Gå til innhold

Hvilke planer har dere for vinterferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor du på Granca eller?

Anonymkode: 68532...080

Nei, på Jæren! 😀

Anonymkode: eef5f...d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Aprikos Syltetøy skrev:

WINTER!!!

Oh 

ah

What is it good for?

Absolutly NOTHING

😂

Vi barrikerer oss inne. Fyrer i ovnen. Har på Netflix, spiller villkatten, leker med lego, egentlig alt som ikke har med noen som helst form for uteaktivitet og gjøre. 

Hvis vi mot all formodning må ut å hente ved eller på butikken, manner, kvinner, barner og kler vi oss opp til det for så å gå rett inn igjen etterpå.

Vinter.. grøss 😰😂

Ungene dine går glipp av mye.

Anonymkode: 8ffc1...e3c

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal på hytta. Stå på ski hver dag og kose oss. Men må nok smøre matpakke, vi verken vil (helse, tidsbruk og lære barna gode rutiner) eller kan (økonomi) kjøpe mat i bakken. 

Anonymkode: 68532...080

Oh lord. Refererer du til meg som skrev ingen matpakker å smøre? Da vil jeg presisere at det gjaldt å smøre x antall matpakker hver skoledag med tidspress for å komme seg ut døra og få levert alle på riktig plass.

Anonymkode: f5db7...e12

Skrevet

Jobbe

Anonymkode: c5613...ec2

Skrevet

Vi har ikke så god råd nå men vi skal hvertfall ha en overnatting på Kvamskogen å stå på ski der :) Så har vi årskort på VilVite så blir en tur der også en dag :) Å hvis vi har råd til det så hadde det vært koselig å gå på kino for engangsskyld å se en barnefilm med småen :)

Anonymkode: 5d62c...005

Skrevet

Vi skulle egentlig ta en tur til Hunderfossen vinterpark, men de skal stenge så mye veier oppover så tror vi utsetter den turen til neste vinterferie i stedet for å bli stående i kø kaos.

Vi blir nok hjemme hele uken, med noen småturer i nærområdet. Ake, gå på skøyter, grille og kose oss :)

Anonymkode: 2a776...0ef

Skrevet

På hytta, stå på langrenn og spille brettspill. Og jobbe.

Anonymkode: 37e39...4f1

Skrevet

Barna skal til besteforeldre. Jeg og min mann skal jobbe. 

Anonymkode: b25c7...dc2

Skrevet

Jobbe som vanlig, muligens en tur lørdag eller søndag på fjellet for å renne på ski.

Anonymkode: 01ae5...9c4

Skrevet

Far og jeg jobber store deler av ferien.  Jeg har en fridag, og den skal tilbringes på sykehuset med det ene barnet. 

Anonymkode: ccf9d...632

Skrevet

Kielferja her også. Og en tur til Gøteborg 👌

Skrevet

Vi skal på hytta på fjellet. Blir ski, slalom, ungdommer, venner og hunder. Min favorittferie. Elsker alt av det nevnte. 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, på Jæren! 😀

Anonymkode: eef5f...d6f

Nemlig! Her på sør-vestlandet er det fint lite eller ingen snø ute ved kysten og jeg ELSKER det! For de som ønsker snø er det bare en liten time i bil opp til Sirdalen og så mye snø som de bare orker 😉

Anonymkode: 3fbbb...a1c

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nemlig! Her på sør-vestlandet er det fint lite eller ingen snø ute ved kysten og jeg ELSKER det! For de som ønsker snø er det bare en liten time i bil opp til Sirdalen og så mye snø som de bare orker 😉

Anonymkode: 3fbbb...a1c

Så det er til sør-Vestlandet man bør flytte?

🤪😁

Anonymkode: aee9c...585

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Far og jeg jobber store deler av ferien.  Jeg har en fridag, og den skal tilbringes på sykehuset med det ene barnet. 

❤️

Lykke til 🌸

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør de ikke :)

De er ute på skiturer med både barnehagen og skolen. Når de er hjemme vil de ikke se på skiene en gang 😅 

Vi koser oss masse med andre ting som familie. Inne :) De har det så bra atte :)

Skrevet

Sønnen mi går siste året i barnehage, har aldri siden jeg sluttet på skolen hatt vinterferie. Men neste skoleår så blir det vinterferie på guttungen, tviler for at jeg kommer til å styre med så mye å gjøre. Er ikke vinterferie bare 3 dager + helga nå? Før var det jo en hel uke, og foreldrene mine jobbet så vi var hjemme eller med venner, for deres foreldre jobbet og. Det var andre tider hvor man ikke MÅTTE gjøre noe i feriene.

Anonymkode: 9e12e...f37

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke mye mellom øra. Det er faktisk ikke sånn at man MÅ gjøre noe spesielt i en så kort ferie, ikke i sommerferiene heller forsåvidt. Når jeg var unge så jobbet mine foreldre alltid i høstferien og vinterferien, så vi barna var hjemme eller med venner som også hadde sine foreldre på jobb. Bare det å slippe å gå på skolen var stas, og vi koset oss med lek. Gode minner selv om vi ikke gjorde noe spesielt. Og alle har ikke hytte å dra til, alle har ikke masse kr så de kan reise til syden årlig, noe har foreldre som MÅ jobbe osv. Det er mange gode grunner til å kose seg hjemme :) Kanskje du skal prøve det i vinterferien?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

❤️

Lykke til 🌸

Tusen takk.😊  Det trengs egentlig.

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen mi går siste året i barnehage, har aldri siden jeg sluttet på skolen hatt vinterferie. Men neste skoleår så blir det vinterferie på guttungen, tviler for at jeg kommer til å styre med så mye å gjøre. Er ikke vinterferie bare 3 dager + helga nå? Før var det jo en hel uke, og foreldrene mine jobbet så vi var hjemme eller med venner, for deres foreldre jobbet og. Det var andre tider hvor man ikke MÅTTE gjøre noe i feriene.

I trøndelag, og flere andre steder, er vinterferien ei hel uke.

Anonymkode: 32964...d95

Skrevet

Har den eneste fulle arbeidsuka på turnusen. Minstebarnet skal i barnehagen og eldste har tre dager SFO og to dager med onkelen. 

Anonymkode: 96c6a...a72

Skrevet
3 timer siden, Aprikos Syltetøy skrev:

Nei, det gjør de ikke :)

De er ute på skiturer med både barnehagen og skolen. Når de er hjemme vil de ikke se på skiene en gang 😅 

Vi koser oss masse med andre ting som familie. Inne :) De har det så bra atte :)

Stakkars!! Og det mener jeg.

Anonymkode: 0c016...e92

Skrevet

jobbe,mens guttene på 10 og 12 skal til far i vinterferien, og de drar til miami en ukes tid

Anonymkode: 54554...12f

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars!! Og det mener jeg.

Anonymkode: 0c016...e92

Skal hilse de fra deg og si det. Takk for omtanken 👍🏻

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke mye mellom øra. Det er faktisk ikke sånn at man MÅ gjøre noe spesielt i en så kort ferie, ikke i sommerferiene heller forsåvidt. Når jeg var unge så jobbet mine foreldre alltid i høstferien og vinterferien, så vi barna var hjemme eller med venner som også hadde sine foreldre på jobb. Bare det å slippe å gå på skolen var stas, og vi koset oss med lek. Gode minner selv om vi ikke gjorde noe spesielt. Og alle har ikke hytte å dra til, alle har ikke masse kr så de kan reise til syden årlig, noe har foreldre som MÅ jobbe osv. Det er mange gode grunner til å kose seg hjemme :) Kanskje du skal prøve det i vinterferien?

Jeg har vært hjemme mange ferier og kan kose meg med det, jeg barrikaderer oss allikevel ikke inne og uttrykker at vinter er noe herk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...