dokumentarer. Visste ikke at dere levde under en stein og trodde at se og hør er eneste stedet og lese "nyheter" på.. 🤣

Og jeg har jo heller ikke skrevet at jeg stoler blindt på at ryktene om HENNE stemmer?! Men at alt dette kaoset med familiemedlemmer er jo ikke rykter... Og at det skulle blir så mye mediadrama må de jo ha skjønt i forkant av bryllupet, og derfor synes jeg nesten at det er rart at d er ble godkjent i det hele tatt. 

Dumme mennesker her inne... 

For oss vanlige dødelige ja. Men du er vel klar over at det samme ikke gjelder de kongelige? De får jo ikke lov til å bestemme over sine egne barn en gang!

Dette er debattnivået du ønsker å legge deg på? Å kalle andre dumme er neppe et sjakktrekk om man vil bli tatt seriøst. 

Det jeg tenker om denne damen er at vi ikke aner hva som forgår, hverken med hennes familie eller kongehuset. Det er nok slutt på at de kongelige ikke får gifte seg med hvem de vil, og selv om det er en haug med gamle tradisjoner så bestmmer de selvsagt over sine egne barn. 

At det er krig mellom de sist inngifte tar jeg også med en klype salt, slike overskrifter har man jo sett så lenge sladrebladene har eksistert. 

Hvilke dokumentarer har du sett som viser det du henviser til i hi? Jeg følger ikke så mye med de kongelige, men leser norske aviser og har ikke fått med meg at det er noen konflikt med henne og resten av verden? At familien hennes er sprø kan da ikke hun lastes for?

Anonymkode: 74a6f...d8f

Skrevet

Jeg tror tabloidpressen har skyld i mye av dette og måten familien hennes oppfører seg, gjør jo at de har uendelig materielle å fråtse i. Så er det vinklingen de tar, de hadde snakket med to håndskrifteksperter om det brevet Meghan skrev til sin far og det var ikke uttalelsene til den som uttalte seg positivt om Meghan som skapte overskriftene for å si det slik.. Og selv om dere ikke husker hvordan det var med Diana, så husker dere kanskje all hetsen Kate og hennes familie gikk igjennom? Det spiller ingen rolle hva Meghan sier eller gjør, hun er damned if she does and damned if she don't.. 

Anonymkode: 4c24a...ffe

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er debattnivået du ønsker å legge deg på? Å kalle andre dumme er neppe et sjakktrekk om man vil bli tatt seriøst. 

Det jeg tenker om denne damen er at vi ikke aner hva som forgår, hverken med hennes familie eller kongehuset. Det er nok slutt på at de kongelige ikke får gifte seg med hvem de vil, og selv om det er en haug med gamle tradisjoner så bestmmer de selvsagt over sine egne barn. 

At det er krig mellom de sist inngifte tar jeg også med en klype salt, slike overskrifter har man jo sett så lenge sladrebladene har eksistert. 

Hvilke dokumentarer har du sett som viser det du henviser til i hi? Jeg følger ikke så mye med de kongelige, men leser norske aviser og har ikke fått med meg at det er noen konflikt med henne og resten av verden? At familien hennes er sprø kan da ikke hun lastes for?

Anonymkode: 74a6f...d8f

Ikke meg du svarer, men dette har det jo vært skrevet mye om? At Meghan og Harry flytter fra Kensington fordi de ikke vil bo med Kate og William. Og at hun kalles «Dutchess Difficult» av de ansatte fordi hun er så kravstor og vanskelig. Siden hun kom inn i kongefamilien, har hun ansatt og mistet 3 forskjellige assistenter. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer, men dette har det jo vært skrevet mye om? At Meghan og Harry flytter fra Kensington fordi de ikke vil bo med Kate og William. Og at hun kalles «Dutchess Difficult» av de ansatte fordi hun er så kravstor og vanskelig. Siden hun kom inn i kongefamilien, har hun ansatt og mistet 3 forskjellige assistenter. 

Skrevet mye om? Hvor?

Du må tenke litt over hvor du har infoen din fra.

Og helt ærlig: Det er da ganske vanlig at folk gjerne vil bo for seg selv. Intet dramatisk i det.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har dette vært skrevet mye om?

Skrevet

Da de to ble forlovet snakket en venninne av meg en god del om det. Jeg sa da til henne "Bare vent, før bryllupet kommer alle mulige historier til å dukke opp for å gi inntrykk av at det er konflikt mellom henne og andre i kongefamilien. Det kommer garantert også til å bli skrevet at det er store problemer melllom henne og Kate, og at det ikke er populært at hun tar oppmerksomhet fra Kate." Min venninne mente jeg var veldig negativ ;)

Familien hennes er jo enhver tabloidpresses våte drøm. Den sikrer spaltekilometer etter spaltekilometer i årevis fremover, i tillegg til alt som blir diktet opp av påståtte intriger innad i kongehuset.

Jeg har sett av egen familie at når en person i slekta blir kjent, da er det plutselig stas å stå frem med sin historie. De rareste påstander og løgner er blitt skrevet og presentert som fakta og sannhet. Det er jo litt komisk for de som kjenner sannheten. I hvert fall så lenge det ikke direkte skader noen.

Men det å være så profilert som Meghan og Harry er, det å ha en så dysfunksjonell familie med enda mer dysfunksjonelle enkeltindivider, det å skulle skape sin egen rolle i et monarki, det er jammen ikke enkelt. Jeg håper hun har utholdenhet til å greie det, og nok kjærlighet rundt seg til å ha det godt.

Anonymkode: f5cc0...e85

Skrevet
35 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvor har dette vært skrevet mye om?

Dagbladet feks. Vg. Selv nrk.no har skrevet om dette. 

Jeg har til og med lest noen norske innlegg om hvordan pressen omtaler Meghan, så man trenger absolutt ikke å lese sladrespaltene

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dagbladet feks. Vg. Selv nrk.no har skrevet om dette. 

Jeg har til og med lest noen norske innlegg om hvordan pressen omtaler Meghan, så man trenger absolutt ikke å lese sladrespaltene

Dagbladet og vg er ikke voldsomt seriøse media.

Og på NRK har det ikke akkurat stått mye om saken. Kan slett ikke huske å ha sett det, og jeg er innom nrk så godt som hver dag.

Skrevet

Les hovedinnlegget ditt, HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...