Gå til innhold

Ho tar over barnet mitt!!! Hun vil ikke hjem!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette tror jeg ikke handler om at hun er sååååå glad i datteren, hun prøver å spise henne opp og overta rollen som mor. Kanskje i tillegg er dette helt bevisst for at barnet skal bli mer glad i henne enn i deg. En taktikk. 

Anonymkode: af071...807

Helt riktig 

Anonymkode: 43a43...47c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må jo "imponere" x'n din da, i tillegg til forelskelse, heve seg over deg osv, å da blir det slik... Han er vel ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen han heller? Som ikke reagerer? 

Tror ikke dette forholdet kommer til å vare så lenge... 

Anonymkode: 43a43...47c

Skrevet

Kanskje er hun ei heks, kanskje er hun rett og slett dum, kanskje prøver hun bare sitt beste og så går det litt over styr, kanskje er hun rett og slett bare sånn eller kanskje... Ikke godt å vite. Det er uansett ikke så mye du kan gjøre med det. Du kan selvfølgelig si at du ikke vil at barnet skal eksponeres på nett, du kan selvfølgelig snakke med far om at du synes de spiser for mye godteri men strengt talt har du vel ikke noe med det så lenge barnet er hos ham. Når det gjelder bunaden, kan du ikke nekte noen å gi barnet ditt noe, eller i alle fall ikke nekte at far tar i mot og vi bruke den. Men du kan bestemme at du ikke vil bruke den og si at den kan henge hos far for hos deg har hun en annen bunad. 

Jeg skjønner at noe av dette er irriterende og at det gjør litt vondt også, men det meste av det er det ikke noe du kan gjøre noe med eller bestemme over, så da er det bedre å svelge de kamelene for det taper du minst på. Jo bedre forhold du klarer å få til stemor, jo bedre blir det både for deg, barnet og stemor. 

Skrevet

Folk med dårlig grenseforståelse og manglende respekt er sjelden gode (bonus)foreldre.

Ha is i magen, HI, ungen er liten og denne dama varer nok ikke så lenge.

Anonymkode: 930ba...261

Skrevet

Tenker at du overdriver veldig her,men hadde tatt opp det ang bildene, eneste jeg ikke synes er greit her.

Anonymkode: 10b22...a23

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg er både frustrert å lei meg. Jeg har ei datter med eksen min, som da har funnet seg ei ny dame. Forholdet har vel vart i seks måneder, og greit, jeg er HELT over eksen. Men så har denne idiotkjerringa klart å ta over barnet mitt totalt. Er jo selvfølgelig glad for at ho har inkludert ho i familien sin, men det har vært noen episoder jeg enda irriterer meg over. La oss kalle denne dama Petra.

1. Petra er veldig glad i sosiale medier, og har en blogg hvor datteren min er med på en del bilder. Det er helt greie bilder, ikke noe annet enn at du ser henne sitte ved middagsbordet å smile, eller at hun sitter å bygger puslespill, men der, på denne bloggen altså, fremstår det som om HUN er mammaen til mitt barn, hun skriver ting som "gullet mitt" og "Vår lille prinsesse <3" og HOLD DERE FAST : når noen kommenterte på et bilde av de tre (eksen, datteren min og henne) skrev de : "snuppa vil ikke bli med oss til hunderfossen i sommer?" så svarte hun "hehe, så langt går ikke navlestrengen, Vibeke...." KJENNER ALTSÅ AT JEG KLIKKER. HVILKEN navlestreng? 

2. Datteren min blir bært rundt 24/7. Det er ikke snakk om at ho går selv, for denne såkalte "Petra" skal alltid bære. Hun er en veldig klemmete person. Hvis datteren min vil ha sjokoladekake, kjører hun VERDEN RUNDT for å få tak i det. Hvis ho vil ha godteri, får hun godteri. Det er ikke snakk om å sette grenser overhode, min "bare godteri på lørdager" holdning blir visket bort. Hun sover også midt imellom faren sin og henne, og alt hun legger ut på instagram er bilder hun har tatt i speilet hvor hun har datteren min på hofta med tittelen "Jeg og denne prinsessa skal snart lage frokost, mens pappa er ute på jakt... God arbeidsfordeling, synes vi...." Dette er også den typen voksen som aldri blir voksen selv. Hun driver å leker gjemsel og boksen går med INNLEVELSE, enkelt og greit fordi hun har TID til å gjøre det.... 

3. Hun driver å ordner en bunad til datteren min, fra sitt eget hjemsted. Dette er ikke bunaden jeg har, eller mannen har. 

4. Petra har en ganske stor familie, med mange barn. Derfor har datteren min i år fått være med på å ha julekalender på trappen og det har vært noe hun har likt, og derfor føler jeg at det ikke strekker til med kalenderen hun har hjemme.

Er det JEG som overreagerer her, eller er dette faktisk ikke greit? Hva ville dere gjort?  Vet at det er mange som har regelrett ONDE stemødre, og hun er jo ikke sånn, men kjenner det irriterer meg likevel.... Kan hun ikke bare godta at hun har én mor, og at det ikke er henne....????? 

Anonymkode: b90d6...e90

Tenker at jeg er veldig glad det ikke er meg. Hadde sikkert irritert meg over enkelte ting også. Tenker dere må prøve å ha en brukbar dialog og sette barnet først. Utover det er det ikke så mye du får gjort. Så lenge faren hennes har henne er det vel strengt tatt han som bestemmer. Det er ikke bare ditt barn. 

Anonymkode: 77329...072

Skrevet

Lurer på en ting... Det står at Petra har stor familie, med mange barn. Er dette Petras barn? For isåfall er det flott at hun får bonusdattera til å føle seg like viktig som de barna som nå låner pappaen hennes. Selvfølgelig ikke bra det med godteri og bildedeling, og det bør tas opp med FAR, men det andre ser jeg ikke noe galt med. 

Har selv hatt mange bonusmødre til min eldste sønn, så har litt erfaring med forskjellige typer.

Ble sikkert dumt skrevet, men strever litt med å ordlegge meg p.g.a sykdom.

Anonymkode: 145d2...a3e

Skrevet

Reagerer mest på at dere tillater at hun er med i en blogg... 

Alt det andre går seg til. Ingen tar mammas plass til syvende og sist. Barn er oppetunister, men er ikke noe mindre glad i deg fordet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...