Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 Tømmer dere lommene på klærne menn kaster til vask? Jeg gjør ikke det.. Om de har kastet sokkene sammenrullet og som en ball til vask, separerer dere sokkene før dere vasker de? Jeg gjør ikke det... Om det ligger skitne sokker på soverommet, som har ligget der leeenge, hiver dere det til vask? Gjør ikke det heller jeg... Slenger mennene klærne i skittentøyet, eller legges det på gulvet? Jeg blir så lei av rotet til mannen. Moren har dullet og gått og plukket opp etter sine gutter dagen lang, noe som har resulterert i blant annet dette👆 Ikke får han fikset ting som skal gjøres heller... Anonymkode: 8933c...c79
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #2 Skrevet 24. januar 2019 Si at heretter må han ta ansvar for å vaske sine egne klær selv. Tilby ham en opplæring. Gi ham en egen skittentøysdunk. Om han ikke vasker klærne sine selv vil han da heller ikke ha rene klær. Anonymkode: 023cc...e4a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 Jeg har ingen problemer med å vaske hans klær, men jeg orker ikke gjøre det jeg nevner over. Er det meningen at jeg må gjøre det for han? I tillegg er klærne hans som en ball i klesskuffen, blir så lei. Føles ut som jeg må kjefte på en 14 åring.. Anonymkode: 8933c...c79
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 Jeg tømmer ikke lommer til verken mannen eller barna. Mannen kaster sokkene pent utrettet til vask, er verre med sønnen, han kaster de sammenrullet. Har prøvd å vaske de sånn, men det blir bare merarbeid på meg, da de ikke blir rene sånn, og må vaskes på nytt. Plukker ikke opp klær fra soverommene eller andre rom for øvrig, verken mannens eller ungenes (har tenåringer) Mannen hiver klær i skittentøyskurven, det gjør ikke alltid ungene. Hender jeg har vasket omtrent alt av klær, og kommer nederst i den dunken med hvite klær, hvor det ligger sorte sokker, de blir da liggende, evt flyttet og ikke vasket før ved neste anledning. (dette gjelder stort sett alltid mannens). Jeg duller ikke med mannen, og heller ikke med ungene. Sønnen har begynt å vaske sine egne klær når han har behov for det. Anonymkode: 92575...623
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #5 Skrevet 24. januar 2019 Mannen min har en autistisk tilnærming til klesvask, og han kan eksplodere hvis jeg har, ved en glipp, vasket svarte sokker sammen med mørkt 40. Nåde meg hvis en ullsokk har havnet sammen med mørkt 60. Og jeg burde nok brenne i helvette fordi jeg ikke retter klærne før de henges til tørk, men gjør det når klærne er tørre istede (liker ikke stikke armene mine inn i kalde, våte klær) T-shortene hans skal brettes slik at trykken vises når de ligger i skapet, og hvis jeg flytter på en av boksene med skittent tøy på vaskerommet, må jeg bare være klar over at jeg ødelegger hans system, ikke tar hensyn til han og han mener jeg flytter ting med vilje bare for å være Jævlig. Forøvrig sorteres tøy i 8 kategorier her hos oss. Anonymkode: 359f4...bf4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen min har en autistisk tilnærming til klesvask, og han kan eksplodere hvis jeg har, ved en glipp, vasket svarte sokker sammen med mørkt 40. Nåde meg hvis en ullsokk har havnet sammen med mørkt 60. Og jeg burde nok brenne i helvette fordi jeg ikke retter klærne før de henges til tørk, men gjør det når klærne er tørre istede (liker ikke stikke armene mine inn i kalde, våte klær) T-shortene hans skal brettes slik at trykken vises når de ligger i skapet, og hvis jeg flytter på en av boksene med skittent tøy på vaskerommet, må jeg bare være klar over at jeg ødelegger hans system, ikke tar hensyn til han og han mener jeg flytter ting med vilje bare for å være Jævlig. Forøvrig sorteres tøy i 8 kategorier her hos oss. Anonymkode: 359f4...bf4 Det måå være tull? Anonymkode: 8933c...c79
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #7 Skrevet 24. januar 2019 Jeg har sagt klart ifra til gubben her at klærne ikke blir vasket om de ikke ligger i skittentøyskurven. Guttungen på 11år har fått samme beskjed. Her om dagen hadde han mistet en sokk på gulvet på vei fra soverommet til badet på morran og den sokken lå like fint da han kom hjem, selv om jeg hadde vasket en 60-vask den dagen. Sokker og undertøy skal også rettes ut før det legges til vask i egen kurv og jeg vasker alltid hendene etter å ha flyttet det over i maskinen! Anonymkode: 36b4f...d71
gale damen Skrevet 24. januar 2019 #8 Skrevet 24. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen min har en autistisk tilnærming til klesvask, og han kan eksplodere hvis jeg har, ved en glipp, vasket svarte sokker sammen med mørkt 40. Nåde meg hvis en ullsokk har havnet sammen med mørkt 60. Og jeg burde nok brenne i helvette fordi jeg ikke retter klærne før de henges til tørk, men gjør det når klærne er tørre istede (liker ikke stikke armene mine inn i kalde, våte klær) T-shortene hans skal brettes slik at trykken vises når de ligger i skapet, og hvis jeg flytter på en av boksene med skittent tøy på vaskerommet, må jeg bare være klar over at jeg ødelegger hans system, ikke tar hensyn til han og han mener jeg flytter ting med vilje bare for å være Jævlig. Forøvrig sorteres tøy i 8 kategorier her hos oss. Anonymkode: 359f4...bf4 Han hadde umiddelbart blitt ansvarlig for å utføre alt av klesvask helt selv. Makan!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #9 Skrevet 24. januar 2019 Det trenger jeg ikke, han fikser slikt selv og vi bytter selvsagt på å ta klesvasken. Det er en kjip jobb som vi rulerer på. Anonymkode: 071ef...9fe
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #10 Skrevet 24. januar 2019 Jepp jeg sjekker alltid lommer. Jeg vet at han også gjør det, men jeg MÅ sjekke en ekstra gang. Han er snekker pg det er mye rart i de lommene. En sjelden gang finner jeg både skruer og spiker. Ellers må han selv putte alt i RIKTIG skittentøys kurv. Måtte spørre både han og barna ( store) om de var fargeblinde en gang. ( var helt seriøs og de skjønte ingenting. DE var jo IKKE fargeblinde, hvordan kunne jeg påstå noe sånt) Så måtte jo spørre de om de ser forskjell på svart, hvit og andre farger. For klærne havner ikke i riktig skittenkurv. De har skjerpet seg veldig!!!! Anonymkode: 733f1...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #11 Skrevet 24. januar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen min har en autistisk tilnærming til klesvask, og han kan eksplodere hvis jeg har, ved en glipp, vasket svarte sokker sammen med mørkt 40. Nåde meg hvis en ullsokk har havnet sammen med mørkt 60. Og jeg burde nok brenne i helvette fordi jeg ikke retter klærne før de henges til tørk, men gjør det når klærne er tørre istede (liker ikke stikke armene mine inn i kalde, våte klær) T-shortene hans skal brettes slik at trykken vises når de ligger i skapet, og hvis jeg flytter på en av boksene med skittent tøy på vaskerommet, må jeg bare være klar over at jeg ødelegger hans system, ikke tar hensyn til han og han mener jeg flytter ting med vilje bare for å være Jævlig. Forøvrig sorteres tøy i 8 kategorier her hos oss. Anonymkode: 359f4...bf4 Vet ikke om jeg tror helt på denne! Ikke overrasket over han (syke folk finnes jo) men overrasket over deg som tollerer dette. (Hvis sant) Anonymkode: 733f1...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #12 Skrevet 24. januar 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tømmer dere lommene på klærne menn kaster til vask? Jeg gjør ikke det.. Om de har kastet sokkene sammenrullet og som en ball til vask, separerer dere sokkene før dere vasker de? Jeg gjør ikke det... Om det ligger skitne sokker på soverommet, som har ligget der leeenge, hiver dere det til vask? Gjør ikke det heller jeg... Slenger mennene klærne i skittentøyet, eller legges det på gulvet? Jeg blir så lei av rotet til mannen. Moren har dullet og gått og plukket opp etter sine gutter dagen lang, noe som har resulterert i blant annet dette👆 Ikke får han fikset ting som skal gjøres heller... Anonymkode: 8933c...c79 Min mann er helt lik. Ikke gjør han noe hjemme heller. Jeg kan be han gjøre noe, og det kan faktisk ta flere måneder før han gjør det. Hvis jeg prøver å gjøre det for han, kommer han dultende bak meg og sier at han skulle jo gjøre det! 🤦♀️ Han har blitt dullet hele livet av moren. Vi har vært sammen i 9 år, og jeg elsker han over alt på jord. Han har mange gode egenskaper, men å ta vare på hus og hjem, det kan han absolutt ikke. Men med mye mas har han sakte men sikkert blitt bedre med årene. Anonymkode: 0e6f5...f98
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #13 Skrevet 24. januar 2019 Jeg vasker bare klær som ligger på vaskerommet, og penger som ligger i lomme tilfaller meg (jeg har en sparebøsse på vaskerommet). Har både mann, to gutter i tenårene og to jenter på barneskolen, så de må ta noe ansvar selv ja. Jeg hverken vrenger eller ordner, klærne blir vasket akkurat sånn som de blir lagt til vask. De lærer på den harde måten, plutselig er det ingen rene klær men masse møkkete liggende på gulvet på rommet, på badet eller andre steder, og da fylles vaskerommet opp Jeg synes det er helt greit å vaske klærne, men de må få de til vask selv. Mannen gjør jobben helt greit, tenåringene kommer seg... Anonymkode: 7aa51...f29
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #14 Skrevet 24. januar 2019 Har 6 hyller som skittentøy legges i etter kategori. Og det klarer mannen å følge. Begge vasker og jeg bretter. Alle sokker henges opp i par mens de tørker( har to hengere fra ikea) han får sine klær på en stol og legger i skapet selv, eldste på 5 år legger klærne sine på plass og jeg legger på plass mitt og 2 åringen sine klær. Jeg vasker som regel 30 grader og ull. Mannen bretter sokkene sine og jeg bretter de ut hvis jeg finner de når jeg vasker. Han gjør det slik at par blir vasket samtidig. Anonymkode: 9bc7a...1bb
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #15 Skrevet 24. januar 2019 Mannen vasker stort sett alt av klær når han er hjemme, men ingen av oss plukker opp klær etter hverandre. Ligger de ikke i kurven skal de vel ikke vaskes. Anonymkode: f064a...ad4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #16 Skrevet 24. januar 2019 Mannen vasker klærne sine selv, så da må han gjøre akkurat som han vil. Anonymkode: 8df99...431
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #17 Skrevet 24. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mannen min har en autistisk tilnærming til klesvask, og han kan eksplodere hvis jeg har, ved en glipp, vasket svarte sokker sammen med mørkt 40. Nåde meg hvis en ullsokk har havnet sammen med mørkt 60. Og jeg burde nok brenne i helvette fordi jeg ikke retter klærne før de henges til tørk, men gjør det når klærne er tørre istede (liker ikke stikke armene mine inn i kalde, våte klær) T-shortene hans skal brettes slik at trykken vises når de ligger i skapet, og hvis jeg flytter på en av boksene med skittent tøy på vaskerommet, må jeg bare være klar over at jeg ødelegger hans system, ikke tar hensyn til han og han mener jeg flytter ting med vilje bare for å være Jævlig. Forøvrig sorteres tøy i 8 kategorier her hos oss. Anonymkode: 359f4...bf4 Hadde dette vært min mann hadde han pinadø fått vaske klean sine sjøl🎼 Anonymkode: 39e68...4c8
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #18 Skrevet 24. januar 2019 1 time siden, gale damen skrev: Han hadde umiddelbart blitt ansvarlig for å utføre alt av klesvask helt selv. Makan! Joda, han sorterer, fyller i maskinen og henger det opp. Så må jeg brette og legge på plass. Og her vaskes etter skippertaksmetoden, så i dag har jeg brettet 5 maskiner med klær. Og ja; klesvask er primært hans greie. Hvis jeg setter på klær, sjekker han hvilket program jeg bruker, spør hva jeg vasker (som om det har noe å si når maskinen har gått i 20 min) sjekker at jeg har tømt filteret i tørketrommelen, og minner meg på at kammeret som samler opp vann må tømmes flere ganger når man bruker trommelen.. hver gang! Av og til skynder jeg meg å sette på en maskin med klær før han skal vaske, bare for å irritere han. Han blir stressa av at jeg bruker maskinen. Som han sa en gang;» jeg tror faktisk det er best at jeg tar ansvar for klesvasking her i huset» Jeg hadde lagt en hau med hvitt sengetøy oppå kassen med mørkt 40😳🤣 Anonymkode: 359f4...bf4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #19 Skrevet 24. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mannen min har en autistisk tilnærming til klesvask, og han kan eksplodere hvis jeg har, ved en glipp, vasket svarte sokker sammen med mørkt 40. Nåde meg hvis en ullsokk har havnet sammen med mørkt 60. Og jeg burde nok brenne i helvette fordi jeg ikke retter klærne før de henges til tørk, men gjør det når klærne er tørre istede (liker ikke stikke armene mine inn i kalde, våte klær) T-shortene hans skal brettes slik at trykken vises når de ligger i skapet, og hvis jeg flytter på en av boksene med skittent tøy på vaskerommet, må jeg bare være klar over at jeg ødelegger hans system, ikke tar hensyn til han og han mener jeg flytter ting med vilje bare for å være Jævlig. Forøvrig sorteres tøy i 8 kategorier her hos oss. Anonymkode: 359f4...bf4 Haha, er nesten som meg det😂🙈 Men dessverre har jeg ikke plass til mer enn to skittentøysdunker, så det blir sortert når jeg skal vaske klær. Jeg må vrenge klær før jeg henger de opp(de skal i utgangspunktet være vrengt når de legges i skittentøyskurven), alle klær henges opp i ett system(mannen slipper å hjelpe meg, han bare ødelegger systemet😂), jeg har stålkontroll på hva som skal vaskes på hvilken grad, klær brettes på min måte og ellers har jeg kontroll på alt som gjelder klesvask👍 Mannen er fritatt for all klesvask😂 Anonymkode: d225d...b26
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #20 Skrevet 24. januar 2019 Bare jeg som vasker klær i huset, og det er helt ok. Det meste havner i skittentøyskurven men når jeg skal sette på en 60 grader hender det jeg går en kjapp runde på soveromnene og plukker med meg det jeg finner. Skjemmer nok bort familien akkurat m klesvask. Anonymkode: 9e802...000
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #21 Skrevet 24. januar 2019 Vi har et sorteringssystem for skittentøy. Seks kategorier. Alle, både barn og voksne, tømmer lommer og retter ut sokker før det legges i dunken. Det hender det skjer en glipp, men stort sett følger alle systemet. Det er mest mannen som vasker tøy, men han dobbeltsjekker ikke før vask. Sokker og annet skittentøy på gulvet fikk en enkel løsning hos oss. Det var et stort irritasjonsmoment før, både klær og lekeri de fleste rom. Men da vi fikk en robotstøvsuger i hver etasje, som kjører rundt i alle rommene (utenom badene) i huset hver formiddag, så har både voksne og barn sluttet å legge fra seg ting på gulvet. Hvis det er noe på gulvet plukkes det opp før leggetid. Og siden ingen liker å rydde så har de langt på vei sluttet å rote. 🥳🎉😆 Endelig har vi et relativt rent og ryddig hus jevnt over! Anonymkode: ceb2f...859
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #22 Skrevet 24. januar 2019 Jeg slenger det som ligger i skittentøyskurven inn ivaskemaskinen. Hvordan det ser ut eller hva det har i lommer må eier stå til ansvar for. Aner ikke hvor mange ganger jeg sa dette når jeg bodde med en mann som hadde to barn. Etter en mobil ble vasket ble det bedre en liten stund, men mye rart som ble vasket. Ene barnet fikk beskjed av faren å vaske tøyet sitt selv, hun vasket ikke tøy på 8mnd. Da flyttet jeg ut, så aner ikke om hun har noe rent tøy lengre. Jeg er nok ikke nok kjærringemne når det komme til å vaske tøy. Her går alt inn og alle må ordne sitt eget tøy før de slenger det til vask. Sortererbae honkler, vanlig tøy og pentøy (ull har vi ikke) Anonymkode: ee99e...481
MrGoodMan Skrevet 24. januar 2019 #23 Skrevet 24. januar 2019 Kona har hovedansvaret, men jeg slenger på ei maskin i ny og ne. Eller får beskjed om å sette på, legger over i tørketrommel evt henge opp. Siden kona stort sett legger seg før meg så hender det at jeg tømmer maskinene før jeg legger meg. Bretter klær, men har fått stryk-karakter på sokke-paring så det slipper jeg. De klærne jeg ønsker at skal vaskes legger jeg i en skittentøys-kurv. Forventer ikke at andre skal sjekke om jeg har vært smart nok til å tømme lommene. Er vel stort sett bare ett og annet plekter som har ramla ut i vask Når de eldste bodde hjemme så vasket de sine egne klær fra 15-årsalderen. Så slapp vi maset om at VI ikke hadde ordnet rent tøy til dem. Har forresten 2 vaskemaskiner på vaskerommet. Det gjør vei i vellinga når skittentøyshaugen skal unna i en fei Ett par tips til noen av dere damer som har kommentert her må vel være å stille litt krav eller evt be mannfolka vaske sine egne klær. Jeg er ikke noen perfekt utgave av manne-sorten, men jeg er kona evig takknemlig for alle slike ting jeg slipper å gjøre. Og jeg gir uttrykk for det.
Mostly Harmless Skrevet 24. januar 2019 #24 Skrevet 24. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Joda, han sorterer, fyller i maskinen og henger det opp. Så må jeg brette og legge på plass. Og her vaskes etter skippertaksmetoden, så i dag har jeg brettet 5 maskiner med klær. Og ja; klesvask er primært hans greie. Hvis jeg setter på klær, sjekker han hvilket program jeg bruker, spør hva jeg vasker (som om det har noe å si når maskinen har gått i 20 min) sjekker at jeg har tømt filteret i tørketrommelen, og minner meg på at kammeret som samler opp vann må tømmes flere ganger når man bruker trommelen.. hver gang! Av og til skynder jeg meg å sette på en maskin med klær før han skal vaske, bare for å irritere han. Han blir stressa av at jeg bruker maskinen. Som han sa en gang;» jeg tror faktisk det er best at jeg tar ansvar for klesvasking her i huset» Jeg hadde lagt en hau med hvitt sengetøy oppå kassen med mørkt 40😳🤣 Anonymkode: 359f4...bf4 Vet du, jeg hadde overlatt ansvaret for klesvasken til ham helt frem til klesskapet, og så hadde jeg lent meg tilbake og nytt hvordan skapet på magisk vis fylte seg med rene klær. Når han er så rigid på hvordan en oppgave skal utføres, er det best han tar hele jobben selv. Høres ikke ut som samarbeid helt er hans greie...
prekæs Skrevet 24. januar 2019 #25 Skrevet 24. januar 2019 (endret) Ingen driver med sortering, men legger klærne vaskeklare på vask. Hvem som setter på vasken er tilfeldig, ser behovet begge to. Klærne legges også sammen av den det passer for der og da. Endret 24. januar 2019 av prekæs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå