Gå til innhold

Dyrt med tenåringer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Det du sier er at for å drive med hest, motorsport og slalom på høyt nivå så må barna ha rike foreldre. Folk med vanlige inntekter har jo ikke råd til dette.

Heg sier ikke at man må. Jeg sier bare at det er mange som bruker så mye siden noen mente det ikke gikk ann. MEN skal du drive med hest på høyt nivå kommer du ikke unna at det koster i  mange hundretusen kr klassen. De andre idrettene er det kanskje mulig å hevde seg i med mindre budsjett, det vet jeg for lite om.

Anonymkode: 646e0...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er deres liv. Ja, det er vanvittig store summer, men vi vet ikke hva slags aktiviteter det er snakk om, og de investerer tydeligvis i barna sine på mange måter. For alt du vet kan det hende de gir mye til veldedighet i tillegg.

Det er nok en del misunnelse ute og går her. 

Anonymkode: e55a7...34f

Hvorfor regner du med at jeg er misunnelig?

Anonymkode: 650e9...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor regner du med at jeg er misunnelig?

Anonymkode: 650e9...f41

Det er jo standardsvar når noen er uenige. Jeg mener også at det forbruket er helt hinsides, men er overhodet ikke misunnelig. Å beskylde folk for å være misunnelige er vel en måte å forsvare forbruket på. Lettere å tenke at alle andre bare er misunnelige enn å se seg selv i speilet...!

Anonymkode: b2208...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gode skoler, for oss en investering i fremtiden og ikke sløsing. Alle har fått bedre utbytte av skolen etter at de byttet.

Anonymkode: 646e0...4e3

Hyggelig at du ser verdien av en god skole og utdanning, spesielt siden dere mangler det selv.

Dessuten er det virkelig bare skryt. Du skriver at du skulle ønske at dine barn var billigere i drift. Det stemmer ikke. Du koser deg faktisk med at dine barn kan velge fra øverste hylle og likevel er det ingen fare at det velter økonomien. Det er forskjell mellom hovedinnlegg og ditt. HI må faktisk kutte ned på eget forbruk slik at barna få det de trenger. Hos deg får alle, inkludert deg selv, alt de peker på.

Anonymkode: d4621...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er kvalmt med det? Ingen av våre barn er bortskjemt eller utakknemlige som jeg ser mange andre barn er.

Anonymkode: 646e0...4e3

Det som er litt kvalmt er kanskje det store behovet ditt for å fremheve hvor mye penger dere tjener. Hvis du ikke skjønner hva jeg mener, så les innlegget ditt en gang til.

Anonymkode: 51224...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hyggelig at du ser verdien av en god skole og utdanning, spesielt siden dere mangler det selv.

Dessuten er det virkelig bare skryt. Du skriver at du skulle ønske at dine barn var billigere i drift. Det stemmer ikke. Du koser deg faktisk med at dine barn kan velge fra øverste hylle og likevel er det ingen fare at det velter økonomien. Det er forskjell mellom hovedinnlegg og ditt. HI må faktisk kutte ned på eget forbruk slik at barna få det de trenger. Hos deg får alle, inkludert deg selv, alt de peker på.

Anonymkode: d4621...78e

Nei alle får ikke alt de peker på hos oss, i det daglige lever vi nøkternt og normalt i forhold til andre ting en de jeg har nevnt. Vi går sjelden/nesten aldri ut å spiser /på cafe i hverdagen, drar nesten aldri på kjøpesenter for å slå ihjel tid (og kjøpe ting man ikke trenger), spiller på pengespill (Lotto etc, som mange har som fast rutine) eller shopping generelt.

Anonymkode: 646e0...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei alle får ikke alt de peker på hos oss, i det daglige lever vi nøkternt og normalt i forhold til andre ting en de jeg har nevnt. Vi går sjelden/nesten aldri ut å spiser /på cafe i hverdagen, drar nesten aldri på kjøpesenter for å slå ihjel tid (og kjøpe ting man ikke trenger), spiller på pengespill (Lotto etc, som mange har som fast rutine) eller shopping generelt.

Anonymkode: 646e0...4e3

Beklager, men du har tydeligvis store skylapper, for det du beskriver er på ingen måte en normal og nøktern livsstil

Anonymkode: 650e9...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...