Gå til innhold

HATER innvandrere, men vil likevel dele likt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er et ekte dilemma, ass. Jeg vingler veldig politisk, og jeg har en jobb jeg tjener ganske godt i. Alikevel, deler jeg gjerne "godteriet" mitt med andre nordmenn, fordi jeg er for små forskjeller, jeg vil ikke at "gutta på gulvet" skal leve under elendige forhold, jobben de gjør er også viktig, og de fortjener gode betingelser for den, men så HATER jeg innvandring, og vil IKKE dele av mine goder med dem. Er derfor litt Frp og litt arbeiderpartiet. Hvilket parti stemmer man hvis man vil ha gode betingelser for alle nordmenn, men likevel er imot den ekstreme innvandringen?? 

Anonymkode: 1aca9...522

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hater du innvandrere eller innvandring?

Anonymkode: 54f30...1ef

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hater du innvandrere eller innvandring?

Anonymkode: 54f30...1ef

Har noe i mot begge deler, men det er jo SYSTEMET som må tas tak i. 

Skrevet

Ekstrem innvandring? 😂 Du kan umulig bo i Norge!

Anonymkode: 39297...1e7

Skrevet

Jeg «hater ikke innvandring», men er lei av å se hvor en del utnytter systemet vårt og mottar fra Nav. 

Har en jobb hvor jeg ser hva den enkelte har i pensjoner etc. Ofte så jobber de på noen år og ender opp som uføre med en bedre uførepensjon enn hva våre eldre, norske slitere bare kan drømme om å motta.

Det etter kanskje 10-15 år i Norge. 

Veldig provoserende å se.

Anonymkode: 619ae...cd2

Skrevet

Arbeiderpartiet.

Å være imot systemet og problemene ved innvandring, og å stemme FrP som bare forsterker systemet og problemene, blir som å være fattig i USA og stemme på Trump. Man blir manipulert til å tro man gjør det rette, men man skyter seg sjøl i foten.

Arbeiderpartiet har relativt streng innvandringspolitikk, men uten så mye av den uttalte rasismen. FrP er dessuten et mer kapitalistisk parti.

Anonymkode: 59402...255

Skrevet

Jeg tenker ganske likt som deg. Jeg har en normal inntekt og lever et ganske normalt liv. Jeg er også for små forskjeller i samfunnet.  Men for å få minst mulig forskjeller så funker det ikke å ta i mot en haug med ikke vestlige. Skal vårt generøse system fungere så må alle bidra. Dvs folk må i jobb, lære seg språket og integrere seg. Jeg mener også at det må være mulig å ta fra dem statsborgerskapet om de begår alvorlig kriminalitet som voldtekt, drap og terror. 

Har til nå stemt Frp. 

Anonymkode: a336e...2bd

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er innvandrere rundt hvert et hjørne som staten blindt deler ut andres godteri til, det er bare å åpne øynene, det. De deler ut pengene de eldre og våre svakeste skulle hatt! 

Skrevet
24 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er innvandrere rundt hvert et hjørne som staten blindt deler ut andres godteri til, det er bare å åpne øynene, det. De deler ut pengene de eldre og våre svakeste skulle hatt! 

Milliarder overføres flyktninger i Norge årlig etter at de er ferdig med introduksjonsprogrammet som skulle få dem i jobb. I 2016 utbetalte staten 2,3 milliarder kroner kun til dem som i perioden 2011 – 2015 hadde fullført introduksjonsprogrammet. I snitt mottar hver husholdning rundt 200 000 kr. årlig.

Samtidig viser en annen SSB-rapport følgende:

24 prosent somaliere har besøkt Somalia

71 prosent irakere har vært i hjemlandet

40 prosent afghanere det samme

og 12 prosent fra Eritrea

de siste årene.

70 prosent av dem som har besøkt Somalia og Eritrea, forteller at de har hatt opphold der av fire ukers varighet eller mer.

Hvorfor får de opphold her når de kan da til hjemlandet på ferie? Her er det noe riv ruskende galt.

Vi vet også at milliarder av kroner hvert år overføres til disse landene av privatpersoner.

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/_attachment/309211

Anonymkode: f735b...300

Skrevet
53 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei, det er heldigvis ikke så galt som i Sverige, Storbritannia, Frankrike og Tyskland. Enn så lenge.

Skrevet

Bare minner om at pengene som går til å støtte opp om våre nye landsmenn, er småpenger iforhold til hva de rike i Norge unndrar av skatt. De pengene burde også gått til "våre svake eldre", som dere er så bekymret for. Og vil man virkelig gjøre noe med det problemet er det SV, eller aller best Rødt som man burde stemme på. 

Om man virkelig er for å utjevne forskjellene liksom. ;)

Anonymkode: 59402...255

Skrevet

Hvorfor hater du innvandrere? Har de gjort deg noe, annet enn å lage kebab til deg når du er på byen, kjøre deg hjem i taxi, stelle med våre gamle, reparere bilen din.. tja, gjøre akkurat det samme som hver enkelt andre?

Anonymkode: 2ce97...c3e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg «hater ikke innvandring», men er lei av å se hvor en del utnytter systemet vårt og mottar fra Nav. 

Har en jobb hvor jeg ser hva den enkelte har i pensjoner etc. Ofte så jobber de på noen år og ender opp som uføre med en bedre uførepensjon enn hva våre eldre, norske slitere bare kan drømme om å motta.

Det etter kanskje 10-15 år i Norge. 

Veldig provoserende å se.

Men det skal jo ikke være mulig. Hvor mye får de i uførepensjon da?

Anonymkode: 4855f...5ba

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor hater du innvandrere? Har de gjort deg noe, annet enn å lage kebab til deg når du er på byen, kjøre deg hjem i taxi, stelle med våre gamle, reparere bilen din.. tja, gjøre akkurat det samme som hver enkelt andre?

Jeg vet ikke om du leser statistikker, men de fleste av dem lever på NAV og på oss fordi de ikke gidder å jobbe. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er heldigvis ikke så galt som i Sverige, Storbritannia, Frankrike og Tyskland. Enn så lenge.

Nettopp og i vår levetid blir vi aldri til å kunne sammenligne oss med de andre europeiske landene heller, så det går bra! Vi må bare passe på å integrere, integrere, intigrering og her kommer paradokset; dere som er livredd innvandrere og hater de, dere bør stå først i køen og hjelpe med intigrering! 

Et annet problem vi kan oppleve å få er alvorlig motstand fra enkelte deler av verden og europe fordi vi driter oss loddrett ut i å hjelpe andre. Se på feks flyktningleirene i Hellas..., vi skaper monstre der nede! Og ingen med vettet på rett plass kan vel egentlig forstå hvorfor vi har fortjent og ha det så vanvittig mye bedre enn de fleste andre. Vi må kunne dele litt vi også! 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke om du leser statistikker, men de fleste av dem lever på NAV og på oss fordi de ikke gidder å jobbe. 

Kilde?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp og i vår levetid blir vi aldri til å kunne sammenligne oss med de andre europeiske landene heller, så det går bra! Vi må bare passe på å integrere, integrere, intigrering og her kommer paradokset; dere som er livredd innvandrere og hater de, dere bør stå først i køen og hjelpe med intigrering! 

Et annet problem vi kan oppleve å få er alvorlig motstand fra enkelte deler av verden og europe fordi vi driter oss loddrett ut i å hjelpe andre. Se på feks flyktningleirene i Hellas..., vi skaper monstre der nede! Og ingen med vettet på rett plass kan vel egentlig forstå hvorfor vi har fortjent og ha det så vanvittig mye bedre enn de fleste andre. Vi må kunne dele litt vi også! 

Hva med våre egne, da? Skal vi hjelpe andre når vi kan hjelpe våre egne først? Det er mange nok i Norge som sliter! 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva med våre egne, da? Skal vi hjelpe andre når vi kan hjelpe våre egne først? Det er mange nok i Norge som sliter! 

Vi har råd til det også, men da kan ikke alle få skattelette, 50% kjøre Tesla, alle reisen på ferie til sydenland, alle ha to biler osv osv Senker alle krava litt og betaler litt mer skatt får staten bedre råd. (som i alle menes alle arbeidsføre som har opplevd skattelette den siste tiden, det har ikke de som sliter). Dernest må staten slutte med endel utredninger, anbud osv de bedriver for å sikre befolkningen og spare litt kroner. Spør du meg er det feks også en uting at «enhver» kommune feks skal ha et kulturhus og der kan milliarder pøses ut mens sykehusene detter ned rundt øra på en... Man må nesten stemme på partier som tar helheten i betraktning 

Skrevet
9 minutes ago, Anonym bruker said:

Vanskelig å integrere folk som ikke kan og vil integreres. Uansett koster innvandring enorme summer og skaper så mye problemer og konflikter at dagens migrasjon må stanses før det er for sent. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanskelig å integrere folk som ikke kan og vil integreres. Uansett koster innvandring enorme summer og skaper så mye problemer og konflikter at dagens migrasjon må stanses før det er for sent. 

TAKK for at du sa alt jeg ville si, og med så få ord!! 🙂

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det skal jo ikke være mulig. Hvor mye får de i uførepensjon da?

Anonymkode: 4855f...5ba

Ofte rundt 400 000,- 

«velferdsordningene blir for fristende etter noen år i jobb»

Mange jobber langt over 100% i flere år og da er grunnlaget høyt for beregning av pennsjon. 

https://www.aftenposten.no/article/ap-GaQlx.html

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ofte rundt 400 000,- 

«velferdsordningene blir for fristende etter noen år i jobb»

Mange jobber langt over 100% i flere år og da er grunnlaget høyt for beregning av pennsjon. 

https://www.aftenposten.no/article/ap-GaQlx.html

Ser artikkelen er gammel, men det er nok likt i dag, om ikke høyere tall.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har råd til det også, men da kan ikke alle få skattelette, 50% kjøre Tesla, alle reisen på ferie til sydenland, alle ha to biler osv osv Senker alle krava litt og betaler litt mer skatt får staten bedre råd. (som i alle menes alle arbeidsføre som har opplevd skattelette den siste tiden, det har ikke de som sliter). Dernest må staten slutte med endel utredninger, anbud osv de bedriver for å sikre befolkningen og spare litt kroner. Spør du meg er det feks også en uting at «enhver» kommune feks skal ha et kulturhus og der kan milliarder pøses ut mens sykehusene detter ned rundt øra på en... Man må nesten stemme på partier som tar helheten i betraktning 

Et kulturhus er viktig for samhold, anonym. Jeg bor i en forhåndsvis liten bygd og barna har ENORM glede av at det arrangeres kino, juletrefest og kjekke ting her. Dette er en ting som MÅ prioriteres. Det vi derimot ikke skal prioritere er å peise på med penger til diverse sandland mens våre eldre sitter på lut og kaldt vann. Vi må stanset innvandringen, om mulig reversert den og bruke penger til å øke lønnen til "gutta på gulvet", alle skulle hatt gratis tannlege, uansett alder. De eldre skulle fått gode, smakfulle måltider og de som er for syke til å arbeide skal bli tatt vare på, selvsagt etter en nøyaktig, men rettferdig utredning på om dette er noe de har krav på. DÆVEN for et samfunn vi kunne skapt hvis vi stoppet innvandringen. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du personlig forsøkt? Meldt deg som frivillig hos røde kors etc? Du tenker Staten har ansvaret, men ikke du? Kanskje nettopp derfor ikke alle lykkes, de har ikke noen å lære av i hverdagen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...