Gå til innhold

Rydder 'alle' bort jula i dag?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer ikke til å rydde bort jula før til helgen, men nærmest alle av vennene mine snapper om nakne trær og stuer tomme for nisser og røde lys. 

Er vi som holder på gamle tradisjoner om 13 dag jul en utdøende rase? Jeg elsker mitt julepyntede hus og gruer meg til å pakke det bort. 

Anonymkode: 46cc8...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vokst opp med at jula er til 20 dag jul (13.januar), og den tradisjonen har jeg videreført inn i voksenlivet og til mitt barn. Mao her er det full jul, og det blir det i nesten to uker til.

Anonymkode: df0e2...c44

Skrevet

Idag eller i morgen. Julen er over når nyttårsaften er ferdig for min del

Anonymkode: a2e81...ecb

Skrevet

Tar den bort neste helg 

Anonymkode: 9912b...93b

Skrevet

Treet forsvinner 13. dag jul, resten 20. dag jul

Anonymkode: b6fb4...2e0

Skrevet

Kan det hende at folk velger å pynte tidligere enn før? 

Vi er alltid bortreist i julehelgen, og jeg liker å pynte litt tidlig for å få glede av det hele. Jeg har imidlertid valgt å de-jule huset i dag. Den ene adventsstjernen har fått være oppe. Lysene vi har på treet ute beholder jeg gjerne til februar 😂

Skrevet

Jeg hadde gjort det delvis i går og helt i dag hvis ikke det var for at jeg har fri i morgen. Så i morgen, når resten av familien er på skole og jobb, da skal jeg kose meg med fred og ro og rydding og en ekstra kopp kaffe og en tur i skogen med den siste pepperkaken i lomma til niste.

Skrevet

Her pyntes det 23 desember. Julepynt og nisser ryker 13 dag jul og treet får stå til 20 dag jul. 

Anonymkode: 873c3...e4b

Skrevet

Nei, nei, vi er fremdeles midt i jula, i dag er åttende juledag, så det er fremdeles mange igjen. Her har vi jul til tjuendedag. 

Anonymkode: 1550f...61b

Skrevet

Tar bort jula nå i helga. Da reiser ungene til far og det er bare trist å sitte alene igjen i en julepyntet stue..:/ Jeg eeelsker jul, men har sittet for mye alene i jula til å glede meg mer over det.

Anonymkode: 1d510...877

Skrevet

Nei. Venter til helgen. I år er vel 13. dag jul på søndag, så det passer greit å rydde bort julen da syns jeg. Syns januar er en lang og tung mnd jeg, så godt forlenge julekosen noen dager. Skal ha barneselskap i neste uke en gang, så da er det greit at hvert fall juletreet er ute.

Anonymkode: 9fee9...725

Skrevet

Nei, jeg skal kose meg med både pynt og resten av måten til mellom 13. og 20.dag jul.

Anonymkode: c3114...896

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vokst opp med at jula er til 20 dag jul (13.januar), og den tradisjonen har jeg videreført inn i voksenlivet og til mitt barn. Mao her er det full jul, og det blir det i nesten to uker til.

Anonymkode: df0e2...c44

Jeg også🎄

Skrevet

Tar bort juletreet idag eller imorgen, diverse julepynt tas i løpet av uka.

Anonymkode: 700d0...f5f

Skrevet

13.dag jul er tradisjon hos oss. Da har ungene pepperkakefest og knuser pepperkakehuset. Så rydder jeg julen bort til 23.desember kommer igjen🍃

Anonymkode: 91561...3af

Skrevet

Nei, i dag er det siste dagen i juleferien (kaller det juleferie selv om jeg har jobba litt i jula å), så denne dagen har jeg ingen planer om å gjøre noe fornuftig 😅 Ofte går treet 1.januar, men det røsser ikke så ille enda, så da kan det få stå litt til 😉 Tenker vi rydder bort jula til helga.

Anonymkode: 5e1ca...613

Skrevet

Her står jula til 20. dag. Har også skjedd at den har stått til helga etter 20.dag. For meg er det en tradisjon jeg ikke tror jeg kommer til å endre på, men virker som flere og flere rydder ut jula tidligere.

Anonymkode: ac3cb...126

Skrevet

Nei, får middagsgjester i dag, så jula får bli til i morgen. 😛

Anonymkode: c6ad1...41c

Skrevet

Her er det full jul til 20.dagen. Deilig å komme hjem til julepynta hus etter jobb. Det gir en ekstra ro og kos i januarmørket.

Skrevet

Her har vi snudd om litt, er en av de som folk ugle ser her inne, vi pynter juletreet 1 desember og har full jul i stua hele desember,koser oss Max i førjulstiden hvor lulle julaften- nyttårsaften er en flott avsluttning på vår yndlingsmåned. 1 januar er vi klare for et nytt år, jula forsvinner 1 nyttårsdag og vi er klare for å glede oss over andre goder som er på vinteren😊👌🏼

Anonymkode: cebbb...568

Skrevet

Jeg tar det litt gradvis.

Treet forsvinner til helgen, også tas nisser og rød pynt gradvis vekk. Lysene i vinduene, stjernene osv tas helt til slutt og ikke før det må, altså 13.januar (20. dag jul)

Anonymkode: 8adbe...d5d

Skrevet

Her tar jeg nok vekk jula til helgen som kommer. Stjernene i vinduene får henge en stund til, de ble ikke tatt ned før i april i fjor

Anonymkode: 9ab37...91d

Skrevet
40 minutter siden, amandine skrev:

Jeg hadde gjort det delvis i går og helt i dag hvis ikke det var for at jeg har fri i morgen. Så i morgen, når resten av familien er på skole og jobb, da skal jeg kose meg med fred og ro og rydding og en ekstra kopp kaffe og en tur i skogen med den siste pepperkaken i lomma til niste.

én pepperkake? 😅jaja

Anonymkode: 4a004...97d

Skrevet
42 minutter siden, amandine skrev:

Jeg hadde gjort det delvis i går og helt i dag hvis ikke det var for at jeg har fri i morgen. Så i morgen, når resten av familien er på skole og jobb, da skal jeg kose meg med fred og ro og rydding og en ekstra kopp kaffe og en tur i skogen med den siste pepperkaken i lomma til niste.

Her er alle barna hjemme i morgen her, både grunnskolen og vgs starter på torsdag....

Anonymkode: 8adbe...d5d

Skrevet

Tok det bort da vi sto opp i dag. Syns at det er kjempetrist. Jeg elsker alt som har med jul å gjøre og kjenner at jeg går med en tomhetsfølelse i flere dager etterpå. Derfor tar vi bort pynten i dag så går det noen dager så ser jeg lyst på livet igjen og gleder meg til vår og lysere tider 🙈

Vet at det sikkert er skikkelig barnslig, men har hatt det sånt helt siden jeg var liten🤨

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...