Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 Han nekter dåp noe jeg syntes er drit kjipt da vi døpte nr 1. Dette er nr 2 det gjelder som kommer i vår... Han var helt enig i å døpe nr 1 men han har plutselig begynt å hate kirken..... Han sier jeg kan godt døpe nr 2 men han vil ikke ha noe med dåpsfeiringen å gjøre.. vi er samboere og har det kjempe fint sammen å har det veldig koselig med barn nr 1 og nr 2 er veldig ønsket... er jeg overdramatisk som syntes det er kjipt å ikke ha mannen der ? Anonymkode: a674e...5ef
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #2 Skrevet 13. januar 2019 Neida. Bare ha dåpen uten ham Anonymkode: 91449...8d9
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #3 Skrevet 13. januar 2019 Kan dere ha navnefest/velkomstfest i stedet? Anonymkode: 139a0...dad
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Må være greit å ikke ønske kirkelig dåp av ungene sine. Anonymkode: ee827...e1b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må være greit å ikke ønske kirkelig dåp av ungene sine. Anonymkode: ee827...e1b Men da får man bli hjemme. Anonymkode: 91449...8d9
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 Da hadde jeg døpt uten ham. Anonymkode: 0b472...726
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da får man bli hjemme. Anonymkode: 91449...8d9 Eh.. du er jo helt fjern. Anonymkode: 58509...81b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #8 Skrevet 13. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh.. du er jo helt fjern. Anonymkode: 58509...81b Klarer du ikke å skrive noe annet enn det? Han var med på dåp nr 1. De fikk et barn til - han snur plutselig og har blitt sinnsyk. Hun får døpe barn nr 2 uten ham hvis jan skal være så sær? Anonymkode: 91449...8d9
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #9 Skrevet 13. januar 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han nekter dåp noe jeg syntes er drit kjipt da vi døpte nr 1. Dette er nr 2 det gjelder som kommer i vår... Han var helt enig i å døpe nr 1 men han har plutselig begynt å hate kirken..... Han sier jeg kan godt døpe nr 2 men han vil ikke ha noe med dåpsfeiringen å gjøre.. vi er samboere og har det kjempe fint sammen å har det veldig koselig med barn nr 1 og nr 2 er veldig ønsket... er jeg overdramatisk som syntes det er kjipt å ikke ha mannen der ? Anonymkode: a674e...5ef Religion er et samvittighetsspørsmål. Å gå i kirka er del av dette, og jeg har i alle fall vært i min siste barnedåp, hvis du vil vite det...! Så det kan du ikke tvinge ham til. Jeg syns HAN er kjemperaus som tillater at du døper hans barn. Og så syns jeg du er storforlangende hvis du mener at han på toppen av det hele skal hjelpe deg med å gjøre noe han er imot. Anonymkode: 62df1...e31
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #10 Skrevet 13. januar 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må være greit å ikke ønske kirkelig dåp av ungene sine. Anonymkode: ee827...e1b Hadde det vært sånn med nr 1 også hadde ingen av dem blitt døpt jeg vil ha dåp på nr 2 fordi vi begge døpte nr 1 sammen... moren hans og min far holdt dåpen og de vil holde dåp nr 2 også.... moren hans gleder seg veldig til sånne ting.... HI Anonymkode: a674e...5ef
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #11 Skrevet 13. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Religion er et samvittighetsspørsmål. Å gå i kirka er del av dette, og jeg har i alle fall vært i min siste barnedåp, hvis du vil vite det...! Så det kan du ikke tvinge ham til. Jeg syns HAN er kjemperaus som tillater at du døper hans barn. Og så syns jeg du er storforlangende hvis du mener at han på toppen av det hele skal hjelpe deg med å gjøre noe han er imot. Anonymkode: 62df1...e31 Han er raus som tillater hi å døpe sitt barn? Han har større rett til å bestemme dette da? Anonymkode: 0b36f...346
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #12 Skrevet 13. januar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Religion er et samvittighetsspørsmål. Å gå i kirka er del av dette, og jeg har i alle fall vært i min siste barnedåp, hvis du vil vite det...! Så det kan du ikke tvinge ham til. Jeg syns HAN er kjemperaus som tillater at du døper hans barn. Og så syns jeg du er storforlangende hvis du mener at han på toppen av det hele skal hjelpe deg med å gjøre noe han er imot. Anonymkode: 62df1...e31 Jeg kommer ikke til å tvinge han men jeg lurte på om jeg var overdramatisk som syntes det er kjipt uten han.. Han kommer ikke til å bli presset til noe som helst han ikke ønsker. HI Anonymkode: a674e...5ef
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #13 Skrevet 13. januar 2019 Hvorfor vil du ha dåp? Har du et religiøst motiv? Hvis du ikke ut et religiøst motiv så synes jeg at du skal høre på han når han er så tydelig i mot det. For å ønske barnet velkommen i familien og holde fest for det så kan dere ha navnefest. Et kompromi for begge. Om det ikke er ønskelig med navnefest ville jeg bare droppet det og latt barnet bestemme selv i fremtiden. Jeg synes det er stusselig å utføre en dåp når den ene er så tydelig i mot det. Om det blir gjennomført er det ikke sikkert dere klarer å jobbe dere forbi det i fremtiden. Det kommer alltid til å være en elefant i rommet der den ene har tatt en stor avgjørels uten hensyn til den andre. Jeg har selv et barn som er døpt og et barn som har hatt navnefest. For ungene er det det samme, de er begge holdt en fest for og ønsket velkommen. Vi har masse bilder fra begge festene og minste hadde dåpskjolen på som er den tradisjonen vi valgte å videreføre. Anonymkode: 391c0...10f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #14 Skrevet 13. januar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor vil du ha dåp? Har du et religiøst motiv? Hvis du ikke ut et religiøst motiv så synes jeg at du skal høre på han når han er så tydelig i mot det. For å ønske barnet velkommen i familien og holde fest for det så kan dere ha navnefest. Et kompromi for begge. Om det ikke er ønskelig med navnefest ville jeg bare droppet det og latt barnet bestemme selv i fremtiden. Jeg synes det er stusselig å utføre en dåp når den ene er så tydelig i mot det. Om det blir gjennomført er det ikke sikkert dere klarer å jobbe dere forbi det i fremtiden. Det kommer alltid til å være en elefant i rommet der den ene har tatt en stor avgjørels uten hensyn til den andre. Jeg har selv et barn som er døpt og et barn som har hatt navnefest. For ungene er det det samme, de er begge holdt en fest for og ønsket velkommen. Vi har masse bilder fra begge festene og minste hadde dåpskjolen på som er den tradisjonen vi valgte å videreføre. Anonymkode: 391c0...10f Han er redd for selve bygningen ... Han tok det veldig tungt da han mistet farfaren sin i høst. Jeg har sagt at han kan droppe kirka helt og bare ta med barnet på 6 med til feiringa og at det ikke er noe problem. Men det vil han ikke fordi han har ikke lyst å forklare moren sin at han har blitt redd for kirka i voksen alder. For meg er det kun viktig at han er der i selve feiringen etterpå men ikke i selve kirka men han er flau over frykten sin så han vil heller da si til alle at han er syk. Vi har snakket om navnefest men han er da redd for spørsmål om hvorfor vi ikke gjorde det kirkelig å jeg ønsker ikke presse han til å måtte fortelle dette til sin familie ( min familie vet dette da min nevø hadde dåp hvor vi kun møtte opp i feiringa etterpå) Hilsen HI Anonymkode: a674e...5ef
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #15 Skrevet 13. januar 2019 Hvis han ikke vil fordi han er redd bygningen blir det noe annet enn at det strider med hans livssyn. En eller annen gang blir han jo nødt å gå inn i en kirke. Dåp er da en super anledning. Blir sikkert verre hvis neste gang blir en ny begravelse. Anonymkode: c18a5...06c
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #16 Skrevet 13. januar 2019 Jeg har ikke lese alt jeg, men hvorfor ønsker han forskjellsbehandle barna og hvordan tenker han forklare barna dette når de blir store? Anonymkode: 7cfcf...834
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #17 Skrevet 13. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke lese alt jeg, men hvorfor ønsker han forskjellsbehandle barna og hvordan tenker han forklare barna dette når de blir store? Anonymkode: 7cfcf...834 Han er redd for bygningen.. Vell det er noe han må forklare i år da førstemann vet hva dåp er og at hun selv ble døpt og har uttrykt at hun gleder seg til å se babyen i magen i dåpskjolen hennes..... Anonymkode: a674e...5ef
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #18 Skrevet 13. januar 2019 Det skjønner jeg godt. Ingen av våre barn er døpt da vi ikke er kristne. Synes det er tåpelig at folk som ikke er kristne døper sine barn i kirken. Navnefest er også noe tull da det bare er en etterligning av et religiøst ritualet. Så bra mannen har fått prinsipper tenker jeg. Anonymkode: 83a2c...bea
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #19 Skrevet 13. januar 2019 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde det vært sånn med nr 1 også hadde ingen av dem blitt døpt jeg vil ha dåp på nr 2 fordi vi begge døpte nr 1 sammen... moren hans og min far holdt dåpen og de vil holde dåp nr 2 også.... moren hans gleder seg veldig til sånne ting.... HI Anonymkode: a674e...5ef Det blir dåp. La han komme til selskapet bare. Hehe. Men han klarer vel å sitte i kirken i en time ass. Selvom man ikke er kirkegjenger, så kan man synes at det er stas å døpe barna sine i kirken. Samme med bryllup. Teit å døpe den ene men ikke den andre. Jeg var den enste i klassen som ikke var døpt.Har alltid synes det var leit. Jeg døpte meg i voksen alder. Anonymkode: b5335...00e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #20 Skrevet 13. januar 2019 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klarer du ikke å skrive noe annet enn det? Han var med på dåp nr 1. De fikk et barn til - han snur plutselig og har blitt sinnsyk. Hun får døpe barn nr 2 uten ham hvis jan skal være så sær? Anonymkode: 91449...8d9 Han har ikke blitt sinnsyk. Han har ombestemt seg. HI kan ikke tvinge samboer til å være med på dåp. Anonymkode: 5f4b2...b47
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #21 Skrevet 13. januar 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er redd for selve bygningen ... Han tok det veldig tungt da han mistet farfaren sin i høst. Jeg har sagt at han kan droppe kirka helt og bare ta med barnet på 6 med til feiringa og at det ikke er noe problem. Men det vil han ikke fordi han har ikke lyst å forklare moren sin at han har blitt redd for kirka i voksen alder. For meg er det kun viktig at han er der i selve feiringen etterpå men ikke i selve kirka men han er flau over frykten sin så han vil heller da si til alle at han er syk. Vi har snakket om navnefest men han er da redd for spørsmål om hvorfor vi ikke gjorde det kirkelig å jeg ønsker ikke presse han til å måtte fortelle dette til sin familie ( min familie vet dette da min nevø hadde dåp hvor vi kun møtte opp i feiringa etterpå) Hilsen HI Anonymkode: a674e...5ef Hmm.. Vil tro 6 åringen vil være i kirken. Kan dere ikke bare si at han skal ordne i lokalet da ? Hvem bryr seg ? Han kan gjøre hva han vil. Men jeg syns at du bør få lov til å døpe barnet. Som nevnt over, så er jo dåpen fin til å komme over frykten for bygningen. Dåpen er jo hyggelig. Han burde kom en seg opp på hesten igjen. Han skal helt sikkert inn i kirken igjen engang. Anonymkode: b5335...00e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #22 Skrevet 13. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det blir dåp. La han komme til selskapet bare. Hehe. Men han klarer vel å sitte i kirken i en time ass. Selvom man ikke er kirkegjenger, så kan man synes at det er stas å døpe barna sine i kirken. Samme med bryllup. Teit å døpe den ene men ikke den andre. Jeg var den enste i klassen som ikke var døpt.Har alltid synes det var leit. Jeg døpte meg i voksen alder. Anonymkode: b5335...00e Jeg var også den ene som ikke var døpt. Jeg synes det er kult at mine foreldre ikke fulgte strømmen. Jeg har ikke døpt meg som voksen og er ikke kristen. Det skammelige var egentlig hvordan voksne folk snakket om at jeg ikke var døpt og brukte det mot meg og min familie. Så mye for kristen godhet og inkludering. Anonymkode: 5f4b2...b47
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #23 Skrevet 13. januar 2019 Men i alle dager! Må man på død og liv døpe ungen?! Nå vet jo du grunnen til at mannen din ikke ønsker dåp, så må du da på død og liv gjennomføre en dåp for dette barnet når han ikke ønsker det? Du skriver at han var helt for å døpe barn nr 1, men nå er jo ikke situasjonen den samme lenger heller. Hva er meningen med å gjennomføre dåp når en av de aller nærmeste ikke kan delta? La nå dette være til han føler som komfortabel med det, og om han aldri skulle bli det så er det vel ikke verdens undergang det heller. Hva alle andre synes og gleder seg til er ikke viktigere enn far. Anonymkode: b8286...3b3
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #24 Skrevet 13. januar 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men i alle dager! Må man på død og liv døpe ungen?! Nå vet jo du grunnen til at mannen din ikke ønsker dåp, så må du da på død og liv gjennomføre en dåp for dette barnet når han ikke ønsker det? Du skriver at han var helt for å døpe barn nr 1, men nå er jo ikke situasjonen den samme lenger heller. Hva er meningen med å gjennomføre dåp når en av de aller nærmeste ikke kan delta? La nå dette være til han føler som komfortabel med det, og om han aldri skulle bli det så er det vel ikke verdens undergang det heller. Hva alle andre synes og gleder seg til er ikke viktigere enn far. Anonymkode: b8286...3b3 Man døper jo for barnets del, ikke for at far skal kose seg i kirken! Far er plutselig blitt 'redd' en bygning og har det som eneste argument mot dåp. Da får han gro seg noen baller og stille opp for kone og barn. Om han er så traumatisert av en begravelse så får han heller være hjemme og koke kaffe under gudstjenesten. Anonymkode: 0b36f...346
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #25 Skrevet 13. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man døper jo for barnets del, ikke for at far skal kose seg i kirken! Far er plutselig blitt 'redd' en bygning og har det som eneste argument mot dåp. Da får han gro seg noen baller og stille opp for kone og barn. Om han er så traumatisert av en begravelse så får han heller være hjemme og koke kaffe under gudstjenesten. Anonymkode: 0b36f...346 Nå synes ikke jeg at du skal legge deg opp i andres traumer og redsler. Man døper for barnet sin del sier du, og hva i all verden mener du med det? For et lite barn som ikke skjønner noe sin del? Man har plenty av tid til døpe et barn. Til syvende og sist så kan dette barnet en dag velge selv om det vil døpes eller ikke. Du får et menneskes angst til å virke som en bagatell, og det er ikke greit! Skal man la en dåp gå ut over forholdet i framtiden? Jeg ville aldri gjort det om ikke begge var enig. Anonymkode: b8286...3b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå