Gå til innhold

Hva irriterer deg, men du vet det er usaklig, så du må tie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Anonym bruker said:

Du mener smatting?

Anonymkode: c14f1...410

Din smarting. Hehe 

Anonymkode: 75f30...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som spør om de kan gå foran i køen, for de «bare har to ting». Jeg kan godt tilby det selv hvis jeg har god tid, men når de spør selv blir jeg irritert. Jeg sier ja, men synes egentlig det er ganske frekt, det er ikke alltid man har like god tid selv.

Anonymkode: 70dbb...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)

I frykt for å irritere med nok et innlegg om kaffe/te:

Jeg drikker ingen av delene og blir oppgitt av at alle skal gjøre et stort nummer ut av det. Greit at det kanskje er litt uvanlig, men jeg synes det er litt unødvendig å skulle FORSVARE hvorfor jeg ikke drikker kaffe og te HVER ENESTE GANG.

Det morsomste er de som kommer med "er du ikke blitt voksen". Jeg er snart 40, har mann, tre barn, halveis nedbetalt bolig og doktorgrad, men er ikke voksen fordi jeg ikke drikker kaffe. Akkurat, ja😁

Når jeg blir tilbudt kaffe/te svarer jeg alltid: Nei takk, men jeg tar gjerne et glass vann. Av en eller annen grunn blir de fleste veldig ukomfortabel med å tilby meg KUN vann, til tross for at det er det jeg ber om. Jeg skjønner det ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden i ørene mine krøller seg litt når folk sier entrekå, påmmfri, baguette med brie og råsjbiff(!). Og når folk (nesten alltid menn) snakker høyt og påståelig om ting de helt tydelig ikke har peiling på. 

Anonymkode: d5fe5...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Darwinia:-) skrev:

I frykt for å irritere med nok et innlegg om kaffe/te:

Jeg drikker ingen av delene og blir oppgitt av at alle skal gjøre et stort nummer ut av det. Greit at det kanskje er litt uvanlig, men jeg synes det er litt unødvendig å skulle FORSVARE hvorfor jeg ikke drikker kaffe og te HVER ENESTE GANG.

Det morsomste er de som kommer med "er du ikke blitt voksen". Jeg er snart 40, har mann, tre barn, halveis nedbetalt bolig og doktorgrad, men er ikke voksen fordi jeg ikke drikker kaffe. Akkurat, ja😁

Når jeg blir tilbudt kaffe/te svarer jeg alltid: Nei takk, men jeg tar gjerne et glass vann. Av en eller annen grunn blir de fleste veldig ukomfortabel med å tilby meg KUN vann, til tross for at det er det jeg ber om. Jeg skjønner det ikke helt.

Akkurat som om jeg skulle skrevet det selv. Kan nesten se de får litt rykninger i øyelokka når jeg sier jeg bare vil ha et glass vann 😂

Anonymkode: c14f1...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Darwinia:-) skrev:

I frykt for å irritere med nok et innlegg om kaffe/te:

Jeg drikker ingen av delene og blir oppgitt av at alle skal gjøre et stort nummer ut av det. Greit at det kanskje er litt uvanlig, men jeg synes det er litt unødvendig å skulle FORSVARE hvorfor jeg ikke drikker kaffe og te HVER ENESTE GANG.

Det morsomste er de som kommer med "er du ikke blitt voksen". Jeg er snart 40, har mann, tre barn, halveis nedbetalt bolig og doktorgrad, men er ikke voksen fordi jeg ikke drikker kaffe. Akkurat, ja😁

Når jeg blir tilbudt kaffe/te svarer jeg alltid: Nei takk, men jeg tar gjerne et glass vann. Av en eller annen grunn blir de fleste veldig ukomfortabel med å tilby meg KUN vann, til tross for at det er det jeg ber om. Jeg skjønner det ikke helt.

Jeg er imponert over at du overlevde stipendiatperioden uten å bli kaffedrikker. Hilsen en som kapitulerte halvveis i løpet😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Darwinia:-)
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat som om jeg skulle skrevet det selv. Kan nesten se de får litt rykninger i øyelokka når jeg sier jeg bare vil ha et glass vann 😂

Anonymkode: c14f1...410

Jeg vet! Hva er greia? Er det ikke fint at gjesten ber om noe du vet at du har? Nesten så jeg vurderer å begynne og be om hylleblomstsaft😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som vimser fra side til side på gang-og sykkelvei, særlig med musikk på ørene. Hold til høyre slik at vi andre kan sykle forbi, og se deg for før du krysser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier:  Det er da det er jul for meg

Høytidene er etter gitte datoer. Jeg pynter f.eks ikke til påske i mai, selv om det hadde passet meg selv bedre, og kaster heller ikke ut jula midtveis selv om skoleferien er ferdig...

Anonymkode: faaaa...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mener smatting?

Anonymkode: c14f1...410

Haha🙈 ja👍

Anonymkode: 687f5...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange:når folk sier kidså,peng,smatter,spiser og snakker samtidig,ikke vasker hender etter dobesøk og kan sikkert plusse på mye.

Anonymkode: f8b1f...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden fikk jeg så lyst på te at jeg måtte lage meg en kopp! 

Anonymkode: 1dc47...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg biter meg selv i tunga og holder (i altfor stor grad) kjeft når det sytes og klages over velferdsordninger, permisjonsordninger, sykepenger osv. Det er visst etter hvert mange som mener staten skal forsørge dem. 

Anonymkode: 4da22...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smatting, høylytt pusting, kommentarene man får når man ikke drikker kaffe, røykere (definitivt verste) og dårlig hygiene der jeg er på besøk/skal spise. 

Anonymkode: 61df8...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk som spør om de kan gå foran i køen, for de «bare har to ting». Jeg kan godt tilby det selv hvis jeg har god tid, men når de spør selv blir jeg irritert. Jeg sier ja, men synes egentlig det er ganske frekt, det er ikke alltid man har like god tid selv.

Anonymkode: 70dbb...747

Denne! 

 

Anonymkode: 77cc4...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Huden i ørene mine krøller seg litt når folk sier entrekå, påmmfri, baguette med brie og råsjbiff(!). Og når folk (nesten alltid menn) snakker høyt og påståelig om ting de helt tydelig ikke har peiling på. 

Anonymkode: d5fe5...fe9

Entrekått du sier ? 😖 jeg grøsser ! Og bærné. Takler jeg dårlig.

Anonymkode: 77cc4...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen på jobben som er oppegående velutdannede mennesker, den ene SLURPER så utrolig høylytt når hun drikker te (mens vi er inne på det temaet), og hun andre snøfter snørra laaaangt opp i nesa med en sånn vanvittig ekkel gurglelyd at jeg blir helt stum! Hun er en nydelig jente som er opptatt av utseendet sitt, jeg kan ikke skjønne at hun ikke hører hvor ekkelt det er!! 

Takk for utblåsingen!

Og ellers andre smattere og snøftere og de som ber om å komme foran deg i køen og de som røyker... uansett hvor. 

Anonymkode: 608ae...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det det aller verste du vet? 

Anonymkode: dd7b1...6e8

Når noen spør hvilken ubetydelige ting som irriterer deg, så svarer en noe, for så å måtte svare for seg for det du irriterte deg over ikke var irriterende nok...for noen...enda det var ubetydelige ting som var spurt om....🤔

Anonymkode: 76114...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sitter å fikler med neglene sine ute blandet folk. (Skraper neglelakk eller rensker neglene). Ekkelt! 

Unødvendige lyder som klikking av kulepenner, «knekking» av fingre, dunking av fingre på sofaryggen, smatting, høylytt pusting OSV... liker generelt lyder dårlig🤪

Folk som spiser grapsete! Jobber med en som sluker maten, han trykker innpå og svelger nesten skivene hele. Vil brekke meg av å se ham spise. 

 

Anonymkode: 1809a...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over sure mennesker, og de som ikke kan ta seg sammen i selskap med andre. 

Også irriterer jeg meg over partneren dems som jatter med som en trent mus, og prøver å glatte over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal innrømme at jeg selv irriterer meg over svigerinnen min som kun drikker brus. Te hadde vært greit, men vi har sjeldent brus i huset. Og hvis vi har så er det feil type!

Jeg tenker at alle burde klare å dytte i seg en te.. Eller ta i mot det glasset ned vann! 

Hehe, takk...jeg trengte utblåsningen

Anonymkode: 75f30...50d

Jeg drikker kun te når jeg er døden nær av vond hals. Kaffe blir jeg kvalm av, både av lukta og av smaken. Drikker brus, men jeg spør heller etter et glass vann når folk spør om jeg skal ha kaffe. 

Jeg får helt spader av setningen "Holdte jeg på å ha sagt". Nei, du holdte ikke å ha sagt, du sa det!

Anonymkode: 55047...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Darwinia:-) skrev:

I frykt for å irritere med nok et innlegg om kaffe/te:

Jeg drikker ingen av delene og blir oppgitt av at alle skal gjøre et stort nummer ut av det. Greit at det kanskje er litt uvanlig, men jeg synes det er litt unødvendig å skulle FORSVARE hvorfor jeg ikke drikker kaffe og te HVER ENESTE GANG.

Det morsomste er de som kommer med "er du ikke blitt voksen". Jeg er snart 40, har mann, tre barn, halveis nedbetalt bolig og doktorgrad, men er ikke voksen fordi jeg ikke drikker kaffe. Akkurat, ja😁

Når jeg blir tilbudt kaffe/te svarer jeg alltid: Nei takk, men jeg tar gjerne et glass vann. Av en eller annen grunn blir de fleste veldig ukomfortabel med å tilby meg KUN vann, til tross for at det er det jeg ber om. Jeg skjønner det ikke helt.

At du som 40- åring fremdeles irriterer deg over at folk kommer med en standard kommentar om folk som ikke drikker kaffe, sier litt om deg da..🙄

Også klarer jeg heller ikke å forstå alle dere som irriterer dere over uttrykket «misforstå meg rett». Det er et uttrykk som har vært brukt i over 100 år.. 

Anonymkode: 931d8...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som er fylt 50, som har en del merkelige ord - irriterer meg, men synes ikke jeg kan si noe. Hun sier bl.a. "forsempel" når hun mener "for eksempel". Blir litt babyspråk nesten synes jeg...

Anonymkode: fecd1...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil alltid ha te, hvis noen spør da... For jeg drikker ikke kaffe, men hvis ingen spør meg, sier jeg bare nei takk til kaffe... 

Jeg irriterer meg over de som setter skoene på natten rett innenfor døren. Hvor vanskelig er det å flytte dem 30 cm til venstre? 

Anonymkode: dd7b1...6e8

Samme her, det med skoene 😩

Anonymkode: e752d...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...