Gå til innhold

Er du en som tar frem pekefingeren

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å herregud. Her blander du sammen så til de grader at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne....

Comic relief er for det første noe som skjer internt i en svært liten gruppe som er pålagt taushetsplikt som jobber med traumer og død, når alle har befatning med den samme pasienten. Det kan være snakk om sort humor, men ikke latterliggjøring.

Anonymkode: b700c...d75

Comic relief er vel strengt tatt hentet fra teater/regifaget. Så HI er nærmere enn du tror, hun spiller en rolle og foredrar en monolog, der lettelsen kommer i form av latter selv om bakteppet er alvorlig.

Her er jo ingen blitt latterliggjort, så det er irrelevant. Med mindre kiosk-pasienten selv satt i rommet og hørte HI parodiere henne, da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det tenkte jeg også. Hvertfall på en overvåkning, ikke en oppvåkning. Siden den «spreke» dama også lå på oppvåkningen var hun vel operert hun også, kanskje. Bare litt mer våken? 

Anonymkode: 135db...b42

For å si det sånn, så er oppvåkningen på intensiven, hvertfall på sykehuset her. Der er det noen private rom, samt et større rom med plass til flere. 

Her havner da altså alle som har operert, noen ligger her kun i 30 minutter før de blir flyttet til avdelingen de hører til, andre lenger ut fra behov. 

Jeg har selv lagt på en slik sal flere ganger. Ca 30 minutter etter å ha fjernet mandlene, ett døgn etter et keisersnitt som gikk galt. Ideelt sett skal det være svært stille på en slik avdeling, men noen plasser får mor lov til å ha besøk av far og baby. Jeg selv hadde besøk av min mor mens min samboer var hjemme for å sove.

Det ER latterlig å mase på sykepleier om å kjøpe sjokolade, brus eller andre ting, spesielt når du ser hvilken tilstand den andre pasienten er i! Selvfølgelig henter de drikke til deg om du er tørst, men de er altså ikke din personlige assistent som skal løpe i kiosken for deg, det blir da vann, saft eller det de har tilgjengelig på avdelingen.

At noen ikke evner å se hvor idiotisk HIs medpasient oppførsel var, så sier det vel litt om hvilket servicenivå de selv krever i lignende situasjon. 

Anonymkode: 4a185...d23

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å si det sånn, så er oppvåkningen på intensiven, hvertfall på sykehuset her. Der er det noen private rom, samt et større rom med plass til flere. 

Her havner da altså alle som har operert, noen ligger her kun i 30 minutter før de blir flyttet til avdelingen de hører til, andre lenger ut fra behov. 

Jeg har selv lagt på en slik sal flere ganger. Ca 30 minutter etter å ha fjernet mandlene, ett døgn etter et keisersnitt som gikk galt. Ideelt sett skal det være svært stille på en slik avdeling, men noen plasser får mor lov til å ha besøk av far og baby. Jeg selv hadde besøk av min mor mens min samboer var hjemme for å sove.

Det ER latterlig å mase på sykepleier om å kjøpe sjokolade, brus eller andre ting, spesielt når du ser hvilken tilstand den andre pasienten er i! Selvfølgelig henter de drikke til deg om du er tørst, men de er altså ikke din personlige assistent som skal løpe i kiosken for deg, det blir da vann, saft eller det de har tilgjengelig på avdelingen.

At noen ikke evner å se hvor idiotisk HIs medpasient oppførsel var, så sier det vel litt om hvilket servicenivå de selv krever i lignende situasjon. 

Anonymkode: 4a185...d23

På ditt sykehus ja. HI påstår at hun var så livstruende syk at hun faktisk ikke kunne trilles til intensiven, som på hennes sykehus er i et annet bygg. 

Og det er jo sensasjonen i hele historien! Så vidt meg bekjent flyttes intensivsienter både til andre sykehus, til MR, CT, Rtg, ultralyd osv daglig, uavhengig av antall km korridor, flytid og trsnsportlogistikk. 

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På ditt sykehus ja. HI påstår at hun var så livstruende syk at hun faktisk ikke kunne trilles til intensiven, som på hennes sykehus er i et annet bygg. 

Og det er jo sensasjonen i hele historien! Så vidt meg bekjent flyttes intensivsienter både til andre sykehus, til MR, CT, Rtg, ultralyd osv daglig, uavhengig av antall km korridor, flytid og trsnsportlogistikk. 

Enten det var livstruende eller bare litt ubehagelig: hun var beviselig sykere enn den dama som ville bruke pleieren som ærendsgutt.

Anonymkode: 3c585...b4c

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enten det var livstruende eller bare litt ubehagelig: hun var beviselig sykere enn den dama som ville bruke pleieren som ærendsgutt.

Så du tror ikke at hun gjør den dama verre enn det hun var? Hun sier jo selv at hun liker å overdrive og ironisere for underholdningens del. At den dama ville bruke pleierene som løpegutt, tar jeg med en klype salt.

Anonymkode: e83ad...49f

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du tror ikke at hun gjør den dama verre enn det hun var? Hun sier jo selv at hun liker å overdrive og ironisere for underholdningens del. At den dama ville bruke pleierene som løpegutt, tar jeg med en klype salt.

Og du tror heller ikke på at HI var særlig dårlig. Så ingen av delene stemte, begge var kvikke etter fødselen, begge var høflige og greie og ingen ba om brus og sjokolade.

Ja, det er jo veldig sannsynlig at HI først lyver i sammen en hel novelle av fiktive hendelser, og deretter lurer på om vi syns det var greit eller smakløst at en venninne ikke likte novellen. Jeg sier bare: hvis ikke noe av dette har skjedd, hvorfor blir alle til rettshaverske Helga Hjorth-figurer som mener at noen er blitt misbrukt i skjønnlitteraturen?

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du tror heller ikke på at HI var særlig dårlig.

Jeg har ikke sagt noe om det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...