Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Jeg og xen har et felles barn. Nå har han flyttet til sverige men har adressen sin i Norge. Selv vil jeg flytte til Vestlandet, barnet vil måtte pendle den helgen hun skal til han. Mitt spm er da, kan han nekte meg å flytte? Selv bor han ikke i Norge men jeg vet han vil lage helvette fordi han bor hos sin mor i uka. men jeg vil ikke bo her jeg bor, og vil gjerne tilbake til der jeg kommer fra. hilsen konfliktsky og nervøs mamma Anonymkode: f8888...842
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 Skal barnet pendle annenhver helg??????? Det er jo galskap! Anonymkode: 813a8...377
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 Har du noen slags ‘beviser’ på at han bor i Sverige? På papiret bor han jo i Norge, men hvis du kan bevise at det er han som først flyttet avgårde (mtp å bosette seg der permanent?) står saken din sterkere, vil jeg tro. Ellers syns jeg slett ikke du ber om for mye! Du ønsker bare å flytte hjem, så du har ingenting å være nervøs for. Ikke påta deg din x’ drama om han skulle være vrang en stund, det går nok bra til slutt. Snakk gjerne med en advokat for å sjekke jussen i dette. Anonymkode: 182b8...817
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 Er det galskap? Eneste som er forskjell er at det blir fly i stede for bil. Hun drar jo til sverige annenhver helg nå så jeg skjønner ikke helt hva du mener?? han har selv sagt at han bor i sverige, barnet kan også bekrefte at pappa bor der. Alle vet det, er ingen hemlighet. er ikke ute etter bråk men jeg vil gjerne flytte jeg også, eneste fordelen hans med at jeg bor her er at det er veldig kort vei til hans mor, så det er litt lettere når han skal til sverige. Anonymkode: f8888...842
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #5 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det galskap? Eneste som er forskjell er at det blir fly i stede for bil. Hun drar jo til sverige annenhver helg nå så jeg skjønner ikke helt hva du mener?? han har selv sagt at han bor i sverige, barnet kan også bekrefte at pappa bor der. Alle vet det, er ingen hemlighet. er ikke ute etter bråk men jeg vil gjerne flytte jeg også, eneste fordelen hans med at jeg bor her er at det er veldig kort vei til hans mor, så det er litt lettere når han skal til sverige. Anonymkode: f8888...842 Jeg synes det er galskap å sende et barn som en kasteball fra Vestlandet til Sverige annenhver helg ja! For et stress for barnet ditt! Hadde du syns det var kjekt å dra den strekningen annenhver helg?? Hvor gammel er barnet ditt? Anonymkode: 813a8...377
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #6 Skrevet 5. februar 2019 Hva er forskjellen fra nå da?? Hun drar jo herifra vi bor nå til sverige annenhver helg! Og fordi jeg flytter så er det galskap? Hun er 11 år! Anonymkode: f8888...842
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 5. februar 2019 #7 Skrevet 5. februar 2019 De jeg kjenner som har eksmann som bor så langt fra, har omsorg for barna sine i ferier og langhelger. Det er ikke ofte man har den ordningen dere har. Dette må jo være en stor belastning for barnet ditt?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #8 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva er forskjellen fra nå da?? Hun drar jo herifra vi bor nå til sverige annenhver helg! Og fordi jeg flytter så er det galskap? Hun er 11 år! Anonymkode: f8888...842 Hvor bor du nå da? Er det rett ved svenskegrensen så skjønner jeg det jo. Men det tar jo mye tid å reise, når man flytter så langt bort. Uansett om man "bare" flyr. Det er ikke et blunk å komme fra a til å med fly heller. Hun må jo gjennom venting og sikkerhetskontroll hun også. Helgen hennes blir jo oppspist som bare det, bare for å pendle mellom mor og far. Som sagt, ville du synes det var greit å ha det sånn? Anonymkode: 813a8...377
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #9 Skrevet 5. februar 2019 Nå er det ikke jeg som har flyttet til sverige da!! Ikke ble jeg informert om det før han hadde gjort det heller! men ettersom han kan flytte til et annet land så kan vel jeg bevege meg litt i Norge? Kjøretiden blir den samme ca men det blir med fly. I utgangspunktet er jeg mer for langhelger innimellom og ferier men når han lager bråk foe alt så er det ikke så lett å holde det vennskapelig men også please når han skal ha de Anonymkode: f8888...842
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #10 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nå er det ikke jeg som har flyttet til sverige da!! Ikke ble jeg informert om det før han hadde gjort det heller! men ettersom han kan flytte til et annet land så kan vel jeg bevege meg litt i Norge? Kjøretiden blir den samme ca men det blir med fly. I utgangspunktet er jeg mer for langhelger innimellom og ferier men når han lager bråk foe alt så er det ikke så lett å holde det vennskapelig men også please når han skal ha de Anonymkode: f8888...842 Dette er jo et klassisk eksempel på mor og far som først og fremst tar hensyn til seg selv. Og ungene må bare bli med på lasset! Du skriver ikke hvor du bor pr i dag. Som sagt, er dette rett ved svenskegrensen så er det jo naturlig med en slik ordning dere har hatt. Jeg skjønner du vil flytte på deg du også, men en av dere bør vel tenke barnets beste her. Og skåne henne for det stresset hun vil bli utsatt for. En av dere må jo være voksen! Anonymkode: 813a8...377
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #11 Skrevet 5. februar 2019 bor 1,5 time fra grensa. Jeg bor her jeg bor kun fordi vi bosatte oss her den gangen vi var sammen. nå vil jeg til min familie, han har reist til sverige uten å gi noe videre beskjed om det. Det er vel helt naturlig at når jeg ikke har noen her så vil jeg hjem! Og nei han kommer aldri til å godta noe annet enn sånn det er nå! Aldri er han med på noe med skole, fritidssyssel eller noe, så nå mener du at jeg må ta støiten og bo her når han har flyttet med ny dame til et annet land?? selvfølgelig er det trasig for datteren som snart kan ytre sin mening om hun vil dra eller ikke men hva gjør man da! Anonymkode: f8888...842
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #12 Skrevet 5. februar 2019 Jeg ville holdt ut et år eller to til. Samtidig ville jeg vært påpasselig med å dokumentere alt av samvær og annet som har med forholdet å gjøre. Bruk tid, planlegg grundig og prøv å holde konfliktnivået så lavt som mulig. Årene går fort, og datteren deres har stadig mer hun skulle ha sagt. Anonymkode: dcdcd...09b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #13 Skrevet 5. februar 2019 Så i tillegg til å fly (alene???) annenhver helg så skal hun i tillegg begynne på ny skole og miste alle vennene sine? Vet du hva? Dette dreier seg ikke om deg men om datteren din. Selv om samværspappan ikke har datteren sin som førsteprioritet så bør du det. Anonymkode: 43337...1ce
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #14 Skrevet 5. februar 2019 Vel, siden han bare har henne annenhver helg er det ditt miljø som vektlegges, så ja du kan flytte, dersom flytting er et fornuftig valg. En skal ikke ta lett på å rive 11 åringer ut av miljøet sitt. Om far lager krøll for valget ditt, ender dere opp på et familiesenter i første omgang. De vil ikke ta lett på at Du lar barnet reise så mye som Du alt gjør. Statisisk ender den ene forelderen opp med 100% ansvar i slike situasjoner som du beskriver. Veldig uheldig for barnet. Ekstremt egoistisk av foreldrene. Anonymkode: 9843f...1ab
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #15 Skrevet 5. februar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: bor 1,5 time fra grensa. Jeg bor her jeg bor kun fordi vi bosatte oss her den gangen vi var sammen. nå vil jeg til min familie, han har reist til sverige uten å gi noe videre beskjed om det. Det er vel helt naturlig at når jeg ikke har noen her så vil jeg hjem! Og nei han kommer aldri til å godta noe annet enn sånn det er nå! Aldri er han med på noe med skole, fritidssyssel eller noe, så nå mener du at jeg må ta støiten og bo her når han har flyttet med ny dame til et annet land?? selvfølgelig er det trasig for datteren som snart kan ytre sin mening om hun vil dra eller ikke men hva gjør man da! Anonymkode: f8888...842 Jeg ville uten tvil ventet til barnet mitt ble så gammelt at hun kunne bestemme samværet selv. Hun er nå 11 år. Om en stund kan hun selv bestemme om hun ikke ønsker denne ordningen. Jeg ville holdt ut til da. Anonymkode: 813a8...377
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #16 Skrevet 5. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så i tillegg til å fly (alene???) annenhver helg så skal hun i tillegg begynne på ny skole og miste alle vennene sine? Vet du hva? Dette dreier seg ikke om deg men om datteren din. Selv om samværspappan ikke har datteren sin som førsteprioritet så bør du det. Anonymkode: 43337...1ce Hun har gått på skole der i 2 år før! Det er mange som flyr alene, så det er det minste problemet her i hvertfall! Anonymkode: f8888...842
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #17 Skrevet 5. februar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, siden han bare har henne annenhver helg er det ditt miljø som vektlegges, så ja du kan flytte, dersom flytting er et fornuftig valg. En skal ikke ta lett på å rive 11 åringer ut av miljøet sitt. Om far lager krøll for valget ditt, ender dere opp på et familiesenter i første omgang. De vil ikke ta lett på at Du lar barnet reise så mye som Du alt gjør. Statisisk ender den ene forelderen opp med 100% ansvar i slike situasjoner som du beskriver. Veldig uheldig for barnet. Ekstremt egoistisk av foreldrene. Anonymkode: 9843f...1ab Egoistisk av foreldrene? For jeg vil hjem til røttene mine? Det er vel strengt talt han som har flyttet til et annet land!! Hun har gått 2 år på skole dit vi skal flytte og er godt kjent med stedet! Far lager krøll fordi det er det jeg vil, og fordi han bare må lage krøll av alt! Selvfølgelig vil jeg forslå en langhelg i mnd pluss feriene men det vet jeg er lite aktuelt! Selv må hun kjøre til sverige annenhver helg! Fordi det ville han. Anonymkode: f8888...842
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #18 Skrevet 5. februar 2019 Jeg synes svarene her tar helt av! Ungen er 11 år, hun er tilpasningsdyktig! Det kommer til å gå helt fint! Og du kan like gjerne flytte nå når hun er 11 framfor å vente til hun er 13-14. Bare flytt, HI, det går bra. Jeg lover. Anonymkode: 182b8...817
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #19 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Egoistisk av foreldrene? For jeg vil hjem til røttene mine? Det er vel strengt talt han som har flyttet til et annet land!! Hun har gått 2 år på skole dit vi skal flytte og er godt kjent med stedet! Far lager krøll fordi det er det jeg vil, og fordi han bare må lage krøll av alt! Selvfølgelig vil jeg forslå en langhelg i mnd pluss feriene men det vet jeg er lite aktuelt! Selv må hun kjøre til sverige annenhver helg! Fordi det ville han. Anonymkode: f8888...842 Vi prøver å fortelle deg at dette ikke dreier seg om hva du vil eller hva faren har gjort. Det dreier seg om barndommen til datteren deres. Som dere ser ut til å være på vei til å ødeøegge. Legg følelsene for eksen til side og tenk på hvordan det blir for datteren din. Anonymkode: 43337...1ce
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #20 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Egoistisk av foreldrene? For jeg vil hjem til røttene mine? Det er vel strengt talt han som har flyttet til et annet land!! Hun har gått 2 år på skole dit vi skal flytte og er godt kjent med stedet! Far lager krøll fordi det er det jeg vil, og fordi han bare må lage krøll av alt! Selvfølgelig vil jeg forslå en langhelg i mnd pluss feriene men det vet jeg er lite aktuelt! Selv må hun kjøre til sverige annenhver helg! Fordi det ville han. Anonymkode: f8888...842 Her ville jeg uten tvil ha innblandet familievernkontoret for å få hjelp. Far kan ikke holde på sånn. Du ønsker den klokeste løsningen for barnet ditt, han vil ikke imøtekomme den. Da ville jeg hørt med dem hva du som mor kan ha krav på, når far har reist til et annet land. Ikke sikkert han lenger kan kreve at hun kommer annenhver helg, grunnet avstanden. Det ville jeg VIRKELIG ha undersøkt! Anonymkode: 813a8...377
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #21 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Egoistisk av foreldrene? For jeg vil hjem til røttene mine? Det er vel strengt talt han som har flyttet til et annet land!! Hun har gått 2 år på skole dit vi skal flytte og er godt kjent med stedet! Far lager krøll fordi det er det jeg vil, og fordi han bare må lage krøll av alt! Selvfølgelig vil jeg forslå en langhelg i mnd pluss feriene men det vet jeg er lite aktuelt! Selv må hun kjøre til sverige annenhver helg! Fordi det ville han. Anonymkode: f8888...842 Selvfølgelig skal du flytte. Mine barn har tatt fly i mange år, går helt fint. Siden du nå flytter hjem, skaper du en trygg og stabil hverdag for barnet der dere skal bli boende resten av oppveksten, med masse familie rundt. Kommer til å bli bra for henne - og deg Anonymkode: 1d577...e1f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #22 Skrevet 5. februar 2019 Ikke hør på damene her inne som tror du ødelegger barndommen til ungen din ved å flytte. Flytte har alle mennesker gjort siden tidenes morgen. Og fly kan de også. Min har flydd mellom vest og Østlandet siden hun var seks. Nå er hun 18. Absolutt en helt normal, velutviklet jente på alle vis. Du kan bare flytte, eksmann kan ikke stoppe deg. Anonymkode: dccd7...e6f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #23 Skrevet 5. februar 2019 Følelsene? De er rimelig kalde! Det har ingenting med han å gjøre, det handler om at jeg vil hjem til mine, hun til besteforeldrene sine og nå bort fra her vi bor! Ærlig talt syntes jeg ikke det er egoistisk når jeg kun har bodd her pga kort tid til barnefar. Men når han flytter til sverige? Kjenner jeg blir lei meg oppgitt over hva man skal finne seg i fordi xen gjør som han vil! Anonymkode: f8888...842
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #24 Skrevet 5. februar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her ville jeg uten tvil ha innblandet familievernkontoret for å få hjelp. Far kan ikke holde på sånn. Du ønsker den klokeste løsningen for barnet ditt, han vil ikke imøtekomme den. Da ville jeg hørt med dem hva du som mor kan ha krav på, når far har reist til et annet land. Ikke sikkert han lenger kan kreve at hun kommer annenhver helg, grunnet avstanden. Det ville jeg VIRKELIG ha undersøkt! Anonymkode: 813a8...377 Det har jeg allerede gjort og de sa han hadde en svak sak mtp sverige og tidligere rapporte ting. Men jeg ønsker at man kan ha en vennlig tone, prate sammen og unngå bråk. Jeg har ingen onde hensikter, vil bare flytte Anonymkode: f8888...842
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #25 Skrevet 5. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke hør på damene her inne som tror du ødelegger barndommen til ungen din ved å flytte. Flytte har alle mennesker gjort siden tidenes morgen. Og fly kan de også. Min har flydd mellom vest og Østlandet siden hun var seks. Nå er hun 18. Absolutt en helt normal, velutviklet jente på alle vis. Du kan bare flytte, eksmann kan ikke stoppe deg. Anonymkode: dccd7...e6f Har datteren din pendlet med fly annenhver helg fra hun var seks til hun var 18?? Anonymkode: 813a8...377
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå