Gå til innhold

Karakter på ungdomskolen

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er faktisk ikke generelt dårlig i norsk. Stavingen min er ikke god, men jeg gikk likevel ut med nest beste karakter i alle norskfag både på ungdomsskolen og videregående.

Anonymkode: d3d11...ad7

Så synd at det er stavingen din alle ser, da. 

Anonymkode: e7b91...881

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så synd at det er stavingen din alle ser, da. 

Anonymkode: e7b91...881

På hvilken måte mener du mine stavekunskaper er vesentlige for denne diskusjonen?

Anonymkode: d3d11...ad7

Skrevet

Hadde det gått an å holde diskusjonen til saken?

HI har jo et spennende poeng. Jeg har faktisk aldri tenkt på at språkfagene har så mye og si for snittet. Samtidig tror jeg og at de som er flinke i matte og naturfag også ofte er flinke i språk.

Det å være god på skolen handler om så mye mer enn å ha lett for noe spesifikt. Det dreier seg om evnen til å jobbe konsentrert med noe, evnen til å fordype seg og forstå at alt som skal læres krever en innsats. De som forstår dette kan bli gode i nesten alt.

Skrevet
11 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Hadde det gått an å holde diskusjonen til saken?

HI har jo et spennende poeng. Jeg har faktisk aldri tenkt på at språkfagene har så mye og si for snittet. Samtidig tror jeg og at de som er flinke i matte og naturfag også ofte er flinke i språk.

Det å være god på skolen handler om så mye mer enn å ha lett for noe spesifikt. Det dreier seg om evnen til å jobbe konsentrert med noe, evnen til å fordype seg og forstå at alt som skal læres krever en innsats. De som forstår dette kan bli gode i nesten alt.

Enig i at det er en spennende diskusjon. Min erfaring er motsatt fra din da. Jeg ser gjerne det at de som er flinke i språk ikke alltid er flink i matte, og motsatt. 

Anonymkode: 4316f...854

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...