Gå til innhold

Hvordan løser jeg dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg allerede gjort og de sa han hadde en svak sak mtp sverige og tidligere rapporte ting. Men jeg ønsker at man kan ha en vennlig tone, prate sammen og unngå bråk. Jeg har ingen onde hensikter, vil bare flytte

Anonymkode: f8888...842

Jeg tror heller ikke at du har onde hensikter, men ville uansett gjort alt som stod i min makt for at far ikke skulle fått viljen sin her. Han evner ikke å se sitt barns beste. Han har allerede flyttet og forventer at barnet hans skal rette seg etter hans behov. Det er ikke sånn det fungerer. Når han ikke klarer å se dette, så bør du gjøre det du kan for å til en ordning som vil passe ditt barn og deg selv best. Fint å ta hensyn til far, men det må ikke gå på bekostningen av alle rundt. Far må finne seg i at datteren hans er førstepri her. 

Anonymkode: 813a8...377

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville flyttet dersom det betyr at du og barnet får større familie/nettverk i nærheten. Familie er viktig og du og barnet får det som regel bedre.

ta en time på familiekontoret og diskuter samvær etter at du har flyttet. Barnet er stort nok til å bli hørt og fornuften tilsier at far kan få langhelger og endel ferier. I tillegg kan jo far komme en tur til dere sånn annenhver helg dersom han argumenterer med at fly ikke er stress for barnet.

Anonymkode: c3f5e...72b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er forskjellen fra nå da?? Hun drar jo herifra vi bor nå til sverige annenhver helg! Og fordi jeg flytter så er det galskap? Hun er 11 år!

Hvis du bor i Sarpsborg og kjører over grensa, så tar det 20 min. Hvor bor dere ?

Jeg Syns det er dumt at barnet ditt må betale for at dere foreldre er dumme. At du skal flytte til andre siden av landet, er galskap. Da tenker du mest på deg selv. 

Anonymkode: 0553b...611

Skrevet

Husk å sende skriftlig varsel om flytting minst 6 uker før du flytter. 

Anonymkode: 6d28a...505

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du bor i Sarpsborg og kjører over grensa, så tar det 20 min. Hvor bor dere ?

Jeg Syns det er dumt at barnet ditt må betale for at dere foreldre er dumme. At du skal flytte til andre siden av landet, er galskap. Da tenker du mest på deg selv. 

Det står på andre siden, jeg bor 1,5 time unna grensa! Strengt talt er det vel far som tok det steget der? 

Jeg har et liv jeg også og jeg akter å bo der jeg vil med familie enn her jeg ikke har noen!

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det spørs jo hvor far bor da, ikke sikkert han bor i nærheten av Nordby. Og er det Strømstad er det snakk om 40 min, grense for hvor mange steder man kan bo rundt ved Nordby. Jeg skal gi deg et godt tips HI, følg magefølelsen din du, den skal man ikke kimse av👍🏻

Anonymkode: 3131e...899

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husk å sende skriftlig varsel om flytting minst 6 uker før du flytter. 

Nye regler, 3 mnd:)

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nye regler, 3 mnd:)

Takk for at du rettet på det. Det var jeg ikke klar over, var 6 uker da jeg flyttet :) 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har datteren din pendlet med fly annenhver helg fra hun var seks til hun var 18??

Anonymkode: 813a8...377

Omtrent hver tredje helg og i ferier. 

Anonymkode: dccd7...e6f

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville holdt ut et år eller to til. Samtidig ville jeg vært påpasselig med å dokumentere alt av samvær og annet som har med forholdet å gjøre. Bruk tid, planlegg grundig og prøv å holde konfliktnivået så lavt som mulig. Årene går fort, og datteren deres har stadig mer hun skulle ha sagt. 

Anonymkode: dcdcd...09b

Dette.

Anonymkode: e431a...4a6

Skrevet
På 5.2.2019 den 11.07, Anonym bruker skrev:

Egoistisk av foreldrene? For jeg vil hjem til røttene mine? Det er vel strengt talt han som har flyttet til et annet land!! Hun har gått 2 år på skole dit vi skal flytte og er godt kjent med stedet! Far lager krøll fordi det er det jeg vil, og fordi han bare må lage krøll av alt! Selvfølgelig vil jeg forslå en langhelg i mnd pluss feriene men det vet jeg er lite aktuelt! Selv må hun kjøre til sverige annenhver helg! Fordi det ville han.

Jeg sitter selv i en situasjon hvor jeg har måtte tilpasse meg laaangt over hva som er forventet, for at barnet mitt skal ha et godt forhold med sin far. Jeg gjør det fordi jeg selv vokste opp uten pappa da mamma ikke var sterk nok til å være den givende parten. 

Anonymkode: 9843f...1ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...