Gå til innhold

Hadde du valgt å bli i dette forholdet om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

* mannen din ikke lar deg være sosial med verken venner eller familie. Jeg er sosial med min familie, foreldre søster og brødre. Men når jeg tenker familie tenker jeg også på hans familie. Han har flere familie medlemer i denne byen vi bor, mens jeg har få pluss de bor 2 timers bil tur fra oss. Har heller ikke så mange venninner men har 2-3 venninner som jeg har til flere anledninger blitt invitert på festligheter men ikke de lov av mannen. Får heller ikke lov å dra på forskjellige festligheter (bursdager eller, babyshower som hans familie arrangerer (bare damer på festene) vi har to barn og en på vei, er gravid bare 4 uker og vurderer abort. Jeg har ikke lyst å få et barn til med en mann som ikke lar meg være sosial med folk jeg er glad i og liker å være med. Jeg kjenner jeg ble veldig deprimert, å tenker langsiktig. Så jeg skal bare sitte hjemme å råtne resten av livet? Aldri ha noen å snakke med osv? Han går å slapper av med venner hver dag så si. Drar på jobb, kommer hjem spiser middag (middag som jeg alltid lager) så kommer han hjem rett før han skal legge seg. Jeg gjør alt selv, stelling av barn, hente/levere bhg (til fots), vasking av klær, hus, betaler regninger osv. Jeg kjenner jeg ble bare riktig trist. 

Anonymkode: c7594...570

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det håper jeg ikke at jeg hadde blitt. Hvorfor blir du? Han er en psykopat som styrer livet ditt. Du er et voksent menneske, han har ingenting med å bestemme hva du får lov til og ikke får lov til.

Anonymkode: a6192...f30

Gjest Marihønne
Skrevet

Hadde pakket sakene å dratt... Han har vel ingen rett til å bestemme over deg på noen som helst måte.. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det håper jeg ikke at jeg hadde blitt. Hvorfor blir du? Han er en psykopat som styrer livet ditt. Du er et voksent menneske, han har ingenting med å bestemme hva du får lov til og ikke får lov til.

Jeg skulle ønske jeg viste hvorfor jeg er med han fortsatt. Barna vi har er fortsatt små, men det betyr ikke at livet mitt er over? Pleier å få til svar når jeg spør om jeg kan dra på forskjellige arrangementer at jeg er mor nå. Fordi jeg er mor betyr ikke at jeg må leve som en bikkje i bur. Hver lørdag og andre dager sitter jeg hjemme på kvelden mens han er ute med venner. Jeg bare kjenner på kroppen at jeg har fått nok. Han er veldig gammeldags, jeg viste vel hvordan han var før jeg ble sammen med han, men tenkte aldri at det skulle bli et problem når det gjelder å være sosial med andre mennesker. 

Skrevet

Hadde selvsagt aldri bodd med en sånn psykopat. Jeg er ingen dørmatte som lar andre styre livet mitt 

Anonymkode: 7548e...d9c

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skulle ønske jeg viste hvorfor jeg er med han fortsatt. Barna vi har er fortsatt små, men det betyr ikke at livet mitt er over? Pleier å få til svar når jeg spør om jeg kan dra på forskjellige arrangementer at jeg er mor nå. Fordi jeg er mor betyr ikke at jeg må leve som en bikkje i bur. Hver lørdag og andre dager sitter jeg hjemme på kvelden mens han er ute med venner. Jeg bare kjenner på kroppen at jeg har fått nok. Han er veldig gammeldags, jeg viste vel hvordan han var før jeg ble sammen med han, men tenkte aldri at det skulle bli et problem når det gjelder å være sosial med andre mennesker. 

Det at du i det hele tatt spør han om lov viser hvor galt det er. Reis med en gang, før barna deres lærer at et sånt forhold er riktig. Han utnytter deg og manipulerer deg, og han vil aldri forandre seg, det vil bare bli verre

Skrevet

Mannen min bestemmer ikke over meg. Punktum.

Skrevet

Den eneste grunnen til å "spørre" om å dra ut når man er i et forhold er at det må passe for begge, evt så man kan få ordna barnevakt om det ikke gjør det. At du ikke bare må spørre om lov, men at han i tillegg sier nei, er jo hårreisende. Det er ingen grunn til å bli i det forholdet, nei. Barna har heller ikke godt av å vokse opp i en familie der far er hustyrann og mor er kuet og underdanig.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt i det forholdet. Jeg vil leve mitt liv 

Har ei venninne i samme situasjon. Gift med en muslim. Hun gjør alt med barna og hjemme. Hun jobber også 100%. Men hun er hjernevasket, så hun synes det er greit.

Det går også rykter om at han har ei kone i hjemlandet. Han reiser dit alene 3-4 ganger i året. Venninnen min har fått meldinger fra flere i hans hjemland som sier at han har ei kone der. Men han nekter og hun tror på han. 

Anonymkode: 96133...294

Skrevet
5 minutter siden, sug lut skrev:

Den eneste grunnen til å "spørre" om å dra ut når man er i et forhold er at det må passe for begge, evt så man kan få ordna barnevakt om det ikke gjør det. At du ikke bare må spørre om lov, men at han i tillegg sier nei, er jo hårreisende. Det er ingen grunn til å bli i det forholdet, nei. Barna har heller ikke godt av å vokse opp i en familie der far er hustyrann og mor er kuet og underdanig.

Det er forsåvidt greit, fordi vi har to barn. Og du sier noe der,  Det har vært 3 tilfeller at jeg var på bursdager (hans familie) da fikk jeg dra men han orket ikke å passe på barna og han kunne passe på de men bare giddet ikke. Så for at jeg skulle komme meg litt ut så tok mine foreldre turen som er 2 timers kjøring for å passe på barna. Vi har vært sammen i 9 år og det har vært 3 ganger at jeg vært sosial med andre mennesker. Ellers har jeg sittet inne som en jævla bikkje 

Skrevet

Nei, det det hadde jeg ikke. Og der håper jeg virkelig du heller ikke blir! Du har bare ett liv og det er nå det skjer! Og husk at deres forhold blir normalen for dine barn. 

Anonymkode: 7ff6c...71f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er forsåvidt greit, fordi vi har to barn. Og du sier noe der,  Det har vært 3 tilfeller at jeg var på bursdager (hans familie) da fikk jeg dra men han orket ikke å passe på barna og han kunne passe på de men bare giddet ikke. Så for at jeg skulle komme meg litt ut så tok mine foreldre turen som er 2 timers kjøring for å passe på barna. Vi har vært sammen i 9 år og det har vært 3 ganger at jeg vært sosial med andre mennesker. Ellers har jeg sittet inne som en jævla bikkje 

En mann som ikke gidder å bruke tid på sine egne barn, slik at du i stedet må skaffe barnevakt, er jo ingen skikkelig mann, bare en maktsjuk guttevalp. Du klarer deg bedre uten.

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

En mann som ikke gidder å bruke tid på sine egne barn, slik at du i stedet må skaffe barnevakt, er jo ingen skikkelig mann, bare en maktsjuk guttevalp. Du klarer deg bedre uten.

Jeg vet jeg klarer meg bedre uten han, men samtidig så ønsker ikke jeg at mine barn skal leve med skilte foreldre. Er vel eneste grunnen for at jeg kanskje sitter her i under samme tak som han. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet jeg klarer meg bedre uten han, men samtidig så ønsker ikke jeg at mine barn skal leve med skilte foreldre. Er vel eneste grunnen for at jeg kanskje sitter her i under samme tak som han. 

Skilsmisse er virkelig ikke verdens undergang.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår du selv hvor sykt dette er? 

Skrevet
Akkurat nå, sug lut skrev:

Skilsmisse er virkelig ikke verdens undergang.

Jeg vet jo det, men det gjør noe med barna fordet. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår du selv hvor sykt dette er? 

Jeg vet det selv, men jeg har bare på en måte puttet det i glemeboka fordi jeg har vært så opptatt av barna. Jeg må jo ta en alvorsprat med han, og fortelle at det er ikke greit at jeg ikke får lov å være sosial med andre mennesker, om han ikke forandrer seg på den biten så må jeg ta et valg. Jeg må vel si rett ut til han at jeg ikke har tenkt å leve resten av livet mitt i et fengsel. Men da kommer han til å si så festene betyr mer for deg enn jeg og barna. Om jeg kjenner han rett? 

Skrevet

En dag så våkner du at du har kastet bort den beste tiden av livet ditt 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

En dag så våkner du at du har kastet bort den beste tiden av livet ditt 

Og innser at du har kastet bort livet 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil du heller at de skal lære at det er normalt at mamma ikke får lov til noenting, at det er normalt at pappa bestemmer hva mamma skal gjøre, at det er normalt at mamma behandles som hushjelp, at det er normalt at mamma behandles respektløst?
Vil du at ungene dine skal leve som deg? Jeg kan love deg at det ikke noe bedre for barna å vokse opp sånn, en skilsmisse er ingen undergang. Hvor mye ser de av faren sin uansett hvis han nesten ikke er hjemme.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tror det get gjør med barna, sånn som dere lever nå?

Skrevet

Her må du sette nye rammer. Om det ikke nytter å snakke sammen eller gå i familieterapi, så for Guds skyld flytt fra han. Skal du lære dine barn at dette er normalen? 

Ja, du er blitt mor. Men han har også blitt far og familiemann.

Da må han ta seg av sine barn når du skal på babyshower ol. og være sammen med de innimellom i hverdagen også. Og så drar dere inn besteforeldre/barnevakt når dere går ut sammen.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet det selv, men jeg har bare på en måte puttet det i glemeboka fordi jeg har vært så opptatt av barna. Jeg må jo ta en alvorsprat med han, og fortelle at det er ikke greit at jeg ikke får lov å være sosial med andre mennesker, om han ikke forandrer seg på den biten så må jeg ta et valg. Jeg må vel si rett ut til han at jeg ikke har tenkt å leve resten av livet mitt i et fengsel. Men da kommer han til å si så festene betyr mer for deg enn jeg og barna. Om jeg kjenner han rett? 

Det er jo HAN som velger sin egen latskap og kontrollbehov foran familien. Ikke la han manipulerer deg med pratet sitt. Hvis han kun vil leve i et forhold der kvinnen er hans slave og han setter seg selv over henne må han ta konsekvensen av det. Ikke la deg kue!

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I dette tilfellet antakelig noe bra.

Skrevet

Hvor gamle er barna deres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...