Tommy72 Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 (endret) Har vært gift i vel 10 år nå, og har 2 flotte fosterbarn. Ekteskapet til min kone er et flott glansbilde utdad, men egentlig dødt følelsesmessig og seksuelt siden år tilbake. Er vel bare sammen pga. barna og venner. I det siste halvåret har jeg følt meg som «17» igjen med følelser for en ny dame, og nylig fått bekreftet dette å være gjensidige følelser. Det har ikke vært utroskap i bildet her. Jeg går nå her å tenker på hva gjør jeg nå? Ikke lett å være rasjonell når følelser både gleder og smerter. Vet at skillsmisse er et veldig stort steg og berører mange. Så hva er rådet dere damer gir meg som mann? Endret 28. januar 2019 av Tommy72 Tilleggsopplysning
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 Kan ekteskapet fikses? VIL du fikse ekteskapet? Min personlige erfaring er at det er helt håpløst å fikse noe som helst så lenge man har noe annet og kanskje bedre som venter. Jeg har vært sammen med mannen min i 14 år, gift i 8. Vi har 3 barn sammen og er fanget av tidsklemme, tidligere utroskap fra mannen, manglende initiativ til familieliv osv osv. Jeg klarer ikke pga ungene å gå. Det er for mange praktiske parametere inni bildet til at det er praktisk gjennomførbart nå. Samtidig vet jo ungene at ståa er dårlig, sånt merker de. Hvor gamle er barna deres? Klarer du å tenke at å gå fra kona er reelt når dere har fosterbarn som helt sikkert trenger tryggheten? Jeg er veldig for at man skal ha det bra selv for å kunne være et bra menneske for andre, samtidig opplever jeg personlig at det er for mange praktiske ting som er vanskelig når man er gift og har barn og hus og hjem og alt som fører med.... Så nei, jeg hadde ikke noe råd å komme med annet enn at du må tenke gjennom hva DU ønsker, og hvordan det kan løses på best mulig måte for alle parter. Noen blir såret, du må bare bestemme deg for om det kommer til å bli verdt det... Anonymkode: e1cc8...512
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #3 Skrevet 28. januar 2019 1 time siden, Tommy72 skrev: Har vært gift i vel 10 år nå, og har 2 flotte fosterbarn. Ekteskapet til min kone er et flott glansbilde utdad, men egentlig dødt følelsesmessig og seksuelt siden år tilbake. Er vel bare sammen pga. barna og venner. I det siste halvåret har jeg følt meg som «17» igjen med følelser for en ny dame, og nylig fått bekreftet dette å være gjensidige følelser. Det har ikke vært utroskap i bildet her. Jeg går nå her å tenker på hva gjør jeg nå? Ikke lett å være rasjonell når følelser både gleder og smerter. Vet at skillsmisse er et veldig stort steg og berører mange. Så hva er rådet dere damer gir meg som mann? Du har tatt til deg fosterbarn. Dersom du blir skilt, vil de måtte flytte til et nytt fosterhjem. Er pikken din virkelig SÅ viktig? Anonymkode: dbed0...265
Optatium Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har tatt til deg fosterbarn. Dersom du blir skilt, vil de måtte flytte til et nytt fosterhjem. Er pikken din virkelig SÅ viktig? Anonymkode: dbed0...265 Nei, vettu sånt sier man ikke. Til HI: det er bare du som vet om det er verdt det eller ikke. Jeg syns ikke du skal ta med denne andre damen i ligningen. Du skal ta ekteskapet du har, studere det i sømmene. Er det verdt å beholde? Vil du? Hvis man vil kan alt fikses, men om man innerst inne ikke vil være med det mennesket, ja da er det ikke noe poeng.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 Utroskap er så mangt, ikke bare sex. Hører du et "forhold" bak ryggen til din kone/samboer/kjæreste og får bekreftet følelser fra din og hennes side hadde jeg ansett det som utroskap. For hvordan kan du ha fått følelser for en annen uten å gi det næring på noen måte bak ryggen til den du er med? Har du prøvd å fikse det du alt er innblandet i? Og tatt ordentlig avstand til den du har fått følelser for? Som regel er gresset grønnest der du vanner det.. Pluss at du har fosterbarn. Hva skal det bli med dem? Men ikke bli i det forholdet du er i dersom du ikke går all-in. Halvhjertede forsøk er håpløse. Anonymkode: 9379b...5c2
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #6 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, Optatium skrev: Nei, vettu sånt sier man ikke. Til HI: det er bare du som vet om det er verdt det eller ikke. Jeg syns ikke du skal ta med denne andre damen i ligningen. Du skal ta ekteskapet du har, studere det i sømmene. Er det verdt å beholde? Vil du? Hvis man vil kan alt fikses, men om man innerst inne ikke vil være med det mennesket, ja da er det ikke noe poeng. Hvorfor sier man ikke sånt...? Dette har jeg sett på nært hold. Hvorfor er hans manglende sexliv viktig nok til at han skal hive fra seg en alvorlig forpliktelse? Og hallo: se på forholdet uten å ta den andre damen inn i ligningen - tror du det finnes en ENESTE voksen mann som blir skilt bare for å være singel? Anonymkode: dbed0...265
Tommy72 Skrevet 28. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan ekteskapet fikses? VIL du fikse ekteskapet? Min personlige erfaring er at det er helt håpløst å fikse noe som helst så lenge man har noe annet og kanskje bedre som venter. Jeg har vært sammen med mannen min i 14 år, gift i 8. Vi har 3 barn sammen og er fanget av tidsklemme, tidligere utroskap fra mannen, manglende initiativ til familieliv osv osv. Jeg klarer ikke pga ungene å gå. Det er for mange praktiske parametere inni bildet til at det er praktisk gjennomførbart nå. Samtidig vet jo ungene at ståa er dårlig, sånt merker de. Hvor gamle er barna deres? Klarer du å tenke at å gå fra kona er reelt når dere har fosterbarn som helt sikkert trenger tryggheten? Jeg er veldig for at man skal ha det bra selv for å kunne være et bra menneske for andre, samtidig opplever jeg personlig at det er for mange praktiske ting som er vanskelig når man er gift og har barn og hus og hjem og alt som fører med.... Så nei, jeg hadde ikke noe råd å komme med annet enn at du må tenke gjennom hva DU ønsker, og hvordan det kan løses på best mulig måte for alle parter. Noen blir såret, du må bare bestemme deg for om det kommer til å bli verdt det... Anonymkode: e1cc8...512 Du beskriver situasjonen bra. Det er mange praktiske parametere i bildet og uansett så gjør barn ting vanskelig når det kommer til noe slikt som dette. Mange er av tanken at når en mann finner seg en ny dame er det pga sex. Sikkert rett i mange tilfeller, men ikke her. Dette er mer møte på følelser, tanker og godt vennskap, men har utviklet seg. Skal si at dette er ingen ideell situasjon å stå i, og er usikker på hva utfallet blir og om ekteskapet kan reddes er vel opp til de i det, men slik det er nå med flere usagte parametere er det ikke slik, takk for ditt svar! 😁
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #8 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, Tommy72 skrev: Du beskriver situasjonen bra. Det er mange praktiske parametere i bildet og uansett så gjør barn ting vanskelig når det kommer til noe slikt som dette. Mange er av tanken at når en mann finner seg en ny dame er det pga sex. Sikkert rett i mange tilfeller, men ikke her. Dette er mer møte på følelser, tanker og godt vennskap, men har utviklet seg. Skal si at dette er ingen ideell situasjon å stå i, og er usikker på hva utfallet blir og om ekteskapet kan reddes er vel opp til de i det, men slik det er nå med flere usagte parametere er det ikke slik, takk for ditt svar! 😁 Og så lenge ekteskapet er følelsesmessig dødt er det vanskelig å fikse når du har hun andre du kan "bruke" til det du mangler hjemme ( og da mener jeg ikke sex) Selv har jeg en elsker, som gir meg det jeg mangler hjemme. Sex kan jeg få av mannen så mye jeg ønsker, men jeg ønsker det ikke. Jeg ønsker anerkjennelse og respekt i hverdagen, og det får jeg ikke. Derfor velger jeg å få det hos en annen. Overhodet ikke ideelt, og jeg vet at så lenge han er et uromoment i mitt liv så vil jeg ikke klare å fikse det jeg har hjemme. Ikke at det er min jobb å fikse det lenger, men du skjønner Håper du finner ut av hva du vil! Anonymkode: e1cc8...512
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #9 Skrevet 28. januar 2019 9 minutter siden, Tommy72 skrev: Mange er av tanken at når en mann finner seg en ny dame er det pga sex. Sikkert rett i mange tilfeller, men ikke her. Dette er mer møte på følelser, tanker og godt vennskap, men har utviklet seg. Kan godt hende at det er følelser og vennskap framfor sex. Men ikke påstå at du ville ha vurdert skilsmisse dersom alternativet var å flytte ut, bo alene, og ikke ha noen backup-plan... Anonymkode: dbed0...265
Tommy72 Skrevet 28. januar 2019 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2019 Jeg forstår. Nå er vel ikke det et forhold en gang med den andre kvinnen. Gode venner som snakker åpent og møter forståelse på hva situasjonen er. Ønsker ikke å gå lenger før situasjonen er avklart, og ønsker ikke noe på si, men da evt forpliktelse. Dette er det enighet om. samtidig har jeg et ønske om å beholde mitt hjem, bo med mine barn, være venn med kona osv. følelsesmessig er det dødt. Vanskelig sette ord på dette her.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #11 Skrevet 28. januar 2019 Mellom barken og veden, heter det. Anonymkode: 5a4ec...df6
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #13 Skrevet 28. januar 2019 17 minutter siden, Tommy72 skrev: samtidig har jeg et ønske om å beholde mitt hjem, bo med mine barn, være venn med kona osv. følelsesmessig er det dødt. Vanskelig sette ord på dette her. Nei, det er lett: følelser "oppstår" ikke i et vakuum. De dyrkes og pleies, og du har valgt å dyrke dem på feil sted. Dine gode samtaler tar du med en annen enn kona. Det er et valg. Ikke kom etterpå og si at det bare døde av seg selv. Dere ble ikke gift kun for å spare penger på boliglånet, dere hadde følelser for hverandre en gang. Jobb med det, du. Gresset er grønnest der du vanner det! Anonymkode: dbed0...265
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #14 Skrevet 28. januar 2019 Er det dødt, så er det dødt. Skal MYE jobb til for å få fikset noe sånt. Mitt råd er skilsmisse, vet det er sikkert mange som er uenig med meg, men men.... Anonymkode: 10992...9c3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #15 Skrevet 28. januar 2019 26 minutter siden, Tommy72 skrev: Du tok ikke den nei 🤔 Hvem tok ikke hva? Anonymkode: 883c8...0ec
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #16 Skrevet 28. januar 2019 Det er vel et ordak som sier at ingen menn går før de har noe annet å gå til, det er derfor du får den tilbakemeldingen du får her. Det er veldig sjelden menn velger å bryte ut av et forhold før de har forelsket seg på nytt. Det gamle forholdet kan humpe og gå i årevis, uten at mannen gjør noe for at det skal bli bedre, men så blir han forelsket da.... Så spørsmålet er vel egentlig hva dere har gjort for å bedre ekteskapet før du ble forelsket i en annen, har dere snakket om det, gått til familieterapi, prøvd å reparere det som ikke er bra? Eller har det bare humpet og gått også ender det med at du bryter ut for å gå til en annen? Nå er det nærmest umulig for deg å jobbe med det gamle forholdet uten at den nye dama er med i regnestykket, for det er henne du vil snakke med, kose med, være sammen med, og da er alle bestrebelser i det gamle forholdet halvhjertet. Ikke lett å gi deg råd, for det er egentlig vanskelig å komme ut av denne "knipa" Anonymkode: c2e9f...611
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #17 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det gamle forholdet kan humpe og gå i årevis, uten at mannen gjør noe for at det skal bli bedre, men så blir han forelsket da.... ...og påstår at "det bare skjedde" og at det gamle forholdet uansett var "dødt". Alt bare kom som fra der blå. Ekteskapet døde av seg selv, det. Anonymkode: dbed0...265
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #18 Skrevet 28. januar 2019 Hvor gamle er barna? Anonymkode: 28c52...030
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #19 Skrevet 28. januar 2019 Hvor mye har du prøvd for å prøve å rette opp hjemme? Har du og kona di hatt en samtale om dette? Føler hun det på samme måte? Og er DU/DERE interessert i å få det til å fungere? Dette er spørsmål man får hos en familieterapeut når første time starter. Nettopp for å få et bilde av hva som faktisk har blitt gjort/ikke gjort. Det er ikke enkelt å komme seg opp igjen når man føler at et ekteskap er dødt, men problemet med mange er at de gir opp med en gang. De orker ikke å ta kampen. Det er ikke sånn at forhold settes på play og deretter går det av seg selv. Det må dyrkes og pleies HELE tiden. Det trenger ikke å være mye i hverdagen, men noen dråper vann hver dag. Du sier at tidsklemma tar dere, og at det er null følelser. Kanskje dere trenger et avbrekk i hverdagen? Dere to. Nå vet ikke jeg hva dere har gjort og ikke gjort, men dette er klassisk tilfelle som de fleste havner i en eller annen gang. Synes ikke du skal gi opp så lett. Synes heller ikke den andre dama skal få så mye plass i hodet eller hjertet ditt. Dette skaper bare kaos. Kona di og barna dine fortjener faktisk en real sjanse og ikke bare at du plutselig fant noen andre du bruker som samtalepartner. De følelsene du har fått for den andre dama er rett og slett noe du lurer deg selv til å tro på. Og derfor blir det du har hjemme enda mer skyggelagt. Å si hva du vil, men utroskap kan være så mangt. Og det du snakker om har for lengst passert min grense for hva jeg definerer som utroskap. Nei finn ut av ting hjemme. Må du snakke med noen så snakk med en kompis eller kollega du stoler på. Ikke ei dame som har følelser for deg og kan føre deg dit hun selv vil. Anonymkode: 1b2ab...54b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #20 Skrevet 28. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du har tatt til deg fosterbarn. Dersom du blir skilt, vil de måtte flytte til et nytt fosterhjem. Er pikken din virkelig SÅ viktig? Anonymkode: dbed0...265 Jeg vet om et par med fosterbarn som ble skilt. Der bor fosterbarnet annenhver uke hos hver av de. Akkurat som så mange andre skilsmissebarn. Anonymkode: 5a8de...346
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #21 Skrevet 28. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor sier man ikke sånt...? Dette har jeg sett på nært hold. Hvorfor er hans manglende sexliv viktig nok til at han skal hive fra seg en alvorlig forpliktelse? Og hallo: se på forholdet uten å ta den andre damen inn i ligningen - tror du det finnes en ENESTE voksen mann som blir skilt bare for å være singel? Anonymkode: dbed0...265 Det er jo en annen faktor bortsett fra manglende sexliv og det er manglende kjærlighet. Skal vi virkelig sette oss til doms over folk som ikke ønsker å leve uten kjærlighet? Anonymkode: 64700...7f4
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #22 Skrevet 28. januar 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo en annen faktor bortsett fra manglende sexliv og det er manglende kjærlighet. Skal vi virkelig sette oss til doms over folk som ikke ønsker å leve uten kjærlighet? Anonymkode: 64700...7f4 Når det er fosterbarn inne i bildet, så må man tenke seg om både 1, 2 og 10 ganger Anonymkode: 96458...8e3
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #23 Skrevet 28. januar 2019 Hvorfor prøver du ikke å redde ekteskapet ditt? Det kommer en hverdag med den nye også. Hvor gamle er barna? Anonymkode: 5a4ec...df6
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. januar 2019 #24 Skrevet 28. januar 2019 Blir barna forflyttet til et annet hjem dersom det blir brudd i det hjemmet de bor i nå? Det er det aller aller viktigste spørsmålet her!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #25 Skrevet 28. januar 2019 Bare du kan ta den besluttingen ved å vurdere og velge å risikere. Det er en risiko å bli og det er en risiko å dra. Selv har jeg vært forelsket på jobb og det blåste over. Jeg er glad jeg ikke dro for hennes del (jeg er en mann). Det var også et forhold som varte i 9 år totalt og jeg forlot henne flere år etter min flørt på jobben. Var singel i 2 år etter det (forlot henne ikke for noen andre.) Det var ingen barn i bildet som forenkler det hele. Jeg tror også at ulykkelige foreldre kan få ulykkelige barn. Det kommer litt an på konfliktnivå og du nevner ikke noe slikt. Jeg var også i et annet forhold med bonusbarn 50% av tiden. Flotte de, men både forhold og gretten x-gubbe gjorde at jeg ville ut. Jeg har nå samboer og to egne barn og er lykkelig. Du har også krav på å prøve å gjøre deg selv lykkelig, men du må ta risikoen og konsekvensen for avgjørelsene (for godt eller vondt). PS: Vet du spurte kvinner, jeg valgte å svare likevel. Lykke til med et vanskelig valg. Anonymkode: 92a2b...3b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå