Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #26 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Et kulturhus er viktig for samhold, anonym. Jeg bor i en forhåndsvis liten bygd og barna har ENORM glede av at det arrangeres kino, juletrefest og kjekke ting her. Dette er en ting som MÅ prioriteres. Det vi derimot ikke skal prioritere er å peise på med penger til diverse sandland mens våre eldre sitter på lut og kaldt vann. Vi må stanset innvandringen, om mulig reversert den og bruke penger til å øke lønnen til "gutta på gulvet", alle skulle hatt gratis tannlege, uansett alder. De eldre skulle fått gode, smakfulle måltider og de som er for syke til å arbeide skal bli tatt vare på, selvsagt etter en nøyaktig, men rettferdig utredning på om dette er noe de har krav på. DÆVEN for et samfunn vi kunne skapt hvis vi stoppet innvandringen. Anonymkode: 1aca9...522 Jeg tenker du gir barna dine veldig feil verdier her i livet om kinoen må være i nærheten i ett splitter nytt bygg osv enn å bruke de samme pengene på de som virkelig trenger det, de som ikke har mat og bosted! Anonymkode: 39297...1e7
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #27 Skrevet 7. januar 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med våre egne, da? Skal vi hjelpe andre når vi kan hjelpe våre egne først? Det er mange nok i Norge som sliter! Anonymkode: 1aca9...522 Det svarte jeg på et annet sted. Teslar osv... Anonymkode: 39297...1e7
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #28 Skrevet 7. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ofte rundt 400 000,- «velferdsordningene blir for fristende etter noen år i jobb» Mange jobber langt over 100% i flere år og da er grunnlaget høyt for beregning av pennsjon. https://www.aftenposten.no/article/ap-GaQlx.html Anonymkode: 619ae...cd2 Men da har de jo jobbet for det, hatt lønninger over 600 000? De får jo ikke 400 000 uten å ha jobbet mye for de Anonymkode: 4855f...5ba
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #29 Skrevet 7. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da har de jo jobbet for det, hatt lønninger over 600 000? De får jo ikke 400 000 uten å ha jobbet mye for de Anonymkode: 4855f...5ba Eller hatt godt betalte jobber Anonymkode: 4855f...5ba
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #30 Skrevet 7. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker ganske likt som deg. Jeg har en normal inntekt og lever et ganske normalt liv. Jeg er også for små forskjeller i samfunnet. Men for å få minst mulig forskjeller så funker det ikke å ta i mot en haug med ikke vestlige. Skal vårt generøse system fungere så må alle bidra. Dvs folk må i jobb, lære seg språket og integrere seg. Jeg mener også at det må være mulig å ta fra dem statsborgerskapet om de begår alvorlig kriminalitet som voldtekt, drap og terror. Har til nå stemt Frp. Anonymkode: a336e...2bd Jeg er så enig med deg i at statsborgerskapet til innvandrere burde blitt fratatt ved en kriminell handling! Anonymkode: 5e46c...718
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #31 Skrevet 7. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er så enig med deg i at statsborgerskapet til innvandrere burde blitt fratatt ved en kriminell handling! Anonymkode: 5e46c...718 Enig, her også! Viktig og helt essensielt for landet vårt. Anonymkode: 1aca9...522
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #32 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men da har de jo jobbet for det, hatt lønninger over 600 000? De får jo ikke 400 000 uten å ha jobbet mye for de Anonymkode: 4855f...5ba Ja, hvis du synes feks 10 år er tilstrekkelig lang arbeidskarriere før man pensjonerer seg og lever på staten så. Anonymkode: 619ae...cd2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #33 Skrevet 7. januar 2019 Vil du virkelig stemme Arbeiderpartiet? Jonas som ba arabere om unnskyldning under karikaturstriden?? Arbeiderpartiet vil aldri ta tak i innvandringsproblemer. Der er det tabu å kritisere muslimer. Stem Sp! Eneste partiet som vil ha oss ut av den begredelige Schengenavtalen, og vekk fra fri flyt og åpne grenser. Anonymkode: 2d957...313
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #34 Skrevet 7. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg «hater ikke innvandring», men er lei av å se hvor en del utnytter systemet vårt og mottar fra Nav. Har en jobb hvor jeg ser hva den enkelte har i pensjoner etc. Ofte så jobber de på noen år og ender opp som uføre med en bedre uførepensjon enn hva våre eldre, norske slitere bare kan drømme om å motta. Det etter kanskje 10-15 år i Norge. Veldig provoserende å se. Anonymkode: 619ae...cd2 Hvilken jobb er liksom det, da? For det du sier der er ikke riktig. Så du jobber neppe i NAV selv. Anonymkode: 84ff3...ea8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #35 Skrevet 7. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er et ekte dilemma, ass. Jeg vingler veldig politisk, og jeg har en jobb jeg tjener ganske godt i. Alikevel, deler jeg gjerne "godteriet" mitt med andre nordmenn, fordi jeg er for små forskjeller, jeg vil ikke at "gutta på gulvet" skal leve under elendige forhold, jobben de gjør er også viktig, og de fortjener gode betingelser for den, men så HATER jeg innvandring, og vil IKKE dele av mine goder med dem. Er derfor litt Frp og litt arbeiderpartiet. Hvilket parti stemmer man hvis man vil ha gode betingelser for alle nordmenn, men likevel er imot den ekstreme innvandringen?? Anonymkode: 1aca9...522 "Vil gjerne være solidarisk, men bare med folk jeg liker eller som ligner meg, eller som jeg syns fortjener det, finnes det et parti for meg?" Nei, så hyklerske partier fins ikke. Selv ikke KrF. Så du må starte et eget. Anonymkode: 84ff3...ea8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #36 Skrevet 7. januar 2019 Det er rart at folk har så inngående kunnskap om hva andre ønsker?Kjenner dere alle innvandrere,siden dere vet at ingen av dem ønsker å integrere seg men heller leve på NAV? Videre:Har dere tenkt på hvor vanskelig det er å FÅ jobb?For det første stiller de bak i køen fordi de ER innvandrere og vi ansetter heller Ola før Ali. Er de så heldige å FÅ jobb, får de høre at de kommer hit for å ta jobbene våre. Videre bor mange av disse på landsbygda uten bussforbindelse, men tror dere de kan få hjelp til førerkort slik at de faktisk kan bli selvstendige?Nei,da er det kjempe ramaskrik om det også.Så da er det vel bedre at de sitter hjemme og NAVer da, enn at de skal koste skattebetalerne 10 000 kroner måneden i drosjeutgifter fordi vi ikke skal gjøre forskjell. Og bare ett poeng til førerkort:Det er noe ALLE kan søke på, jeg kjenner til tre ulike i min omgangskrets som har fått det.Ei fordi hun har angst og ikke takler offentlig transport, en annen fordi han har voldsom allergi og ble dårlig av parfyme og på bussen, og den siste fordi han sitter i rullestol. Anonymkode: bdb8f...afb
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #37 Skrevet 7. januar 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er rart at folk har så inngående kunnskap om hva andre ønsker?Kjenner dere alle innvandrere,siden dere vet at ingen av dem ønsker å integrere seg men heller leve på NAV? Videre:Har dere tenkt på hvor vanskelig det er å FÅ jobb?For det første stiller de bak i køen fordi de ER innvandrere og vi ansetter heller Ola før Ali. Er de så heldige å FÅ jobb, får de høre at de kommer hit for å ta jobbene våre. Videre bor mange av disse på landsbygda uten bussforbindelse, men tror dere de kan få hjelp til førerkort slik at de faktisk kan bli selvstendige?Nei,da er det kjempe ramaskrik om det også.Så da er det vel bedre at de sitter hjemme og NAVer da, enn at de skal koste skattebetalerne 10 000 kroner måneden i drosjeutgifter fordi vi ikke skal gjøre forskjell. Og bare ett poeng til førerkort:Det er noe ALLE kan søke på, jeg kjenner til tre ulike i min omgangskrets som har fått det.Ei fordi hun har angst og ikke takler offentlig transport, en annen fordi han har voldsom allergi og ble dårlig av parfyme og på bussen, og den siste fordi han sitter i rullestol. Anonymkode: bdb8f...afb Det beste hadde vært om de ble i hjemlandet sitt for å bygge opp sine egne land. En annen nevnte statistikk på hvor mange som drar på ferie i hjemlandet sitt, jeg har jobbet med mange fremmedkulturelle opp igjennom, kommer ikke på én eneste en som ikke dro på ferie i hjemlandet sitt. Det handler ikke alltid om rasisme, men forskjellige kulturer som er vanskelige å flette sammen. Det ligger i «blodet» på de fleste av oss. Har også fått det bevist mang en gang i enkle verdensspørsmål og situasjoner med disse jeg har jobbet med blandt annet. Vi tenker forskjellig, og ser på ting forskjellig. Innvandringen ER et problem, som Norge lukker øynene for! Anonymkode: e9fcf...f6c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #38 Skrevet 7. januar 2019 Du burde stemme SP. Arbeiderpartiet m.fl. selger Norge bit for bit til private og utlandet. Pampaparti. Når det er sagt er det kjipt å sette svake grupper opp mot hverandre. Hvis de rikeste bidro like mye med skatt som resten av oss, hadde mye blitt bedre. Anonymkode: 7c9d6...50f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #39 Skrevet 7. januar 2019 Du vet at vi har formell innvandringsstopp i Norge?? Så de du hater er enten arbeidere fra EØS eller de er flyktninger og asylsøkere som har flyktet fra krig, terror og forfølgelse.... Anonymkode: 2dd1b...66e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #40 Skrevet 7. januar 2019 Jeg er oppvokst på østkanten i Oslo. Og vet du hva alle innvandrerne i klassen ble? Leger, ingeniører, advokater osv. Vet du hva vi andre ble? Barne og ungdomsarbeider, snekker, mekaniker, frisør osv. Har du sett hvor mange innvandrere som er leger? Hvor mange som driver egne firmaer, kjører buss, drosje, og i mange andre yrker, en del yrker de unge i dag overhodet ikke vil ha. Jeg gikk i min ungdom på Tøyen klubben, og har jo hatt flere venner av en annen hudfarge. Jeg har aldri opplevd noe negativt med en eneste innvandrer, etniske nordmenn derimot. Anonymkode: 3ff24...4dd
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #41 Skrevet 7. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, hvis du synes feks 10 år er tilstrekkelig lang arbeidskarriere før man pensjonerer seg og lever på staten så. Anonymkode: 619ae...cd2 Hvis de er reelt syke så er det jo det. Anonymkode: 4855f...5ba
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #42 Skrevet 7. januar 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet at vi har formell innvandringsstopp i Norge?? Så de du hater er enten arbeidere fra EØS eller de er flyktninger og asylsøkere som har flyktet fra krig, terror og forfølgelse.... Anonymkode: 2dd1b...66e Jeg har ingenting imot arbeiderne fra EØS, er flyktningene og asylsøkerne jeg vil ha på hodet og ræva ut. Anonymkode: 1aca9...522
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #43 Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er oppvokst på østkanten i Oslo. Og vet du hva alle innvandrerne i klassen ble? Leger, ingeniører, advokater osv. Vet du hva vi andre ble? Barne og ungdomsarbeider, snekker, mekaniker, frisør osv. Har du sett hvor mange innvandrere som er leger? Hvor mange som driver egne firmaer, kjører buss, drosje, og i mange andre yrker, en del yrker de unge i dag overhodet ikke vil ha. Jeg gikk i min ungdom på Tøyen klubben, og har jo hatt flere venner av en annen hudfarge. Jeg har aldri opplevd noe negativt med en eneste innvandrer, etniske nordmenn derimot. Anonymkode: 3ff24...4dd Særlig.. 😂 Bare se på statistikken. Det finnes omtrent ikke en eneste somalier som jobber, og fengslene er overfylt av ikke-vestlige. Anonymkode: 2d957...313
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #44 Skrevet 7. januar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Særlig.. 😂 Bare se på statistikken. Det finnes omtrent ikke en eneste somalier som jobber, og fengslene er overfylt av ikke-vestlige. Anonymkode: 2d957...313 Enig! Bra det finnes mennesker her inne med hodet på plass, det trengs... Er alt for mange blåøyde. Anonymkode: 1aca9...522
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #45 Skrevet 7. januar 2019 Så deilig det må være å være politisk mørkebrun. Slipper å dra til «Syden» for å bli brun. Tenk på alle pengene du sparer - de kan du bruke på verdige nordmenn. Så kan mine skattepenger brukes til de uverdige ekle innvandrerne. Anonymkode: 8564e...d8f
sotosmor Skrevet 7. januar 2019 #46 Skrevet 7. januar 2019 Ikke kan integreres sier du, hva med en mann fra Eritrea som har studert juss i hjemlandet ? Og her i landet nå har tatt et bachelor og er i full jobb. Utdannelsen fra Eritrea er også godkjent i Norge. Så en god del av de som kommer, kan også være topp utdannet fra sine hjemland. Ellers er det vel en del svensker, dansker, polakker, nederlendere osv. som jobber i Norge. Men de teller du vel ikke, siden de er hvite europeere.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #47 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Enig! Bra det finnes mennesker her inne med hodet på plass, det trengs... Er alt for mange blåøyde. Anonymkode: 1aca9...522 Men det er jo ikke sant! Du er blitt lurt. Anonymkode: 40b0d...560
sotosmor Skrevet 7. januar 2019 #48 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ingenting imot arbeiderne fra EØS, er flyktningene og asylsøkerne jeg vil ha på hodet og ræva ut. Anonymkode: 1aca9...522 En flyktning som gjerne ofrer nesten livet sitt, for å få leve et liv i frihet. Mennesker som rømmer fra forfølgelse, krig, tortur, tvangsekteskap osv. Reelle asylsøkere bør få opphold, synes jeg. Og særlig sett i lys av den siste flyktningestrømmen fra krigsherjede Syria, tok Norge i mot kun et lite fåtall av alle som flyktet. Nabolandene tok i mot størstedelen av flyktningestrømmen.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #49 Skrevet 7. januar 2019 7 minutter siden, sotosmor skrev: En flyktning som gjerne ofrer nesten livet sitt, for å få leve et liv i frihet. Mennesker som rømmer fra forfølgelse, krig, tortur, tvangsekteskap osv. Reelle asylsøkere bør få opphold, synes jeg. Og særlig sett i lys av den siste flyktningestrømmen fra krigsherjede Syria, tok Norge i mot kun et lite fåtall av alle som flyktet. Nabolandene tok i mot størstedelen av flyktningestrømmen. Lykkejegere kalles de! "Nabolandene", hvis det er Sverige du sikter til sliter SINNSYKT fordi de har fått sin egen gjestfrihet slått i trynet. Vel fortjent, men synes det er dumt for de som bor i landet. De kan ingenting for at regjeringen har vært idioter. Anonymkode: 1aca9...522
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #50 Skrevet 7. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Milliarder overføres flyktninger i Norge årlig etter at de er ferdig med introduksjonsprogrammet som skulle få dem i jobb. I 2016 utbetalte staten 2,3 milliarder kroner kun til dem som i perioden 2011 – 2015 hadde fullført introduksjonsprogrammet. I snitt mottar hver husholdning rundt 200 000 kr. årlig. Samtidig viser en annen SSB-rapport følgende: 24 prosent somaliere har besøkt Somalia 71 prosent irakere har vært i hjemlandet 40 prosent afghanere det samme og 12 prosent fra Eritrea de siste årene. 70 prosent av dem som har besøkt Somalia og Eritrea, forteller at de har hatt opphold der av fire ukers varighet eller mer. Hvorfor får de opphold her når de kan da til hjemlandet på ferie? Her er det noe riv ruskende galt. Vi vet også at milliarder av kroner hvert år overføres til disse landene av privatpersoner. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/_attachment/309211 Anonymkode: f735b...300 Du ville aldri besøkt Norge igjen hvis du måtte flytte ut, eller? Ikke en liten tur engang for å hjelpe en stakkars bestemor? Anonymkode: 1726b...7f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå