Gå til innhold

Rydder 'alle' bort jula i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. . tar det vekk imorgen, så lei

Anonymkode: 8daae...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er alle barna hjemme i morgen her, både grunnskolen og vgs starter på torsdag....

Anonymkode: 8adbe...d5d

Her begynner også skolene i morgen. Jeg skal ha fri😊 

Anonymkode: 91561...3af

Skrevet

Tok all julepynten 5.dag. treet tok vi etter frokosten idag. 1.januar er nytt år og ikke jul fortsatt. Pynter 1. Desember da Så vi koser oss hele desember. Men 1.januar er de altså over og ut synst vi. 

Anonymkode: 81d1e...9f9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her er alle barna hjemme i morgen her, både grunnskolen og vgs starter på torsdag....

Anonymkode: 8adbe...d5d

Her begynner alle i morgen, både grunnskolen og vgs. Bare jeg som skal kose meg hjemme, og det skal jeg gjøre til gangs.

Skrevet

Nei bruker selvsagt ikke en høytidsdag til husarbeid. Her koser vi oss. 

Skrevet

Tok alt i dag og gleder meg over at alt er tilbake som det pleier. Det eneste som er igjen, er en mugge med restene av grennellikene jeg alltid har til jul. Nå er det luftig, samtidig med rent, før fridagen i morgen som skal brukes til...skal vi se....ingenting :)

Skrevet

Følte jeg hadde litt overskudd og tid idag så ryddet vekk nisser og juletre idag, blomster og belysning som stjerner mm får bli noen uker til. Fra imorgen er det full fart med jobb, skole og fritidsaktiviteter så godt å få ting unna idag. Men vokst opp med 13. dag jul så litt tidlig. 

Anonymkode: bc048...dea

Skrevet

Rydder bort julegotteriet da. Nanmam🍬😁

Skrevet

Rydder ut jula i morgen, i dag har vi hatt innedag med brettspill, siste rest av julekakene, hørt på musikk etc. Kanskje jeg tar unna noe i kveld. Har fri i morgen så passer bra med litt ryddetid før full rulle med jobb igjen. 

Skrevet

Jul er koselig i desember, men synes huset er overfylt med juledekorasjoner, så når januar kommer så ryddes den bort. Endelig føler jeg at jeg kan puste, senke skuldrene og nyte ryddig hus igjen.

Anonymkode: 29bc5...581

Skrevet

Men dere som syns det er så deilig å få jula ut, pynter dere ikke med ting dere liker? 

Jeg elsker hver ting jeg pynter med og pakker det bort med vemod. 

Ellers er det godt å se at det er flere med meg som holder på tradisjonene. Alt skal gå så fort for tiden, jeg syns det er viktig å ta seg tid til å nyte nuet. 

Hi

Anonymkode: 46cc8...bd3

Skrevet

13. dag jul for oss. En hel deilig uke til.

Skrevet

Tar det til helgen. Kom ned fra hytta nå og skal på jobb i morgen. Tar litt vekk på lørdag og litt på søndag.

Anonymkode: ff786...7db

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dere som syns det er så deilig å få jula ut, pynter dere ikke med ting dere liker? 

Ellers er det godt å se at det er flere med meg som holder på tradisjonene. Alt skal gå så fort for tiden, jeg syns det er viktig å ta seg tid til å nyte nuet. 

Hi

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ene eksluderer det andre. Å ta vekk jula nå, betyr ikke at man ikke pynter med ting man liker eller at man ikke tar seg tid til å nyte nuet. Det betyr vel bare at man har pyntet tidligere enn det du har.

Anonymkode: 9ab37...91d

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Joda, pynter med ting jeg liker. Problemet er at jeg liker det jeg har resten av året og. Da er det vanskelig å ta vekk eller fylle opp rundt det. Har ekte gran da og i dag slo den alle rekorder når det gjaldt dryssing. Den tradisjonen holder jeg på.

Skrevet

Aldri i verden!! Jeg skal kose meg med vakkert julepyntet hus frem til 13. januar, og gleder meg til hver dag jeg skal stå opp til julelys i vinduene og nisser på bordet. 

Den lange vinteren er mørk nok om en ikke skal rive julen ut idet klokken slår 12 slag på nyttårsaften 🎄🎄

Skrevet

Må nok dessverre ta ut treet til helgen for det drysser. Resten av jula blir værende så lenge som mulig. Jeg gjør det etter den gamle tradisjonene, 

Skrevet

Slettes ikke, juletreet står fint fortsatt, og jeg gleder meg til å komme hjem til  julehygge etter jobb i morgen.

Vi har ikke fryktelig mye julepynt, så huset er ikke så mye mer rotete enn det ellers pleier å være, det er ikke noe problem å rydde og vaske uten å ta vekk julepynten.

Skrevet

Jeg pleier å ha ryddet vekk jula til nyttårsaften, for nå starter hverdagen og planlegging for to bursdager i hus. Orker ikke organisering om å få ned julen og organisere bursdager samtidig. I år er første gang juletreet kom opp før lillejulaften og forsvant idag, samtidig som rsten av julepynten står. Håper ungene skjønt at vi bør ha plastikktree, for de har reagert ganske kraftig og jeg er lei nåler selv om det ikke har drøst så mye. Men får se hvordan diskusjonen blir til neste år... nå står juletreet på terassen med utlys på. Nå skal jeg få ordnet fuglemat i morra og vi skal dekorere treet ute. I fjor slang jeg det bare ut før jeg Ventet på at kommunen hadde juletre henting. Men juletreet var vist ett koselig sted for småfuglene, så likte å ha det der. Det forsvant i våres.

jeg er vant til at julen varer utti januar, men når jeg klarte å få to unger helt i begynnelsen av året og med en eksta bursdag i familien denne mnd også så har jeg valgt å kutte den ut tidligere. Men nå pynter jeg tidlig til jul, så tar det vel igjen der. Jeg pynter ikke til advent, går rett på jul. 

Anonymkode: 83909...802

Skrevet

All pynt og tre forsvant i dag. Deilig!

Nå er det nytt år, ikke jul lenger.

Anonymkode: e4ff2...cbc

Skrevet

Jula pleier å bli ryddet vekk 1-3 januar! Når juleferien er over og hverdagen starter er jeg ferdig med jul og julepynt!

Skrevet

Ja, nå forsvinner julepynten. Vi begynner på jobb og barnehage i morgen, og jula er dermed over hos oss.

Anonymkode: d3eb2...7c5

Skrevet

Julen er over, et nytt år har begynt. Tror nok jeg rydder vekk alt i morgen. Vi pynter i starten av desember og treet i midten av desember. Det er da det er jul for meg

Anonymkode: 84064...0e5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Klart jeg pynter med ting jeg liker. Det fineste jeg har er julepynten, men det betyr ikke at jeg vil ha jul hele året. Jula er spesiell nettopp fordi den kun er en gang i året og julepynten er speisell fordi den er fremme ene og alene nor det er JUL. Det er ikke jul i januar, dermed tar jeg vekk julepynten. 

Anonymkode: d3eb2...7c5

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rydder bort julegotteriet da. Nanmam🍬😁

Ha, ha, det er einaste juleryddinga som foregår her og :D   Ellers vert pynten til over helga, trur eg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...