sotosmor Skrevet 7. januar 2019 #51 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lykkejegere kalles de! "Nabolandene", hvis det er Sverige du sikter til sliter SINNSYKT fordi de har fått sin egen gjestfrihet slått i trynet. Vel fortjent, men synes det er dumt for de som bor i landet. De kan ingenting for at regjeringen har vært idioter. Anonymkode: 1aca9...522 Nå lurer jeg virkelig på hvor mye du har fulgt med i det siste. Angående naboland i Syria krisen, så snakker jeg selvfølgelig om land som Jordan, Egypt, Tyrkia og Hellas. Ja, de er virkelig "lykkejegere" som flykter fra utbombede hjem med kun det de greide å redde !
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #52 Skrevet 7. januar 2019 Her inne er det ekstremt ytre venstre som regjerer, så du kan like godt avslutte tråden. Men du har selvfølgelig rett, HI! All statistikk er på din side. Anonymkode: 2d957...313
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #53 Skrevet 8. januar 2019 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er et ekte dilemma, ass. Jeg vingler veldig politisk, og jeg har en jobb jeg tjener ganske godt i. Alikevel, deler jeg gjerne "godteriet" mitt med andre nordmenn, fordi jeg er for små forskjeller, jeg vil ikke at "gutta på gulvet" skal leve under elendige forhold, jobben de gjør er også viktig, og de fortjener gode betingelser for den, men så HATER jeg innvandring, og vil IKKE dele av mine goder med dem. Er derfor litt Frp og litt arbeiderpartiet. Hvilket parti stemmer man hvis man vil ha gode betingelser for alle nordmenn, men likevel er imot den ekstreme innvandringen?? Anonymkode: 1aca9...522 Nå må du skjerpe deg! Har lest gjennom tråden din her og det du skriver og svarer andre som stiller spørsmål er bare latterlig! De gidder ikke å jobbe, skriver du. For det første, hvem er du til å definere mennesker som vi og de? Hvorfor skal folk bestemme hvor andre skal bosette seg? Vi er alle skapt like, uansett etnisitet. Det er ingen solm velger hvor de skal fødes eller hvilken kultur/religion man blir født inn i. Det er ingen plass her i verden som skal være ditt eller mitt. Hvis jeg ikke opplever masse drit her i Norge, ikke får jobb og ikke har et fremtidig liv her, så bosetter jeg meg hvor faen jeg vil og dit jeg har mulighet til å dra!! Og DU skal ikke fortelle meg om jeg kan eller kan ikke. Du får det til å høres ut som folk bare kan velge og vrake av jobbe. Forventer at folk skal lære språk og integrere seg med en gang de setter foten på «norsk» jord. Følger du ikke med på nyheter? Etter 2 år med jobbsøking fikk en etnisk norsk rogalending endelig jobb etter å ha mistet jobben sin. Lillesøsteren min søkte på jobb i en butikk nylig og det var over 200 søkere. Og her skriver du «fordi folk ikke gidder å jobbe». Slutt å dra alle over én kam og bruk hodet. Du eier jo ingen form for evne til å sette deg i andre sine sko. Har du prøvd selv å søke jobb i flere år og bli avvist gang etter gang? Nei, tenkte meg det! Mange av disse menneskene har så mye i bagasjen som du ikke en gang kunne forestilt deg, og så skal du fortelle hvordan de skal leve for at du skal like dem? Den dassen du setter ræva de på hver dag på jobb er det noen som vasker for deg. Som regel disse menneskene du misliker så sterkt. Du kjæres rundt i buss, taxi og kanskje trikk og t-bane også. Regner ikke akkurat med at du kun spiser fiskeboller og kjøttkaker når du skal kose deg med noe godt på restaurant heller, så du spiser faktisk maten til disse menneskene du misliker også. Og hvem er du til å se ned på uføretrygdet mennesker? De som jobber jobber i noen år skriver du, så blir de ufør. For å bli ufør må alle gjennom en lang prosess med ulike fagpersoner. Det er faktisk en fagperson som tar denne avgjørelsen. Det absolutt ingen som har garanti for hva morgendagen bringer. Imorgen kan det faktisk være du som ikke lenger kan jobbe og må bli ufør. Det skal ikke så mye til. Enten at du havner i en ulykke eller opplever noe som kommer til å gå ut over psyken din for resten av livet. La oss heller ikke glemme det som skjedde 22.07.11. Det finnes mange gale mennesker der ute i dag som sitter bak en skjerm og blir inspirert av det som skjedde og slår seg sammen. Da kan det plutselig være du som må sette deg på en gummibåt og flykte til et helt ukjent land og mister folk du er glad i rett foran øynene dine. Men nei tenker du, for Norge er jo så godt og trygt og her er alt bare fred og velstand. Men da kan jeg fortelle deg at ingen bør egentlig føle seg så trygge i 2019. Er drita lei av folk som deg! Som sitter bak skjermen og kommer med kvalme. Du er ikke noe bedre enn noen andre. Disse menneskene du misliker så sterkt gjør faktisk veldig mye for både deg og meg, som du ikke en gang tenker over. Det er heller ikke alle som flykter. Noen er kommet hit for mange år siden for å jobbe og hadde ingen planer om å bli. Så kom barna som fikk venner her og begynte på skoler og i bhg. Alt i livet kan ikke planlegges og alle disse innvandrerne som du ser i hvert hjørne ville kanskje heller aldri flyttet om ikke de måtte. Det er lett å sitte bak en skjerm å tenke at de må gjøre ditt og gjøre datt, men uten at noen hjelper dem med det så er det heller ikke så lett. I stedet for å sitte her å skrive om alt du misliker ved dem så kan du heller dra til Røde kors og melde deg som frivillig og hjelpe dem dit du vil at de skal være. Røde kors har frivillige som hjelper dem med både norskopplæring, jobbsøking, aktivisering og om vår kultur. Synes du skal gå inn på nettsiden til Røde kors og se hva du kan gjøre for å få dem dit du vil ha dem. Norge er ikke verdens navle og olja varer heller ikke evig, så la oss alle ha det i bakhodet! Anonymkode: 993a4...cd5
Admin Skrevet 8. januar 2019 #54 Skrevet 8. januar 2019 Tråden er ryddet for rasistiske meninger, personangrep og svar til dette. Ann Christin, admin
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #55 Skrevet 8. januar 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå må du skjerpe deg! Har lest gjennom tråden din her og det du skriver og svarer andre som stiller spørsmål er bare latterlig! De gidder ikke å jobbe, skriver du. For det første, hvem er du til å definere mennesker som vi og de? Hvorfor skal folk bestemme hvor andre skal bosette seg? Vi er alle skapt like, uansett etnisitet. Det er ingen solm velger hvor de skal fødes eller hvilken kultur/religion man blir født inn i. Det er ingen plass her i verden som skal være ditt eller mitt. Hvis jeg ikke opplever masse drit her i Norge, ikke får jobb og ikke har et fremtidig liv her, så bosetter jeg meg hvor faen jeg vil og dit jeg har mulighet til å dra!! Og DU skal ikke fortelle meg om jeg kan eller kan ikke. Du får det til å høres ut som folk bare kan velge og vrake av jobbe. Forventer at folk skal lære språk og integrere seg med en gang de setter foten på «norsk» jord. Følger du ikke med på nyheter? Etter 2 år med jobbsøking fikk en etnisk norsk rogalending endelig jobb etter å ha mistet jobben sin. Lillesøsteren min søkte på jobb i en butikk nylig og det var over 200 søkere. Og her skriver du «fordi folk ikke gidder å jobbe». Slutt å dra alle over én kam og bruk hodet. Du eier jo ingen form for evne til å sette deg i andre sine sko. Har du prøvd selv å søke jobb i flere år og bli avvist gang etter gang? Nei, tenkte meg det! Mange av disse menneskene har så mye i bagasjen som du ikke en gang kunne forestilt deg, og så skal du fortelle hvordan de skal leve for at du skal like dem? Den dassen du setter ræva de på hver dag på jobb er det noen som vasker for deg. Som regel disse menneskene du misliker så sterkt. Du kjæres rundt i buss, taxi og kanskje trikk og t-bane også. Regner ikke akkurat med at du kun spiser fiskeboller og kjøttkaker når du skal kose deg med noe godt på restaurant heller, så du spiser faktisk maten til disse menneskene du misliker også. Og hvem er du til å se ned på uføretrygdet mennesker? De som jobber jobber i noen år skriver du, så blir de ufør. For å bli ufør må alle gjennom en lang prosess med ulike fagpersoner. Det er faktisk en fagperson som tar denne avgjørelsen. Det absolutt ingen som har garanti for hva morgendagen bringer. Imorgen kan det faktisk være du som ikke lenger kan jobbe og må bli ufør. Det skal ikke så mye til. Enten at du havner i en ulykke eller opplever noe som kommer til å gå ut over psyken din for resten av livet. La oss heller ikke glemme det som skjedde 22.07.11. Det finnes mange gale mennesker der ute i dag som sitter bak en skjerm og blir inspirert av det som skjedde og slår seg sammen. Da kan det plutselig være du som må sette deg på en gummibåt og flykte til et helt ukjent land og mister folk du er glad i rett foran øynene dine. Men nei tenker du, for Norge er jo så godt og trygt og her er alt bare fred og velstand. Men da kan jeg fortelle deg at ingen bør egentlig føle seg så trygge i 2019. Er drita lei av folk som deg! Som sitter bak skjermen og kommer med kvalme. Du er ikke noe bedre enn noen andre. Disse menneskene du misliker så sterkt gjør faktisk veldig mye for både deg og meg, som du ikke en gang tenker over. Det er heller ikke alle som flykter. Noen er kommet hit for mange år siden for å jobbe og hadde ingen planer om å bli. Så kom barna som fikk venner her og begynte på skoler og i bhg. Alt i livet kan ikke planlegges og alle disse innvandrerne som du ser i hvert hjørne ville kanskje heller aldri flyttet om ikke de måtte. Det er lett å sitte bak en skjerm å tenke at de må gjøre ditt og gjøre datt, men uten at noen hjelper dem med det så er det heller ikke så lett. I stedet for å sitte her å skrive om alt du misliker ved dem så kan du heller dra til Røde kors og melde deg som frivillig og hjelpe dem dit du vil at de skal være. Røde kors har frivillige som hjelper dem med både norskopplæring, jobbsøking, aktivisering og om vår kultur. Synes du skal gå inn på nettsiden til Røde kors og se hva du kan gjøre for å få dem dit du vil ha dem. Norge er ikke verdens navle og olja varer heller ikke evig, så la oss alle ha det i bakhodet! Anonymkode: 993a4...cd5 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Tar av meg hatten! Det BESTE jeg har lest her på lenge!! Anonymkode: 2ce97...c3e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #57 Skrevet 8. januar 2019 Jeg synes dere som hater innvandrere og asylsøkere burde tenke litt over hva dere selv ville gjort hvis huset og byen du bodde i ble bombet i filler. Ville du rømt til et annet land, eller ville du satt deg ned utenfor huset med barna dine og ventet på neste bombe??? Anonymkode: c2a7b...769
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #58 Skrevet 8. januar 2019 16 hours ago, Anonym bruker said: Her inne er det ekstremt ytre venstre som regjerer, så du kan like godt avslutte tråden. Men du har selvfølgelig rett, HI! All statistikk er på din side. Anonymkode: 2d957...313 En uhøytidlig spørreundersøkelse har tidligere vist at over halvparten her inne stemmer på de venstreradikale partiene SV og Rødt. Anonymkode: f735b...300
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #59 Skrevet 8. januar 2019 16 hours ago, sotosmor said: Nå lurer jeg virkelig på hvor mye du har fulgt med i det siste. Angående naboland i Syria krisen, så snakker jeg selvfølgelig om land som Jordan, Egypt, Tyrkia og Hellas. Ja, de er virkelig "lykkejegere" som flykter fra utbombede hjem med kun det de greide å redde ! Ifølge EU-kommisjonens visepresident er 70% økonomiske migranter. Anonymkode: f735b...300
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #60 Skrevet 8. januar 2019 19 hours ago, Anonym bruker said: Særlig.. 😂 Bare se på statistikken. Det finnes omtrent ikke en eneste somalier som jobber, og fengslene er overfylt av ikke-vestlige. Anonymkode: 2d957...313 Fakta er farlig vet du. Da er man rasist. Tryggere å stikke hodet i sanden. Anonymkode: f735b...300
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #61 Skrevet 8. januar 2019 17 hours ago, Anonym bruker said: Du ville aldri besøkt Norge igjen hvis du måtte flytte ut, eller? Ikke en liten tur engang for å hjelpe en stakkars bestemor? Anonymkode: 1726b...7f9 Da er man ikke flyktning / asylsøker med behov for beskyttelse. Anonymkode: f735b...300
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #62 Skrevet 8. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå må du skjerpe deg! Har lest gjennom tråden din her og det du skriver og svarer andre som stiller spørsmål er bare latterlig! De gidder ikke å jobbe, skriver du. For det første, hvem er du til å definere mennesker som vi og de? Hvorfor skal folk bestemme hvor andre skal bosette seg? Vi er alle skapt like, uansett etnisitet. Det er ingen solm velger hvor de skal fødes eller hvilken kultur/religion man blir født inn i. Det er ingen plass her i verden som skal være ditt eller mitt. Hvis jeg ikke opplever masse drit her i Norge, ikke får jobb og ikke har et fremtidig liv her, så bosetter jeg meg hvor faen jeg vil og dit jeg har mulighet til å dra!! Og DU skal ikke fortelle meg om jeg kan eller kan ikke. Du får det til å høres ut som folk bare kan velge og vrake av jobbe. Forventer at folk skal lære språk og integrere seg med en gang de setter foten på «norsk» jord. Følger du ikke med på nyheter? Etter 2 år med jobbsøking fikk en etnisk norsk rogalending endelig jobb etter å ha mistet jobben sin. Lillesøsteren min søkte på jobb i en butikk nylig og det var over 200 søkere. Og her skriver du «fordi folk ikke gidder å jobbe». Slutt å dra alle over én kam og bruk hodet. Du eier jo ingen form for evne til å sette deg i andre sine sko. Har du prøvd selv å søke jobb i flere år og bli avvist gang etter gang? Nei, tenkte meg det! Mange av disse menneskene har så mye i bagasjen som du ikke en gang kunne forestilt deg, og så skal du fortelle hvordan de skal leve for at du skal like dem? Den dassen du setter ræva de på hver dag på jobb er det noen som vasker for deg. Som regel disse menneskene du misliker så sterkt. Du kjæres rundt i buss, taxi og kanskje trikk og t-bane også. Regner ikke akkurat med at du kun spiser fiskeboller og kjøttkaker når du skal kose deg med noe godt på restaurant heller, så du spiser faktisk maten til disse menneskene du misliker også. Og hvem er du til å se ned på uføretrygdet mennesker? De som jobber jobber i noen år skriver du, så blir de ufør. For å bli ufør må alle gjennom en lang prosess med ulike fagpersoner. Det er faktisk en fagperson som tar denne avgjørelsen. Det absolutt ingen som har garanti for hva morgendagen bringer. Imorgen kan det faktisk være du som ikke lenger kan jobbe og må bli ufør. Det skal ikke så mye til. Enten at du havner i en ulykke eller opplever noe som kommer til å gå ut over psyken din for resten av livet. La oss heller ikke glemme det som skjedde 22.07.11. Det finnes mange gale mennesker der ute i dag som sitter bak en skjerm og blir inspirert av det som skjedde og slår seg sammen. Da kan det plutselig være du som må sette deg på en gummibåt og flykte til et helt ukjent land og mister folk du er glad i rett foran øynene dine. Men nei tenker du, for Norge er jo så godt og trygt og her er alt bare fred og velstand. Men da kan jeg fortelle deg at ingen bør egentlig føle seg så trygge i 2019. Er drita lei av folk som deg! Som sitter bak skjermen og kommer med kvalme. Du er ikke noe bedre enn noen andre. Disse menneskene du misliker så sterkt gjør faktisk veldig mye for både deg og meg, som du ikke en gang tenker over. Det er heller ikke alle som flykter. Noen er kommet hit for mange år siden for å jobbe og hadde ingen planer om å bli. Så kom barna som fikk venner her og begynte på skoler og i bhg. Alt i livet kan ikke planlegges og alle disse innvandrerne som du ser i hvert hjørne ville kanskje heller aldri flyttet om ikke de måtte. Det er lett å sitte bak en skjerm å tenke at de må gjøre ditt og gjøre datt, men uten at noen hjelper dem med det så er det heller ikke så lett. I stedet for å sitte her å skrive om alt du misliker ved dem så kan du heller dra til Røde kors og melde deg som frivillig og hjelpe dem dit du vil at de skal være. Røde kors har frivillige som hjelper dem med både norskopplæring, jobbsøking, aktivisering og om vår kultur. Synes du skal gå inn på nettsiden til Røde kors og se hva du kan gjøre for å få dem dit du vil ha dem. Norge er ikke verdens navle og olja varer heller ikke evig, så la oss alle ha det i bakhodet! Anonymkode: 993a4...cd5 En god del av det du skriver er veldig riktig 👍 men uansett hvordan du snur og vender på det er det veldig mange innvandrere som utnytter systemet. Anonymkode: 619ae...cd2
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #63 Skrevet 8. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Da er man ikke flyktning / asylsøker med behov for beskyttelse. Anonymkode: f735b...300 Nei, nå skal jeg sjokkere deg! Da er man norsk statsborger og kan reise dit man vil på lik linje med deg og meg. Norge er nemlig innrettet slik at man får mulighet til å bli norsk statsborger for på den måten å få plikter og rettigheter lik «alle andre» i landet. Dette er med på å gi alle mulighet til nasjonalfølelse, lik behandling osv osv, noe som anses viktig for å få et samfunn til å fungere optimalt. Anonymkode: 39297...1e7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #64 Skrevet 8. januar 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: En god del av det du skriver er veldig riktig 👍 men uansett hvordan du snur og vender på det er det veldig mange innvandrere som utnytter systemet. Anonymkode: 619ae...cd2 Men da må du hate alle uføre også da for uansett hvordan du snur og vender på det er det veldig mange uføre som utnyttet systemet. Anonymkode: 72eb7...805
Gjest Marihønne Skrevet 8. januar 2019 #65 Skrevet 8. januar 2019 Du kan alltids stemme blå blå hvis du er imot innvandring, men da støtter du virkelig ikke de som trenger det.. Ja de har en strengere innvandringspolitikk, men er også de som fordeler velferdsgodene dårligst. Kutt i støtte til syke barn, kutt i støtte til familier som virkelig trenger det, kutt i støtte til sykehjem og skole, kutt i støtte til stipend, privatisering slik at de rikeste får det beste så klart. Aldri vært større forskjell mellom rik og fattig enn under den blå blå regjering.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #66 Skrevet 8. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Fakta er farlig vet du. Da er man rasist. Tryggere å stikke hodet i sanden. Anonymkode: f735b...300 Men hun du siterer kommer dessverre ikke med fakta. Sysselsettingen blant somaliere er lavere enn blant nordmenn, men å påstå at ingen jobber er jo absurd. Og fengslene er ikke overfylt av "ikke-vestlige", med mindre du mener europeere fra Polen og Litauen er ikke-vestlige, da... Anonymkode: 84ff3...ea8
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #67 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: En god del av det du skriver er veldig riktig 👍 men uansett hvordan du snur og vender på det er det veldig mange innvandrere som utnytter systemet. Anonymkode: 619ae...cd2 Bare slutt der, med en gang! «Veldig mange», hvor mange av alle vet ikke du noen ting om! Skulle tro det kun var innvandrere som var ufør og utnyttet systemet. La mennesker som er blitt vurdert av fagpersoner til å bli ufør være i fred og slutt å definer mennesker som vi og de. Hva med å begynne der? Slutt å legg dere opp i andres jobb om hvem som utnytter og ikke, hvem som skal få bli og ikke, hvem eller hvor mange som skal få komme inn i landet og ikke, hvem som er bra nok og ikke. Det er noen som sitter med disse avgjørelsene og resten kan vel passe på sine egene saker og begynne med seg selv?! Anonymkode: 993a4...cd5
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #68 Skrevet 9. januar 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Bare slutt der, med en gang! «Veldig mange», hvor mange av alle vet ikke du noen ting om! Skulle tro det kun var innvandrere som var ufør og utnyttet systemet. La mennesker som er blitt vurdert av fagpersoner til å bli ufør være i fred og slutt å definer mennesker som vi og de. Hva med å begynne der? Slutt å legg dere opp i andres jobb om hvem som utnytter og ikke, hvem som skal få bli og ikke, hvem eller hvor mange som skal få komme inn i landet og ikke, hvem som er bra nok og ikke. Det er noen som sitter med disse avgjørelsene og resten kan vel passe på sine egene saker og begynne med seg selv?! Anonymkode: 993a4...cd5 Skattebetalere og stemmeberettigede passer sine egne saker når de ytrer seg om samfunnsproblemer. Dersom du har lest avisene de siste dagene om Erna og hennes nyttårstale, så har du vel fått med deg at problemet er at vi føder for få barn, som blir for få skattebetalere. Avisene grupperer etniske norske, innvandrere i grupper og halvparten av oss skaper verdiene som velferdsstaten bruker og halvparten konsumerer dem. Dette er et problem som må løses. Da er det ikke ett fett hvem dette består av. Å diskutere dette er å bry seg om sikkerhetsnettet til våre barn. Å prøve å kneble mennesker rundt dette når 1/3 av Oslo består av innvandrere eller barn av dem er passe udemokratisk. Anonymkode: 36c53...dc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå