Gå til innhold

Hva irriterer deg, men du vet det er usaklig, så du må tie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, sug lut skrev:

Og derfor  sier jeg det ikke, ref trådtittel.

Men blir du virkelig irritert over at en god venn ikke drikker kaffe?

Anonymkode: 400f4...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.1.2019 den 22.49, Holly Golightly skrev:

Jeg er imponert over at du overlevde stipendiatperioden uten å bli kaffedrikker. Hilsen en som kapitulerte halvveis i løpet😅

Sjæl. Stipendiat med tre unger og her bøttes det ned med både kaffe og te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Likevel helt unødvendig uttrykk, for det ble sagt. Ørevoksen renner når f.eks blir sagt "Jeg er så trøtt i dag og forsov meg, holdte jeg på sagt/si".

Anonymkode: 55047...f09

Det er et fast uttrykk, og det brukes ikke som i eksempelet ditt. Trodde det du irriterte deg over var at folk brukte feil grammatikk. "Holdt jeg på sagt" er jo rent vås.

Anonymkode: e864a...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvutnevnte ernæringseksperter med liten eller ingen kunnskap om fagfeltet.

Sølje Bergmann

Folk som kommer på besøk, og når de tilbys kaffe eller te (jeg tilbyr begge) sier nei takk, men de tar gjerne et glass brus (som jeg ikke har), og så sier nei takk til et glass vann, men har jeg saft? eller juice? (nei til begge deler) og siden tar en kaffe likevel, men bare om jeg har sukker eller melk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg irriterer meg sinnsykt over de som ikke greier bruke ordet hvilken rett. Feks «hvem bok leser dere nå» eller «hvem butikk selger dette». Hvor lærer man dette??

Kaffedrikkere som MÅ ha kaffe med en eneste gang de kommer på jobb ellers kommer de rett og slett ikke igjennom dagen. Drikk den hjemme! Og vi som ikke drikker kaffe kommer lett igjennom dagen uten så da greier de det også. 

Mennesker som bruker hele midtgangen på butikken når de handler etter jobb og bruker syv lange på å bestemme seg. Ikke alle har sinnsykt god tid på butikken. 

De som tror egenmeldinger er en gavepakke de får fra jobben og må bruke de opp i løpet av året. «Hvor mange har jeg igjen nå» spørsmål er skikkelig ille. 

Anonymkode: e5866...f13

Fredrikstad! Til og med lærerne sier det, så det er vanskelig å få bukt med dessverre.

Anonymkode: af16c...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg at de aldri spør pasientene, om vaksinene som settes, ønskes oppføres i Sysvak, da det egentlig er krav til samtykke fra pasienten. Når helsepersonell gjør dette uten samtykke, så bryter de retningslinjene. Hvor mye koster det å stille et lite spørsmål, mens en setter vaksinen? 

Anonymkode: e2f99...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Darwinia:-)
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver et helt avsnitt om hvor voksen og fortreffelig du er, og du svarer i en tråd som heter «hva irriterer deg». Da blir spørsmålet ditt i avsnitt to bare merkelig.. Selv min svigermor på 75 sier at «hun ikke er voksen enda» til svar på at hun ikke drikker kaffe, det er jo virkelig ikke noe å bry seg om?

Og nei,  jeg pleier aldri å komme med den kommentaren selv..

Anonymkode: 931d8...23e

Kanskje du kan skrive et innlegg om at du irriterer deg over at jeg (ikke egentlig) irriterer meg over kaffekommentarer?

Nei vent, det går jo ikke da du ikke tier om det. Kanskje opprette en egen tråd? Så får du det ut.

Endret av Darwinia:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 21.51, Anonym bruker skrev:

Skal innrømme at jeg selv irriterer meg over svigerinnen min som kun drikker brus. Te hadde vært greit, men vi har sjeldent brus i huset. Og hvis vi har så er det feil type!

Jeg tenker at alle burde klare å dytte i seg en te.. Eller ta i mot det glasset ned vann! 

Hehe, takk...jeg trengte utblåsningen

Anonymkode: 75f30...50d

Jeg er koffeinintolerant

Anonymkode: d1a1c...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fredrikstad! Til og med lærerne sier det, så det er vanskelig å få bukt med dessverre.

Anonymkode: af16c...a19

Jeg er fra Fredrikstad, og nei, det er ikke dialekt her. Men det finnes en del som sier feil, sikkert også blant yngre lærere. Hører det stadig vekk i Oslo også, blant ungdom. 

Anonymkode: e864a...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er fra Fredrikstad, og nei, det er ikke dialekt her. Men det finnes en del som sier feil, sikkert også blant yngre lærere. Hører det stadig vekk i Oslo også, blant ungdom. 

Anonymkode: e864a...858

Jeg sa ikke at det er dialekt her, jeg svarte på et spørsmål om hvor de lærer det. Det er så mange som sier det her at det er ikke til å unngå at flere plukker det opp. Jeg hørte det aldri før vi flyttet hit. 😛 (Men har ikke vært mye i Oslo da.)

Anonymkode: af16c...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over at de som gjerne kan minst om et problem ofte er de mest påståelige. For ikke å snakke om enkle svar på komplekse problemer.

Immigrasjonsproblemer?  Bygg en mur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Vel, lista er lang. Men noen:

bilstolpolitiet - de som mener at man ønsker barnet sitt på 6 år som sitter forovervendt dødt eller hardt skadet (fordi de sitter forovervendt)

mammapolitiet - de som alltid vet mest og alltid har mer erfaring og kunnskap enn alle andre (deres måte er den eneste riktige måten, alt annet er «omsorgsvikt»)

bunadpolitiet - de som mener ikke alle kan gå i bunad

selvdiagnostiserende gluten og laktoseallergikere (må ikke forveksles med de med de som faktisk er utredet)

De som mener at ingen leger har peil fordi de kurerte egen kreft med lavkarbo 🤦🏼‍♀️

Besservissere - de som spyr rundt seg med «fakta» utifra deres egen synsing («alle innvandrere er kriminelle» de der som spyr ut av seg utsagn som dette)

De som henger seg opp i skrivefeil i en diskusjon istedefor å konsentrere seg om saken (hallo, alle skjønner at sjedekollisjon ikke er vaginakræsj!!!) 

De som ikke liker Høyres politikk og henger seg derfor opp i vekta til Erna (er ikke høyre tilhenger selv, men syntes ikke dermed at hets av overvekt er greit fordi!)

de som går på person og ikke sak i en diskusjon 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Livet minutt for minutt på SnapChat. Et bilde er ikke nok, det må filmes at en lager mat, at kalkunen deles opp, at ungene spiser den, at tallerkenen bæres inn på kjøkkenet, at en biler på sofaen osv osv osv. Marerittet er et faktum når denne personen er på konsert... 🤪

Anonymkode: 21c68...fb5

Åååh, jeg hater konsert-snap!!! Hvorfor i alle dager må noen filme minutt etter minutt og spamme alle de kjenner? Det er helt uinteressant for meg å høre deler av en sang fra et band jeg ikke liker, med kjempedårlig lyd.

Jeg spurte mamma en gang hvorfor hun gjorde det. "Det var så god stemning ". Men det kan jo ikke jeg føle på den snapfilmen, som jeg uansett bare klikker meg gjennom for å få den unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg irriterer meg sinnsykt over de som ikke greier bruke ordet hvilken rett. Feks «hvem bok leser dere nå» eller «hvem butikk selger dette». Hvor lærer man dette??

Kaffedrikkere som MÅ ha kaffe med en eneste gang de kommer på jobb ellers kommer de rett og slett ikke igjennom dagen. Drikk den hjemme! Og vi som ikke drikker kaffe kommer lett igjennom dagen uten så da greier de det også. 

Mennesker som bruker hele midtgangen på butikken når de handler etter jobb og bruker syv lange på å bestemme seg. Ikke alle har sinnsykt god tid på butikken. 

De som tror egenmeldinger er en gavepakke de får fra jobben og må bruke de opp i løpet av året. «Hvor mange har jeg igjen nå» spørsmål er skikkelig ille. 

Anonymkode: e5866...f13

Hehehe 😅 

jeg tror jeg ville plaget deg ihjel med «hvem bil skal vi ta?» 😅 Typisk å si det der jeg er fra (Andebu)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aprikos Syltetøy skrev:

Vel, lista er lang. Men noen:

bilstolpolitiet - de som mener at man ønsker barnet sitt på 6 år som sitter forovervendt dødt eller hardt skadet (fordi de sitter forovervendt)

mammapolitiet - de som alltid vet mest og alltid har mer erfaring og kunnskap enn alle andre (deres måte er den eneste riktige måten, alt annet er «omsorgsvikt»)

bunadpolitiet - de som mener ikke alle kan gå i bunad

selvdiagnostiserende gluten og laktoseallergikere (må ikke forveksles med de med de som faktisk er utredet)

De som mener at ingen leger har peil fordi de kurerte egen kreft med lavkarbo 🤦🏼‍♀️

Besservissere - de som spyr rundt seg med «fakta» utifra deres egen synsing («alle innvandrere er kriminelle» de der som spyr ut av seg utsagn som dette)

De som henger seg opp i skrivefeil i en diskusjon istedefor å konsentrere seg om saken (hallo, alle skjønner at sjedekollisjon ikke er vaginakræsj!!!) 

De som ikke liker Høyres politikk og henger seg derfor opp i vekta til Erna (er ikke høyre tilhenger selv, men syntes ikke dermed at hets av overvekt er greit fordi!)

de som går på person og ikke sak i en diskusjon 😣

Jeg irriterer meg over at du heter Aprikos Syltetøy, og ikke Aprikossyltetøy.

Er for øvrig enig i alt du remser opp, bortsett fra det med bunadspolitiet. Jeg er selv konstabel i bunadspolitiet, og det dreier seg ikke om hvem som kan eller ikke kan gå i bunad, men hvordan man bærer sin vakre bunad. Ting som er forbundet med straffeansvar etter bunadsloven er blant annet joggesko under stakken, fancy solbriller, "bunadsparaply", 17. maisløyfe på stakken (jeg grøsser bare av å skrive det) osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy
5 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Jeg irriterer meg over at du heter Aprikos Syltetøy, og ikke Aprikossyltetøy.

Er for øvrig enig i alt du remser opp, bortsett fra det med bunadspolitiet. Jeg er selv konstabel i bunadspolitiet, og det dreier seg ikke om hvem som kan eller ikke kan gå i bunad, men hvordan man bærer sin vakre bunad. Ting som er forbundet med straffeansvar etter bunadsloven er blant annet joggesko under stakken, fancy solbriller, "bunadsparaply", 17. maisløyfe på stakken (jeg grøsser bare av å skrive det) osv.

Hehe, glad to be at your annoyance 😂

Har personlig ikke noe imot bunadsparaply. Regner det, så regner det. Solbriller og, ser ikke problemet 🤷🏼‍♀️ Ærrre sol så ærre sol 🤩

Stakk trenger ikke maisløyfe syntes jeg, man har jo sølv. Men hey, om noen vil ha det- kjør på. Ække min bunad 😅 Joggesko under stakken, whynot? Om de er mer komfortable så hadde jeg og gjort det OM de var dekket helt av stakken 😅

Jeg har somregel litt mer sprik mellom toppen av vesten enn nederst, fordi jeg plutselig fikk pupper etter barnefødsler. Dette har jeg fått kritikk på (har vestfoldbunad 56 modell, rød og svart). Binder jeg det mer kveles jeg, og jeg syntes dessuten det er finere :) Tenker at folk må gjøre som de vil også kan vi andre spise is og drikke cola eller kaffe og leve livene våre 🤷🏼‍♀️😂

 

hehe jeg tror du ville hatet meg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aprikos Syltetøy skrev:

Hehe, glad to be at your annoyance 😂

Har personlig ikke noe imot bunadsparaply. Regner det, så regner det. Solbriller og, ser ikke problemet 🤷🏼‍♀️ Ærrre sol så ærre sol 🤩

Stakk trenger ikke maisløyfe syntes jeg, man har jo sølv. Men hey, om noen vil ha det- kjør på. Ække min bunad 😅 Joggesko under stakken, whynot? Om de er mer komfortable så hadde jeg og gjort det OM de var dekket helt av stakken 😅

Jeg har somregel litt mer sprik mellom toppen av vesten enn nederst, fordi jeg plutselig fikk pupper etter barnefødsler. Dette har jeg fått kritikk på (har vestfoldbunad 56 modell, rød og svart). Binder jeg det mer kveles jeg, og jeg syntes dessuten det er finere :) Tenker at folk må gjøre som de vil også kan vi andre spise is og drikke cola eller kaffe og leve livene våre 🤷🏼‍♀️😂

 

hehe jeg tror du ville hatet meg 😂

Meh, neppe, men det kan hende jeg hadde kastet en kroneis på deg 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy
1 minutt siden, Fru Banderas skrev:

Meh, neppe, men det kan hende jeg hadde kastet en kroneis på deg 😘

Kroneiskrig akseptert 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sug lut skrev:

Det er irriterende at ikke alle drikker kaffe, men det er uproblematisk så lenge de i det minste drikker te. De som ikke vil ha noen av delene derimot... "nei takk, bare et glass vann"... Å ta en kaffe er en definert situasjon. Den er annerledes enn en kveld med te og sofa. Og vann? Virkelig? Ingen sosiale settinger heter "ta et glass vann sammen".

Hvordan i alle dager kan deg plage noen som helst at man ikke drikker kaffe eller te? Vann har jo alle som uansett tilbyr kaffe eller te? Hvordan kan det da irritere eller plage noen im man heller drikker vann? Kan jo fint «ta en kaffe» med noen selv om den ene drikker noe annet enn kaffe (eller te)? Ikke rart det er krig i verden...

Anonymkode: 676f8...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dager kan deg plage noen som helst at man ikke drikker kaffe eller te? Vann har jo alle som uansett tilbyr kaffe eller te? Hvordan kan det da irritere eller plage noen im man heller drikker vann? Kan jo fint «ta en kaffe» med noen selv om den ene drikker noe annet enn kaffe (eller te)? Ikke rart det er krig i verden...

Anonymkode: 676f8...b4e

Det som er litt snodig er at de samme menneskene synes det er helt uhørt å ikke få servert kaffe hos folk som ikke drikker kaffe selv

Anonymkode: c14f1...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk av ' på norsk og feil bruk av' på engelsk. 

 

Men akkurat nå plager det meg noe helt forjævlig at den "meget pene" eldre damen, med rød leppestift, perler i ørene osv, på andre siden av venterommet smatter så intenst på tyggisen sin. Smatt smart smatt. Klikk 🤪🤪🤪🤪

Anonymkode: cf6db...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye! Særskriving av sammensatte ord, bruk av apostrof foran genitivs-s på norsk, feil bruk av spørreordene, folk som ikke vet forskjellen på fult og fullt, bevist og bevisst, legge og ligge. Lista kan bli mye lenger.

Folk som rusler sakte og bedagelig gjennom butikken/ på fortauet når det er mange mennesker som prøver å komme forbi dem, samtidig som de vingler litt fra side til side slik at du slett ikke kan komme deg forbi. 

Folk som står i kassa i butikken, har fått slått inn alle varene sine og da kommer på at de glemte bare noe, så de rusler i vei for å hente litt melk eller hva det nå var. Og de har GOD tid, naturligvis, det er ikke de som må stå der og vente.

Voksne mennesker som mener det er innafor å fortelle at de "liker ikke" helt normal mat, og forventer spesialforpleining fordi de ikke kan spise en kjøttkake når de er invitert på middag hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som forsyner seg med store kakestykker av favorittkaka mi i selskap og ikke spiser opp 🤣 

Folk som er supertreige i kassa på butikken.

Folk som står i veien eller går veldig tregt foran meg når jeg har dårlig tid. 

Blant annet...

Anonymkode: 1bf8f...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2019 den 15.21, Anonym bruker skrev:

Nei, det er det ikke! 

Det heter enten 'ikke misforstå' ELLER 'forstå meg rett'. 

Den sammensausingen av to uttrykk er helt nytt. 

Anonymkode: d4561...9cf

Nytt?! 😂😂😂

Har vel ihvertfall hørt det i hele mitt voksne liv, dvs ca 25 år.

Anonymkode: 9f89f...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...